seosmittarista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
seosmittarista
Mikä on,kun 20-ledinen seosmittari näyttää muuten ihan lailles,mutta kun kunnolla lämpiää niin alkaa vaeltelemaan pirusti.menee koko ajan laidasta laitaan.Muuten toimii,eli talla tiskiin niin vetää viimisille punasille ja moottorijarrutuksilla näyttää tyhjää,mutta muuten menee miten sattuu.putki ei vuoda.uusi erillinen 4-johtoinen lambda.kytkennät oikein.tehty siipicossun ohjeiden mukaan ja säädetty ja testattu penkissä,mut nyt ku pistin omaan autoon niin ilmeni toi häiriö...
#446
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Johtunee siitä, että tuo lambdamittari näyttää kokoajan reaaliaikaisesti tilanteen, että siinä ei ole mitään ns. lagia välissä.
Jotkut lamdamittarit ovat hidastettua mallia, jotka eivät ainakaan silmissä seilaa niin paljoo, mutteivät sitten kerro välttämättä koko totuutta tai hetkellisesti laihalle menoa. Myönnän kyllä, että olisi silmille paljon kivempi jos se olis vähän hitaampi...
Joku viisaampi oikaiskoot, jos olen väärässä / kertokoot lisää.
Jotkut lamdamittarit ovat hidastettua mallia, jotka eivät ainakaan silmissä seilaa niin paljoo, mutteivät sitten kerro välttämättä koko totuutta tai hetkellisesti laihalle menoa. Myönnän kyllä, että olisi silmille paljon kivempi jos se olis vähän hitaampi...

Joku viisaampi oikaiskoot, jos olen väärässä / kertokoot lisää.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
mihin muuten nuo lambda-anturin lämmitys johdot kuuluu kytkeä.?
ja onko vinkkejä miten saisi mittarin säädettyä kun ei juuri ole säädettävää jännitelähdettä.. ainakaa mikä lähtisi 0V...
ja onko vinkkejä miten saisi mittarin säädettyä kun ei juuri ole säädettävää jännitelähdettä.. ainakaa mikä lähtisi 0V...
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Itselläni noihin lämmitys johtoihin on kytketty 12V ei väliä kumminpäin (ainakaan BOSCH:in anturissa).wili kirjoitti:mihin muuten nuo lambda-anturin lämmitys johdot kuuluu kytkeä.?
ja onko vinkkejä miten saisi mittarin säädettyä kun ei juuri ole säädettävää jännitelähdettä.. ainakaa mikä lähtisi 0V...
Ja tosta säätämisestä itselläni ei tuu mieleen mitään muuta tapaa kuin tarkalla säätö potkalla varustettu virtalähde ja jännitemittari rinnan.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
esim. 100k ohmin vastus ja 10k ohmin potikka sarjaan (koot ei välttämättä nämä mutta suhde 1:10)ja ulosotto siitä potikan liusta, yksi plussaan (esim.12V)ja yksi nasta miinukseen. Helppo tapa tehdä säädettävä 1,2 V jännitelähde (tässä tapauksessa)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Jaksaisitsä joskus vielä tehä ver 2.0:n siten, että ois ton lisäksi säädettävä valaistus. Nimittäin pikkasen paistaa iltaisin joulukuusi silmille, kun on kirkkaat ledit käytössä.siipicossu kirjoitti:esim. 100k ohmin vastus ja 10k ohmin potikka sarjaan (koot ei välttämättä nämä mutta suhde 1:10)ja ulosotto siitä potikan liusta, yksi plussaan (esim.12V)ja yksi nasta miinukseen. Helppo tapa tehdä säädettävä 1,2 V jännitelähde (tässä tapauksessa)
Kirkkaat taas näkyvät päivällä paremmin.
Btw. mittarista on ollut enemmän kuin 4 kertaa hyötyä ongelma/vika/säätö tilanteissa.
-
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
pistät vaan periaattees tohon ledien viereen potikan jolla säädät sitten valojen kirkkauden... ainakin näin hetken mietinnällä pitäis toimia...
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70
Plymouth Duster -70
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
mites muuten.. tossa kun toi säätö on kesken niin.. mittari näyttää ainoastaa noin 830mV asti.. trimmerin vaihto ei oikeen tuottanut tulosta.. tai sitten oli liian pieni trimmeri vielä.. onko vinkkejä miten tuon viimeisen ledin saisi näyttämään tuon n. 1000mV .?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
muuta trimmerit 10k (ennen 5k) ja 20k (ennen 10k) niin ainakin riittää säätövara
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
mutta eikös nuo 5k ja 10k (eli rv1 ja rv2) vakuta noihin kymmeneen ensimmäiseen lediin.? vai vaikuttaako se samalla koko alueeseen.?siipicossu kirjoitti:muuta trimmerit 10k (ennen 5k) ja 20k (ennen 10k) niin ainakin riittää säätövara
tarvisiko nuo 20k trimmerit vaihtaa myös isommiksi.? (eli rv3 ja rv4)
edit: niin ja saako tosta ton "dot" komennon päälle kun ottaa hyppylangan pois.? vai miten.?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
vielä löytyy sama ongelma.. apuja..wili kirjoitti:mites muuten.. tossa kun toi säätö on kesken niin.. mittari näyttää ainoastaa noin 830mV asti.. trimmerin vaihto ei oikeen tuottanut tulosta.. tai sitten oli liian pieni trimmeri vielä.. onko vinkkejä miten tuon viimeisen ledin saisi näyttämään tuon n. 1000mV .?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •