Mikä perä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Mikä perä?
Kyseinen perä tuli minulle sierran levyjarrullisen taka-akseliston yhteydessä(ei Cosworth). Takatukivarsista päätellen on ollut farmari sierrassa.
Vetoakselit ovat laippa kiinnityksellä, jos toisen puolen laipasta pyörittää ja toinen puoli pyörii samaansuuntaan onko kyseessä lukkoperä, näin olen ainakin kuullut?
Myyjä jolta akseliston ostin sanoi että samaa perää on käytetty neliveto cossussa, onko tämä mahdollista?
Perävälityksestä ei minulla ole mitään tietoa ja se olisikin kiva saada selville.
Voiko perässä olevista numero/kirjainsarjoista selvitä tuo välitys?
No aika sekasotkun sain täsät kysymyksestä mutta toivottavasti saatte selvää.
Vetoakselit ovat laippa kiinnityksellä, jos toisen puolen laipasta pyörittää ja toinen puoli pyörii samaansuuntaan onko kyseessä lukkoperä, näin olen ainakin kuullut?
Myyjä jolta akseliston ostin sanoi että samaa perää on käytetty neliveto cossussa, onko tämä mahdollista?
Perävälityksestä ei minulla ole mitään tietoa ja se olisikin kiva saada selville.
Voiko perässä olevista numero/kirjainsarjoista selvitä tuo välitys?
No aika sekasotkun sain täsät kysymyksestä mutta toivottavasti saatte selvää.
-
Perävälityksenhän saa helposti selville, kun pyörittää vetoakselia yhden kierroksen ja laskee kuinka monta kierrosta vetolaippa pyörii.
"Vetoakselit ovat laippa kiinnityksellä, jos toisen puolen laipasta pyörittää ja toinen puoli pyörii samaansuuntaan onko kyseessä lukkoperä, näin olen ainakin kuullut?"
Yleensä on lukon merkit em. lauseessa, mutta voihan perässä olla spooli tai hitsattu tai vaikka pikkurattaat räjähtänyt. Jos perässä on kitkalukko tai visko niin niiden pitäisi päästää vetoakselit pyörimään ainakin vähän eri nopeutta/luistamaan toisiinsa nähden.
"Vetoakselit ovat laippa kiinnityksellä, jos toisen puolen laipasta pyörittää ja toinen puoli pyörii samaansuuntaan onko kyseessä lukkoperä, näin olen ainakin kuullut?"
Yleensä on lukon merkit em. lauseessa, mutta voihan perässä olla spooli tai hitsattu tai vaikka pikkurattaat räjähtänyt. Jos perässä on kitkalukko tai visko niin niiden pitäisi päästää vetoakselit pyörimään ainakin vähän eri nopeutta/luistamaan toisiinsa nähden.
-
- Ylläpitäjä
-
3.92 on ainakin yksi välitys, pyörikö se sen verran vai 4 kierrostaStude kirjoitti:OK, pyöritin vetoakselin laippaa yhden kierroksen niin kardaanin kiinnittyslaippa pyöri neljä kierrosta.
Nyt joku viisas voi vielä kertoo mikä kyseinen välitys on ja onko nelivedon ja takavedon välityksissä eroja?
Perä ois tulossa 2litraseen takatuuppari Sierraan.
Kiitos tiedoista!

Onhan niitä välityksiä ainakin 3.38, 3.64, 3.92 ja joku vähän päälle 4.
-
- Ylläpitäjä