Paljonko tehoja saatu 2.8 colognesta?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Paljonko tehoja saatu 2.8 colognesta?

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Helmikuu 25. 22:36:30 2004

Niin tuli vaan mieleen kysyä että paljonko on saatu irti VAPARINA kyseisestä koneesta. Ittellä projekti johon on tulos LÄHES kaikki osat uutta ja olis kiva tietää että paljonko uskaltaa toivoa!?

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Helmikuu 25. 22:40:47 2004

no vakio ruiskulla semmonen 200hv??? mut kai siit semmosen 250-300hv vois saada....!?!?!?

ps. ei kokemusta :oops:
sierra xr4x4
escort mk1

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Helmikuu 25. 22:58:02 2004

Sitähän minäkin kun heppu jolta mä hain isommat ruiskun läpät(itte tehdyt) sanoi että sen 2.8 lievästi viritetystä olis saatu 251 penkissä ja isoin muutos oli muistaakseni Porshe boxterin mekaaninen ruisku.
Ite olen tehnyt melkein kaiken mitä siihe vaan voi tehdä ja ajattelin ainakin 280hv... Mutta toivossahan on hyvä elää(Ainakin Foordeissa)!

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Helmikuu 25. 23:00:35 2004

mikä ruiskuttaja sulla siinä on??
itellä samanmoinen mut puhallinprojektina :oops:
sierra xr4x4
escort mk1

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Helmikuu 25. 23:05:19 2004

Mulla on EFI:n systeemi... Tosin kanavat kiillotetaan läpistä taaksepäin ja ajattelin täs jos sais jostain 6kpl isompia suuttimia niin pitäis ainaki soppa riittää...Ehkä Cossun vakiot??

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Helmikuu 25. 23:08:19 2004

onko se 2.8 vai 2.9 efin imusarja... jos 2.8:n nii mist oot sen löytäny, pitäs itelle löytää semmonen :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Helmikuu 25. 23:13:36 2004

EFI on 2.8................. Ja nyt kun kerta kysyit niin oon täs ostamas vielä kahta samanlaista 2.8 EFI 4x4 Scorpiota kunhan saan eka ton koneen nippuun! Toinen tulee vetoautoks ja toinen varaosiks(Omistan nyt siis jo yhden mistä rakennetaan "puhdas" katukisa-peli. Eli jos vaan jaksat odotella niin kai sieltä yks ylimääräinen 2.8 EFI vois löytyä...

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Helmikuu 25. 23:18:17 2004

joo! katotaan sitä sit... ois mulla tos 2.9efin imusarja, mut isotpojat sanoo et 2.8efin on parempi nii kai semmonen pitää tohon laittaa :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Helmikuu 25. 23:25:48 2004

Sierra xr4x4 kirjoitti:joo! katotaan sitä sit... ois mulla tos 2.9efin imusarja, mut isotpojat sanoo et 2.8efin on parempi nii kai semmonen pitää tohon laittaa :wink:
Samaa on mullekkin puhuttu... Ja olen vertaillu kumpaakin vierekkäin ja kyllä se 2.8EFI jo "näyttääkin tehokkaammalta" :) Varsinkin ruiskuläpät on jo paljon isommat 2.8:s vakionakin kuin 2.9EFI:s! Mútta ilmoittelen kyllä kun saaraan romut pihaan!

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Helmikuu 26. 8:30:54 2004

Lievästi viritetty 2.8 ja 250hp. juu juu.. Siinä on varmaan chipattu K-jet ja muita herkkuja.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » To Helmikuu 26. 10:19:11 2004

#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Helmikuu 26. 11:40:45 2004

Colognevsa kirjoitti:
Sierra xr4x4 kirjoitti:joo! katotaan sitä sit... ois mulla tos 2.9efin imusarja, mut isotpojat sanoo et 2.8efin on parempi nii kai semmonen pitää tohon laittaa :wink:
Samaa on mullekkin puhuttu... Ja olen vertaillu kumpaakin vierekkäin ja kyllä se 2.8EFI jo "näyttääkin tehokkaammalta" :) Varsinkin ruiskuläpät on jo paljon isommat 2.8:s vakionakin kuin 2.9EFI:s! Mútta ilmoittelen kyllä kun saaraan romut pihaan!
Mitäs ne "ruiskuläpät" on? Entä 2.8 EFI vai puhutaanko tässä jenkkikoneesta?

Taitaa olla läppää kaikki tyynni?
2.8 yhdistetyt pakokanavat on todella syvältä, ei varmasti tarvitse mistään 250hv tehoista puhua ja alakerta rupee ryytymään 6000rpm jälkeen.
250hv v6 turbokoneita on ollut jo Caprissa, mutta lievästi viritettyjä vapareita, hui hai.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Helmikuu 26. 12:43:43 2004

SLEI kirjoitti: Mitäs ne "ruiskuläpät" on? Entä 2.8 EFI vai puhutaanko tässä jenkkikoneesta?
2.8 EFI koneita on ollut Scorpiossa ja Granadassa.

Mistä olet pylvis skannannut noi sivut??

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Helmikuu 26. 14:28:32 2004

SLEI kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:
Sierra xr4x4 kirjoitti:joo! katotaan sitä sit... ois mulla tos 2.9efin imusarja, mut isotpojat sanoo et 2.8efin on parempi nii kai semmonen pitää tohon laittaa :wink:
Samaa on mullekkin puhuttu... Ja olen vertaillu kumpaakin vierekkäin ja kyllä se 2.8EFI jo "näyttääkin tehokkaammalta" :) Varsinkin ruiskuläpät on jo paljon isommat 2.8:s vakionakin kuin 2.9EFI:s! Mútta ilmoittelen kyllä kun saaraan romut pihaan!
Mitäs ne "ruiskuläpät" on? Entä 2.8 EFI vai puhutaanko tässä jenkkikoneesta?

Taitaa olla läppää kaikki tyynni?
2.8 yhdistetyt pakokanavat on todella syvältä, ei varmasti tarvitse mistään 250hv tehoista puhua ja alakerta rupee ryytymään 6000rpm jälkeen.
250hv v6 turbokoneita on ollut jo Caprissa, mutta lievästi viritettyjä vapareita, hui hai.
eiköhän tuostakin voi jotain saada jos ohareistakin otetaan vaparina melkein toi 250hv :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Helmikuu 26. 15:11:26 2004

Ottakaa ny jätkät järki käteen. :?
Sierran veekuutoset on ihan hyviä moottoreita vaikka betonimyllyn pyörittämiseen. Auton nokalla sillä ei ole mitään tekoa, ja viritykseenkin huonoin lähtökohta kun vertauskohteena on esim. OHC joka on kilpailupuolella vakiintunut standardiksi.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Helmikuu 26. 16:28:00 2004

2.9 koneesta varmaan vähän jykevämpiä tehoja vaparina voi saadakkin, kun siinä on sentään 6-reikäiset kannet ja onhan siihen saatavana 24-V virikansi Cossulta :wink:

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Helmikuu 26. 19:10:29 2004

Kuten on jo monta kertaa sanottu niin on olemassa yhtä monta mielipidettä ilman TODELLISTA KOKEMUSTA kuin on ihmisiäkin!!!
Topiikin ideahan olikin jos joku täällä on todella saanu tosta koneesta jotain irti!!!

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Helmikuu 26. 19:16:03 2004

Kone on kyllä ihan alkuperäisestä Scorpio 2.8 i 4X4:stä ja läpillä tarkoitin kyllä kaasuläppiä(vai mitä nyt sitten olikaan) joita sattuu V6:ses olee kaksin kappalein!!!
Edit: Huuups!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Vee niinko Voima!

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Helmikuu 26. 19:47:58 2004

Ottakaa nyt järki käteen! Täälä jengi on iät ja ajat kohissut jostain OHC koneista. Kaikki on jo nähty ja rakennettu. Vähän väliin täälä nousee topickeja V6:sta ja niiden virittämisestä, joka on mielenkiintoista jo oikeesti. Odotan innolla "Sierra xr4x4" turbo kokemuksia.

Kesällä kun ostin tuon toisen Caprin, niin annoin ihan ilmaiseksi pois 2.0 OHC koneen siitä keulalta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Vee niinko Voima!

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Helmikuu 26. 20:03:10 2004

MouTine kirjoitti:Ottakaa nyt järki käteen! Täälä jengi on iät ja ajat kohissut jostain OHC koneista. Kaikki on jo nähty ja rakennettu. Vähän väliin täälä nousee topickeja V6:sta ja niiden virittämisestä, joka on mielenkiintoista jo oikeesti. Odotan innolla "Sierra xr4x4" turbo kokemuksia.

Kesällä kun ostin tuon toisen Caprin, niin annoin ihan ilmaiseksi pois 2.0 OHC koneen siitä keulalta.
Nimenomaan... Mun mielestä tossa koneessa on paljon enemmän mielenkiintoa virittää ku sitä ei joka virittäjä vielä oo tehny!!! Ja on mulla tosiaan kyllä OHC-turbo-projektikin jos se jonkun mieltä lämmittää enemmän kuin tuo V6. Ja parasta tossa 86-Scorpiossa on että siinä on luvat twineille ja ILMAN tehorajaa...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 26. 20:37:46 2004

Pistetääs vaikka pauselle toi OHC vs. Cologne -titaanien taistelu :wink: ja vähän asiaakin, jookos.
Tehoja tältä kylältä, mitattu ST-motors ja Tuning World:
-2,8 MFi eli K-jet; kannet (2-reikä) tehty, katunokka, peltisarjat, paiseen 92 Mahlet + muut klassikot 200hv (198-201). Katukäytössä "jäännöshappimikolla" (o2?...).
-2,2 OHC 48 Dellortoilla, tehty "lähes kaikki mahdollinen", vakio isku, n.95-6 mäntä jne. En muista tarkkaa lukemaa; yli 240. Rallikäytössä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Helmikuu 26. 20:53:32 2004

jjs kirjoitti:Pistetääs vaikka pauselle toi OHC vs. Cologne -titaanien taistelu :wink: ja vähän asiaakin, jookos.
Tehoja tältä kylältä, mitattu ST-motors ja Tuning World:
-2,8 MFi eli K-jet; kannet (2-reikä) tehty, katunokka, peltisarjat, paiseen 92 Mahlet + muut klassikot 200hv (198-201). Katukäytössä "jäännöshappimikolla" (o2?...).
-2,2 OHC 48 Dellortoilla, tehty "lähes kaikki mahdollinen", vakio isku, n.95-6 mäntä jne. En muista tarkkaa lukemaa; yli 240. Rallikäytössä.
Kiitoksia... Tämä oli just tän topiikin perimmäinen tarkoitus... Ei oo hirveesti aiempaa kokemusta ko. koneesta. Ja toteampa tähän että jos se 250 hepan raja nyt tehtävillä muutuksilla ei tuu edes lähelle niin sit 2X Garret T03. Toinen jo löytyy kai nuo nykyään kasvaa puissa... :)

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Helmikuu 26. 21:21:55 2004

näin :evil: ja tarkotuksenahan on tehdä jotain muuta kuin mitä "kaikilla" jo on... viritettyjä ohareita on suomessa about miljoona samoin kuin kossuja... mutta montako kunnolla piristettyä kutvosta esim. tästä kerhosta löytynee :twisted:
sierra xr4x4
escort mk1

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Helmikuu 26. 22:23:02 2004

Kyllähän kutosessa on murinaa ja vääntöäkin jonkun verran. Siten kun sen oikeasti virittää i$olla rahalla niin liikkuukin. Mutta..mutta...Kun se sitten alkaa horimaan sitä bensaa niin ettei kavereidenkaan rahat meinaa riittää.

4 -pyttyisestä saa kuitenkin samat hepat samaan rahaan niiiin paljon pienemmällä polttoaineen kulutuksella.

Aikoinaan kaveri laittoi 2.8 coupe Granadaan six packin ja teetti siihen kannet ja vielä tökkäs siihen virinokankin sekä peltisarjat. Ei se juurikaan jättänyt minun 2.8 Taunustani vaikka mulla oli täysin vakio ruiskupohja jossa Solexin vakio kaksikurkkuinen 2.8 imukannella. Toki Taunus on huomattavasti keveämpi...

Tuohon aikaan ei ollut missään lähistöllä penkkiä jossa olisi voitu tehoja mitata, mutta kiihtyvyyksiä ja painoja laskeskellessamme päädyimme noin 180 hepan lukemiin tuolle pannulle. Taunuksessani oli samoilla laskukaavoilla noin 130 kaakkia.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Helmikuu 26. 22:34:11 2004

kyllähän se bensa menee kuitenkin kaikki!! joo mulla puhdas harraste peli, joten aivan sama mitä se tulee viemään... kunhan saadaan ees vakio koneet päihitettyä radalla nii hyvä :lol: ihan mielenkiinnosta pitää kattoo mihin ton malmikasan voimavarat riittää :wink: kun saadaan se kutosen murina yhdistettynä pariin ahtimeen nii.... VOIH :roll:
sierra xr4x4
escort mk1

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Helmikuu 26. 22:42:08 2004

ukormi kirjoitti:Kyllähän kutosessa on murinaa ja vääntöäkin jonkun verran. Siten kun sen oikeasti virittää i$olla rahalla niin liikkuukin. Mutta..mutta...Kun se sitten alkaa horimaan sitä bensaa niin ettei kavereidenkaan rahat meinaa riittää.

4 -pyttyisestä saa kuitenkin samat hepat samaan rahaan niiiin paljon pienemmällä polttoaineen kulutuksella.
kyllä se vaparikin bensaa vie... isännän joskus 80-luvulla rakentama 1300kent kisapeli vei 30l sadalla ja yhtään ei ollut pakoputkenpää musta :shock: puristukset jotain 18 luokkaa ja piti laittaa eri tulpilla käyntiin ja käyttää lämpöseks ja vaihtaa sit kisatulpat et kesti! Ali Haimakainen oli sanonut että ei pojat kestä kauaa, mut 7kisan jälkeen auto myytiin edelleen kisakunnossa samalla koneella
sierra xr4x4
escort mk1

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Helmikuu 26. 23:25:50 2004

Sierra xr4x4 kirjoitti:kyllä se vaparikin bensaa vie... isännän joskus 80-luvulla rakentama 1300kent kisapeli vei 30l sadalla ja yhtään ei ollut pakoputkenpää musta :shock: puristukset jotain 18 luokkaa ja piti laittaa eri tulpilla käyntiin ja käyttää lämpöseks ja vaihtaa sit kisatulpat et kesti! Ali Haimakainen oli sanonut että ei pojat kestä kauaa, mut 7kisan jälkeen auto myytiin edelleen kisakunnossa samalla koneella
No olihan puristukset.. Tosta piti varmaan ottaa tulpat irti että jakso startti pyörittää :shock:

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Helmikuu 26. 23:33:20 2004

En sitte tiedä onko sillä bensankulutuksella jotain merkitystä kun ajetaan vaan 1/4 mailia!!! Aika fakiiri joka ehtii/jaksaa huolehtia bensamäärästä varttimailin aikana... Tosin ei vielä tiedä mitä aikoja mun autolla tullaan ajamaan, että voi vaikka bensa jo haihtua tankista siinä maalia odotellessa :D

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » To Helmikuu 26. 23:34:36 2004

joo ei siinä tainnu vakio startti olla :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 26. 23:55:10 2004

Vehje kirjoitti:
Sierra xr4x4 kirjoitti:kyllä se vaparikin bensaa vie... isännän joskus 80-luvulla rakentama 1300kent kisapeli vei 30l sadalla ja yhtään ei ollut pakoputkenpää musta :shock: puristukset jotain 18 luokkaa ja piti laittaa eri tulpilla käyntiin ja käyttää lämpöseks ja vaihtaa sit kisatulpat et kesti! Ali Haimakainen oli sanonut että ei pojat kestä kauaa, mut 7kisan jälkeen auto myytiin edelleen kisakunnossa samalla koneella
No olihan puristukset.. Tosta piti varmaan ottaa tulpat irti että jakso startti pyörittää :shock:
Vai -paineet. Mulla oli OHC:ssä suhde 11,5:1, paineet 1,0kW startilla 17,5-18bar. Vakiobensalla, rohkenen väittää, ei mikään "vanhankoulun" kone käy nakuttamatta (to amerikanmies: detonation :wink: ) jos kantit on yli luokkaa ~13:1....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Helmikuu 27. 0:05:24 2004

mulla oli puristus-suhde 11,8:1 ja kuuman moottorin puristuspaineet 13bar. nokka-akselihan tuon enimmäkseen määrää

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Helmikuu 27. 0:09:21 2004

Kokemusta... Saahan noita malmikasojakin liikkumaan. Mutta hevosista tulee kalliita eikä niitä silti ole kovin kummoisesti. Esim. kutosen nokan hinnalla saa pari ohc:n nokkaa ja vetää viikonlopun viinaa tai käy naisissa. 6 reikäisen V6 imusarjan hinnalla saa uudet 45DCOE:t + sarjan ohc:hen. Pari hiukan kärjistettyä esimerkkiä mutta pointti ehkä tuli selväksi. Ja sitten ne colognen 2- reikäiset kannet...

Ei siinä mitään, kyllähän kutostakin voi rakentaa, ja kyllä muutama hardcore-setä menee matalalentoakin noitten kanssa, mutta jos järkeviä ja ennen kaikkea HALPOJA hevosia haetaan = ohc. RAHALLAhan saa sitten melkein minkä vaan kulkemaan.

2x3.0Essex
2x2.8i
1x2.8
4x2.3
1x2.0
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Helmikuu 27. 0:41:12 2004

Ite tykästyin kutosen alavääntöön. Sillä ei tartte olla koko ajan lappu lattiassa, että maisema vaihtuu ja ohituksissa ei tartte hakea kolmosta pesään, että kerkee sen vastaan tulevan rekan alta pois. Kulutuskaan ei mielestäni ole niiiiin hirveän paha, kuin moni täällä väittää. Itse mittasin XR4x4 normaalilla ajolla 10.2-10.7 l/100km keskikulutuksia kahden tankkauskerran välillä. Ei taida uudempi nelikko hirveän paljon vähemmän viedä, vaikka onkin jo elektronisella ruiskulla?

Itseäni ei ole koskaan kiinnostanut mitkään tojotat ja nissanit juuri sen takia, kun naapurillakin on sellainen. Jos harrastaa niin miksi pitää harrastaa juuri samanmoista peliä ku lähitalon Pertillä? OHC:n ihanuudet on koettu jo moneen kertaan ja tietysti luonnollinen jatkumo olis Cossu, mutta... Kavereilla on jo niin monta! Siksi kutonen ja vuosimallia kasikutonen, että voi rauhassa rakentaa ilman KATtien vikinää ;)

Painoa siinä koneessa on tietty järkyttävästi ja tehoakin saisi olla lisää. Ehkä jo ensi kesänä ainakin vakio cossu jää haistelemaan kutosen pakokaasuja ;)

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Helmikuu 27. 3:32:46 2004

No meni pitkän aikaa vähän aiheesta ohi mutta ei mitn! Joka kerta ku joku sanoo esim: "Tuo ei tuu toimii" tai "Luulekko saavas xxx-määrän heppoja" niin mä sitte luonnollisesti yritän taas kahta kauheemmin. Ja niistä KANSISTA ku puhuttiin niin olen kuullu niitä rakentaneilta että 10-ja 12-reikästen ero on suht pieni ku on asiantunteva tyyppi joka ne tekee! Itellä teetettävänä juuri eräässä pajassa ja ohjeiksi annoin että isoimmat muotoillut rosterivenat mitä mahtuu, siirtämättä paikkaa,K-line-ohjurit,karkaistut seetit,pintojen plaanaus ja virtaamaan niin paljon kuin IKINÄ vaan voi. Virtauksia tyyppi "lupas" 300-330, on kuulemma noista kansista jo ennemminkin otettu! ET SILLEEN!

Edit:Lisätty eräs avainsana...
Viimeksi muokannut Colognevsa, La Helmikuu 28. 12:01:35 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » Pe Helmikuu 27. 8:30:52 2004

Viime kesänä remppasin/viilasin 2.9:n Caprin keulalle, (varsinaista viritystä ei ole kuin nokka + siistityt kanavat) ja nyt keväällä pitäisi asentaa SMT6 ohjausboxi alkuperäisen ruiskun rinnalle. Sitten vielä kardaani balanssiin, isommat jarrut ja sisäänajoa, ja sitten dynolle. Jos tehoa löytyy yli vakion 150, niin olen tyytyväinen :D

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 27. 9:59:11 2004

EI se ohc 250 heppasena ole välttämättä mikään oikein mukava ajaa :D
Veikkaan että v6 200hp on parempi kuin tuo 250hp ohc...
Huomattavasti suuremmat väännöt ja ei tartte tiputella vaihetta kun lähtee kunnolla kiihdyttämään näitä ominaisuuksia ei millään tavallisilla koneilla saada :D

V6 on asiaa

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Helmikuu 27. 13:11:50 2004

Vai 300-330 "lupas"? Vähän tuntuu kyllä utopialta tommoset teholukemat, ku se alakerta ei oikein meinaa kestää kierroksia puntissakaan yli 6500rpm. Muistelisin, että tehtaan jossain kisapelissä oli 270 heppaa sillon kultaisella 80-luvulla, mutta saatan olla väärässäkin.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Helmikuu 28. 11:59:28 2004

ylimark kirjoitti:Vai 300-330 "lupas"? Vähän tuntuu kyllä utopialta tommoset teholukemat, ku se alakerta ei oikein meinaa kestää kierroksia puntissakaan yli 6500rpm. Muistelisin, että tehtaan jossain kisapelissä oli 270 heppaa sillon kultaisella 80-luvulla, mutta saatan olla väärässäkin.
Siis oli tarkoituksena puhua VIRTAUKSISTA... Ei tehoista... Kyllä mäkin vähän uskon että lopullinen teho jää 300:sta mutta ilman optimistisuutta en tota konetta jaksais edes rakentaa :)
Ps: Mikä on smt6ja miten toimii/kytketään/maksaa ja mistä sellaisen saa?????

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Helmikuu 28. 12:20:44 2004

  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 28. 14:57:42 2004

Colognevsa kirjoitti:No meni pitkän aikaa vähän aiheesta ohi mutta ei mitn! Joka kerta ku joku sanoo esim: "Tuo ei tuu toimii" tai "Luulekko saavas xxx-määrän heppoja" niin mä sitte luonnollisesti yritän taas kahta kauheemmin. Ja niistä KANSISTA ku puhuttiin niin olen kuullu niitä rakentaneilta että 10-ja 12-reikästen ero on suht pieni ku on asiantunteva tyyppi joka ne tekee! Itellä teetettävänä juuri eräässä pajassa ja ohjeiksi annoin että isoimmat muotoillut rosterivenat mitä mahtuu, siirtämättä paikkaa,K-line-ohjurit,karkaistut seetit,pintojen plaanaus ja virtaamaan niin paljon kuin IKINÄ vaan voi. Virtauksia tyyppi "lupas" 300-330, on kuulemma noista kansista jo ennemminkin otettu! ET SILLEEN!

Edit:Lisätty eräs avainsana...
Kuten sanottu, rahalla saa ja hevosella pääsee...

Kunhan olet saanut koneen nippuun ja säädettyä penkissä, niin laitas piruillessaan niitä oikeita teholukemia tänne foorumiin.

Tosiaan aikoinaan tuota konetta kutiteltiin ja senaikainen tulotaso huomioon ottaen kallista oli ja kaikki rahat kyllä meni. Olihan se ihan kiva peli siihen aikaan, kun joka toisella ei ollut V-Tec Hondia tai Cossuja :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » La Helmikuu 28. 15:51:44 2004

Älä ny peeveli sitä mihinkään vinkuhondaan vertaa! Hondassa voi olla enemmän litratehoa, mutta ei kyllä ikinä samaa tyyliä ja murinaa...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 28. 16:02:10 2004

ylimark kirjoitti:Älä ny peeveli sitä mihinkään vinkuhondaan vertaa! Hondassa voi olla enemmän litratehoa, mutta ei kyllä ikinä samaa tyyliä ja murinaa...
No ei tietenkään niin. Tarkoitin ettei ollut noita 150 kaakkisia 750 kiloisia japsikippoja joka liikennevaloissa vierelle tunkemassa :P
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 29. 23:28:46 2004

razorass kirjoitti:Kokemusta... Saahan noita malmikasojakin liikkumaan. Mutta hevosista tulee kalliita eikä niitä silti ole kovin kummoisesti. Esim. kutosen nokan hinnalla saa pari ohc:n nokkaa ja vetää viikonlopun viinaa tai käy naisissa. 6 reikäisen V6 imusarjan hinnalla saa uudet 45DCOE:t + sarjan ohc:hen. Pari hiukan kärjistettyä esimerkkiä mutta pointti ehkä tuli selväksi. Ja sitten ne colognen 2- reikäiset kannet...

Ei siinä mitään, kyllähän kutostakin voi rakentaa, ja kyllä muutama hardcore-setä menee matalalentoakin noitten kanssa, mutta jos järkeviä ja ennen kaikkea HALPOJA hevosia haetaan = ohc. RAHALLAhan saa sitten melkein minkä vaan kulkemaan.

2x3.0Essex
2x2.8i
1x2.8
4x2.3
1x2.0
Mitenkäs sä nyt oot noin takin kääntänyt?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Maaliskuu 1. 9:36:46 2004

Aika aikaansa kutakin. Nyt on sen aika että rakennellaan neloskoneita, tähän myötävaikuttaa paljon myös se että osat löytyy jopa omilta tukkureilta erittäin sopivasti, jos ja kun paukahtaa. Toisekseen ei ole ennen tullut ohc:tä rakennettua, eli paljon puhuttua mielenkiintoa on runsaasti.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 1. 21:24:41 2004

Eikös se ole tärkeintä että koneessa ja maskissa seisoo -FORD- .... :?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Undulaatti

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Maaliskuu 1. 21:47:29 2004

Ja onneksi "molempaa" saa Cossuna. ;-)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Ti Maaliskuu 2. 16:18:04 2004

Onkos kukaan kattonu uusinta Fast Fordia?? Siinä oli kisavehje XR4i:stä juttua...

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 2. 23:11:28 2004

eskort kirjoitti:Onkos kukaan kattonu uusinta Fast Fordia?? Siinä oli kisavehje XR4i:stä juttua...
Joo,ihan timmi pelihän se oli...hienosti "koteloitu" kone ja mahtavat imusuppilot.. :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Maaliskuu 3. 11:48:25 2004

ylimark kirjoitti:Vai 300-330 "lupas"? Vähän tuntuu kyllä utopialta tommoset teholukemat, ku se alakerta ei oikein meinaa kestää kierroksia puntissakaan yli 6500rpm. Muistelisin, että tehtaan jossain kisapelissä oli 270 heppaa sillon kultaisella 80-luvulla, mutta saatan olla väärässäkin.
Voihan sinne alakertaan vaihtaa sellaset palikat että kestää niitä kierroksia.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Maaliskuu 4. 0:01:11 2004

Juu ne neljä runkolaakeria on aika helposti vaihdettavissa vaikka kuuteen?

Vastaa Viestiin