Jälkisäädöt..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

TuneGi
Ylläpitäjä

Jälkisäädöt..

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ti Huhtikuu 13. 21:46:22 2004

Nyt on DOHC:issa peltisarja, marteliuksen putkisto, vaparisuodatin kasassa. katti poistettu toistaiseksi. Huomasi kyllä, että koneen käyttäytyminen muuttui. On hieman enemmän vääntöä kuin vakiorojuilla ja kat:illa, mutta kannattaako nyt tehdä jotain jälkisäätöjä ruiskussa ym? Hieman paukkuu putki kun kaasuttaa lujaa.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Huhtikuu 13. 21:49:11 2004

Seokset pitäs mittauttaa sillä saattaa mennä laihalle.

Darth
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Huhtikuu 2. 10:34:35 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Darth » Ti Huhtikuu 13. 21:52:36 2004

Jos se ol ruiskupeli niin akun kenkä puoleks tunniksi pois, jotta radio ja boxi on tarpeeks nollautunut. Ja sit säädä radio kohillensa ja ajoon. Se boxi oppii taas olemaan jonninajan kuluttua.
I'll use google before asking dump questions.

TuneGi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ti Huhtikuu 13. 22:54:23 2004

Radio..Autossa kun ei nyt ole vielä toosaa kiinni, mutta täytyneen nollata noi muut boxit sit ja käyttää säädöissä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Huhtikuu 13. 22:58:52 2004

Eipä siinä kattipelissä ole mitään säätämistä, eikä sitä myöskään tarvitse.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Huhtikuu 13. 23:08:37 2004

Voithan sä kokeilla nostaa karvan verran bensan painetta, omasta DOHC:sta nostin kun oli putsari ja putkisto laitettu..

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Huhtikuu 13. 23:14:44 2004

Sattupas aiheeseen!

Mulla on kohta samat sydeemit tehty ja mites ton vakioruiskun säätely.
Onnistuuko/ missä ja onko mainittavaa apua?
Ford Fiesta ST 2013
#727

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Huhtikuu 14. 8:33:11 2004

Edelleenkin siinä kattiruiskussa ei ole mitään mitä voisi säätää, paitsi bensanpaine jos hakkaa siitä säätimestä sinetin pois. Omastani joskus vääntelin bensanpainetta ja ainoo mikä muuttuu on kulutus, eikä sekään parempaan suuntaan. :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

TuneGi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ke Huhtikuu 14. 8:41:10 2004

Ja saahan noita säädettäviä bensapaineensäätimiä esim Autoracingista. Ihmettelen vaan sitä pauketta kun polkasee kunnolla kaasua paikallaan, mutta kai se kuuluu asiaan. Täytyy tosin tulpat vaihtaa, on jo jonkin ikäiset. Mutta ihan mukavasti muuten mörisee ja käryää toi peltisatsi, kun varastorasvat ym palaa pois.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Huhtikuu 14. 17:31:30 2004

Tuota, tuota...paukkuuko moottorijarrutuksessa ?

Minkälainen putkisto se on ? Kuinka monta vaimenninta ?? Kuinka kaukana pakosarjasta ???
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Huhtikuu 15. 0:38:11 2004

Tota omaa DOHCia kun polkee paikallaan niin paukahtelee kans.
Kun polkasee pohjaan ja nostaa ihan pieneks hetkeks ja potkasee takas niin paukahtaa. En tiedä mistä johtuu mutta tuskin vaarallista. Alunperin ilman kattia oleva.
Jäsen #606

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Huhtikuu 15. 0:56:56 2004

Kun masensin tuplat Sierraani, paukutteli aika reilusti niin paikoillaan kaasutellessa kuin ajaessakin. Kun hioin venttiilit ja uusin tiivisteet niin loppui paukuttelu. Imusarjan tiiviste oli aika huono, joten saattoi johtua liiasta ilmasta, tosin putkessa paukkuu vieläkin välillä mutta kaasareista ei enään ollenkaan, (paitsi kylmä käynnistyksessä).

Mutta jos laittaa vaikkapa vain yhden änkkärin suhteellisen kauas moottorista, saattaa paukutella aika reilusti putkessa varsinkin moottorijarrutuksessa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Huhtikuu 15. 5:37:57 2004

Sanoisin että aja dynoon tai edes seosmittaukseen ennenkuin poltat venat.
Helpottunut ja lisääntynyt ilmansaanti ja hengitys kun tuppaa vetämään laihalle. Ne säädöt kun on säädetty niille kilkkeille mitkä alkuperäisenä on paikalla.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » To Huhtikuu 15. 12:20:38 2004

Ite huomasin samanlaista röpinää Marteliuksen putken+peltisatsin kanssa OHC:ssä. Kuului kovilla kierroksilla paikallaan poljettaessa ja moottorijarrutuksessa. Kirjoittelin vielä Marteliuksen Artollekin kun tyhjäkäynti meni sen jälkeen huonoksi ja kyselin venttiilien palamisesta. Ei tietänyt (tai ainakaan tunnustanut) yhtään viriputkista johtuvaa tapausta. Eikä omastakaan olleet venttiilit palaneet, vaan tulpan johto :oops: . Eli taitaa kuulua asiaan nuo äänet.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Huhtikuu 15. 12:44:08 2004

Ei ton ikäisen auton lambda-anturilla ole hajuakaan seoksista, kun lämä on tiskissä, boksi ei yleensä edes lue lambdaa täyskaasulla. Pitää olla uudehko auto jossa laajakaistalambda (Wide band), että ymmärtää rikkaampia ja laihempia seoksia. WB mittaa seokset alkaen ysistä puhtaaseen ilmaan asti.
Tosiaankin pitää viritetyssä KATti autossakin säätää seoksia ja se ei DOHCissa ilmeisesti onnistu muuten kuin nostamalla bensanpaineita,
jos ehjä lambda on putkessa niin se säätää seosta normaaliajossa laihemmalle. Jos lisäät bensan syöttöä rajusti niin boksi voi luulla, että lambda on rikki, kun koskaan ei olla alueella, ja ei huomioi lambda-arvoja ollenkaan. Riippuen boksista tulee vikakoodi, valo, tms. tai siirtyy limp home- tilaan.

TuneGi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TuneGi » To Huhtikuu 15. 15:12:13 2004

Joo, varaan ajan kuiteskin tuonne ruiskun seosmittaukseen sitten. Autossa on marteliuksen peltisarja, katin ohittava välipönttö ja putkisto sekä peräpönttö 2,5" Sarja jota Autoracing myy ja vakiokotelossa vaparisuodatin. Autoon on tehty kansiremppa 2001. Tulppia en ole vielä katsonut ja tiedä milloin on vaihdettu kun auto vasta tuli syksyllä. Eilen nollasin auton, eli virrat pois tunniksi. Ei kyllä enää pahemmin paukkunut, mutta jos paukkuu, niin kun kaasuttaa ja päästää kaasusta niin silloin.

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » Ke Kesäkuu 2. 6:28:12 2004

TuneGi kirjoitti:Joo, varaan ajan kuiteskin tuonne ruiskun seosmittaukseen sitten. Autossa on marteliuksen peltisarja, katin ohittava välipönttö ja putkisto sekä peräpönttö 2,5" ....
joko auto kävi mittauksissa? ja mikä oli tuomio? kävikö putkisto suoraan paikalleen vai joutuiko kikkailemaan?

sellanen vielä juolahti mieleen että käykö vaki putki ja katti suoraan marteliuksen peltisarjan perään?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Kesäkuu 2. 7:43:36 2004

Käy, pakkohan sen on...
Mulle on tulossa jossain vaiheessa "ohjelmoitavamoduuli" DOHCkin omaan ruiskuun KS-Autosäädön kautta, sillä pitäs saada jotain aikaseks. Toi 10hv lisäyksen noi edellä mainitut muutokset. Mites muilla, onko tarkkaa tietoo?
Ford Fiesta ST 2013
#727

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Kesäkuu 2. 8:26:43 2004

SLEI kirjoitti:Ei ton ikäisen auton lambda-anturilla ole hajuakaan seoksista, kun lämä on tiskissä, boksi ei yleensä edes lue lambdaa täyskaasulla. Pitää olla uudehko auto jossa laajakaistalambda (Wide band), että ymmärtää rikkaampia ja laihempia seoksia. WB mittaa seokset alkaen ysistä puhtaaseen ilmaan asti.
Tosiaankin pitää viritetyssä KATti autossakin säätää seoksia ja se ei DOHCissa ilmeisesti onnistu muuten kuin nostamalla bensanpaineita,
jos ehjä lambda on putkessa niin se säätää seosta normaaliajossa laihemmalle. Jos lisäät bensan syöttöä rajusti niin boksi voi luulla, että lambda on rikki, kun koskaan ei olla alueella, ja ei huomioi lambda-arvoja ollenkaan. Riippuen boksista tulee vikakoodi, valo, tms. tai siirtyy limp home- tilaan.
Minkä ihmeen takia pitää säätää seoksia???? Kertokaa nyt tyhmälle, kun olen aina luullut, että ruisku ymmärtää ilmamäärästä ja kierrosluvusta jotain, niin jos se toimii katin kanssa, niin toimii ilman kattia, riippuen tietysti onko siellä bensakartta oikea.

Yleensä ruiskut nostavat täyskaasukiihdytyksessä seokset lähelle maksimaalisen tehon aluetta (lambda siis 0.8 ), eivätkä välitä lambda-anturista...

Nuo pamahdukset viittais imupuolen vuotoon....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin