Jälkisäädöt..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Jälkisäädöt..
Nyt on DOHC:issa peltisarja, marteliuksen putkisto, vaparisuodatin kasassa. katti poistettu toistaiseksi. Huomasi kyllä, että koneen käyttäytyminen muuttui. On hieman enemmän vääntöä kuin vakiorojuilla ja kat:illa, mutta kannattaako nyt tehdä jotain jälkisäätöjä ruiskussa ym? Hieman paukkuu putki kun kaasuttaa lujaa.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 2. 10:34:35 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Ylläpitäjä
Ja saahan noita säädettäviä bensapaineensäätimiä esim Autoracingista. Ihmettelen vaan sitä pauketta kun polkasee kunnolla kaasua paikallaan, mutta kai se kuuluu asiaan. Täytyy tosin tulpat vaihtaa, on jo jonkin ikäiset. Mutta ihan mukavasti muuten mörisee ja käryää toi peltisatsi, kun varastorasvat ym palaa pois.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Kun masensin tuplat Sierraani, paukutteli aika reilusti niin paikoillaan kaasutellessa kuin ajaessakin. Kun hioin venttiilit ja uusin tiivisteet niin loppui paukuttelu. Imusarjan tiiviste oli aika huono, joten saattoi johtua liiasta ilmasta, tosin putkessa paukkuu vieläkin välillä mutta kaasareista ei enään ollenkaan, (paitsi kylmä käynnistyksessä).
Mutta jos laittaa vaikkapa vain yhden änkkärin suhteellisen kauas moottorista, saattaa paukutella aika reilusti putkessa varsinkin moottorijarrutuksessa.
Mutta jos laittaa vaikkapa vain yhden änkkärin suhteellisen kauas moottorista, saattaa paukutella aika reilusti putkessa varsinkin moottorijarrutuksessa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Ite huomasin samanlaista röpinää Marteliuksen putken+peltisatsin kanssa OHC:ssä. Kuului kovilla kierroksilla paikallaan poljettaessa ja moottorijarrutuksessa. Kirjoittelin vielä Marteliuksen Artollekin kun tyhjäkäynti meni sen jälkeen huonoksi ja kyselin venttiilien palamisesta. Ei tietänyt (tai ainakaan tunnustanut) yhtään viriputkista johtuvaa tapausta. Eikä omastakaan olleet venttiilit palaneet, vaan tulpan johto
. Eli taitaa kuulua asiaan nuo äänet.

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei ton ikäisen auton lambda-anturilla ole hajuakaan seoksista, kun lämä on tiskissä, boksi ei yleensä edes lue lambdaa täyskaasulla. Pitää olla uudehko auto jossa laajakaistalambda (Wide band), että ymmärtää rikkaampia ja laihempia seoksia. WB mittaa seokset alkaen ysistä puhtaaseen ilmaan asti.
Tosiaankin pitää viritetyssä KATti autossakin säätää seoksia ja se ei DOHCissa ilmeisesti onnistu muuten kuin nostamalla bensanpaineita,
jos ehjä lambda on putkessa niin se säätää seosta normaaliajossa laihemmalle. Jos lisäät bensan syöttöä rajusti niin boksi voi luulla, että lambda on rikki, kun koskaan ei olla alueella, ja ei huomioi lambda-arvoja ollenkaan. Riippuen boksista tulee vikakoodi, valo, tms. tai siirtyy limp home- tilaan.
Tosiaankin pitää viritetyssä KATti autossakin säätää seoksia ja se ei DOHCissa ilmeisesti onnistu muuten kuin nostamalla bensanpaineita,
jos ehjä lambda on putkessa niin se säätää seosta normaaliajossa laihemmalle. Jos lisäät bensan syöttöä rajusti niin boksi voi luulla, että lambda on rikki, kun koskaan ei olla alueella, ja ei huomioi lambda-arvoja ollenkaan. Riippuen boksista tulee vikakoodi, valo, tms. tai siirtyy limp home- tilaan.
-
- Ylläpitäjä
Joo, varaan ajan kuiteskin tuonne ruiskun seosmittaukseen sitten. Autossa on marteliuksen peltisarja, katin ohittava välipönttö ja putkisto sekä peräpönttö 2,5" Sarja jota Autoracing myy ja vakiokotelossa vaparisuodatin. Autoon on tehty kansiremppa 2001. Tulppia en ole vielä katsonut ja tiedä milloin on vaihdettu kun auto vasta tuli syksyllä. Eilen nollasin auton, eli virrat pois tunniksi. Ei kyllä enää pahemmin paukkunut, mutta jos paukkuu, niin kun kaasuttaa ja päästää kaasusta niin silloin.
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
joko auto kävi mittauksissa? ja mikä oli tuomio? kävikö putkisto suoraan paikalleen vai joutuiko kikkailemaan?TuneGi kirjoitti:Joo, varaan ajan kuiteskin tuonne ruiskun seosmittaukseen sitten. Autossa on marteliuksen peltisarja, katin ohittava välipönttö ja putkisto sekä peräpönttö 2,5" ....
sellanen vielä juolahti mieleen että käykö vaki putki ja katti suoraan marteliuksen peltisarjan perään?
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Minkä ihmeen takia pitää säätää seoksia???? Kertokaa nyt tyhmälle, kun olen aina luullut, että ruisku ymmärtää ilmamäärästä ja kierrosluvusta jotain, niin jos se toimii katin kanssa, niin toimii ilman kattia, riippuen tietysti onko siellä bensakartta oikea.SLEI kirjoitti:Ei ton ikäisen auton lambda-anturilla ole hajuakaan seoksista, kun lämä on tiskissä, boksi ei yleensä edes lue lambdaa täyskaasulla. Pitää olla uudehko auto jossa laajakaistalambda (Wide band), että ymmärtää rikkaampia ja laihempia seoksia. WB mittaa seokset alkaen ysistä puhtaaseen ilmaan asti.
Tosiaankin pitää viritetyssä KATti autossakin säätää seoksia ja se ei DOHCissa ilmeisesti onnistu muuten kuin nostamalla bensanpaineita,
jos ehjä lambda on putkessa niin se säätää seosta normaaliajossa laihemmalle. Jos lisäät bensan syöttöä rajusti niin boksi voi luulla, että lambda on rikki, kun koskaan ei olla alueella, ja ei huomioi lambda-arvoja ollenkaan. Riippuen boksista tulee vikakoodi, valo, tms. tai siirtyy limp home- tilaan.
Yleensä ruiskut nostavat täyskaasukiihdytyksessä seokset lähelle maksimaalisen tehon aluetta (lambda siis 0.8 ), eivätkä välitä lambda-anturista...
Nuo pamahdukset viittais imupuolen vuotoon....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line