Suodatinkotelo tuplakaasareille
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Suodatinkotelo tuplakaasareille
No nyt käy ton Zetec-Cortinan kanssa niin, että imusarja on vain 30 milliä paksu, ja näin matka venttiililtä imutorven päähän jää hemmetin lyhyeksi. Ajattelin laittaa semmoset pitkät imutorvet, joko 65- tai 85-milliset jotka tekisi ton pituuden paljon paremmaksi. Näin imutötteröiden päät tulevat aika lähelle konehuoneen seinää ja noi vaahtomuoviset imutorvisuodattimet ei oikein mahdu. Ja koska imutorvet on noin pitkät, niin eipä tahdo oikein löytyä sopivia laatikkomallin suodattimiakaan. Kaiken lisäksi kaasarit on todella lähellä toisiaan, joten välttämättä mikään valmis putsarikotelo ei edes sovi.
Ajattelin, että kun nyt tuttavapiirissä on sopiva levytyökeskusmies, niin voisi tehdä putsarikotelon. Kumpi olisi viisaampi: A: suorakaiteenmuotoinen kotelo, jonka toisessa päässä esim. 70mm putken pätkä ja päähän kartiosuodatin vai B: samanlainen suorakaidekotelo, joka olisi päältä avonainen ja tähän sopiva suodatinpaneeli. Paneelin pitäisi paikallaan kansi jossa olisi jonkunlainen imutötterö..
Mitäs sanotte?
Mua ehkä toi jälkimmäinen miellyttäis enemmän, kertokaapas missä vehkeessä olisi sopivanmallinen suodatinpaneeli = noin 400*100 milliä.
Ajattelin, että kun nyt tuttavapiirissä on sopiva levytyökeskusmies, niin voisi tehdä putsarikotelon. Kumpi olisi viisaampi: A: suorakaiteenmuotoinen kotelo, jonka toisessa päässä esim. 70mm putken pätkä ja päähän kartiosuodatin vai B: samanlainen suorakaidekotelo, joka olisi päältä avonainen ja tähän sopiva suodatinpaneeli. Paneelin pitäisi paikallaan kansi jossa olisi jonkunlainen imutötterö..
Mitäs sanotte?
Mua ehkä toi jälkimmäinen miellyttäis enemmän, kertokaapas missä vehkeessä olisi sopivanmallinen suodatinpaneeli = noin 400*100 milliä.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
hienointahan tietenkin olisi nostalgia hengessä tehdä Escort RS1600 kotelosta kopio, kai siihen vielä saa suodatimenkin.
tietenkin jos viimeisiä hevosia kaivat, niin ei varmaan paras vaihtoehto
turhan tarkka kuva
epäselvä kuva
Edit: kun luin juttusi uudelleen ajatuksen kanssa, niin ylläoleva on täysin turha postaus
tietenkin jos viimeisiä hevosia kaivat, niin ei varmaan paras vaihtoehto

turhan tarkka kuva
epäselvä kuva
Edit: kun luin juttusi uudelleen ajatuksen kanssa, niin ylläoleva on täysin turha postaus

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
löytyi vanha kuva. taitaa olla tässä kuvassa tuo mainitsemasi kotelo...mexico kirjoitti:itsekkin suunnitellut tuota rs1600 puhdistin kotelon tekoa.joskus teinkin ohc koneiseen suodatinkotelon tuolle rs,ssän suodattimelle.
-
- Ylläpitäjä
Sen kotelon tilavuuden tulisi olla mahdollisimman suuri, jotta sen sisällä ei syntyisi paineenvaihteluja, jotka voisivat häiritä imukanavien pulsseja. Sen voisi rakentaa sellaiseksi, että ilma otetaan konehuoneen ulkopuolelta, jolloin se on viileämpää. Esimerkiksi kartiosuodatin jonnekin viileään paikkaan ja siitä sitten tuodaan letkulla ilma koteloon.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Mulla on tommonen omassa, koostuu kolmesta osasta jotta asennuksessa ei tarvittaisi mustekalan notkeutta ja gorillan voimia. Muoto on edestä katsottuna D mallinen jolloin 40mm imusuppilot mahtuu ja tilaa koteloon jää vielä runsaasti, vaikka kuva hiukan hämääkin. Osat toisissaan ruuviliitoksella ja välissä tiivisteliima.
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Kiitos vastauksista! Juuri tuon tyylisiä pömpeleitä olen ajatellut..
Tällainen on orkkis Lotus-Cortina MK2:ssa vaikka aika huimalta näyttääkin..
http://www.pitstop-london.co.uk/lotus/Engine.jpg
Ja tällainen on tähtiperä-Lotuksessa.
http://www.gaspumpclassics.com/find/fbm ... WOY9D2VDLZ
No, nostellaan ensin pata konehuoneeseen, niin nähdään kuinka tiukalla menee.
- Ville
Tällainen on orkkis Lotus-Cortina MK2:ssa vaikka aika huimalta näyttääkin..
http://www.pitstop-london.co.uk/lotus/Engine.jpg
Ja tällainen on tähtiperä-Lotuksessa.
http://www.gaspumpclassics.com/find/fbm ... WOY9D2VDLZ
No, nostellaan ensin pata konehuoneeseen, niin nähdään kuinka tiukalla menee.
- Ville
-
- Ylläpitäjä
Se pömpeli mk2 Lotuksessa on imuilmanvaimennin.
Tuolla on lisää erilaisia ilmabokseja:
http://reverie.ltd.uk/en/products/autom ... air_01.php
PS. onko sulla Cortinaan vertailupapereita tuota mooottorin vaihtoa varten?
Tuolla on lisää erilaisia ilmabokseja:
http://reverie.ltd.uk/en/products/autom ... air_01.php
PS. onko sulla Cortinaan vertailupapereita tuota mooottorin vaihtoa varten?
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
No mulla on Fordin paperi jossa on GT:t ja Deluxet, sitten mulla on Haynesin korjausopas ja toinen Haynesin Cortina/Escort-opas joissa on kummassakin juttua Lotuksen spekseistä. Lisäksi mulla on täydellinen varaosakirja, josta saa kaivettua kaikki eroavaisuudet mallien välillä. Paikallinen katsuri (tuntee hopat hyvin) totesi, että kaivan kaikki eroavaisuudet esiin ja näytän että omassa on kaikki kovinta mitä Hopalta on saanut niin riittää.
- Ville
- Ville
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
- Paikkakunta: pohjanlahden rannalla
no siinähän se! sama vehje mihin pitäis zetekki tunkee...katselin tuota rs1600 koteloa niin aika ahtaalta vaikuttaa suodattimen kans?näkyy kuvassa.Brenda kirjoitti:löytyi vanha kuva. taitaa olla tässä kuvassa tuo mainitsemasi kotelo...mexico kirjoitti:itsekkin suunnitellut tuota rs1600 puhdistin kotelon tekoa.joskus teinkin ohc koneiseen suodatinkotelon tuolle rs,ssän suodattimelle.