sierra 2.0 ohc -89 tyhjäkäynti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
sierra 2.0 ohc -89 tyhjäkäynti
Terve!
Millä jekulla saisi tyhjäkäynnin rauhottumaan tosta ohc myllystä. Riippuen ulkolämpötilasta niin tyhjäkäynti on 1000-2000rpm. Imusarjassa oleva alipaineputki joka menee ilmanputsariin säätämään kylmä/kuuma ilma suhdetta on pakko olla irti, sillä muuten kone tukehtuu.
Eli voiko vika olla karstoittuneesta koneesta, sillä syksystä asti auto oli pressun alla, tyhjäkäynnillä päällä lyhyitä aikoja kerrallaan. Nyt viikon ajettuani kone starttaa paljon helpommin kuin alussa, jälkikäynti on hävinnyt, mutta olisiko siellä koneessa vielä niin paljon karstaa että venttiilikannen irroitus, karstanpoisto, venttiilinvälyksien säätö ja niin edelleen olisi edessä..?
Millä jekulla saisi tyhjäkäynnin rauhottumaan tosta ohc myllystä. Riippuen ulkolämpötilasta niin tyhjäkäynti on 1000-2000rpm. Imusarjassa oleva alipaineputki joka menee ilmanputsariin säätämään kylmä/kuuma ilma suhdetta on pakko olla irti, sillä muuten kone tukehtuu.
Eli voiko vika olla karstoittuneesta koneesta, sillä syksystä asti auto oli pressun alla, tyhjäkäynnillä päällä lyhyitä aikoja kerrallaan. Nyt viikon ajettuani kone starttaa paljon helpommin kuin alussa, jälkikäynti on hävinnyt, mutta olisiko siellä koneessa vielä niin paljon karstaa että venttiilikannen irroitus, karstanpoisto, venttiilinvälyksien säätö ja niin edelleen olisi edessä..?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Re: kaasari
Olet varmaan jo kokeillut, saako sen pysymään käynnissä seosta ja tyhjäkäyntiä säätämällä..?hawkki kirjoitti:siinä on se weberin sähkösellä stepperimoottorilla oleva 2 kurkkunen. Siis se kuolee jos tungen sen ilmaletkun siihen kiinni, ja jos tukin sen, mutta sillo ku se pääsee vapaasti siitä hengittämään niin se toimii
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Ylläpitäjä
ilmanputsari
Eli mitä ilmanputsarilla on tekemistä tyhjäkäynnin kanssa? Olettaen että se tietysti ei oo ihan tukossa. Mut samalla tavalla mun auto toimii ilmanputsarilla ku ilman koko putsaria. Seoksia sääsin jo ihan tajuttoman monta kiekkaa alas ku oli ennestää niin että päivässä karstatti tulpat niin että ei enää halunnu startata. En sitten tiedä miten paljon uskaltaa vetästä alas päin seoksia enää, pitäis varmaan olla seosmittari. Mutta korvakuulolla sääsin seokset siihen missä kone kävi parhaiten.
Missä kohti kaasaria se imuvuoto niinkun on? Mullahan on se säätöletkun kiinityspaikka imusarjassa iso reikä mistä käy "imuvuoto" ku ei se muuten halua pysyä käynnissä. Eli ilman tätä imuvuotoa se tukehtuu.
Voiko asia olla silleen et se käy niin rikkaalla ellei se saa tästä reiästä hapeea sekaansa että se siksi tukehtuu kun tukkii reiän eikä se enää pysty hengittämään sitä kautta?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Missä kohti kaasaria se imuvuoto niinkun on? Mullahan on se säätöletkun kiinityspaikka imusarjassa iso reikä mistä käy "imuvuoto" ku ei se muuten halua pysyä käynnissä. Eli ilman tätä imuvuotoa se tukehtuu.
Voiko asia olla silleen et se käy niin rikkaalla ellei se saa tästä reiästä hapeea sekaansa että se siksi tukehtuu kun tukkii reiän eikä se enää pysty hengittämään sitä kautta?
Kiitos etukäteen vastauksista!
-
- Ylläpitäjä
Jep, epäilin vain noita seoksia kun minulla oli täsmälleen samalta kuulostava ongelma joskus dfth-kaasuttimen kanssa. Ilmanputsarin alle oli kai joskus mennyt jokin letku kaasuttimesta, mutta joku (=edellinen omistaja) oli vintannut sen kuuseen.
Auto kävi kuitenkin ihan ok reikä auki. Reiän jos tukki, niin sammui siihen paikkaan > ilmeisesti tukehtui. Tukin reiän ja säädin seoksia pienemmälle, tyhjäkäyntiä ehkä lisää, ja startista käyntiin. Käytännössä en huomannut, että tuolla olisi ollut hirveästi merkitystä, mutta laskeskelin että bensankulutuksen olisi ainakin pitänyt pienentyä reikä kiinni ja seokset laihemmalla.
Toivottavasti tuosta nyt sai edes jotakin selvää..
Auto kävi kuitenkin ihan ok reikä auki. Reiän jos tukki, niin sammui siihen paikkaan > ilmeisesti tukehtui. Tukin reiän ja säädin seoksia pienemmälle, tyhjäkäyntiä ehkä lisää, ja startista käyntiin. Käytännössä en huomannut, että tuolla olisi ollut hirveästi merkitystä, mutta laskeskelin että bensankulutuksen olisi ainakin pitänyt pienentyä reikä kiinni ja seokset laihemmalla.
Toivottavasti tuosta nyt sai edes jotakin selvää..
