cossun jarrujen asennus is:ään
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
cossun jarrujen asennus is:ään
rupesin vaihtaan cossun jarruja eteen otin is:stä etunavat lattialle ja vertailin niitä cossun kyseisiin.mittailin että napojen keskeltä joustintuen pultin keskelle cosassa väliä 2cm enemmän kuin is.ssä.eli etupää nousisi sen pari senttiä ylemmäksi.pitääkö hommata cosan tolpat? sit navan keskeltä olkatukeen alapallonivelen kiinnitykseen matkaa cossussa 3cm enemmän,haittaako mitään?ainakin alatukivarsi painuu alemmaksi samoin raidetangon kulma muuttuu>mitähän vaikuttaa ohjaukseen?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Pari huomiota: Onko kyseessä 2- vai 4wd etujarrut? Jos 2wd: satulassa eri pulttijako kuin tavallisissa Sierroissa ja kierteet navassa, ei satulassa.
"Offset" sama mutta joutuu täytöshitsaamaan (laitonta) ja tekemään kierteet.
Jos hankit 2wd navat, tarvitset myös alatukivarret koska pallonivelessä on tappi+ pultti -kiinnitys kartio+ mutteri -kiinn. sijaan. Siipicossun navoissa on kartiokiinnitys mutta harvinaisempia kuin kanan hampaat -> unohda.
Nelikon satulat kelpaavat kiinnityksiltään suoraan, mutta levyn "offsetista" tulee ongelma.
EDIT: huomasin että navat olivat jo. Tolppaa ei tarvinne vaihtaa.
"Offset" sama mutta joutuu täytöshitsaamaan (laitonta) ja tekemään kierteet.
Jos hankit 2wd navat, tarvitset myös alatukivarret koska pallonivelessä on tappi+ pultti -kiinnitys kartio+ mutteri -kiinn. sijaan. Siipicossun navoissa on kartiokiinnitys mutta harvinaisempia kuin kanan hampaat -> unohda.
Nelikon satulat kelpaavat kiinnityksiltään suoraan, mutta levyn "offsetista" tulee ongelma.
EDIT: huomasin että navat olivat jo. Tolppaa ei tarvinne vaihtaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
no sit mulla on nää harvinaisemmat siipicosan navat koska niissä tää pallonivelen tapin reikä on kartio ja myös mukana tulleessa alatukivarressa nivelen tappi kartio,ainoo et toisen puolen alatukivarressa pallonivelen kumi on rikki ja meinaan käyttää is:n oman alatukivarren toiselle puolelle.kun kumminkin laitan kaikki uudet puslat uretaaneista,alatukivarren mitat tuntu olevan samat.ainoo on toi navan keskeltä mitat mitä alussa mainittin niin kysymysmerkki,eli äkkiseltään tuntus et noilla tolpilla etupää nousee 2cm ja tukivarren ja raidetangon kulma muuttuu ja mites toi ohjauspuoli,joutunee ainaki säätään mut riittääkö?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Noita Cosw 3D alatukivarsia ei käytännössä myöskään saa mistään; eli kumi tosiaan kannattaa vaihtaa. Ongelma tulee sitten kun pallonivel kuluu väljäksi...
Säädöt pitäisi riittää; tein ko. konversion joskus.
Säädöt pitäisi riittää; tein ko. konversion joskus.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ja tukivarsi on pitempi kuin tavallisen sierran.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
joo on siinä kartion isompi halkasija noin 1mm isompi,mut toi alatukivarsi joka oli mukana on vissiin ihan tavallisen,koska kartio sama.ilmeisesti ei haittaa sen puolesta käyttää noita omia alatukivarsia,mut mites sen varren pituuseron kanssa,onko siitä haittaa.eli miten noi ny pitäs junailla tonne alle?noi mittaerot tossa navassa eniten mietityttää.kuis ootte noi jarrut napoineen laittanu ja millä osilla tommoseen is:ään 

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Kaverin is:ään vaihdettiin koko taxi cossun etuakselisto jarruineen, niin sopivat ainakin osat ongelmitta yhteen.rs11 kirjoitti:joo on siinä kartion isompi halkasija noin 1mm isompi,mut toi alatukivarsi joka oli mukana on vissiin ihan tavallisen,koska kartio sama.ilmeisesti ei haittaa sen puolesta käyttää noita omia alatukivarsia,mut mites sen varren pituuseron kanssa,onko siitä haittaa.eli miten noi ny pitäs junailla tonne alle?noi mittaerot tossa navassa eniten mietityttää.kuis ootte noi jarrut napoineen laittanu ja millä osilla tommoseen is:ään

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Ylläpitäjä
joo sillai varmaan meneekin heittämällä,kun tulee alatukivarret,tolpat,navat,jarrut,mut multa puuttuu cosan tolpat ja alatukivarret ja tarkotus olis laittaa is:n osiin kiinni etunavat jarruineen ja se kiinnostaa onko jollaki kokemusta kuinka tolla versiolla toimi, ainaki etupää tulee nouseen noin 2cm,paitsi et on mulla tarpeentullen eteen madallusjouset -40mm jolla lopputulos olis>etupää putoo 2cm eli auto olis vähä etukenossa.tietysti kun hommais taakse vähän pudottavat madallusjouset niin sillä vois korjata asiaa.Skorppi kirjoitti:Kaverin is:ään vaihdettiin koko taxi cossun etuakselisto jarruineen, niin sopivat ainakin osat ongelmitta yhteen.rs11 kirjoitti:joo on siinä kartion isompi halkasija noin 1mm isompi,mut toi alatukivarsi joka oli mukana on vissiin ihan tavallisen,koska kartio sama.ilmeisesti ei haittaa sen puolesta käyttää noita omia alatukivarsia,mut mites sen varren pituuseron kanssa,onko siitä haittaa.eli miten noi ny pitäs junailla tonne alle?noi mittaerot tossa navassa eniten mietityttää.kuis ootte noi jarrut napoineen laittanu ja millä osilla tommoseen is:ään
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Käytä takavetoisen levyä josta sorvaat ulkohalkaisijasta 5mm pois, 283mm -> 278mm.MikkoT kirjoitti:Jos täs samalla kehtais kysästä niin onko toi 4wd:n satuloilla tuleva levyn offset ongelma miten suuri eli mitä pitää mahdollisesti muuttaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä