Is:n urpotus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Is:n urpotus

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Marraskuu 30. 20:02:44 2003

Miten on kun ei ole mulle vielä selvennyt että toimiiko se ohari is ihan omalla boxilla ilman muutoksia jos ahtimen nakkaa kiinni?Tietenkään mikään hyvä se ei siihen hommaan ole mutta siis vörkkiikö se ja kestääkö sillä ajella? :?:

Valistakaa tätä ääliötä eskimoneekeriä jolla on vinot viikset.
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Marraskuu 30. 20:13:48 2003

Hyvä että täällä on myös näitä uniikkeja kysymyksiä. :?

Is:n vakio boksi toimii turbon kanssa. Kestä mitä kestää, riippuu ajotavasta.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Marraskuu 30. 21:53:13 2003

Kestää ja ei kestä. Koneen nakkuttaminen on ensisijainen ongelma, koska boxi kääntää sytkän ihan persiilleen noin 3000-3500 kierroksen kohdalla.

Maltilla ajaen VOI kestää vakio kamoilla suunnilleen 0.3 - 0.5 bar (bensanpaineen säädin + seosmittari), kunhan välttää kierrättämistä.

Oma kesti noin 30tkm ennenkuin tod näk suutin sanoi poks ja mäntä suli.

Ja is:n boxi ei tajua paineen nousua piste.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Marraskuu 30. 21:56:23 2003

Heität sen ruiskun sieltä h*lvettiin ja painat siihen turbokaasarin.siinä se on. :D
#446

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Marraskuu 30. 22:09:31 2003

Ja sitkun kerrot, mitä toi ratkaisee nakutusongelmaan? Eli ei mitenkään. Bensaa voi aina vääntää paineensäätimestä lisää jos siltä tuntuu, kulutuksen kustannuksella.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Su Marraskuu 30. 23:12:32 2003

nws kirjoitti:Ja sitkun kerrot, mitä toi ratkaisee nakutusongelmaan? Eli ei mitenkään. Bensaa voi aina vääntää paineensäätimestä lisää jos siltä tuntuu, kulutuksen kustannuksella.
Kyllä mulla ainakin on toiminu reilu barin ahdoilla... Heittää sen nakutunnistimen huitin ....... ni ei väänny sytkä mihinkään...

Ja lisärikastuspiirikin löytyy, joten ihan pelkällä riesan boksilla et mitään kilon ahtoja sinne saa...

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Joulukuu 1. 0:24:59 2003

Heh, oharin is:n kone ku ei omaa mitään nakutusanturia.

Kumpa omaiskin, niin asiat voisivatkin olla toisin + tietty MAP.

Sepässe kun nakutusta ei välttämättä edes kuule tai osaa kuunnella. Sen takii on olemassa erilliset anturit ja ledit. Esim Saabin APC-boxi, joka säätelee ahtopainetta alaspain, mikäli nakuttaa.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Joulukuu 1. 6:17:06 2003

laitan 1.6 kärjetön jakaja ja muutat sinne turbovolvon 2 toiminen alipaine härveli niin loppuu nuo nakutus ongelmat...........

jarcci
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003

Viesti Kirjoittaja jarcci » Ma Joulukuu 1. 12:45:02 2003

Tuota volvon jakaja hommaa olen minäkin miettinyt mutta mitä is:n ruisku sanoo jos oma jakaja poistetaan sehän ottaa sieltä kaiketi pyörintänopeus tiedon ynm...

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Joulukuu 1. 15:27:49 2003

Elikkä siitä ei mitään käyttöautoa saa tekemälläkään...kestää aina sen 30-50tkm ja poks sisuskalut ja anturit uusixi... :shock:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Is:n urpotus

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Joulukuu 14. 12:25:11 2003

Jatkoa taas tähän mutta nyt kysynkin dohc version boxista eli onko nakutusanturi ja map vakiona tässä boxissa? :?:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Joulukuu 31. 0:42:55 2003

Kysästään ekaks tässä vanhassa topicissa muutamaa asiaa tohon IS:n turbotukseen liittyen niin ei tarvii uutta tehä.
Toi sytkä on ensimmäinen asia joka mietityttää eli voisko sen korvata sellaisella jakajalla jossa ois tietty ennakko koko ajan. Silloin alipaineella se olis liian aikasella ja ahdoilla koko ajan tietyn verran. Koneeseen tulee 2wd cossun ahdin ja puristukset noin 8,6. Mutta mitä ton ennakon pitäs olla suurinpiirtein ja onko toi sytkän "irrotus" tuon ruiskunboksin yhteydestä mahdollista.
Toinen homma on toi turbon vesikierron toteutus eli toimiiko, jos haarottaa vain tosta lämppärille menevästä letkusta tulon tohon turbolle ja vie paluun suoraan paisuntasäiliöön.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 31. 2:17:48 2003

MikkoT kirjoitti: Toinen homma on toi turbon vesikierron toteutus eli toimiiko, jos haarottaa vain tosta lämppärille menevästä letkusta tulon tohon turbolle ja vie paluun suoraan paisuntasäiliöön.
Pitäisi toimia ihan OK noin. Jos saat letkun vielä veden pinnan yläpuolelle niin pitäisi kierron toimia itsekseen kunnes turbo jäähtyy sammuttamisen jälkeen.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 31. 2:22:30 2003

Ja kannattaa muistaa kuristaa turbovesiletkun ulostulo kuten cossussa 2-3mm max. reiälle. Muuten sotkeentuu vedenkierto.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 10. 11:40:37 2004

jjs kirjoitti:Ja kannattaa muistaa kuristaa turbovesiletkun ulostulo kuten cossussa 2-3mm max. reiälle. Muuten sotkeentuu vedenkierto.
Nelikossa on iso paluuletkun liitos paisuntasäiliössä. Erona vanhaan 2wd versioon paluuletku tulee vesipinnan alapuolelle kun 2wd paisarissa se tuli yläpuolelle. Tuota vanhaan paisuntasäiliötyyppiä ei enää saa ja laitoin entiseen cosaani tuon uudemman. Toki alkuperäinen letku jäi paikoilleen. Toimihan tuo.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Helmikuu 10. 11:52:45 2004

Jos se paluuletkun reikä on liian iso ei lämpiä kunnolla, menee ohi termarin vettä ja jos liian pieni kierto häiriintyy.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Helmikuu 11. 0:20:23 2004

Mulla on puhallin ihan lämppärille menevän letkun välissä eikä ole mitää onkelmia ollu...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 12. 14:20:37 2004

AkiS, ootko mahdollisesti ollu Urjalassa päin tolla Sierrallas, joka on myynnissä nyt? Ihan saman näkönen, siistikuntonen (mitä nyt vilaukselta näin) ilmesty taakse, ja melkein heti ohi, lähti aika kiukkuseen ainakin se yksilö. Tämä siis joskus ennen joulua, kun oli sulia kelejä vielä. Ihan samanlainen keulakin oli vielä.
Jäsen #606

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Helmikuu 13. 0:04:05 2004

Missä helv.. on urjala... :shock: Sielä on joku kopioija prkl... en ollu mä 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Helmikuu 13. 8:14:24 2004

Tre - Humppila välillä kun 9-tietä mennää. Voihan nuita olla toisillakin.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin