Kolmosen synkro valmis MT75:stä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Kolmosen synkro valmis MT75:stä

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 10. 19:15:14 2004

Sierrassa rusahtelee kolmosvaihde, onko paha nakki pistää kuntoon? Ja paljonko maksaa osat?
Jäsen #606

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Maaliskuu 10. 21:47:02 2004

Taitaa isoin homma ottaa se laatikko irti... Rusahtaako se joka kerta vai vain kun vaihtaa isoimmilta(4tai5) kolmoselle??

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 10. 23:50:41 2004

Tarkkana saa olla vaihtaessa. Rutkahtaa aina jos vähänkään hosuu sen kepin kanssa. Rusahtaa isolta pienelle ja pieneltä isolle vaihtaessa. Päälle menee kyllä kuitenkin ja pysyy (vaan kuinka kauan). Ja ainoastaan kolmosvaihde, muut ok.
Jäsen #606

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Viesti Kirjoittaja XR5T » To Maaliskuu 11. 1:55:31 2004

olafu kirjoitti:Tarkkana saa olla vaihtaessa. Rutkahtaa aina jos vähänkään hosuu sen kepin kanssa. Rusahtaa isolta pienelle ja pieneltä isolle vaihtaessa. Päälle menee kyllä kuitenkin ja pysyy (vaan kuinka kauan). Ja ainoastaan kolmosvaihde, muut ok.
tämä on tulos siitä kun auton valmistaja neuvoo laittamaan litkua(mt 75 öljyä lähinnä automaatti öljy) manuaali laatikkoon kuluuhan ne syngrot kun se vetelä litku pakenee renkaan kartion alta jonka jälkeen alkaa syngron kartion hionta ja hampaiden sorvaus

itsellä vuosi sitten (mt 75)kolmonen kiroili ja pompasi moottori jarrutuksessa pois päältä löysin tallin nurkasta purkin jossa luki
esso gear oil 80w-90 niin loppui kiroaminen ja uskomatonta on se että
pari viikkoa öljyn vaihdosta rupesi vaihde pysymään päällä vaikka kuinka rytkyttäisi vähä arvelin että kuinka tuo öljy käyttäytyy pakkasilla
mutta ei se tuottanut ongelmia

niin kaunista päivää ei tule että litkuun siirtyisin

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 11. 18:51:39 2004

Tarttee varmaan pistää kans, niin säästyy ehkä vielä avaamiselta. Olen melkovarma että se on alunperin kyllä menny rikki sen vetelän kumisen vaihdekepin takia.

Meinaan kun vaihdetaan niin vaihdetaan kunnolla. :lol:
Jäsen #606

Hippi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hippi » To Maaliskuu 11. 21:40:05 2004

olafu kirjoitti:Tarttee varmaan pistää kans, niin säästyy ehkä vielä avaamiselta. Olen melkovarma että se on alunperin kyllä menny rikki sen vetelän kumisen vaihdekepin takia.

Meinaan kun vaihdetaan niin vaihdetaan kunnolla. :lol:
juuri näin,mutta ei tuolla lootassa muut öljyt kunnolla toimi todettu monta kertaa.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Maaliskuu 11. 21:46:09 2004

Onko kukaan kokeillut Red Linen öljyä MT-75:ssa?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

paddle
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja paddle » Ke Maaliskuu 17. 20:50:31 2004

Joo, kyl toi öljy laatukin aikas paljon vaikuttaa... Mut jossei auta nii mahdollisesti joudut uusimaan ainakin kolosen rattaan ko on varmaan sorvautunu jonkin verran ja sit toi kolosen synkka menee luultavasti uusiks...
Hinnoista en tiiä varmaks just nyt.

TuneGi
Ylläpitäjä

Lootan öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ke Maaliskuu 17. 21:55:38 2004

No mites tuo MT75 öljyn vaihtoväli, kun ajelee 10tkm vuodessa? ja onko edes vaihdettamissa, vai vaan lisättävissä?

Vastaa Viestiin