Mondeo nykii.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Stude
Ylläpitäjä

Mondeo nykii.

Viesti Kirjoittaja Stude » La Huhtikuu 3. 11:57:29 2004

Auto on vm.95 oleva 1.8l farkku Mondeo.
Oireita ovat nykiminen tasaisella kaasulla ajettaessa ja sitten se,
että kiihdyttäessä ei meinaa saada kierroksia nousemaan. Sitten kun kierrokset on noin 3500-4000 alkaa vasta autokin kiihtyy(kuski kiihtyy jo aikaisemmin).
Mikä parasta nämä viat eivät esiinny jatkuvasti.

Ai niin ja muutaman kerran tehny sellasta että auto ei vastaa kaasuun yhtään
ja ennenkuin huomaat olet jo pysähtyny tien reunaan. Uusi startti ja kun käytät vähän kierrokslla niin matka jatkuu kuin ei mitään olisi ollutkaan.

Joo, ehkä ois auton vaihto paikallaan, mutta oishan se noloa kun joku tulee koeajaan ja auto päättääkin näyttää nuo "parhaat" puolensa. :oops:

Kiitos vastauksista!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Huhtikuu 3. 12:08:48 2004

Onko siinä EGR -järjestelmä?
Mulla on tuosta -98 2.0 otettu tuo järjestelmä pois käytöstä. Voortilla kun asiaa ihmettelin niin sanoivat että otettu varmaankin pois tasakaasunykimisongelmien vuoksi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » La Huhtikuu 3. 12:10:26 2004

Enpä oo tuollaisesta järjestelmästä kuullutkaan??

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » La Huhtikuu 3. 12:21:32 2004

Ilmeisesti kyse on pakokaasujen takaisin kierrätys järjestelmästä?
Mitenkä tuollainen pois kytkentä tehdään ja mitenkä tuo järjestelmä ylipäätään toimii?

ps. katsastuksessa on nyt kahtena kertana ollut helvetin moiset vaikeudet päästöarvojen kanssa.

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » La Huhtikuu 3. 13:56:15 2004

ukormi kirjoitti: Mulla on tuosta -98 2.0 otettu tuo järjestelmä pois käytöstä.
Kuin myös isän mondeossa, samasta syystä.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Huhtikuu 3. 15:52:08 2004

Viimeksi muokannut Jallu, La Huhtikuu 3. 15:56:06 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » La Huhtikuu 3. 15:54:35 2004

Tosta linkistä pääsen kirjautumissivulle ja eipä tunnukset kelpaa???

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Huhtikuu 3. 15:57:42 2004

Mikä osoite sulla lukee selaimessa? Jos "virtual04.int2000.net..." tai sivun osoite numeroin, johtuu siitä. Linkki on kyllä aivan oikea ja toimiva.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » La Huhtikuu 3. 16:10:55 2004

Selaimen vaihto auttoi, nyt pysty lukee.
Vielä kun selviäis että riittääkö sen letkun tukkiminen vai pitääkö tehdä muutakin?
Tai voihan olla, että mun luetun ymmärtäminen on vähän hakusessa :D

Lisätty:
Oli yhel kaverille sen verran tuttu asia et päästään maanantaina testaan.
Onko sit ehdotuksia noihin kiihdytys ongelmiin?

Lisätty2:
Nykiminen on todella voimakasta. Vois jopa luulla että niskat menis jos ei olis niskatukia, tosin lapsista se on hauskaa.

GreBe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja GreBe » La Huhtikuu 3. 19:33:04 2004

Sama ongelma. 1.8 esko -97 vuosimallia. En ole ainakaan huomannut, että omistaisin ton egr:rrän, mutta nykii silti. Välillä enemmän, välillä vähemmän ja kylmänä ei koskaan.

http://www.ford-club.net/cgi-bin/yabb/Y ... 1050596041
Viimeksi muokannut GreBe, La Huhtikuu 3. 19:49:11 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Huhtikuu 3. 19:47:09 2004

Stude kirjoitti:Selaimen vaihto auttoi, nyt pysty lukee.
Vielä kun selviäis että riittääkö sen letkun tukkiminen vai pitääkö tehdä muutakin?
Tai voihan olla, että mun luetun ymmärtäminen on vähän hakusessa :D

Lisätty:
Oli yhel kaverille sen verran tuttu asia et päästään maanantaina testaan.
Onko sit ehdotuksia noihin kiihdytys ongelmiin?

Lisätty2:
Nykiminen on todella voimakasta. Vois jopa luulla että niskat menis jos ei olis niskatukia, tosin lapsista se on hauskaa.
Jos nykiminen on noin voimakasta niin lienee syytä käyttää auto voortilla vikakoodien tarkistuksessa. Toki noissa taitaa noi tulpanjohdotkin olla kulutustavaraa..

Ei tuo koodien luettaminen ole kovin kallista.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

GreBe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja GreBe » La Huhtikuu 3. 19:50:42 2004

Moni on käynyt kokeilemassa fordilla, mutta eipä ole vikaa löytynyt testerilläkään.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Huhtikuu 3. 20:08:09 2004

GreBe kirjoitti:Moni on käynyt kokeilemassa fordilla, mutta eipä ole vikaa löytynyt testerilläkään.
Oletko vaihtanut milloin tulpat ja tulpanjohdot? Tuota vikaahan ei mikään moduli talleta..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

GreBe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja GreBe » La Huhtikuu 3. 20:23:37 2004

vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, lambda, maffi ja kaasuläpän asentotunnistin mitattu, boksi nollattu. Ei mitän vaikutusta.

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » La Huhtikuu 3. 20:37:03 2004

Noin puoltoistavuotta sitten vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja lambda.
Välillä menee paremmin ja nyt taas ei.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Huhtikuu 3. 20:39:42 2004

GreBe kirjoitti:vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, lambda, maffi ja kaasuläpän asentotunnistin mitattu, boksi nollattu. Ei mitän vaikutusta.
Kyllä siellä imusarjassa pitäisi olla se EGR -venttiili. Se on pultattu kahdella pultilla imusarjaan ja on aika kookas pyöreä mutikka jonka toiselta laidalta ( Mondeossa keskeltä ) lähtee alipaineletku. Varmaankin tuo nykiminen johtuu jostakin tällaisesta laitteesta, jonka väärää toimintaa moduli ei talleta. Tämä Escon 1.8 lienee kuitenkin aika samanlainen kuin tuo hieman uudempi 2.0 Zetec. Ja onhan tuo aika hassua ohjata pakokaasuja imusarjaan kuumentamaan palokaasuja :lol:

Kassos jos se EGR ( pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmä ) sieltä kuitenkin löytyisi :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

GreBe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja GreBe » Su Huhtikuu 4. 17:28:12 2004

No kävimpä oikein varta vasten katsomassa kun aurinkokin kivasti paistaa, että löytyykö sieltä sitä hilavitkutinta. Eipä näkynyt. Jotain tollasta venttiiliä sieltä piti varmaan löytyä. Myös päästöarvot ovat hieman pielessä Studen tapaan.

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » Ti Huhtikuu 6. 23:09:24 2004

No nyt on letku irrotettu ja tukittu.
Ensi vaikutelmat ovat hyvät, auto ei oo nykiny yhtään ja tuntuu vastaavan kaasuun paremmin.
Tosin yksi päivä vasta ajettu joten täytyy ny ajella ja seurailla miten homma etenee. :D

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » Ma Huhtikuu 26. 16:51:56 2004

Nyt on ajettu jo vähän enemmän ja EI vieläkään tasakaasulla nykimistä joten se on saatu kuntoon(EGR pois).

Kylmänä edelleen ongelmia kun nykii tosi pahasti,
kellään ideoita siihen vikaan?

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Huhtikuu 26. 18:07:49 2004

Lambda-anturi, jos ei ole jo vaihdettu.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » Ma Huhtikuu 26. 18:52:32 2004

On vaihdettu.

Vastaa Viestiin