Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Tammikuu 26. 19:35:41 2004
Varmaa tietoa kuinka päin noi veivit tulee?
Enkä meinaa sitä kumpi pää tulee mäntään
Elikkäs, purin koneen siinä toivossa että veiveissä olis nuolet jakopäähän päin mutta eipä olekkaan merkkejä, ja nyt on sitten sormi kyynärpäätä myöten suussa, kun pitäs kasata
Jeps eli OHC 2.0 kone on kyseessä, ja is-veivit.
Viimeksi muokannut
olafu, Ma Tammikuu 26. 23:37:16 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ma Tammikuu 26. 23:26:59 2004
No olisi nyt ollut kiva edes kertoa mikä moottori ja mitkä veivit on kyseesssä, mutta laakereistahan sen pyörimissuunnan ainakin näkee.
Viimeksi muokannut
JesseT, Ti Tammikuu 27. 0:55:48 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Tammikuu 27. 0:06:18 2004
Oliskohan ollu niin että ne veivien ja laakeri kansien numeroinnit jakopäähän päin...?
Voin kyllä kattoo kirjasta jos / kun kerkeen.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 27. 17:53:06 2004
Kun konetta kattotaan jakopään suunnalta niin kummalle puolelle tulee se "klunssi" mikä on siinä veivin yläsilmukassa? Ja ne numeroinnit on just sillä tavalla että niitä ei ilman väkivaltaa saa jakopäähän päin

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 27. 19:23:12 2004
Ah, veivityyppi tullut näkyviin.
Tämä oli helppo, se F-kirjain joka on valettuna kangessa, eteenpäin. Vinkkinä F= Front -> eteen

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Tammikuu 27. 22:30:05 2004
Heh, kirjassa luki vaan että : "...varmista että ne tulevat oikein päin..."
Juu ja ainakin Tanarin veiveissä on F merkintä...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 27. 22:35:23 2004
Muistelisin että 2,0 lohkoissa ei kangessa ole tuota "F":ää, 205-lohkoisissa (85->) F löytyy. Ja -iS- on sama alakerta kuin tavallinen -205-.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Tammikuu 27. 22:49:29 2004
No joku selvä "tämä puoli eteenpäin" merkki niissä oli...en ihan varmasti muista olik äffä vai mikä mutta eiköhän ne kaikki jollain lailla oo merkattu.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 2. 17:53:10 2004
Pikku moka. Oli laatikossa kaks 20-veiviä ja kaks 205-veiviä. 205 veivissä on todellakin F, mutta noissa 20-alakerran veiveissä ei o kyllä juur merkkejä. Huomasin tossa pari päivää sitten, kun otin koko lootan ja levitin pöydälle. Onneks en vieny sitä laatikkoo koneistamolle vielä uusien mäntien kanssa
Kannattaa pitää ne roinat järjestyksessä

Jäsen #606
-
BDG
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja BDG » Ma Helmikuu 2. 20:21:06 2004
Voiskos
tostapäätellä jotain
Viimeksi muokannut
BDG, To Helmikuu 5. 22:20:28 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » Ti Helmikuu 3. 10:05:58 2004
hieman asiaa sivuten, onko ykskutosen ja kakslitrasen ohc:n veiveissä eroa ?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ti Helmikuu 3. 10:25:37 2004
1,6 iskun pituus 66mm
2,0 iskun pituus 76,95mm
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » Ti Helmikuu 3. 11:39:54 2004
selväpä tuo, entäs mäntien halkaisijat ?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » Ti Helmikuu 3. 14:17:24 2004
kiitokset tiedoista
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 3. 14:25:46 2004
[PeXi] kirjoitti:hieman asiaa sivuten, onko ykskutosen ja kakslitrasen ohc:n veiveissä eroa ?
Mitä tarkoitat veiveillä? 1.6 E-max kampiakseli ja kiertokanget on samat kuin 2.0L Sierran koneessa, poraus 81.3mm ja isku 76.95mm.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 5. 22:10:51 2004
Toi veivikuva ei näy. Kiinnostais tietää kyllä kuinka päin ne tulee. Niistä öljykanavista vois päätellä jotain mutta mutta...
Jäsen #606
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Helmikuu 5. 22:21:27 2004
vertaa niihin is veiveihin jotka on merkitty.
-
BDG
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja BDG » To Helmikuu 5. 22:22:33 2004
Näkyy
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 5. 22:27:59 2004
Joo nyt näkyy.
Jäsen #606