Jakoremmi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viesti:
-
E-max 1.6 ei ainakaan ollut rikkonut mitään... edellinen omistaja kértoi että oli katkennut mutta tarkastettu sen jälkeen eikä mitään rikki.... TUURILLA selviää 

Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70
Plymouth Duster -70
-
-
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
testi on helppo tehdä
jos olet vaihtamassa remmiä
laita ykkösen sylinterin mäntä täysina alas ja pyöritä konetta.
jos kansi on pöydällä ja kannessa nokka kii(ohc tietty).
pyöritä nokkaa jos kansi nousee pöydässä nin vena tulee kannen tason alapuolelle.
ja alakerta yläkuolokohdassa nin huomaat että mäntä tulee miltei tasoon asti.
joten kii ottaa.
tiedän yhden fiatin mallin (uno 45) missä ei ota kii vaikka pyörittelis kampuraa ja nokkaa eri suuntiin.
mut se onkin italialainen
jos olet vaihtamassa remmiä
laita ykkösen sylinterin mäntä täysina alas ja pyöritä konetta.
jos kansi on pöydällä ja kannessa nokka kii(ohc tietty).
pyöritä nokkaa jos kansi nousee pöydässä nin vena tulee kannen tason alapuolelle.
ja alakerta yläkuolokohdassa nin huomaat että mäntä tulee miltei tasoon asti.
joten kii ottaa.
tiedän yhden fiatin mallin (uno 45) missä ei ota kii vaikka pyörittelis kampuraa ja nokkaa eri suuntiin.
mut se onkin italialainen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viesti:
-
ku mietin vaa että mikä on se oikea tapa vaihtaa remmi? oon vaihtanu aina sen nii että kaikki merkit kohilleen sit löystää kiristäjää, ja remmi pois, ja sit jos on liikahtanu joku merkki, ni takas paikalleen ja sit vasta hihna paikalleen. sit ku on paikallaan ollu, ni sit kiristäny hihnan! ku on pyörittäny konetta pari kertaa ympäri, ni alamerkki ei ookkaan ollu kohillaan? missä kohtaa on menny mettään? aina kone kyllä käynnistyny tollee ku oon vaihtanu mut en sit tiiä et kui paljon on heittäny... 

-
Voi johtua siitä että oot pistäny sen hihnan niin että se hihnan "vetävä puoli" on ollu hampaan verran löysällä. Tai sitten oot unohtanu sen että vaikka kampiakselin merkki on kohdallaan niin nokka-akselin merkki voi olla täysin vastakkaisella puolella, joka taas johtuu siitä, että nokka kääntyy puoli kierrosta yhden kampiakselikierroksen aikana. Mutta jos ylämerkki on kohdallaan niin alamerkin pitäisi olla myöskin kohdallaan.ford_86 kirjoitti:ku mietin vaa että mikä on se oikea tapa vaihtaa remmi? oon vaihtanu aina sen nii että kaikki merkit kohilleen sit löystää kiristäjää, ja remmi pois, ja sit jos on liikahtanu joku merkki, ni takas paikalleen ja sit vasta hihna paikalleen. sit ku on paikallaan ollu, ni sit kiristäny hihnan! ku on pyörittäny konetta pari kertaa ympäri, ni alamerkki ei ookkaan ollu kohillaan? missä kohtaa on menny mettään? aina kone kyllä käynnistyny tollee ku oon vaihtanu mut en sit tiiä et kui paljon on heittäny...
Jäsen #606
-
tämä ns. työtahti, ni tarkoittiko se sitä että mäntä nro:1 on ykk:ssa, jolloin venttiili on silloin kiinni..., vai oonko käsittäny ihan väärin tämän asian
eikö tämä puristustahti ollu sitä kun mäntä lähtee ylöspäin, ni ennen ykk:ta se puristaa ilman ja bensan seoksen kasaan jolloin syntyy "räjähdys", jatkaen ykk:hon ja taas alas? tietenkin siinä välissä tulee poistotahti...