Meinaa vähän vituttaa..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Meinaa vähän vituttaa..

Viesti Kirjoittaja jarno84 » La Helmikuu 7. 20:50:09 2004

tein juuri rs turbooni lähes 2000 euron konerempan. ja nyt olen ajanut jotain 4000km remontin jälkeen. rupes nyt yhtääkkiä savuttaa aivan älyttömästi ja syö öljyä melkein yhtä paljon kuin bensaa. lämpöjen kans olen tapellut myös olen vaihtanut termostaatin, lämpöanturin ja ilmannut järjestelmän eikä tunnu auttavan.. mut minkähän se oikein nyt keksi kun rupes sitä öljyä syömään? meinaa vähän pistää vituttaa ku noin arvokkaan rempan tein ja nyt jo meinaa levitä... :cry:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Meinaa vähän vituttaa..

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 20:51:42 2004

jarno84 kirjoitti:tein juuri rs turbooni lähes 2000 euron konerempan. ja nyt olen ajanut jotain 4000km remontin jälkeen. rupes nyt yhtääkkiä savuttaa aivan älyttömästi ja syö öljyä melkein yhtä paljon kuin bensaa. lämpöjen kans olen tapellut myös olen vaihtanut termostaatin, lämpöanturin ja ilmannut järjestelmän eikä tunnu auttavan.. mut minkähän se oikein nyt keksi kun rupes sitä öljyä syömään? meinaa vähän pistää vituttaa ku noin arvokkaan rempan tein ja nyt jo meinaa levitä... :cry:
Teetitkö homman vai teitkö itse? Jos teetit, ota yhteyttä tekijään. Jos taas teit itse, mieti missä säästit.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » La Helmikuu 7. 21:15:37 2004

en tehnyt hommaa itse.. joo olen ottanut jo tekijään yhteyttä. ajattelin vaan myös täältä kysellä että mikä vikana kun täällä on niin asiantuntevaa porukka.. :)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 21:17:06 2004

jarno84 kirjoitti:en tehnyt hommaa itse.. joo olen ottanut jo tekijään yhteyttä. ajattelin vaan myös täältä kysellä että mikä vikana kun täällä on niin asiantuntevaa porukka.. :)
:D

Männänrenkaat, venavarrenkumit, turbo..Lisää?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » La Helmikuu 7. 21:25:28 2004

niin vähän itsekkin ajattelin noita suojakumeja ja turboo... mut pitää alkaa ottaa selvää sen kaverin kans joka rempan teki.. samalla toivoen että se olis pikku vika... :?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 21:38:48 2004

jarno84 kirjoitti:niin vähän itsekkin ajattelin noita suojakumeja ja turboo... mut pitää alkaa ottaa selvää sen kaverin kans joka rempan teki.. samalla toivoen että se olis pikku vika... :?
Vilase ekana paineputki turbolta. Jos on öljyinen niin siinähän se..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Helmikuu 7. 21:49:28 2004

miten on kampikammion tuuletus ettei vaan ole perinteinen jäätymis tukko
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 7. 21:52:43 2004

sierra friikki kirjoitti:miten on kampikammion tuuletus ettei vaan ole perinteinen jäätymis tukko
Vaimon ex-RST S1 kulutti ja savutti Nla-Espoo (30km) välillä yli 2,5 litraa öljyä ja sylkäisi ö-pohjan tiivisteen kuutamolle juuri huohottimen jäätymisen takia. Ihan kohtuullinen kulutus autolle joka muuten ei 5tkm vaihtovälillä syönyt tippaakaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 21:55:06 2004

sierra friikki kirjoitti:miten on kampikammion tuuletus ettei vaan ole perinteinen jäätymis tukko
Tuo on tosiaan Kuusamon korkeudella mahdollinen oire tollaseen..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Helmikuu 7. 22:24:16 2004

turbo?

ilmenee siten että startatessa kylmänä ei juurikaan pölläytä, sit lämpenemisen myötä alkaa savuuttaa a kun polkaisee kaasa kunnolla tulee kunnon savupilvi... näin ainakin mun turbo osoitti loppumisensa.

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Su Helmikuu 8. 13:47:54 2004

kiitti tämän astisista vastauksista. pitää tarkastaa turbo aluksi..

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Helmikuu 8. 13:55:30 2004

Tarkasta huohotin aluksi. Sit tulee lisää neuvoja jos vika ei ollu siinä.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Helmikuu 10. 17:18:42 2004

Väittäisin kansipaffia jos noin lyhyellä aikavälillä menee, ja sauhuttaa kerpeleesti. Mutta eihän sitä näkemättä tiedä.

*edit* Ja miten tuo huohotin vaikuttaa sauhutukseen, yleensä pullauttaa kampuran stefan ulos, niin öljyt tulee alakautta valuen, ei palotilaan päätyen ulos.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

J0NI
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja J0NI » Ti Helmikuu 10. 22:57:17 2004

mulla oli joskus taxfree rst...ostin sen sitte hyvillä mielin...
kylmänä ei kans mitää mut kun lämpes ni johan oli maailma sininen...

sitte siit oli viel laatikkokin paskana...ja koppa mätä ku mikä...

vein takas...sain pätäkät takas...

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Ma Maaliskuu 22. 11:18:47 2004

joo löytyihän se vika.. :D turbohan se oli sanonu sopimuksen irti.. sanovat ku vein sen korjaukseen että ois karstat menny sinne turboon ja pistäny sen jumiin... 300 ekua meni taas korjaukseen :? mut onpahan taas kunnossa.. nyt vaan kesää oottelemaan että pääsee kokeilemaan kuinka se RST liikkuu.. 8)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Maaliskuu 22. 16:13:18 2004

Mullakin oli ö-pohjan tiiviste revenny 7:stä kohtaa juurikin tuon huohottimen jäätymisen takia ilmeisesti... no ompahan ainakin pohja suojattu.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin