Rahnu kirjoitti:Eihän siinä mitään jos jollain on rahaa kun rosvopäälliköllä työntää noihin.. itte rakentelen pikkuhiljaa,evo1 217hp ilman varsinaista ohjelmoitavaa ruiskua sun muita himmeleitä.Parannetaan kun budjetti antaa periksi.. jokanen tehköön niinkuin parhaaksi näkee,eipä taida olla keltään pois?
Mä olen tehnyt juuri tuolla tavalla,eli pikkuhiljaa jotain paremmaksi ja on tullu vitun kalliiksi
Ensin kikkailua 1version kanssa,sitten vitutus ja parempaa.
Kuitteja osista ja konestuksista on kertynyt sen verran paljon,että hirvittää.
Paljon halvemmaksi/helpommaksi olisi tullut,jos olisi ostanut cosan alakerran suoraan tai jopa koko koneen.
Tietenkin se harrastamisen ilo vähän kärsii kun ostaa valmista pakettia,
mutta mun mielestä järkevintä on ostaa cosan alakerta ja nakata siihen 8v hattu.
Jokainen tietenkin tekee niinkuin parhaaksi näkee,mutta toi SHR:n neuvo kannattaa ottaa huomioon,sillä se on helpoin tie kestävään alakertaan.
Tätä voi sitten verrata vaikka cosan/kuppelin alakertaan.
Lohko 80€
männät,kanget
ja kk-laakerit 1399€
kampiakseli 300€
ö-pumppu 65€
ö-pohja 60€
vauhtipyörä 100€
Arp vp ja rk pultit 165€
k.akselin hionta,hehkutus
nitraus,kiillotus,tasapainotus 277€
Lohkon tasohionta,poraus
liekkirengasurat,renkaat 220€
Kankien helotus 85€
mäntien jyrsintä 50€
rkl-sarja +hilppeitä 50€
Kaikki tiivisteet+kytkinpaketti ??€
Eli jotain 3000€ palanut alakertaan
Nyt joku varmaan sanoo että oisi saanut paljon halvemmalla koneistukset/osat..so what?? mun pärstäkertoimella toi oli hinta
Kanteen,turboon ym. on kanssa palanut rahaa varmaa about ++1000€
Vielä ruuttaan saa pistää 2000€ ni rupee olemaan koneen hinta tiedossa.
Eli semmoisen ++6000€ saa koneeseen uppoamaan helposti,mitäs maksaa hyväkuntoinen täydellinen cossun kone??
Mitäs maksaa alakerta kuplan männillä ja pakollisilla koneistuksilla??
Siltikin se "kallis ja hyvä" alakerta saattaa laueta,ennemmin kuin se "budjetti" alakerta.
Rempattu cosan alakerta on hyvä ratkaisu,
mutta jokainen tyylillään
Saa siihen cosan mottiinkiin uppoamaan rahaa ja ckollihan on niitä kuluja laskeskellut..ei halpaa sekään.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)