Lastujen arvoista...?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Lastujen arvoista...?

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Maaliskuu 14. 15:14:41 2004

Onko esim.L6 ecun lastusta mahdollista lukea jollain laitteella arvot? Helpottas kummasti säätökarttojen arpomista ohjelmoitavalle ruiskulle, jos sais jonkinlaiset perus jutut utsittua selville. Tai onko jostain saatavana jotain, esim. haltech (vakio-stg1-stg2) karttaa cossulle?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Maaliskuu 14. 15:39:22 2004

Kyllä niitä lukea voi mutta se että niitä muuttelee vaatiikin lähdekoodeja tai asiantuntemusta.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Maaliskuu 14. 16:53:27 2004

Tässä nyt vaan pohjustan tuota megasruittu hommaa. :oops:
Jos sais jonkinlaisen lähtökohdan, vaikka esim. stg2 lastun ennakko- ja bensakartan, niin siihen olisikin jo helpompi muuttaa niitä osa-alueita, missä tuo lastu nyt ei toimi toivotulla tavalla.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Maaliskuu 14. 18:34:45 2004

mulla on disketillä kolmen 2wd cossunvirilastun tietoa.
ne voi lukea vaikka exelillä.
mutta
se on vain bittikartta pitäis tietää mitä arvoa muuttaa ja mitä se vaikuttaa
ruiskutukseen.
jostain/jollain on varmaan ohjelma /taitoa tehdä sellainen, jolla voi muutella karttaa ja viritellä ruiskua.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Maaliskuu 14. 19:21:20 2004

No esim. kossun lastusta on helppo lukea koodi hexana ja sitten dis-assemblerin kanssa kääntää se assembleriksi, mutta siihen sitten vaaditaan jo vähän taitoa että saa selkoa siitä assembleri koodista. Joten jos et ole HYVÄ koodari, unohda.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Maaliskuu 14. 20:53:12 2004

Joo, tuo on ollut ongelma pitkään. Suomessa lienee n.2 hlöä joilla on tietotaito lukea ja muuttaa IAW L1-P8 -karttoja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Maaliskuu 14. 21:18:36 2004

Skorppi kirjoitti:No esim. kossun lastusta on helppo lukea koodi hexana ja sitten dis-assemblerin kanssa kääntää se assembleriksi, mutta siihen sitten vaaditaan jo vähän taitoa että saa selkoa siitä assembleri koodista. Joten jos et ole HYVÄ koodari, unohda.
Huh huh, niin korkeelta meni yli että verhot heiluu huoneessa :D onneks nää datapilvet ei ole kuuluneet kiinnostus prioriteetti ykköseen :lol:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Maaliskuu 15. 11:46:53 2004

Mullakin on ongelmana L6 boxin lastun osto vihreille +3Bar map. Tarjolla olisi samaan hintaan Wolfin lastu tai Mountunen lastu. Mitähän eroa niillä on ,vai onko mitään.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Maaliskuu 15. 12:50:36 2004

Itse oon huomannu sen, että kun autoon laitetaan valmis lastu, niin siinä pitäisi olla lastunvalmistajan lastulle määrittelemät osat (turbo, kenno yms.). Eli itsellä ongelmana joidenkin kierrosalueiden huono toiminta. Sen takia olenkin tässä ohjelmoitavaa ruiskua haaveilemassa ja kun vielä pitäisi hyvää halvalla eikä projektit pelota, niin megaruuttaa varten tässä lähtöarvoja olen kysellyt. :)

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Maaliskuu 15. 14:13:55 2004

Vesku kirjoitti:Itse oon huomannu sen, että kun autoon laitetaan valmis lastu, niin siinä pitäisi olla lastunvalmistajan lastulle määrittelemät osat (turbo, kenno yms.). Eli itsellä ongelmana joidenkin kierrosalueiden huono toiminta. Sen takia olenkin tässä ohjelmoitavaa ruiskua haaveilemassa ja kun vielä pitäisi hyvää halvalla eikä projektit pelota, niin megaruuttaa varten tässä lähtöarvoja olen kysellyt. :)
Eiköhän ne arvot joltain löydy joilla saa koneen toimimaan. Jarrussa sitten loppufiilaus.

On tässäkin kerhossa pari sellaista jotka ovat muokkailleet lastujen arvoja. Kertokoot itse jos kokevat tarpeelliseksi.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Maaliskuu 15. 21:47:44 2004

Tuosta voi imaista L8 Cat (4WD) vakio-ohjelman binäärinä, jos jollain vaikka on kiinnostusta sitä tutkia...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

muutokset

Viesti Kirjoittaja Timo » To Maaliskuu 18. 16:15:24 2004

joiitakin tiettyja rajaarvoja pystyy esim Seppo muuttelemaan mutta koko kierrosalueen saatoihin ei varmaankaan moni pysty. kannattaa miettia milla lastua pystyy huijaamaan, sehan vaan tekee tyota saamiensa tietojen perusteella. mutta onhan saadettava ruisku aina saadettava..

Vastaa Viestiin