Tarina kuuvetosen kierroskestävyydestä, sarjassa "Miten tyhmä sitä voi ihminen olla":
Mulla oli aikoinaan vuonna miekka ja kypärä Taunus 2,3-litraisella Kölnillä. Oli sitä pikkuisen viilailtukin (ei ihan niin vähänkään oikeastaan) vaikkakin kone piti melkoista naputusta koko sen ajan kun se minulla oli. Tähän päivään mennessäkään en tiedä mikä siinä koneessa kolisi. No enivei. Siinä oli kerran sähköissä vähän jotain häikkää ja kävi niin, että kun ajoin kahvilan pihaan niin auto toimi siihen saakka ihan ok, mutta kahvilta tullessa ei oikein kaasupoljin sitten antanutkaan totuttua vastinetta. Menin pellin alle ihmettelemään ja totesin että kaasuvaijerin kuori oli lievästi sulaneen näköinen. (myöhemmin totesin että auto oli päättänyt maadoittaa moottorin kaasuvaijerin kautta -> vaijeri oli käynyt vähän kuumana...) Kuori oli sulanut sen verran vaijeriin kiinni, että kaasun toiminta oli hyvin ailahtelevaa. Päätin ajaa kuitenkin auton kotiin. Meno oli sellasta nykivää, kun painoi kaasua niin auto hyökkäsi ja kierrokset jäi päälle. Sitten kun napautti kaasua niin vaijeri hölläsi taas sen verran että kierrokset putosi. Lähellä kotia sitten eräässä ylämäessä alkoi nykiminen vituttaa siinä määrin paljon, että tuli sellainen "ON SE NYT VITTU"-fiilis ja runttasin polkimen pohjaan. No sehän sitten tietysti jäi sinne...

Kierrosten noustessa ja vauhdin kiihtyessä iski paniikki ja siinä sekunnin ajassa kun ihmettelin mitä tehdä, niin tein tyhmimmän ajateltavissa olevan teon ja heitin vaihteen vapaalle. Siinä samassa tajusin virheeni ja käsi syöksyi virta-avaimelle, mutta ehdin nähdä (ja kuulla) kun rundikellon viisari heitti ns. tappiin, joka kyseisessä mittarissa oli 8000. Viisari meni vielä noin tuhannen kierroksen edestä suurimman merkin ohi. En ole koskaan muualla kuullut miten Fordin kuutonen kiekaisee sillä lailla...

Olin aivan varma että se oli sen koneen menoa, mutta yllätys oli suuri kun shokista toivuttuani kokeilin konetta käymään. Lähti laakista ja kävi kuin kello. Ei mitään vauriota, koska auto kulki edelleen ihan samalla lailla kuin ennenkin.
Tarinan opetus: Tuurilla ne laivatkin seilaa ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.