sierra 2.0 ohc -89 tyhjäkäynti

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hawkki
Ylläpitäjä

sierra 2.0 ohc -89 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Maaliskuu 16. 15:01:23 2004

Terve!

Millä jekulla saisi tyhjäkäynnin rauhottumaan tosta ohc myllystä. Riippuen ulkolämpötilasta niin tyhjäkäynti on 1000-2000rpm. Imusarjassa oleva alipaineputki joka menee ilmanputsariin säätämään kylmä/kuuma ilma suhdetta on pakko olla irti, sillä muuten kone tukehtuu.

Eli voiko vika olla karstoittuneesta koneesta, sillä syksystä asti auto oli pressun alla, tyhjäkäynnillä päällä lyhyitä aikoja kerrallaan. Nyt viikon ajettuani kone starttaa paljon helpommin kuin alussa, jälkikäynti on hävinnyt, mutta olisiko siellä koneessa vielä niin paljon karstaa että venttiilikannen irroitus, karstanpoisto, venttiilinvälyksien säätö ja niin edelleen olisi edessä..?

lajama
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja lajama » Ti Maaliskuu 16. 15:53:51 2004

Ootkos kaasaria tutkiskellut? Vaikuttas että imu jää päälle... Missäs kunnossa ilmanputsarin suodatin on? Pitäs sen letkun kestää tukkia ilman että sammuu.
Mikäs kaasari tuossa on? (Oletan että on tosiaan kaasari, eikä ruisku)

hawkki
Ylläpitäjä

kaasari

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Maaliskuu 16. 16:54:27 2004

siinä on se weberin sähkösellä stepperimoottorilla oleva 2 kurkkunen. Siis se kuolee jos tungen sen ilmaletkun siihen kiinni, ja jos tukin sen, mutta sillo ku se pääsee vapaasti siitä hengittämään niin se toimii :)

nova
Ylläpitäjä

Re: kaasari

Viesti Kirjoittaja nova » Ti Maaliskuu 16. 18:44:43 2004

hawkki kirjoitti:siinä on se weberin sähkösellä stepperimoottorilla oleva 2 kurkkunen. Siis se kuolee jos tungen sen ilmaletkun siihen kiinni, ja jos tukin sen, mutta sillo ku se pääsee vapaasti siitä hengittämään niin se toimii :)
Olet varmaan jo kokeillut, saako sen pysymään käynnissä seosta ja tyhjäkäyntiä säätämällä..?

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Ti Maaliskuu 16. 19:19:44 2004

Vaeltaako ne kierrokset jatkuvasti tossa 1000-2000? Mulla teki niin ku oli imuvuotoja kaasarissa.
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Maaliskuu 17. 1:38:14 2004

Ota tulpat irti ja kato onko kaikki pytyt polttanut samalla tavalla. Toi systeemi on kuulemma tosi tarkka juuri noista ilmavuodoista ja tosta ilmanputsarin toimimisesta.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Maaliskuu 19. 13:04:48 2004

Mutsin auto röhäsee aina välillä, ja sitten vaeltaa hetken. Joskus kierrokset jää roikkumaan johonkin 3000r/min, mutta kun livauttaa kaasua niin rauhottuu. Ominaisuus vai vika? :lol:

Siinä on kans semmonen sähköveeperi.
Jäsen #606

hawkki
Ylläpitäjä

ilmanputsari

Viesti Kirjoittaja hawkki » Pe Maaliskuu 19. 17:34:36 2004

Eli mitä ilmanputsarilla on tekemistä tyhjäkäynnin kanssa? Olettaen että se tietysti ei oo ihan tukossa. Mut samalla tavalla mun auto toimii ilmanputsarilla ku ilman koko putsaria. Seoksia sääsin jo ihan tajuttoman monta kiekkaa alas ku oli ennestää niin että päivässä karstatti tulpat niin että ei enää halunnu startata. En sitten tiedä miten paljon uskaltaa vetästä alas päin seoksia enää, pitäis varmaan olla seosmittari. Mutta korvakuulolla sääsin seokset siihen missä kone kävi parhaiten.

Missä kohti kaasaria se imuvuoto niinkun on? Mullahan on se säätöletkun kiinityspaikka imusarjassa iso reikä mistä käy "imuvuoto" ku ei se muuten halua pysyä käynnissä. Eli ilman tätä imuvuotoa se tukehtuu.

Voiko asia olla silleen et se käy niin rikkaalla ellei se saa tästä reiästä hapeea sekaansa että se siksi tukehtuu kun tukkii reiän eikä se enää pysty hengittämään sitä kautta?

Kiitos etukäteen vastauksista!

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Pe Maaliskuu 19. 18:00:28 2004

entäs Tyhjäkäynti suutin? tukossa?
tai sit se Sähkönen Ryypyn säädin jumii?

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Pe Maaliskuu 19. 19:44:29 2004

Jep, epäilin vain noita seoksia kun minulla oli täsmälleen samalta kuulostava ongelma joskus dfth-kaasuttimen kanssa. Ilmanputsarin alle oli kai joskus mennyt jokin letku kaasuttimesta, mutta joku (=edellinen omistaja) oli vintannut sen kuuseen.

Auto kävi kuitenkin ihan ok reikä auki. Reiän jos tukki, niin sammui siihen paikkaan > ilmeisesti tukehtui. Tukin reiän ja säädin seoksia pienemmälle, tyhjäkäyntiä ehkä lisää, ja startista käyntiin. Käytännössä en huomannut, että tuolla olisi ollut hirveästi merkitystä, mutta laskeskelin että bensankulutuksen olisi ainakin pitänyt pienentyä reikä kiinni ja seokset laihemmalla.

Toivottavasti tuosta nyt sai edes jotakin selvää.. :D

Vastaa Viestiin