Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Su Marraskuu 30. 20:02:44 2003
Miten on kun ei ole mulle vielä selvennyt että toimiiko se ohari is ihan omalla boxilla ilman muutoksia jos ahtimen nakkaa kiinni?Tietenkään mikään hyvä se ei siihen hommaan ole mutta siis vörkkiikö se ja kestääkö sillä ajella?
Valistakaa tätä ääliötä eskimoneekeriä jolla on vinot viikset.
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Su Marraskuu 30. 20:13:48 2003
Hyvä että täällä on myös näitä uniikkeja kysymyksiä.
Is:n vakio boksi toimii turbon kanssa. Kestä mitä kestää, riippuu ajotavasta.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Viesti
Kirjoittaja Newis » Su Marraskuu 30. 21:53:13 2003
Kestää ja ei kestä. Koneen nakkuttaminen on ensisijainen ongelma, koska boxi kääntää sytkän ihan persiilleen noin 3000-3500 kierroksen kohdalla.
Maltilla ajaen VOI kestää vakio kamoilla suunnilleen 0.3 - 0.5 bar (bensanpaineen säädin + seosmittari), kunhan välttää kierrättämistä.
Oma kesti noin 30tkm ennenkuin tod näk suutin sanoi poks ja mäntä suli.
Ja is:n boxi ei tajua paineen nousua piste.
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Su Marraskuu 30. 21:56:23 2003
Heität sen ruiskun sieltä h*lvettiin ja painat siihen turbokaasarin.siinä se on.

#446
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Viesti
Kirjoittaja Newis » Su Marraskuu 30. 22:09:31 2003
Ja sitkun kerrot, mitä toi ratkaisee nakutusongelmaan? Eli ei mitenkään. Bensaa voi aina vääntää paineensäätimestä lisää jos siltä tuntuu, kulutuksen kustannuksella.
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Su Marraskuu 30. 23:12:32 2003
nws kirjoitti:Ja sitkun kerrot, mitä toi ratkaisee nakutusongelmaan? Eli ei mitenkään. Bensaa voi aina vääntää paineensäätimestä lisää jos siltä tuntuu, kulutuksen kustannuksella.
Kyllä mulla ainakin on toiminu reilu barin ahdoilla... Heittää sen nakutunnistimen huitin ....... ni ei väänny sytkä mihinkään...
Ja lisärikastuspiirikin löytyy, joten ihan pelkällä riesan boksilla et mitään kilon ahtoja sinne saa...
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Viesti
Kirjoittaja Newis » Ma Joulukuu 1. 0:24:59 2003
Heh, oharin is:n kone ku ei omaa mitään nakutusanturia.
Kumpa omaiskin, niin asiat voisivatkin olla toisin + tietty MAP.
Sepässe kun nakutusta ei välttämättä edes kuule tai osaa kuunnella. Sen takii on olemassa erilliset anturit ja ledit. Esim Saabin APC-boxi, joka säätelee ahtopainetta alaspain, mikäli nakuttaa.
-
fordrs2000
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Joulukuu 1. 6:17:06 2003
laitan 1.6 kärjetön jakaja ja muutat sinne turbovolvon 2 toiminen alipaine härveli niin loppuu nuo nakutus ongelmat...........
-
jarcci
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003
Viesti
Kirjoittaja jarcci » Ma Joulukuu 1. 12:45:02 2003
Tuota volvon jakaja hommaa olen minäkin miettinyt mutta mitä is:n ruisku sanoo jos oma jakaja poistetaan sehän ottaa sieltä kaiketi pyörintänopeus tiedon ynm...
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ma Joulukuu 1. 15:27:49 2003
Elikkä siitä ei mitään käyttöautoa saa tekemälläkään...kestää aina sen 30-50tkm ja poks sisuskalut ja anturit uusixi...

Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Su Joulukuu 14. 12:25:11 2003
Jatkoa taas tähän mutta nyt kysynkin dohc version boxista eli onko nakutusanturi ja map vakiona tässä boxissa?

Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ke Joulukuu 31. 0:42:55 2003
Kysästään ekaks tässä vanhassa topicissa muutamaa asiaa tohon IS:n turbotukseen liittyen niin ei tarvii uutta tehä.
Toi sytkä on ensimmäinen asia joka mietityttää eli voisko sen korvata sellaisella jakajalla jossa ois tietty ennakko koko ajan. Silloin alipaineella se olis liian aikasella ja ahdoilla koko ajan tietyn verran. Koneeseen tulee 2wd cossun ahdin ja puristukset noin 8,6. Mutta mitä ton ennakon pitäs olla suurinpiirtein ja onko toi sytkän "irrotus" tuon ruiskunboksin yhteydestä mahdollista.
Toinen homma on toi turbon vesikierron toteutus eli toimiiko, jos haarottaa vain tosta lämppärille menevästä letkusta tulon tohon turbolle ja vie paluun suoraan paisuntasäiliöön.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 31. 2:17:48 2003
MikkoT kirjoitti:
Toinen homma on toi turbon vesikierron toteutus eli toimiiko, jos haarottaa vain tosta lämppärille menevästä letkusta tulon tohon turbolle ja vie paluun suoraan paisuntasäiliöön.
Pitäisi toimia ihan OK noin. Jos saat letkun vielä veden pinnan yläpuolelle niin pitäisi kierron toimia itsekseen kunnes turbo jäähtyy sammuttamisen jälkeen.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 31. 2:22:30 2003
Ja kannattaa muistaa kuristaa turbovesiletkun ulostulo kuten cossussa 2-3mm max. reiälle. Muuten sotkeentuu vedenkierto.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 10. 11:40:37 2004
jjs kirjoitti:Ja kannattaa muistaa kuristaa turbovesiletkun ulostulo kuten cossussa 2-3mm max. reiälle. Muuten sotkeentuu vedenkierto.
Nelikossa on iso paluuletkun liitos paisuntasäiliössä. Erona vanhaan 2wd versioon paluuletku tulee vesipinnan alapuolelle kun 2wd paisarissa se tuli yläpuolelle. Tuota vanhaan paisuntasäiliötyyppiä ei enää saa ja laitoin entiseen cosaani tuon uudemman. Toki alkuperäinen letku jäi paikoilleen. Toimihan tuo.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ti Helmikuu 10. 11:52:45 2004
Jos se paluuletkun reikä on liian iso ei lämpiä kunnolla, menee ohi termarin vettä ja jos liian pieni kierto häiriintyy.
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Ke Helmikuu 11. 0:20:23 2004
Mulla on puhallin ihan lämppärille menevän letkun välissä eikä ole mitää onkelmia ollu...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 12. 14:20:37 2004
AkiS, ootko mahdollisesti ollu Urjalassa päin tolla Sierrallas, joka on myynnissä nyt? Ihan saman näkönen, siistikuntonen (mitä nyt vilaukselta näin) ilmesty taakse, ja melkein heti ohi, lähti aika kiukkuseen ainakin se yksilö. Tämä siis joskus ennen joulua, kun oli sulia kelejä vielä. Ihan samanlainen keulakin oli vielä.
Jäsen #606
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Pe Helmikuu 13. 0:04:05 2004
Missä helv.. on urjala...

Sielä on joku kopioija prkl... en ollu mä

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Pe Helmikuu 13. 8:14:24 2004
Tre - Humppila välillä kun 9-tietä mennää. Voihan nuita olla toisillakin.
Jäsen #606