IB-5:lle öljy
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
IB-5:lle öljy
Onko jollain parempia ehdotuksia kuin Fordin oma? Alan ammattilainen ehdotti ensin öljyn vaihtoa, sitten vasta remppa, jos ei synkronointi yhtään parane... Pitää siis koittaa. Rahaakaan ei remppaan ole vielä 3 kuukauteen.
Pikasella haulla en ihan tämmöstä kysymystä löytänyt.
Pikasella haulla en ihan tämmöstä kysymystä löytänyt.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kaveri vaihdatti -94 RS2000:een vaihteistoöljyt ja laatikon toiminta muuttui 10:1 paremmaksi.
Minulla taannoin vaihdettiin turboon vaihteistoöljyt ja kakkosen lievä kakistelu katosi saman tien.
Fordilta sanoivat tyypiksi 75W-90 ja ei pitäisi tarvita mitään lisäaineita. Öljypisteen kuitissa näköjään lukee Synt. GL ja hintana 47,80e. Meni 3 litraa. Hinta oli Fordilla muistaakseni noin 16 euron luokkaa litralta.
Orioniin pitäisi tehdä sama juttu, kun tuntuu siinäkin kakkonen kurahtelevan vaihteiden 1-2 välillä äkkiä vaihtaessa ja kylmänä saa vääntää keppiä. Veikkaan ettei ole ikinä siihen öljyjä vaihteistoon pahemmin vaihdeltu...
Mikä vika Fordin omassa litkussa on?
Minulla taannoin vaihdettiin turboon vaihteistoöljyt ja kakkosen lievä kakistelu katosi saman tien.
Fordilta sanoivat tyypiksi 75W-90 ja ei pitäisi tarvita mitään lisäaineita. Öljypisteen kuitissa näköjään lukee Synt. GL ja hintana 47,80e. Meni 3 litraa. Hinta oli Fordilla muistaakseni noin 16 euron luokkaa litralta.
Orioniin pitäisi tehdä sama juttu, kun tuntuu siinäkin kakkonen kurahtelevan vaihteiden 1-2 välillä äkkiä vaihtaessa ja kylmänä saa vääntää keppiä. Veikkaan ettei ole ikinä siihen öljyjä vaihteistoon pahemmin vaihdeltu...
Mikä vika Fordin omassa litkussa on?
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sama täällä ittelläni kurahteli kolmoselta kakkoselle vaihdettaessa mutta hävis täysin kun vaihdoin täys synteettiset tilalle !Sine kirjoitti:Kaveri vaihdatti -94 RS2000:een vaihteistoöljyt ja laatikon toiminta muuttui 10:1 paremmaksi.
Minulla taannoin vaihdettiin turboon vaihteistoöljyt ja kakkosen lievä kakistelu katosi saman tien.
Fordilta sanoivat tyypiksi 75W-90 ja ei pitäisi tarvita mitään lisäaineita. Öljypisteen kuitissa näköjään lukee Synt. GL ja hintana 47,80e. Meni 3 litraa. Hinta oli Fordilla muistaakseni noin 16 euron luokkaa litralta.
Orioniin pitäisi tehdä sama juttu, kun tuntuu siinäkin kakkonen kurahtelevan vaihteiden 1-2 välillä äkkiä vaihtaessa ja kylmänä saa vääntää keppiä. Veikkaan ettei ole ikinä siihen öljyjä vaihteistoon pahemmin vaihdeltu...
Mikä vika Fordin omassa litkussa on?

edit: siis kyseessähän oli rst:n BC-5 loota.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Se oli täys synteettistä Teboilin Hypoid 75W-90Stefa kirjoitti:Tomba,
mitä öljyä laitoit? merkki?
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1 ... ;5691;4462
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Helposti. GL-4 on suositus, loput ominaisuudet oman maun ja kukkaron mukaan. Itse laitoin vastaavaa kilpailijan tuotetta, tositaiseksi toiminut. Kunhan ei mitään ATFää sinne pistä, siinä ei ole mitään hyvää muutakuin juoksevuus kylmänä.jushi69 kirjoitti:uskaltaskohan tonne IB5 lootaan työntää Tämmöstä?
Api GL-4/GL-5, MIL-L 2105, vw level 501.50
Redlinen MT 90 vois olla myös hyvää (en ole tosin maistanut) hinta vaan hirvittää, vajaa 20€ purkki.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1143
- Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
onko sulla Hartza fiestassa IB5?Hartza kirjoitti:Helposti. GL-4 on suositus, loput ominaisuudet oman maun ja kukkaron mukaan. Itse laitoin vastaavaa kilpailijan tuotetta, tositaiseksi toiminut. Kunhan ei mitään ATFää sinne pistä, siinä ei ole mitään hyvää muutakuin juoksevuus kylmänä.jushi69 kirjoitti:uskaltaskohan tonne IB5 lootaan työntää Tämmöstä?
Api GL-4/GL-5, MIL-L 2105, vw level 501.50
Redlinen MT 90 vois olla myös hyvää (en ole tosin maistanut) hinta vaan hirvittää, vajaa 20€ purkki.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
BC on paikallaan, samaa öljyä suosittelevat kumpaankin.jushi69 kirjoitti:onko sulla Hartza fiestassa IB5?Hartza kirjoitti:Helposti. GL-4 on suositus, loput ominaisuudet oman maun ja kukkaron mukaan. Itse laitoin vastaavaa kilpailijan tuotetta, tositaiseksi toiminut. Kunhan ei mitään ATFää sinne pistä, siinä ei ole mitään hyvää muutakuin juoksevuus kylmänä.jushi69 kirjoitti:uskaltaskohan tonne IB5 lootaan työntää Tämmöstä?
Api GL-4/GL-5, MIL-L 2105, vw level 501.50
Redlinen MT 90 vois olla myös hyvää (en ole tosin maistanut) hinta vaan hirvittää, vajaa 20€ purkki.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Vetari irti niin liejut tulee ulos. Mutta niistä kahdesta Detent plungerista (ne kaksi ~5cm pitkää patukkaa missä on tappi ja jousi sisällä) saa valutettua enimmät. Ainakin siitä mikä on laatikon päätyä lähellä, alhaalla ja alaviistoon. Toivottavasti selventiheikki kirjoitti:Mistä kautta ootte laskenu öljyt pois tuosta escortin (mk4) vaihdelaatikosta kun eikös siinä oo vaan sivussa se roppu mistä katotaan se öljynmäärä? (oli varmasti riittävän epäselvästi kirjoitettu...)

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti: