Dieselin veivit -> OHC

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Dieselin veivit -> OHC

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 15. 14:25:59 2004

1.6 Dieselin veivit - onko jollain ollu käytössä, tai onko kuulopuheita miten kestää esim. hiotulla is-kampuralla(näyttäs paremman laatuselta valulta kuin vanhan mallin) ja cossun männillä OHC turpo-alakerrassa? (joskus tulossa oleva projekti)
Jostain kattelin että olis fiestassa 3mm pienemmät laakerit, mutta veivit olis muuten sopivan mittaset, ja ainakin tukevampaa tekoa kun esim. is-veivit.

Särötarkastuksen ja kuulapuhalluksen hinta kans kiinnostais.
Jäsen #606

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Maaliskuu 15. 18:02:42 2004

En ole tuollaista diisselin veiviä nähnyt, mutta sen mitä itse ymmärrän, ei tuo ole kierros- (eli bensa) koneisiin sopiva. Koska kierrokset on se mikä veivin päälle käy ja yllättävästi juuri poistotahdin aikana, kun pakoventtiili on auki, eikä männän päällä ole kaasua "vastassa".
Tästä taas päästään rakenteeseen, eli onkos se I- vai H-profiili veivi?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Maaliskuu 15. 19:15:08 2004

Des Hammil väittää kirjassaan "How To Powertune Ford SOHC Pinto & Sierra Cosworth DOHC Engines" ,että Kolbenschmidt 2,8V6 93mm männät + Fiesta 1600 Diesel veivit kestää 8500rpm...

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Maaliskuu 15. 20:07:42 2004

Brenda kirjoitti:Des Hammil väittää kirjassaan "How To Powertune Ford SOHC Pinto & Sierra Cosworth DOHC Engines" ,että Kolbenschmidt 2,8V6 93mm männät + Fiesta 1600 Diesel veivit kestää 8500rpm...
No niin, siitä sitten paikalle vaan. 8)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Maaliskuu 16. 21:11:24 2004

Onkos kellään kokemuksia V6:sten kangista ohc koneessa? Ovat ainakin vähän pitemmät ku vakio OHC:n eli veivisuhde paranee.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 16. 22:26:42 2004

ytte kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia V6:sten kangista ohc koneessa? Ovat ainakin vähän pitemmät ku vakio OHC:n eli veivisuhde paranee.
Ne V6 veivit mitä olen kuvissa nähnyt on ollut hentosempia kuin uudemmat OHC-kanget.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Maaliskuu 16. 23:23:35 2004

Mulla oli joskus yks v6:n purettuna (tod. näk. 2,0) ja siinä noi kankien alasilmät oli silmämääräsesti noin 5mm isommat kuin oharissa, joten tonkin takia ainakin ne veivit ois ollu varmaan mahdoton laittaa tohon ohariin.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Maaliskuu 16. 23:27:19 2004

joo. kyllä ne taitaa sirommat olla mitä IS:n. Pitää kaivella kuvat tuolta jostakin.

Papereitten mukaan alasilmukka tais olal sama ku oharissa. Tarkastakaa jos on jollakin faktaa ylhäällä.

alakerta

Edit kuva

Vastaa Viestiin