sintteri
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
sintteri
Kertokaas mitä hyötyä/haittaa ko kytkimestä?
Pitää varmaan paremmin mutta onko On/off?
Suositelkaa hyvää kytkinpakettia Ford ohc 2.0 turbo (180-200Hv)
Ja Ford Dohc 2.0 Turbo (230Hv)
Pärjääkö laadukkaalla tarvike vai vaatiiko jo järeämpää?
Pitää varmaan paremmin mutta onko On/off?
Suositelkaa hyvää kytkinpakettia Ford ohc 2.0 turbo (180-200Hv)
Ja Ford Dohc 2.0 Turbo (230Hv)
Pärjääkö laadukkaalla tarvike vai vaatiiko jo järeämpää?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
itellä 4 lapanen jousitettu sintteri 215mm vakio borg & beck asetelma
tehoja 0.8paineilla oma veikkaus n.170hp
hyvin on pitäny lähdöt on vittymaisia ennenko tottuu siihen kytkimen toimintaan omalla en oo vielä päässy liikkeelle nykimättä
kaikkeenhan tottuu
tehoja 0.8paineilla oma veikkaus n.170hp
hyvin on pitäny lähdöt on vittymaisia ennenko tottuu siihen kytkimen toimintaan omalla en oo vielä päässy liikkeelle nykimättä
kaikkeenhan tottuu

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Itellä kans ohari tulbossa oli viimekesänä jousittamaton sintteri. Hyvin piti mut aluksi liikkeelle lähdöt oli aikas "nykiviä". Sitten siihen tottu ja oppi luistattamaan sitä minkä voi. Eikä se kulu normaalia pahemmin vaikka sitä luistatteleekin. Sintterin on myös jousittamattomana valmiina uuteen cosan koneeseenki. Suosittelen! 

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Itellä 3-lapanen jousittamaton levy ja jäykkä asetelma. Pärjää kyllä kadulla mutta vaatii kyllä aluksi hieman totuttelua. Luistattamaan pystyy hieman ja välillä on pakkokin. Normaali laadukas massalevy on varmasti mukavampi käyttää ja kyllä sillä vielä reilulla 200 hepallakin pärjää olettaen että vääntöä ei vielä hillittömiä määriä ole...
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Mitäs mekkalaa se muka pitää? Itselläni ei ainakaan juuri mitään. Eipä tuo jousittamaton pitäisi juuri laatikkoa rasittaa, kardaanin niveliä ehkä. Paineasetelmasta kaikki on kiinni, jos vakioasetelma, niin sintterin saa toimimaan alkuperäisen tavoin.musicman kirjoitti:Ja sitten vielä sekin, että sitä sintterin järkyttävää mekkalaa ei kuuntele kukaan katuautossa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Lähinnä kokemus oli yhden kaverin välikopasta, jossa oli tuollainen hieno on-off-kytkin käytössä eräässä välissä. En tiedä oliko jousittamaton ja millainen asetelma oli, mutta se ainakin piti aivan helvetinmoista helinää, rohinaa ja pauketta. Ja olen minä muualtakin kuullut että moinen on yleensäkin äänekäs. Se mistä ääni johtuu tai mikä osa sen aiheuttaa, se ei minua kiinnosta yhtään. Ei tollasilla rallileluilla katuautossa mitään tee. Vetäkää herneet jos huvittaa.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
tainnu olla painelaakeri rikki..musicman kirjoitti:Lähinnä kokemus oli yhden kaverin välikopasta, jossa oli tuollainen hieno on-off-kytkin käytössä eräässä välissä. En tiedä oliko jousittamaton ja millainen asetelma oli, mutta se ainakin piti aivan helvetinmoista helinää, rohinaa ja pauketta. Ja olen minä muualtakin kuullut että moinen on yleensäkin äänekäs. Se mistä ääni johtuu tai mikä osa sen aiheuttaa, se ei minua kiinnosta yhtään. Ei tollasilla rallileluilla katuautossa mitään tee. Vetäkää herneet jos huvittaa.
ja jos haluaa ettei kytkinluista, nii pakko sielä on olla kunnon osat.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Ylläpitäjä
Kyllä siellä on täytyny olla jotain muuta joka moista ääntelyä aiheuttaa sillä en ole moisesta ennen kuullutkaan. Oisko ollut kytkinpinnoissa jotain häikkää asetelman ja vauhtipyörän puolella?
Rallileluilla? Kuten sanoin niin noin 40tkm oon sintterillä ajellut eikä toiminta ole sen kummosempaa kuin vakiokytkimellä, vai mitä sanoo tähän JoniR, Lauri, Bliz tai muut jotka ovat kaarallani ajaneet?
Saffan sintterissä mulla on ollut sitä ongelmaa että välillä kun sammuttaa auton vaihde päällä tai jarruttaa moottorilla kytkin ei ikäänkuin irroita heti mutta sen ongelma on pieni ja sen kanssa on oppinut elämään eli moottorijarrutuksen jälkeen hieman kaasua ja sitten vasta kytkin pohjaan...
Rallileluilla? Kuten sanoin niin noin 40tkm oon sintterillä ajellut eikä toiminta ole sen kummosempaa kuin vakiokytkimellä, vai mitä sanoo tähän JoniR, Lauri, Bliz tai muut jotka ovat kaarallani ajaneet?
Saffan sintterissä mulla on ollut sitä ongelmaa että välillä kun sammuttaa auton vaihde päällä tai jarruttaa moottorilla kytkin ei ikäänkuin irroita heti mutta sen ongelma on pieni ja sen kanssa on oppinut elämään eli moottorijarrutuksen jälkeen hieman kaasua ja sitten vasta kytkin pohjaan...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
No ei ainakaan minusta eroa normi kytkimestä ollenkaan, ei siinä huomaa mitään eroo periaatteessa kun menee takas oman auton rattiin
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Ylläpitäjä
Ja JoniR on ajanu jonni verran mun cosalla.
Jousittamaton sintteri onkin sitten eri juttu ja tiukka asetelma. Mm Korhonen vaihto sprintticossuunsa jousitetun sintterin jousittamattoman tilalle.
Cossun vakioasetelma toimii sellasenaan ton saffan levyn kanssa mutta suosittelen että vauhtipyörästä (asetelman alta) sorvataan 0,5-1mm pois jotta saadaan hiukka puristusta lisää, tosin ei tuo ole luistanut koskaan paitsi silloin kun mulla kykäpoljin on temppuillu mutta se ei levyn syy ole.
Jousittamaton sintteri onkin sitten eri juttu ja tiukka asetelma. Mm Korhonen vaihto sprintticossuunsa jousitetun sintterin jousittamattoman tilalle.
Cossun vakioasetelma toimii sellasenaan ton saffan levyn kanssa mutta suosittelen että vauhtipyörästä (asetelman alta) sorvataan 0,5-1mm pois jotta saadaan hiukka puristusta lisää, tosin ei tuo ole luistanut koskaan paitsi silloin kun mulla kykäpoljin on temppuillu mutta se ei levyn syy ole.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Niin tuosta jousittamattoman sintterin äänekkyydestä sen verran, että itellä on 3-levyinen ja 6-lapainen AP:n sintterikytkin ja kyllä pitää mekkalaa! Levyt on ihan uudet, asetelma on jonkinverran ajettu.
Aina kun löysää kaasua ja ajaa pintakaasulla tai rullaa menemään, niin alkaa rohina. Eikä ole mikään pieni ääni. Kun taas painaa kaasua äänet lakkaa ja toimii hyvin.
Aina kun löysää kaasua ja ajaa pintakaasulla tai rullaa menemään, niin alkaa rohina. Eikä ole mikään pieni ääni. Kun taas painaa kaasua äänet lakkaa ja toimii hyvin.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla on jousitettu 4 lapainen ja kohtuullisen tiukka asetelma. Hyvin on kestänyt. Liikkeelle pääsee melkein normaalisti. Omasta mielestäni jos auto tulee kadulle kannattaa jousitettua harkita koska se säästää laatikkoa. Harvalla täällä on suorakytkentöjä tai muita oikeesti kestäviä laatikoita. Mulla ainakaan kytkin ei pidä mitään ääntä.
Jousitettu kytkin vain on helpompi hajoamaan esim vaihdemissauksessa tosin siinä leviää yleensä jo asetelmakin. Onpa noita mennyt pari rikki ihan vain penkittäessäkin (kilpurissa). Mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmia ja samanlaisen ostan kun tosta aika jättää ellen oo suorakytkentää saanut haalittua jostain.
Jousitettu kytkin vain on helpompi hajoamaan esim vaihdemissauksessa tosin siinä leviää yleensä jo asetelmakin. Onpa noita mennyt pari rikki ihan vain penkittäessäkin (kilpurissa). Mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmia ja samanlaisen ostan kun tosta aika jättää ellen oo suorakytkentää saanut haalittua jostain.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
By the way, osta tie! Mistäs ton levyn löysit, myykö kukaan suomessa?ckolli kirjoitti:S.A.F.F.A on merkiltään eikä luista vielä +500Nm väännöillä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Kiitos tiedosta! Täytyy huomenissa pirauttaa sinne.ckolli kirjoitti:Clubin yhteistyökumppani Rally&Race myy saffaa
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Just ihan samalla lailla käyttäytyi se kaverin välikoppa. Ja se oli kuulemma normaalia sille kytkimelle.dudek kirjoitti:Niin tuosta jousittamattoman sintterin äänekkyydestä sen verran, että itellä on 3-levyinen ja 6-lapainen AP:n sintterikytkin ja kyllä pitää mekkalaa! Levyt on ihan uudet, asetelma on jonkinverran ajettu.
Aina kun löysää kaasua ja ajaa pintakaasulla tai rullaa menemään, niin alkaa rohina. Eikä ole mikään pieni ääni. Kun taas painaa kaasua äänet lakkaa ja toimii hyvin.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
- Ylläpitäjä
Mulla on paskakikkareessa nelilapanen jäykkä sintteri ja AP-racingin(Cossun) jäykkä asetelma, kestoa luvataan 690Nm, mukava käytöksinen, paitsi jonossa matelu alkaa vituttamaan 15min jälkeen... Muuten ei paljoo eroa vakiokykästä...
Muutamia jousitettujakin sinttereitä oon ajanu ja ei se että onko levy jousitettu vai jäykkä,tee siihen juuri minkäänlaista eroa...
Edit: Ja ei todellakaan pidä mitään mekkalaa!
Muutamia jousitettujakin sinttereitä oon ajanu ja ei se että onko levy jousitettu vai jäykkä,tee siihen juuri minkäänlaista eroa...

Edit: Ja ei todellakaan pidä mitään mekkalaa!

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Sinänsä katuautossa ei ole väliä onko levy jousitettu vai ei, mutta jokapäiväisen ajon kannalta on huomattavasti miellyttävämpää kun voimansiirrossa on yksi joustava kohta, oli se sitten levyn jouset tai esimerkiksi kumilaippa kardaanissa. Säästää myös huomattavasti koko voimansiirtoa vaimentamalla värinoitä ja kolinoita.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
Ja tossa asiassa en pysty olee samaa mieltä, kun kytkin pelaa ihan mainiosti eikä koko voimansiirrossa ole ainuttakaan joustavaa kohtaa, eli siis kumilaippaa...razorass kirjoitti:Sinänsä katuautossa ei ole väliä onko levy jousitettu vai ei, mutta jokapäiväisen ajon kannalta on huomattavasti miellyttävämpää kun voimansiirrossa on yksi joustava kohta, oli se sitten levyn jouset tai esimerkiksi kumilaippa kardaanissa. Säästää myös huomattavasti koko voimansiirtoa vaimentamalla värinoitä ja kolinoita.

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
SAFFA italialainen sintterilevy
edullisempi ratkaisu harrastekäyttöön
Kilpakäyttöön ja vaativaan katukäyttöön laadukkaampi
Sachs Performance sintterilevy
edullisempi ratkaisu harrastekäyttöön
Kilpakäyttöön ja vaativaan katukäyttöön laadukkaampi
Sachs Performance sintterilevy
Viimeksi muokannut prostreet, To Joulukuu 15. 22:07:34 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Tuosta sintterin "ääntämisestä" sen verran, että tuskimpa se itse kytkin siellä ääntä pitää, mutta jousitetun kytkinlevyn tarkoitushan on vähentää voimansiirrosta kuuluvia ääniä, joita moottori sykyttävällä käynnillään aiheuttaa. Itse huomasin, että laatikon rohina ja kolina kasvoi tyhjäkäynnillä, kun kytkin vaihtui jousittamattomaan. Kevyemmällä v-pyörällä, yli 300 asteisella nokka-akselilla ja jousittamattomalla levyllä moottori hakkaa laatikon välyksiä laidasta laitaan joutokäynnillä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Tuota saa esim. moposportista. Mulla oli saffa ja sen kanssa oli irrotusongelmia. Levy vetäyty kupille muutaman lähdön jälkeen, taipuma oli sen verran reilu et sen näki ilman viivaintakin. Nuukana ja kokeilumielessä oikasin sakarat ja asensin takas. Kuukauden pelas taas hyvin ja sit alko takkuamaan. Liekö maanantaikappale.paperman kirjoitti:By the way, osta tie! Mistäs ton levyn löysit, myykö kukaan suomessa?ckolli kirjoitti:S.A.F.F.A on merkiltään eikä luista vielä +500Nm väännöillä.
Ainut kytkin mikä on mulla meteliä pitäny oli 3-levy tiltoni.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Alcon..? Ei kylläkään halvimmasta päästä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Ihan pakko kysyä itekki kytkimestä vaikka suht järkiheittona kaikki tätä pitääkin....
Kaverit meinaa et tuo MT-75 istuu helposti Moparin 273cid V8 koneeseen, no ihan sama minulle, kiva vaan jos saavat toimimaan....
Paketti on tulossa jäärata-Sierraan ja kytkin luonnollisesti on hieman kysymysmerkki
Nurkassa on yksi hyvä 924 Porschen paineasetelma jos vähän järeämpää tarvitsee (ja jos se sopii tuohon edes jotenkin) mutta vakio kytkinlevy voipi antautua aika nopeasti.... Mikähän kestäisi n. 200hv ja 350-400nm jos käyttää Sierran paineasetelmaa... Ja härveli tulee tosiaan jääradalle eli on aika budjettiluokan kyhäelmä
Muuten voimansiirto on vähän yhdisteltyä iS sierraa ja 2.0 sierraa, perämurikka tulee olemaan mallia 100% lukko. Meinaavat korvata tasauspyörästön jollain kiinteällä akselilla tai jotain en oikein pysynyt kärryillä....
Saas nähdä mitä tulee....
Kaverit meinaa et tuo MT-75 istuu helposti Moparin 273cid V8 koneeseen, no ihan sama minulle, kiva vaan jos saavat toimimaan....

Paketti on tulossa jäärata-Sierraan ja kytkin luonnollisesti on hieman kysymysmerkki
Nurkassa on yksi hyvä 924 Porschen paineasetelma jos vähän järeämpää tarvitsee (ja jos se sopii tuohon edes jotenkin) mutta vakio kytkinlevy voipi antautua aika nopeasti.... Mikähän kestäisi n. 200hv ja 350-400nm jos käyttää Sierran paineasetelmaa... Ja härveli tulee tosiaan jääradalle eli on aika budjettiluokan kyhäelmä
Muuten voimansiirto on vähän yhdisteltyä iS sierraa ja 2.0 sierraa, perämurikka tulee olemaan mallia 100% lukko. Meinaavat korvata tasauspyörästön jollain kiinteällä akselilla tai jotain en oikein pysynyt kärryillä....

Saas nähdä mitä tulee....
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Ylläpitäjä
Minä sanon ettei kannata. Itellä oli vakio asetelma eikä tuu toistakertaa, ainakaan ohc turboon.. Ei ne väännöt kauaa niissä turbovehkeisissä ole tuossa 200Nm kun vakionakin se jo melkein irtoaaqreippi kirjoitti:fsohc kirjoitti:kertokaapas vielä miten on vakiopaineasetelman laita ohc:ssa. Onko riittävä n.200 kaakkisessa koneessa vai meneekö vaihtoon? Jotku sanoo että riittää, toiset että ei riitä.
Kyl se tuon 200 riittää vielä, kunhan ei paljolti yli 300nm mennä.

Itellä oli vakioasetelman kans jousittamaton 4lapanen sintteri. Semmosta lipsutusta, jos haluaa hermot menettää niin sitten se on hyvä ratkaisu.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Niin 200hv ja 300nm yli jos ei hirveästi mennä.Jaakkoki kirjoitti:Minä sanon ettei kannata. Itellä oli vakio asetelma eikä tuu toistakertaa, ainakaan ohc turboon.. Ei ne väännöt kauaa niissä turbovehkeisissä ole tuossa 200Nm kun vakionakin se jo melkein irtoaaqreippi kirjoitti:fsohc kirjoitti:kertokaapas vielä miten on vakiopaineasetelman laita ohc:ssa. Onko riittävä n.200 kaakkisessa koneessa vai meneekö vaihtoon? Jotku sanoo että riittää, toiset että ei riitä.
Kyl se tuon 200 riittää vielä, kunhan ei paljolti yli 300nm mennä.
Itellä oli vakioasetelman kans jousittamaton 4lapanen sintteri. Semmosta lipsutusta, jos haluaa hermot menettää niin sitten se on hyvä ratkaisu.
Itsellä alko vakiokytkin luistamaan ~210 ja reilussa 300nm.
Ja sekin oli poltettu paska, mutta kyllä sintteri on aina sintteri ja tulee pitemmän päälle halvemmaksin, mutta jos joku haluaa massalevyillä leikkiä, nii löytyy hyllystä pari kappaletta sachsin uritettuja (lähtee tosi halvalla).
Itsellä OHC Turbossa nyt Urpo-Saabin asetelma ja sintteri
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
ohc katusierra 3-lapanen jousittamaton levy ja uusi ap/borg&beck normaali? asetelma, 250hv /398nm(penkissä). isolla vaihteella joskus yrittelee luistaa,helppo ajaa ja on kyllä muuten ollut hyvä pientä luistamista lukuun ottamatta.
pitäs varmaan jonkin verran pienemmillä tehoilla ja väännöillä mennä katuajossa hyvin. yks perä on kajahtanut ja kenkää on annettu.
pitäs varmaan jonkin verran pienemmillä tehoilla ja väännöillä mennä katuajossa hyvin. yks perä on kajahtanut ja kenkää on annettu.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani