Sam kirjoitti:Kyyyllä, Sam ajeli neliveto cossulla aikoinaan... Nyt ei ajele kuin toisinaan laina autolla...
Mutta kertokaa, kannattaako tuolle tehdä muutakuin alkaa turbottaa, tai sitten vaihtaa kerralla ST malliin vai mitä?

ST mallia ei liene nelivetoisena, turbotus taas vaatii sen VTT:n päästöpaperin. Varmin ja ainoa tapa on marssia kadekonttoriin ja esittää asia siellä. Noilla aiemmila vinkeillä ilman turbotusta saa jonkun verran heppoja mutta jos aikoo cossun tehoihin, alkaa tuo turbotus olla ainoa vaihtoehto. Sierraan cossutekniikanvaihto on suht helppoa, kuten tietänet, mutta Mondeo on ihan eri asia kun niitä ei turboina ole ollut.
Eli oma mielipiteeni:
Halvin:
Jos kone toimii ok niin ei muuta kuin ajoa...
Liki halvin ja vähiten heppoja palauttava/nostava:
Väsynyt kone remonttiin, poruutus ( tai ainakin männänrenkaiden vaihto ) ja kannen kunnostus, kenties lievä virinokka ja valujälkien siloittelu. Eli perus koneremppa.
Kallis:
Kuten edellinen mutta lisänä koneen perusviritys ( nokat, pakosarja, putkisto jne..) .......
Liki kallein:
Koneremontti ja samalla turbotus, VTT -päästömittaus ja auto leimalle.
Kallein:
ST -tekniikan vaihto
Njoo...Muut lisäilkööt..