Dokki MT75 loota ohariin? Vai 5-v korjaus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Dokki MT75 loota ohariin? Vai 5-v korjaus?
Onko paljonkin eroja vai meniskö heittämällä? Varmaankin olis hiukan kestävämpi kun tuo type-9 paskaloota? Ja taitaa kylläkin nuo MT75 lootat olla samoissa hinnoissa cossun T5:n kanssa...
Meni just tuossa hetki sitten laatikko paskaks moottori jarrutuksessa. Mikään vaihe ei pelaa...
Mites ton 5-v lootan korjaaminen? Hinnat? Onko järkee? Vai haenko taas romikselta taas uuden ehjän? Pyytävät romiksilla 300-350e ja niistäkään ei aina tiä kuinka paljo veivattu. Edellisestä riesasta meni 3 lootaa 2v aikana ja eikä ollu kun vakio iiässä... prkl...
Meni just tuossa hetki sitten laatikko paskaks moottori jarrutuksessa. Mikään vaihe ei pelaa...
Mites ton 5-v lootan korjaaminen? Hinnat? Onko järkee? Vai haenko taas romikselta taas uuden ehjän? Pyytävät romiksilla 300-350e ja niistäkään ei aina tiä kuinka paljo veivattu. Edellisestä riesasta meni 3 lootaa 2v aikana ja eikä ollu kun vakio iiässä... prkl...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
-
- Ylläpitäjä
Muistaakseni kardaanissa on keskellä booritus ja liukuu siitä.Vehje kirjoitti:Missä kohtaa tollasessa MT-75 laatikolla varustetussa Sierrassa on joustoa?
Type-9:ssä Yoke liukuu laatikon ulostuloakselin booreilla, mutta entäs MT-75, onko kardaanissa liuku, vai joustaako se kumikiekko tarpeeksi.
Taka-ajatuksena on tietysti asentaa MT-75 jäykkäperäiseen autoon..
- Ville
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ihan rauhallisesti oon ajelluCord kirjoitti:No jos tuota tahtia saat type9 laatikoita hajalle niin laita suoraan
T5 laatikko,tosin kaiken saa hajalle kun tarpeeksi yrittää....

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
muistaakseni atf:ää tuli laitettua vanhaan sierraan... tän nykysen sierran laatikko näyttäs olevan ihan alkuperäinen, kertaakaan ei tullu siitä öljyjä katottua... ois varmaan kannattanutanari kirjoitti:tehon puute noi lootat hajottaa![]()
ootko käyttäny oikeeta öljyä?
kyllä noitten type9 laatikoiden pitäis kestää..

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Type 9(ohc akselilla) ja n.200hp Essex enkä ole rikki saanut yrittämälläkään. Uskaltaisin väittää että alle tuon 200hp saa olla tosi seppä että tollasen ehjän rikki saa. Öljyksi GL5LS, ja muistaa pistää pykälän varmasti päälle ennenkuin nostaa kytkimen niin pitäis kestää vaikka mitä. Siirtomekanismi on tyypillisesti tuossa aika hidas ja jähmeä, joten se kytkin kannattaa nostaa vasta sitten kun pykälä on varmasti pesässä. Vastaavasti kytkin pohjaan ENNEN kuin laittaa vaihdetta päälle.
Ja jos niitä joutuu jatkuvasti vaihtamaan, niin voi olla että silloin hoidetaan seurausta eikä syytä.
Ja jos niitä joutuu jatkuvasti vaihtamaan, niin voi olla että silloin hoidetaan seurausta eikä syytä.
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Jujuhan on siinä, että täälläkin moni ohc turbo mosa on pitkästi yli 200hprazorass kirjoitti:Type 9(ohc akselilla) ja n.200hp Essex enkä ole rikki saanut yrittämälläkään. Uskaltaisin väittää että alle tuon 200hp saa olla tosi seppä että tollasen ehjän rikki saa. Öljyksi GL5LS, ja muistaa pistää pykälän varmasti päälle ennenkuin nostaa kytkimen niin pitäis kestää vaikka mitä. Siirtomekanismi on tyypillisesti tuossa aika hidas ja jähmeä, joten se kytkin kannattaa nostaa vasta sitten kun pykälä on varmasti pesässä. Vastaavasti kytkin pohjaan ENNEN kuin laittaa vaihdetta päälle.
Ja jos niitä joutuu jatkuvasti vaihtamaan, niin voi olla että silloin hoidetaan seurausta eikä syytä.

Edit: muokattiin teksti muistuttamaan enemmän suomenkieltä
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
ATF:ää ei todellakaan saa laittaa type9:iin. Se syö synkkarenkaat.AkiS kirjoitti:muistaakseni atf:ää tuli laitettua vanhaan sierraan... tän nykysen sierran laatikko näyttäs olevan ihan alkuperäinen, kertaakaan ei tullu siitä öljyjä katottua... ois varmaan kannattanutanari kirjoitti:tehon puute noi lootat hajottaa![]()
ootko käyttäny oikeeta öljyä?
kyllä noitten type9 laatikoiden pitäis kestää..
Mullei koskaan oo sierroista lodjut paukkunu, tosin niihin olen vaihdattanut kunnolliset öljyt laatikkoon ja perään aina noin 50tkm välein ja tehoo aina ollu reilusti alle 200 heppaa

Öljynvaihtojen jälkeen huomaa hyvin, kuinka paljon paremmin pykälätkin menee taas silmään.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
[quote="ytte
Jujuhan on siinä, että täälläkin moni ohc turbo mosa on pitkästi yli 200hp
[/quote]
Jaaa O' vai?
Sitten kun vedättämällä saa hampaat irti askista (uudella ryhmäpyörästöllä jne.) niin voi sanoa ettei kestä. Näin tiedän kerran käyneen Rotrex ahdetulla 2.3V6 mosalla jossa 270hp. Laatikko tosin 4-vaihteinen. (eli heikompi case jne.) Tuossakin se kesti suhteellisen kauan ja hajosi täyskaasuvaihdossa. Eli varmaan sen 250hp kestää normaaliajossa.
Jujuhan on siinä, että täälläkin moni ohc turbo mosa on pitkästi yli 200hp

[/quote]
Jaaa O' vai?

-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Vääntöpä nimenomaan. "pienemmässä" moottorissa kestää usein suhteellisesti enemmän huipputehoa, kuin alhaalta vääntävässä. Kestoon vaikuttavat hiukan myös välityssuhteet, lyhyemmillä välityksillä kestää aina hiukan paremmin vääntöä ja kääntöä. KOVA ajo on sitten asia erikseen.
Ja rengashan on halvin sulake.
Ja rengashan on halvin sulake.

-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
No niin laatikko irti sierrasta ja ette ikinä arvaa mikä on pettäny......
Kytkimen keskiö lähteny irti, ei niiteistä vaan sitä keskiön reunaa pitkin revenny...
Elikkä selviän suht edullisesti tällä kertaa. kytkinakseli tarvii myös uuden laakerin, se oli aika horo.
Kytkimen keskiö lähteny irti, ei niiteistä vaan sitä keskiön reunaa pitkin revenny...
Elikkä selviän suht edullisesti tällä kertaa. kytkinakseli tarvii myös uuden laakerin, se oli aika horo.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002
elä kuule ennee jätä sitä ryyppy vaijeria sinne koneen ja laatikon väliinAkiS kirjoitti:No niin laatikko irti sierrasta ja ette ikinä arvaa mikä on pettäny......
Kytkimen keskiö lähteny irti, ei niiteistä vaan sitä keskiön reunaa pitkin revenny...
Elikkä selviän suht edullisesti tällä kertaa. kytkinakseli tarvii myös uuden laakerin, se oli aika horo.

keskiön hajoaminen yleensä seurausta siitä jos laatikko ei ole keskellä ja suorassa tarkista ohjain holkit ja silmä laakerin sopivuus kytkin aksilaan
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
näin tehhään! 

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
Mikä lie mun 5v askis vikana onko sitten t9? vaihteet ei mene kunnolla paikalleen varsinkaa jos yrittää pienempää vaihtaa, isommalle jos vaihtaa niin rusahtaa melkein aina.
Kun auto ei ole käynnissä niin menee hiukan paremmin, mutta silti saatta yht äkkiä tökätä että vaihde ei vaan mene silmään ennen kuin käyttää jollain muulla vaihteella?
alanko etsimään uutta laatikkoa vai olisko mahdollista että ois siirtäjä tai joku rikki ja mitenkä sen vois korjata? onnistuisko korjata laatikko paikallaan vai otanko suosiolla pois ja mietin sitten mikä vikana ja oon ilman autoa ja kävelen talli ja koti väliä?
Kun auto ei ole käynnissä niin menee hiukan paremmin, mutta silti saatta yht äkkiä tökätä että vaihde ei vaan mene silmään ennen kuin käyttää jollain muulla vaihteella?
alanko etsimään uutta laatikkoa vai olisko mahdollista että ois siirtäjä tai joku rikki ja mitenkä sen vois korjata? onnistuisko korjata laatikko paikallaan vai otanko suosiolla pois ja mietin sitten mikä vikana ja oon ilman autoa ja kävelen talli ja koti väliä?