Jakoremmi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

makeN
Ylläpitäjä

Jakoremmi

Viesti Kirjoittaja makeN » La Helmikuu 14. 19:36:52 2004

Eli jos katkee ni osuuko männät venttiileihin..? oon joskus kuullu et ei osuis mut mut....???? ja konehan on 2,0 OHC kantta ei laskettu...

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » La Helmikuu 14. 20:12:37 2004

Ainakin 1,6 OHC:ssa napsahti venttiilit mäntiin, joten eiköhän tuo sama tuho tule 2 litraisessakin.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 14. 21:18:13 2004

Ei pitäisi vakio 2.0 OHC pistää venttiilejä solmuun vaikka remmi ripsahtaisikin. 1.6 tosiaan ottaa pipiä :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Su Helmikuu 15. 16:42:44 2004

E-max 1.6 ei ainakaan ollut rikkonut mitään... edellinen omistaja kértoi että oli katkennut mutta tarkastettu sen jälkeen eikä mitään rikki.... TUURILLA selviää :)
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Su Helmikuu 15. 18:30:22 2004

jallu kirjoitti:Ei ainakaan taunuksen 1,6:ssa tullut mitään vahinkoa. Liekö E-max eriasia?
Meiltä napsahti Tönärin jakohihna poikki ja kuun sirpin kuva oli yhden männän päällä. Hipaisusta ei oteta :P
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Helmikuu 15. 18:45:26 2004

Kai se on sitten vähän tuurista kiinni miten käy kun hihna katkee. Joskus aikoinaan katkes tanarin (1.6ohc) nokkahihna ja mäntä iski kolmosen imuventtiiliin ikävin seurauksin..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 18. 15:32:29 2004

eli jos venttiili on täysin auki asennossa ja mäntä tulle ylös niin kosketus on kyllä varma
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ke Helmikuu 18. 20:59:56 2004

Minulle väitti eräs Fordin merkkihuollon asentaja kerran, että jos remmi kulahtaa, ei tapahdu mitään - paitsi että matka katkeaa. Kyseessä siis kaksilitrainen Ohari.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Helmikuu 18. 22:24:50 2004

mulla pamahti tane oherista nokkaremmi ja ei käynyt mitään muuta kuin matka katkes vaikka-alakerta pöyri vielä vaihtella vähänmatkaa ja kone oli 2,0 , vaihdoin uuden remmin ja matka jatku
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Helmikuu 18. 22:34:47 2004

se riippuu nokan asennosta. jos jää nosto päälle niin paskaksi menee. hyvällä säkällä ei käy mitään.

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » To Helmikuu 19. 11:52:17 2004

Joo eli ei olllu käyny mitään... hyvin pelittää....

cossu2
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Pe Helmikuu 20. 9:59:07 2004

Vakionokalla 2.0 OHC on "vapaastipyörivä" eli ei ota kiinni.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Helmikuu 20. 10:19:50 2004

testi on helppo tehdä
jos olet vaihtamassa remmiä
laita ykkösen sylinterin mäntä täysina alas ja pyöritä konetta.
jos kansi on pöydällä ja kannessa nokka kii(ohc tietty).
pyöritä nokkaa jos kansi nousee pöydässä nin vena tulee kannen tason alapuolelle.
ja alakerta yläkuolokohdassa nin huomaat että mäntä tulee miltei tasoon asti.
joten kii ottaa.

tiedän yhden fiatin mallin (uno 45) missä ei ota kii vaikka pyörittelis kampuraa ja nokkaa eri suuntiin.
mut se onkin italialainen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Helmikuu 20. 11:33:34 2004

ja bensa ransiitissa missä oli 2.0 OHC kone, mäntä jäi tason alapuolelle jotain 3-5 milliä. siinä ei välttämättä osu ne venttiilit mäntiin vaikka remmi napsahtaisikin poikki, mutta en kokeillut sitä silloin niin en osaa varmaksi sanoa.

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ma Maaliskuu 28. 18:02:47 2005

kun vaihtaa 2.0 ohc remmin, ni ennenku ottaa vanhan remmin pois, ni pitääkö merkit laittaa kohalleen ensin? eli nokan merkki ja kampiakselin alamerkki...? vai miten porukka on remmejä vaihdellu??

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 28. 18:42:03 2005

No kannattaa laittaa, mutta ei se pakollista ole. Tällä välttää vaan sen että "hohhoijjaa... pyörähtikös se nokka tai kampiakseli vähäsen, no, ei voi tietää, pistänpä hihnan vaan paikalleen ja pyöritän" :)
Jäsen #606

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ma Maaliskuu 28. 19:14:05 2005

ku mietin vaa että mikä on se oikea tapa vaihtaa remmi? oon vaihtanu aina sen nii että kaikki merkit kohilleen sit löystää kiristäjää, ja remmi pois, ja sit jos on liikahtanu joku merkki, ni takas paikalleen ja sit vasta hihna paikalleen. sit ku on paikallaan ollu, ni sit kiristäny hihnan! ku on pyörittäny konetta pari kertaa ympäri, ni alamerkki ei ookkaan ollu kohillaan? missä kohtaa on menny mettään? aina kone kyllä käynnistyny tollee ku oon vaihtanu mut en sit tiiä et kui paljon on heittäny... :?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 28. 19:32:30 2005

ford_86 kirjoitti:ku mietin vaa että mikä on se oikea tapa vaihtaa remmi? oon vaihtanu aina sen nii että kaikki merkit kohilleen sit löystää kiristäjää, ja remmi pois, ja sit jos on liikahtanu joku merkki, ni takas paikalleen ja sit vasta hihna paikalleen. sit ku on paikallaan ollu, ni sit kiristäny hihnan! ku on pyörittäny konetta pari kertaa ympäri, ni alamerkki ei ookkaan ollu kohillaan? missä kohtaa on menny mettään? aina kone kyllä käynnistyny tollee ku oon vaihtanu mut en sit tiiä et kui paljon on heittäny... :?
Voi johtua siitä että oot pistäny sen hihnan niin että se hihnan "vetävä puoli" on ollu hampaan verran löysällä. Tai sitten oot unohtanu sen että vaikka kampiakselin merkki on kohdallaan niin nokka-akselin merkki voi olla täysin vastakkaisella puolella, joka taas johtuu siitä, että nokka kääntyy puoli kierrosta yhden kampiakselikierroksen aikana. Mutta jos ylämerkki on kohdallaan niin alamerkin pitäisi olla myöskin kohdallaan.
Jäsen #606

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ti Maaliskuu 29. 18:22:16 2005

tämä ns. työtahti, ni tarkoittiko se sitä että mäntä nro:1 on ykk:ssa, jolloin venttiili on silloin kiinni..., vai oonko käsittäny ihan väärin tämän asian :D eikö tämä puristustahti ollu sitä kun mäntä lähtee ylöspäin, ni ennen ykk:ta se puristaa ilman ja bensan seoksen kasaan jolloin syntyy "räjähdys", jatkaen ykk:hon ja taas alas? tietenkin siinä välissä tulee poistotahti... :)

Vastaa Viestiin