sintteri

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

sintteri

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 8. 21:40:06 2004

Kertokaas mitä hyötyä/haittaa ko kytkimestä?

Pitää varmaan paremmin mutta onko On/off?
Suositelkaa hyvää kytkinpakettia Ford ohc 2.0 turbo (180-200Hv)

Ja Ford Dohc 2.0 Turbo (230Hv)

Pärjääkö laadukkaalla tarvike vai vaatiiko jo järeämpää?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Helmikuu 8. 21:46:40 2004

itellä 4 lapanen jousitettu sintteri 215mm vakio borg & beck asetelma
tehoja 0.8paineilla oma veikkaus n.170hp

hyvin on pitäny lähdöt on vittymaisia ennenko tottuu siihen kytkimen toimintaan omalla en oo vielä päässy liikkeelle nykimättä

kaikkeenhan tottuu :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Su Helmikuu 8. 21:51:10 2004

Itellä kans ohari tulbossa oli viimekesänä jousittamaton sintteri. Hyvin piti mut aluksi liikkeelle lähdöt oli aikas "nykiviä". Sitten siihen tottu ja oppi luistattamaan sitä minkä voi. Eikä se kulu normaalia pahemmin vaikka sitä luistatteleekin. Sintterin on myös jousittamattomana valmiina uuteen cosan koneeseenki. Suosittelen! :)

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Su Helmikuu 8. 22:03:27 2004

Kumpi parempi n.200hp katuautossa jousitettu vai jousittamaton

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Helmikuu 8. 22:13:07 2004

BDG kirjoitti:Kumpi parempi n.200hp katuautossa jousitettu vai jousittamaton
Jousitettu,ei käy laatikon päälle niin pahasti.
Itellä 4-lapanen jousitettu+hd asetelma,kun tottu niin ei paha ollenkaan muun liikenteen seassa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Su Helmikuu 8. 22:57:19 2004

Itellä 3-lapanen jousittamaton levy ja jäykkä asetelma. Pärjää kyllä kadulla mutta vaatii kyllä aluksi hieman totuttelua. Luistattamaan pystyy hieman ja välillä on pakkokin. Normaali laadukas massalevy on varmasti mukavampi käyttää ja kyllä sillä vielä reilulla 200 hepallakin pärjää olettaen että vääntöä ei vielä hillittömiä määriä ole...

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Helmikuu 8. 23:00:13 2004

4 lapanen jousittamaton ja ihan normaalisti pelaa, tosin pääs vähän lämpiämään ja sen jälkeen alkoi nykimään liikkeelle rauhallisesti lähtiessä.

Ei kannata tosissaan luistattaa kauheena, kuten ei normali kytkintäkään, voi palaa nopeesti pilalle.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Su Helmikuu 8. 23:11:43 2004

kisamassalevy ja vakio ap:n asetelma 272hv/310nm/1.0bar (2.0 ohc turbo), paineen noston jälkeen rupesi luistamaan (1.3bar)

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ma Helmikuu 9. 0:39:57 2004

Ja sitten vielä sekin, että sitä sintterin järkyttävää mekkalaa ei kuuntele kukaan katuautossa.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Helmikuu 9. 1:34:44 2004

musicman kirjoitti:Ja sitten vielä sekin, että sitä sintterin järkyttävää mekkalaa ei kuuntele kukaan katuautossa.
Mitäs mekkalaa se muka pitää? Itselläni ei ainakaan juuri mitään. Eipä tuo jousittamaton pitäisi juuri laatikkoa rasittaa, kardaanin niveliä ehkä. Paineasetelmasta kaikki on kiinni, jos vakioasetelma, niin sintterin saa toimimaan alkuperäisen tavoin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Helmikuu 9. 1:51:58 2004

Itsellä 6-lapanen jousitettu vakioasetelmalla, ajettu nyt noin 40 000km. Ei eroa vakiosta mitenkään.

Miten sintterilevy pitäisi sen kovempaa ääntä ja minkälaista ääntä?

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ma Helmikuu 9. 1:59:32 2004

ckolli, minkä merkkinen tuo sun 6-lapainen on?
Ja ei varmaankaan luista noilla sun tehoilla?
Joo, eipä se levy varmaan soi siellä vauhtipyörän ja asetelman välissä.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Helmikuu 9. 2:01:01 2004

S.A.F.F.A on merkiltään eikä luista vielä +500Nm väännöillä.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ma Helmikuu 9. 8:07:41 2004

Ei se munkaan sintteri mitään ääntä oo tähänmennessä pitäny... Taitaa painelaakerit huutaa jollakin.. :)

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ma Helmikuu 9. 9:25:26 2004

Lähinnä kokemus oli yhden kaverin välikopasta, jossa oli tuollainen hieno on-off-kytkin käytössä eräässä välissä. En tiedä oliko jousittamaton ja millainen asetelma oli, mutta se ainakin piti aivan helvetinmoista helinää, rohinaa ja pauketta. Ja olen minä muualtakin kuullut että moinen on yleensäkin äänekäs. Se mistä ääni johtuu tai mikä osa sen aiheuttaa, se ei minua kiinnosta yhtään. Ei tollasilla rallileluilla katuautossa mitään tee. Vetäkää herneet jos huvittaa.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Helmikuu 9. 9:40:04 2004

musicman kirjoitti:Lähinnä kokemus oli yhden kaverin välikopasta, jossa oli tuollainen hieno on-off-kytkin käytössä eräässä välissä. En tiedä oliko jousittamaton ja millainen asetelma oli, mutta se ainakin piti aivan helvetinmoista helinää, rohinaa ja pauketta. Ja olen minä muualtakin kuullut että moinen on yleensäkin äänekäs. Se mistä ääni johtuu tai mikä osa sen aiheuttaa, se ei minua kiinnosta yhtään. Ei tollasilla rallileluilla katuautossa mitään tee. Vetäkää herneet jos huvittaa.
tainnu olla painelaakeri rikki..
ja jos haluaa ettei kytkinluista, nii pakko sielä on olla kunnon osat.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Helmikuu 9. 9:41:08 2004

Kyllä siellä on täytyny olla jotain muuta joka moista ääntelyä aiheuttaa sillä en ole moisesta ennen kuullutkaan. Oisko ollut kytkinpinnoissa jotain häikkää asetelman ja vauhtipyörän puolella?

Rallileluilla? Kuten sanoin niin noin 40tkm oon sintterillä ajellut eikä toiminta ole sen kummosempaa kuin vakiokytkimellä, vai mitä sanoo tähän JoniR, Lauri, Bliz tai muut jotka ovat kaarallani ajaneet?

Saffan sintterissä mulla on ollut sitä ongelmaa että välillä kun sammuttaa auton vaihde päällä tai jarruttaa moottorilla kytkin ei ikäänkuin irroita heti mutta sen ongelma on pieni ja sen kanssa on oppinut elämään eli moottorijarrutuksen jälkeen hieman kaasua ja sitten vasta kytkin pohjaan...

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ma Helmikuu 9. 10:26:38 2004

Ei mullakaa oo mitään mekkalaa pitäny tuo 3-lapanenkaan. Ainut ääni mikä sintteristä saattaa kuulua on pikku vingahdus ku kytkimen nostaa varsinki kun pienessä vauhdissa sattuu pykälää liian suuri vaihde...

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Helmikuu 9. 10:26:39 2004

No ei ainakaan minusta eroa normi kytkimestä ollenkaan, ei siinä huomaa mitään eroo periaatteessa kun menee takas oman auton rattiin
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Helmikuu 9. 11:20:57 2004

Ja JoniR on ajanu jonni verran mun cosalla.

Jousittamaton sintteri onkin sitten eri juttu ja tiukka asetelma. Mm Korhonen vaihto sprintticossuunsa jousitetun sintterin jousittamattoman tilalle.

Cossun vakioasetelma toimii sellasenaan ton saffan levyn kanssa mutta suosittelen että vauhtipyörästä (asetelman alta) sorvataan 0,5-1mm pois jotta saadaan hiukka puristusta lisää, tosin ei tuo ole luistanut koskaan paitsi silloin kun mulla kykäpoljin on temppuillu mutta se ei levyn syy ole.

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ma Helmikuu 9. 12:32:52 2004

Niin tuosta jousittamattoman sintterin äänekkyydestä sen verran, että itellä on 3-levyinen ja 6-lapainen AP:n sintterikytkin ja kyllä pitää mekkalaa! Levyt on ihan uudet, asetelma on jonkinverran ajettu.
Aina kun löysää kaasua ja ajaa pintakaasulla tai rullaa menemään, niin alkaa rohina. Eikä ole mikään pieni ääni. Kun taas painaa kaasua äänet lakkaa ja toimii hyvin.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Helmikuu 9. 12:40:00 2004

Mikäs siellä ääntä voi pitää jos ja kun ei luista?
Oisko niin että kun ei ole jousia niin se on boorit/loota joka alkaa ääntelee?

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ma Helmikuu 9. 12:43:31 2004

Tiedä sitten, en ole vielä keneltäkään saanut järkevää vastausta. Joku väittää, että se on vaan jousittamattoman välttämätön paha, toinen taas sanoo että siinä on jotain vikaa. Silmämääräisesti tarkasteltuna missään ei näyttäisi olevan mitään vikaa.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Helmikuu 9. 17:47:50 2004

Mulla on jousitettu 4 lapainen ja kohtuullisen tiukka asetelma. Hyvin on kestänyt. Liikkeelle pääsee melkein normaalisti. Omasta mielestäni jos auto tulee kadulle kannattaa jousitettua harkita koska se säästää laatikkoa. Harvalla täällä on suorakytkentöjä tai muita oikeesti kestäviä laatikoita. Mulla ainakaan kytkin ei pidä mitään ääntä.
Jousitettu kytkin vain on helpompi hajoamaan esim vaihdemissauksessa tosin siinä leviää yleensä jo asetelmakin. Onpa noita mennyt pari rikki ihan vain penkittäessäkin (kilpurissa). Mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmia ja samanlaisen ostan kun tosta aika jättää ellen oo suorakytkentää saanut haalittua jostain.
#6
Escort -75

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Helmikuu 9. 18:38:43 2004

ckolli kirjoitti:S.A.F.F.A on merkiltään eikä luista vielä +500Nm väännöillä.
By the way, osta tie! Mistäs ton levyn löysit, myykö kukaan suomessa?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Helmikuu 9. 18:41:51 2004

Clubin yhteistyökumppani Rally&Race myy saffaa

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Helmikuu 9. 18:43:50 2004

ckolli kirjoitti:Clubin yhteistyökumppani Rally&Race myy saffaa
Kiitos tiedosta! Täytyy huomenissa pirauttaa sinne.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ma Helmikuu 9. 19:20:06 2004

dudek kirjoitti:Niin tuosta jousittamattoman sintterin äänekkyydestä sen verran, että itellä on 3-levyinen ja 6-lapainen AP:n sintterikytkin ja kyllä pitää mekkalaa! Levyt on ihan uudet, asetelma on jonkinverran ajettu.
Aina kun löysää kaasua ja ajaa pintakaasulla tai rullaa menemään, niin alkaa rohina. Eikä ole mikään pieni ääni. Kun taas painaa kaasua äänet lakkaa ja toimii hyvin.
Just ihan samalla lailla käyttäytyi se kaverin välikoppa. Ja se oli kuulemma normaalia sille kytkimelle.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ma Helmikuu 9. 19:47:36 2004

Mulla on paskakikkareessa nelilapanen jäykkä sintteri ja AP-racingin(Cossun) jäykkä asetelma, kestoa luvataan 690Nm, mukava käytöksinen, paitsi jonossa matelu alkaa vituttamaan 15min jälkeen... Muuten ei paljoo eroa vakiokykästä...
Muutamia jousitettujakin sinttereitä oon ajanu ja ei se että onko levy jousitettu vai jäykkä,tee siihen juuri minkäänlaista eroa... :D

Edit: Ja ei todellakaan pidä mitään mekkalaa! :shock:

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Helmikuu 9. 19:59:20 2004

Sinänsä katuautossa ei ole väliä onko levy jousitettu vai ei, mutta jokapäiväisen ajon kannalta on huomattavasti miellyttävämpää kun voimansiirrossa on yksi joustava kohta, oli se sitten levyn jouset tai esimerkiksi kumilaippa kardaanissa. Säästää myös huomattavasti koko voimansiirtoa vaimentamalla värinoitä ja kolinoita.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ma Helmikuu 9. 20:04:17 2004

razorass kirjoitti:Sinänsä katuautossa ei ole väliä onko levy jousitettu vai ei, mutta jokapäiväisen ajon kannalta on huomattavasti miellyttävämpää kun voimansiirrossa on yksi joustava kohta, oli se sitten levyn jouset tai esimerkiksi kumilaippa kardaanissa. Säästää myös huomattavasti koko voimansiirtoa vaimentamalla värinoitä ja kolinoita.
Ja tossa asiassa en pysty olee samaa mieltä, kun kytkin pelaa ihan mainiosti eikä koko voimansiirrossa ole ainuttakaan joustavaa kohtaa, eli siis kumilaippaa... :roll:

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Helmikuu 9. 20:33:27 2004

Tuo on myös autokohtaista. YLEENSÄ on suositeltavaa että siellä joku paikka joustaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ma Helmikuu 9. 22:42:33 2004

asetelmaa ei kannata upottaa kuin joku 0,1-0,2mm

0,5mm voi osalle asetelmia olla liikaa = käyttöikä lyhenee huomattavasti

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ma Helmikuu 9. 22:44:47 2004

SAFFA italialainen sintterilevy
edullisempi ratkaisu harrastekäyttöön

Kilpakäyttöön ja vaativaan katukäyttöön laadukkaampi
Sachs Performance sintterilevy
Viimeksi muokannut prostreet, To Joulukuu 15. 22:07:34 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Joulukuu 15. 15:45:04 2005

Tuosta sintterin "ääntämisestä" sen verran, että tuskimpa se itse kytkin siellä ääntä pitää, mutta jousitetun kytkinlevyn tarkoitushan on vähentää voimansiirrosta kuuluvia ääniä, joita moottori sykyttävällä käynnillään aiheuttaa. Itse huomasin, että laatikon rohina ja kolina kasvoi tyhjäkäynnillä, kun kytkin vaihtui jousittamattomaan. Kevyemmällä v-pyörällä, yli 300 asteisella nokka-akselilla ja jousittamattomalla levyllä moottori hakkaa laatikon välyksiä laidasta laitaan joutokäynnillä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Joulukuu 15. 20:50:11 2005

paperman kirjoitti:
ckolli kirjoitti:S.A.F.F.A on merkiltään eikä luista vielä +500Nm väännöillä.
By the way, osta tie! Mistäs ton levyn löysit, myykö kukaan suomessa?
Tuota saa esim. moposportista. Mulla oli saffa ja sen kanssa oli irrotusongelmia. Levy vetäyty kupille muutaman lähdön jälkeen, taipuma oli sen verran reilu et sen näki ilman viivaintakin. Nuukana ja kokeilumielessä oikasin sakarat ja asensin takas. Kuukauden pelas taas hyvin ja sit alko takkuamaan. Liekö maanantaikappale.
Ainut kytkin mikä on mulla meteliä pitäny oli 3-levy tiltoni.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Joulukuu 15. 21:52:01 2005

Sitä olis itelläkin aika ostaa kytkin, toi vakio piti viime kesän 480nm kohtuu hyvin mutta jatkossa ei tule toivottavasti pitämään enään :) Saffaa olen ajatellut, mutta siitä kuulee paljon huonoa. Mikäs olisi sopuhintainen sintterilevy joka toimii varmasti ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Joulukuu 15. 22:47:34 2005

Alcon..? Ei kylläkään halvimmasta päästä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Joulukuu 16. 0:30:33 2005

kertokaapas vielä miten on vakiopaineasetelman laita ohc:ssa. Onko riittävä n.200 kaakkisessa koneessa vai meneekö vaihtoon? Jotku sanoo että riittää, toiset että ei riitä.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Joulukuu 16. 0:38:40 2005

Kyllä se vaparissa pitäs riittää, kun vaan kunnossa on. Vääntömomenttihan sen saa luistamaan.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

FST
Viestit: 35
Liittynyt: La Elokuu 20. 22:42:14 2005

Viesti Kirjoittaja FST » Pe Joulukuu 16. 0:45:10 2005

itsellä on toi rallyracen
paineasetelma, 216mm sport 122e
kytkinlevy, kupari, 4-lapa 23/215mm jousitettu 175e
on ainakin vielä pitäny 10km jälkeen :D
ford sierra 2.1 tic
ford sierra 1.8td

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Joulukuu 16. 1:14:33 2005

Ihan pakko kysyä itekki kytkimestä vaikka suht järkiheittona kaikki tätä pitääkin....

Kaverit meinaa et tuo MT-75 istuu helposti Moparin 273cid V8 koneeseen, no ihan sama minulle, kiva vaan jos saavat toimimaan.... :P

Paketti on tulossa jäärata-Sierraan ja kytkin luonnollisesti on hieman kysymysmerkki

Nurkassa on yksi hyvä 924 Porschen paineasetelma jos vähän järeämpää tarvitsee (ja jos se sopii tuohon edes jotenkin) mutta vakio kytkinlevy voipi antautua aika nopeasti.... Mikähän kestäisi n. 200hv ja 350-400nm jos käyttää Sierran paineasetelmaa... Ja härveli tulee tosiaan jääradalle eli on aika budjettiluokan kyhäelmä

Muuten voimansiirto on vähän yhdisteltyä iS sierraa ja 2.0 sierraa, perämurikka tulee olemaan mallia 100% lukko. Meinaavat korvata tasauspyörästön jollain kiinteällä akselilla tai jotain en oikein pysynyt kärryillä.... :shock:
Saas nähdä mitä tulee....

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Joulukuu 16. 6:30:20 2005

fsohc kirjoitti:kertokaapas vielä miten on vakiopaineasetelman laita ohc:ssa. Onko riittävä n.200 kaakkisessa koneessa vai meneekö vaihtoon? Jotku sanoo että riittää, toiset että ei riitä.


Kyl se tuon 200 riittää vielä, kunhan ei paljolti yli 300nm mennä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Joulukuu 16. 12:58:41 2005

qreippi kirjoitti:
fsohc kirjoitti:kertokaapas vielä miten on vakiopaineasetelman laita ohc:ssa. Onko riittävä n.200 kaakkisessa koneessa vai meneekö vaihtoon? Jotku sanoo että riittää, toiset että ei riitä.


Kyl se tuon 200 riittää vielä, kunhan ei paljolti yli 300nm mennä.
Minä sanon ettei kannata. Itellä oli vakio asetelma eikä tuu toistakertaa, ainakaan ohc turboon.. Ei ne väännöt kauaa niissä turbovehkeisissä ole tuossa 200Nm kun vakionakin se jo melkein irtoaa :roll:

Itellä oli vakioasetelman kans jousittamaton 4lapanen sintteri. Semmosta lipsutusta, jos haluaa hermot menettää niin sitten se on hyvä ratkaisu.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Joulukuu 16. 16:26:28 2005

Jaakkoki kirjoitti:
qreippi kirjoitti:
fsohc kirjoitti:kertokaapas vielä miten on vakiopaineasetelman laita ohc:ssa. Onko riittävä n.200 kaakkisessa koneessa vai meneekö vaihtoon? Jotku sanoo että riittää, toiset että ei riitä.


Kyl se tuon 200 riittää vielä, kunhan ei paljolti yli 300nm mennä.
Minä sanon ettei kannata. Itellä oli vakio asetelma eikä tuu toistakertaa, ainakaan ohc turboon.. Ei ne väännöt kauaa niissä turbovehkeisissä ole tuossa 200Nm kun vakionakin se jo melkein irtoaa :roll:

Itellä oli vakioasetelman kans jousittamaton 4lapanen sintteri. Semmosta lipsutusta, jos haluaa hermot menettää niin sitten se on hyvä ratkaisu.
Niin 200hv ja 300nm yli jos ei hirveästi mennä.

Itsellä alko vakiokytkin luistamaan ~210 ja reilussa 300nm.

Ja sekin oli poltettu paska, mutta kyllä sintteri on aina sintteri ja tulee pitemmän päälle halvemmaksin, mutta jos joku haluaa massalevyillä leikkiä, nii löytyy hyllystä pari kappaletta sachsin uritettuja (lähtee tosi halvalla).

Itsellä OHC Turbossa nyt Urpo-Saabin asetelma ja sintteri
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Joulukuu 16. 18:42:15 2005

Eipä siitä "sintterilevystäkään" paljon ollut iloa vakioasetelman kanssa. :?
Viimeksi muokannut Jaakkoki, Pe Joulukuu 16. 18:56:12 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Pe Joulukuu 16. 18:47:52 2005

Joo eipä mullakaan pitäny nelilapainen sintteri juuri ollenkaan massalevyä paremmin vakioasetelmalla. Sit ku vaihto AP-racingin sprinttiasetelman, niin ei oo luistanu kyllä kertaakaan. On kyllä aika paljon jäykempi painaa kytkin pohjaanki.

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Pe Joulukuu 16. 19:57:29 2005

AkiS kirjoitti:Alcon..? Ei kylläkään halvimmasta päästä...
minulla on alconin kytkin setti cossussa 6-lapanen sintteri ja alconin asetelma.ei ole vielä luistanut tai pitäny ääntä......
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Joulukuu 16. 23:28:00 2005

ohc katusierra 3-lapanen jousittamaton levy ja uusi ap/borg&beck normaali? asetelma, 250hv /398nm(penkissä). isolla vaihteella joskus yrittelee luistaa,helppo ajaa ja on kyllä muuten ollut hyvä pientä luistamista lukuun ottamatta.
pitäs varmaan jonkin verran pienemmillä tehoilla ja väännöillä mennä katuajossa hyvin. yks perä on kajahtanut ja kenkää on annettu.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Joulukuu 19. 3:16:01 2005

Vakio asetelman kanssa tulis yleensä käyttää kolmilapasta sintteriä. Jos jäykempi asetelma, niin sitten vasta nelilapasta jne. Ja turbon kanssa vakio levy ei varmasti kestä, mut vaparin kanssa kunnossa ollessaan voi jaksaa hyvinkin.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin