Paljon olis amiksella kysyttävää =)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Joulukuu 28. 22:37:57 2003

Turbo_IS kirjoitti:Nyt taisit Aksu sekoittaa boxit...

Kyselitkö Amis, sieltä mistä boxin ostit oliko kaikki muut rojut samasta autosta? Jos siinä on vakio suuttimet ja vakio MAP, oletettavasti lastu on joko vakio tai STG1. Varmaa tuskin kukaan ainakaan täällä voi siitä sanoa.
Itse jos olisin laillisesti ostanut laillisen boxin, joka olisi tuolla tavalla pilattu, niin palauttaisin sen ja vaatisin rahat takaisin :evil:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 28. 23:15:47 2003

Turbo_IS kirjoitti:Nyt taisit Aksu sekoittaa boxit...
:oops: Mulle jäänyt sitten väärä muistikuva mitä kaikkea myit silloin.No hyvä että ei ollut sun kauttas tullut tuota boxia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Joulukuu 29. 15:44:25 2003

Jahman kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Nyt taisit Aksu sekoittaa boxit...

Kyselitkö Amis, sieltä mistä boxin ostit oliko kaikki muut rojut samasta autosta? Jos siinä on vakio suuttimet ja vakio MAP, oletettavasti lastu on joko vakio tai STG1. Varmaa tuskin kukaan ainakaan täällä voi siitä sanoa.
Itse jos olisin laillisesti ostanut laillisen boxin, joka olisi tuolla tavalla pilattu, niin palauttaisin sen ja vaatisin rahat takaisin :evil:
Jos joku Wolf tai vastaava paja, joka on rakentanut kokonaisia autoja, on halunnut ettei chippiänsä kopioida ja levitetä niin ei se tosta boksista viallista tee.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Joulukuu 29. 20:57:51 2003

SLEI kirjoitti:
Jahman kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Nyt taisit Aksu sekoittaa boxit...

Kyselitkö Amis, sieltä mistä boxin ostit oliko kaikki muut rojut samasta autosta? Jos siinä on vakio suuttimet ja vakio MAP, oletettavasti lastu on joko vakio tai STG1. Varmaa tuskin kukaan ainakaan täällä voi siitä sanoa.
Itse jos olisin laillisesti ostanut laillisen boxin, joka olisi tuolla tavalla pilattu, niin palauttaisin sen ja vaatisin rahat takaisin :evil:
Jos joku Wolf tai vastaava paja, joka on rakentanut kokonaisia autoja, on halunnut ettei chippiänsä kopioida ja levitetä niin ei se tosta boksista viallista tee.
Jos, jos ja jos...
P.s. ostaisitko tietokoneen johon on osat epoxoitu paikoilleen :D
p.s.s. Enkä myöskään ostaisi moottoria(varsinkaan projekti-sellaista), jossa kannenpultit olisi hitsattu kiinni ;)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Joulukuu 30. 3:55:07 2003

Jahman toi epoksoitu PC oli loistava idea, noi tietsikat lähes aina purkautuu ulos koteloistaan pitkin pöytiä :wink:
Jos sen chipin oikein kiihkeesti haluaa ECUsta irti niin kortin voi pakastaa ja sitten murtaa tökötin. Jos se ei tepsi niin Dremelin tai vastaavan ohuella katkaisulaikalla leikkaa läpi, jalatkin voi vaikka katkaista jos jättää lyhyet tyngät joihin saa IC-testerin kiinni tai vähemmän krapulainen voi juottaa uudet jalatkin.

Rami
CRSC jäsen 2016
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Tammikuu 29. 16:27:46 2003

Viesti Kirjoittaja Rami » Ti Joulukuu 30. 20:06:35 2003

Jos se mönjä on kakskomponentti liimaa lähtee helposti,kuumailmapuhaltimella lämmitetään niin kauan että liima pehmenee ja esim puutikulla lohkotaan liimat pois.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Joulukuu 30. 20:10:55 2003

Rami kirjoitti:Jos se mönjä on kakskomponentti liimaa lähtee helposti,kuumailmapuhaltimella lämmitetään niin kauan että liima pehmenee ja esim puutikulla lohkotaan liimat pois.
Ei taida ympäröivät komponentit oikein kestää noin kovaa kuumennusta.
Viimeksi muokannut SLEI, Ti Joulukuu 30. 20:27:10 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rami
CRSC jäsen 2016
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Tammikuu 29. 16:27:46 2003

Viesti Kirjoittaja Rami » Ti Joulukuu 30. 20:25:56 2003

Kyllä kestää,kokemusta on.Ei tietysti kannata kuumentaa yhtään liikaa !

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Joulukuu 30. 20:58:26 2003

Suuttuuko tuolla mikään osa jos menee nappaa kylmä spraytä (-50`c)?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Joulukuu 30. 21:38:48 2003

TuunaavaAmis kirjoitti:Suuttuuko tuolla mikään osa jos menee nappaa kylmä spraytä (-50`c)?
Ei.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Joulukuu 30. 22:14:33 2003

If it ain´t broken, don´t fix it ;)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Joulukuu 30. 22:16:06 2003

Hartza kirjoitti:If it ain´t broken, don´t fix it ;)
Tuning, tuning, tuning... :D

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 31. 1:42:10 2003

Näitä mömmölaatikoita hiipii vastaan 1-2kpl kk:dessa; kiva sanoa vieressä odottavalle asiakkaalle: et viitteis hei kattoo varttiks muualle, otetaan just suolahappo esille...
Eli näitä teki erityisesti ulkomailla muutama omantunnonarvostaan kiinni pitävä "mestari" ja suomessakin jokunen; hinnat tosin olivat tyyliin alk. 2500mk.
Itse en ole moiseen boxien pilaamiseen viitsinyt ryhtyä, enkä ryhtyisi vaikka EPROMeista saisi vielä tuon yli 400e nykyisen alk. 100e sijaan. Pari tapausta on narahtanut viimeisen 10v aikana kopioinnista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 31. 1:57:47 2003

Kannattaako sitä ECUa rikkoa ennen kuin kone on edes kasassa ja ensi savut on vielä ottamatta, kysyy epätietoinen??
Jos lastu on esim. STG1 niin varmasti sillä saa kakkua niin paljon koneeseen, että OHC:n vakio kellarin saa päreiksi.
SOHC ja 16-V DOCH eroaa kuitenkin niin paljon toisistaan virtauksiltaan ja sytytysennakon osalta ettei mikään ole just oikein ellei boksiin jostain saa OHC:lle säädettyä chippiä.

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ke Joulukuu 31. 2:06:10 2003

Niin ja millä tavalla pelkällä kakun saannilla on koneita laitettu päreiksi, vaikka sais kuin paljon?? Eiks turpokoneissa oo yleensä toisinpäin kö??

Kysyy epätietoinen??
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 31. 3:46:37 2003

Hannez kirjoitti:Niin ja millä tavalla pelkällä kakun saannilla on koneita laitettu päreiksi, vaikka sais kuin paljon?? Eiks turpokoneissa oo yleensä toisinpäin kö??

Kysyy epätietoinen??
Tarkoitin vain sitä, että mitä väliä on jos chippiä ei saa vaihdettua, kun rakennetaan n. 200hv konetta? Kannattaako ruveta taistelemaan chippiä irti boksin rikkoutumisen uhalla, kun sitä chippiä ei tarvitse vaihtaa?
Tuskin kannattaa myöskään ottaa kovia paineita siitä ettei HX50 sovi pakosarjaan, kun ei sitä tarvita tässä vaiheessa :roll:

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Joulukuu 31. 16:11:03 2003

jallu kirjoitti:
Jahman kirjoitti: Tuo kerää kunnon vastapaineet eli muuttaa suuren osan pakokaasun virtausenergiasta paine-energiaksi mikä on yhtä kuin vastapaine= ei hyvä!
Pakopulssit häiritsevät toisiaan pahasti jne. Toimii siis pakosarjana yhtä hyvin kuin tanarin vakiosatsi - kyllähän silläkin auto liikkuu ja vieläpä ilman sitä solmua :wink:
Ja vastapaineiden pudottamiseksi vaihdettiin pakosarja? Ajoititteko nokat sitten, kun huomasitte, ettei sarjan vaihtaminen auttanutkaan? :wink:
Mitähän se Jallu-setä nyt ajaa takaa? Isommalla ahtimella pakosarjan suhteellinen haitta vain kasvaa :wink:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Joulukuu 31. 20:54:45 2003

Jos tuo on vakio lastu niin pysyy pieni turva raja noiden ahtojen kanssa kun boxi pätkäisee pelin poikki 0,8kohdalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 31. 22:34:18 2003

Tuskin on vakio jos noin on sotkettu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

alashattu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja alashattu » La Tammikuu 3. 21:41:29 2004

toi osottaa vaan sen että tuota chippiä on räpelöity tehtaan jälkeen eli todennäköisesti on vaihdettu joku virilastu -> eli voit nostaa teoriassa ahtoja huolehtimatta että boksi sanoo vastaan (nokulastulla tosiaa se 0.8bar rajana).

Ei varmana ole nokulastu kun tollee suojattu (siis ketä suojaisi nokulastun tollee..). Mahdoton sanoa onko toi joku stg1 tms. mutta noku se ei ole. Mistä vehkeestä toi boksi muuten on?

Onko järkeä mennä vaihtamaan tuo? Jos nyt pistäisit muut hommat ensin kuntoon ja testaisit tuolla lastulla.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Tammikuu 3. 22:22:30 2004

Mistä vehkeestä toi boksi muuten on?
2wd cossu sierrasta.. Pitää kait kokeilla tuolla lastulla eka.. On vaan vähä paska jos tuo lastu on jotain outoo ni ei oo paljoo koululla aikaa sitä laittaa :?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 4. 0:45:56 2004

Hyvin harvoin toimimattomia löytyy, tietysti kannattaa toivoa että se on vakiosuuttimille ja -mapille (-> "stage" ykkönen :roll: huoh..). Eikun kiinni ja kovaa ajoa ja huonoo huoltoo...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Tammikuu 4. 16:15:50 2004

mikähän se tuo ruuvimahtaa olla? onko tuo se turbo ruuvi? :lol:

Edit: Tuossa kuvassa näyttäis olevan oikeella ylhäällä

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Tammikuu 4. 16:26:40 2004

Seossäätö
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Tammikuu 4. 18:17:10 2004

Turbo_IS kirjoitti:Seossäätö
Jumakeuta... ku apteekin hyllyltä... kävi tuo mielessä mut en nyt olis uskonu että tuossa sellasta on :roll:

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Tammikuu 6. 13:46:34 2004

Kivaa ku on tällänen ihan oma topic :D

Mitäs ootte mieltä näistä seossuhde mittareista, kannattaako hankkia sellanen hieno tikitaalinen mikä esittää niinku tuon suhteen numeroina vai sitte tällänen?

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Tammikuu 6. 13:55:46 2004

siipicossun ohjeilla tehty 20ledinen seosmittari on ihan toimiva.
#446

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Tammikuu 6. 13:57:53 2004

juu voip olla mut ku ei oo laitteita tuon kalibrointii :roll: Missä hinnoissa nuo autometerin mittarit on?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Tammikuu 6. 14:05:18 2004

n. 100e paikkeilla..
Toyota Supra TT

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Tammikuu 6. 14:09:12 2004

kerpele :evil: .... komian on hintasii... kattelin tossa ni oli jotain ~70$ Tollanen kyl olis aika selkee ja komia.. Muuten onko lamba-anturilla väliä? Ei oo ku tuollanen yks piuhanen (ei lämmitettävä) jonka turbo is:ltä sain... pitääkö olla just jonkun tyyppinen?

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ti Tammikuu 6. 14:24:18 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:kerpele :evil: .... komian on hintasii... kattelin tossa ni oli jotain ~70$ Tollanen kyl olis aika selkee ja komia.. Muuten onko lamba-anturilla väliä? Ei oo ku tuollanen yks piuhanen (ei lämmitettävä) jonka turbo is:ltä sain... pitääkö olla just jonkun tyyppinen?
Tuolta http://www.vpv-motorracing.com sais hyvän mittarin mutta onhan tuolla hintaaki. Mielellään tietenkin laadukas lämmitettävä anturi mutta turbokoneessa toimii kylmäkin kun ei laita liian kauas turbosta.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Tammikuu 6. 16:07:38 2004

Jos tarvitsee kunnon MITTARIA niin tuolta saa kunnon rakennussarjan tai valmiinkin:
http://wbo2.com/2a0/2a0info.htm

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Tammikuu 23. 22:26:01 2004

Nyt on mittari... mut mitä hyötyy on mittarista joka roikkuu piuhoissa jossain lattialla? Ei tietenkään mitään ku ei sitä oikeen nää, joten tuli sitte kyhäiltyä tuollanen 8) Tulee sitte siihen kello jutskan tilalle. Pitää vielä kaivella se maalaus topic tuolta jostain mut linkitetään nyt tännekki, eli tänään hain auton maalauksesta ja ei voi olla ku tyytyväinen 8)

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/maalaus.jpg

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... alaus2.jpg

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/puskuri.jpg

Nii ja sit tuli ovet vaihettuu ennen maalausta ku ne oli... hmm... Mitenhän ton sanois... hieman pintaruostees... tai voi olla et se oli vaan hioma pölyy :D

Aijoo ja tuolt saa fani kamaa..... <- HAHAHAH :lol:

Edit: Panokset kovenee... http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... utiset.jpg

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Helmikuu 3. 17:30:38 2004

Hmm... onko TAAS kuluttajaa kusetettu :evil: Eli mitä noille kangille on oikeen tehty? Ei siis mitään ei tuo kiillotus niin haittaa voi olla et teen sen kaikille mut mikä toi homma oikeen on tos yhen kangen ylä pääs? kevennetty?

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki.jpg

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki2.jpg

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 3. 18:18:25 2004

Ei noi ainakaan ole samaa tuotantoerää ne pitäisi varmaan työstää samanlaisiksi, päät pyöristää ja tarkistaa painot/tasapaino.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Helmikuu 3. 18:31:59 2004

Millä toi kiillottaminen kannattaa suorittaa? et menee ees suht helposti? Tarkotus olis kyllä tehä tasopainotus noille.. mut toi alapääki on vähä outo :roll: http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki3.jpg Ja siis toi mikä on erilainen alhaalta ei kuitenkaan oo se sama mikä on taas ylhäältä erilainen :?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Helmikuu 3. 18:34:34 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:Millä toi kiillottaminen kannattaa suorittaa? et menee ees suht helposti? Tarkotus olis kyllä tehä tasopainotus noille.. mut toi alapääki on vähä outo :roll: http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki3.jpg Ja siis toi mikä on erilainen alhaalta ei kuitenkaan oo se sama mikä on taas ylhäältä erilainen :?
Tossa ohjeita
http://ffp-motorsport.com/tuning/tasapain.php

Edit: Lue myös tämä
http://ffp-motorsport.com/tuning/vwturbo.php
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Helmikuu 3. 19:14:59 2004

Näin etukäteen,huomio sitten tuo kankien yläpään voitelun.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Helmikuu 3. 19:17:00 2004

Aksu kirjoitti:Näin etukäteen,huomio sitten tuo kankien yläpään voitelun.
Mitä siit? Tarkotat tota reikää ja uria holkeissa mut mitäs niissä o? siis tietty en voi tukkoon hitsata reikää mut onks muut?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Helmikuu 3. 19:19:54 2004

Sinne ei tule öljyä muuten jos ei sinne jostain suihkuttele sitä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Helmikuu 3. 19:20:56 2004

Aksu kirjoitti:Sinne ei tule öljyä muuten jos ei sinne jostain suihkuttele sitä.
?? Pitäs saada jostain se suihkutus aikaseks?

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Helmikuu 4. 21:28:41 2004

Sori tällänen "uppailu" ei oo tapana, mut tarttis tietää nyt tuo homma... Eli siis tarvii jonkun suhkutus putken siihen alas? vissiin cossuissa on sellanen mut mistäs helvettii mä sellasen tähän hätään nykäsen ja millä hinnalla?? :shock:

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Helmikuu 4. 21:49:53 2004

Cosan pumppu ja ruuttaputkihässäkkä tai kunnon pumppu ja ybp:n suuttimet jotka koneistetaan lohkoon ja saavat öljyn pääöljykanavasta. Sopivia suuttimia voi etsiä myös muilta merkeiltä esim. Audi. Välttävä tapa on myös porata kankiin samanlaiset reijät kuin vakioissakin (ohc), mutta eri kulmassa eli pystysuorempaan ylös.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Helmikuu 4. 22:21:07 2004

Jahman kirjoitti:Cosan pumppu ja ruuttaputkihässäkkä tai kunnon pumppu ja ybp:n suuttimet jotka koneistetaan lohkoon ja saavat öljyn pääöljykanavasta. Sopivia suuttimia voi etsiä myös muilta merkeiltä esim. Audi. Välttävä tapa on myös porata kankiin samanlaiset reijät kuin vakioissakin (ohc), mutta eri kulmassa eli pystysuorempaan ylös.
Yoh... mut tota riittääks korkee painepumppu vai pitääkö olla myös suur tuotto? Miten ne kavavat menee lohkos ja mitä on "ybp:n suuttimet"? Ja millaset reijät on ohc:n vakio veiveissä? Ku en oo päässy konetta viel avaamaan ni menee vähä kyselyks... sori... ens viikol saan koneen auki.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Helmikuu 4. 23:13:31 2004

Korkeapainepumppu riittää. Öljyreikien poraus on se viimeinen vaihtoehto, koska heikentää kankea ja ennenkaikkea vaikea toteuttaa.
YBP-kone löytyy "t25" esco-cossusta.

Sulle ei uskalla vastata, kun herää vaan lisää kysymyksiä :D

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Helmikuu 5. 10:51:12 2004

Jahman kirjoitti:Sulle ei uskalla vastata, kun herää vaan lisää kysymyksiä :D
Sellast se on :P Mut sitte ku on kone läjäs ni sitä on jo paaaljo viisaampi. Ei sattuis kellään olee kuvii tai jotain miten toteutetaan tuollanen ybp suutin systeemi? Onnistuuko tuo silleen et pistää putken siihen alas mihin sitte poraa niinku 4 jotain 1mm reikää ja siihen sitte öljyt pääkanavalta?

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Helmikuu 5. 13:18:16 2004

Etsi jostain käsiisi 2WD Cossun öljypumpun kansi ja imuputkisto, jossa on kiinni ne mäntien oljyputket. Kansi sopii ihan OHC:n vakio pumppuun josta myydään myös sitä kp-versiota.
Pääset helpommalla, ja aikaa jää keskittyä muihin ongelmiin.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Helmikuu 5. 14:05:10 2004

Höm höm... Helpommin sanottu ku tekastu.. Eli tota jos jollain tollaset nyt sitte löytyis ni kertokaa ihmees! oli jo kiitettävä homma ettiä noita cossun kankia.. :roll:

Edit: missä hinnoissa muuten pyörii?

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Helmikuu 5. 19:19:49 2004

"järnbergille, huittisten tommille ja muille cossudiilereille"

Nevö höörd.... Mut jos tota jallu tiiät mistä tollasia vois löytää, ni olis kovin ystävällistä jos voisit soittaa ja kysästä.. Ilmotella sitte mistä löytyy.. ostetaan palstalle tyrkkäsin päivällä ilmotuksen.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Helmikuu 5. 19:37:43 2004

Team Järnberg
Kolla, 26560 Rauma
Puhelin:
Fax: 02-8220074
Matkapuhelin: 0500-220072
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin