ford pinto 2.3

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

ford pinto 2.3

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Huhtikuu 12. 14:17:52 2004

Tietääkö kukaan pinton kiertokangen pituutta, iskupituutta, puristussuhdetta ja ennen kaikkea sitä että miten se soveltuu turbokäyttöön ajatellen kankien ja k.akselin kestävyyttä??? ajattelin kuitenkin laittaa teräskanget mut lähinne toi kampuran kesto??? onko lohko tarpeeksi vahva ajatellen jotain 400+hv??? entäs kuinka paljon kierroksia kestää sisuskalut tasapainotettunakin, takomännät laitan jokatapauksessa???

Jos jollakin on pinton vakio tai viri osia niin tarjotkaa jotain, jos vaik välipohja alkais ruopii vähän paremmin...

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: ford pinto 2.3

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Huhtikuu 12. 15:39:49 2004

Rahtinalle kirjoitti:Tietääkö kukaan pinton kiertokangen pituutta, iskupituutta, puristussuhdetta ja ennen kaikkea sitä että miten se soveltuu turbokäyttöön ajatellen kankien ja k.akselin kestävyyttä??? ajattelin kuitenkin laittaa teräskanget mut lähinne toi kampuran kesto??? onko lohko tarpeeksi vahva ajatellen jotain 400+hv??? entäs kuinka paljon kierroksia kestää sisuskalut tasapainotettunakin, takomännät laitan jokatapauksessa???

Jos jollakin on pinton vakio tai viri osia niin tarjotkaa jotain, jos vaik välipohja alkais ruopii vähän paremmin...
Noitahan on tehty ihan turbonakin eli kyllä sen pitäs kestää. Kiertokangen pituudeksi mittasin 132mm (ton tarkemmin en uskalla sanoa, kun digimitan patteri loppu).

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: ford pinto 2.3

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Huhtikuu 12. 15:50:32 2004

Rahtinalle kirjoitti:Tietääkö kukaan pinton kiertokangen pituutta, iskupituutta, puristussuhdetta ja ennen kaikkea sitä että miten se soveltuu turbokäyttöön ajatellen kankien ja k.akselin kestävyyttä??? ajattelin kuitenkin laittaa teräskanget mut lähinne toi kampuran kesto??? onko lohko tarpeeksi vahva ajatellen jotain 400+hv??? entäs kuinka paljon kierroksia kestää sisuskalut tasapainotettunakin, takomännät laitan jokatapauksessa???

Jos jollakin on pinton vakio tai viri osia niin tarjotkaa jotain, jos vaik välipohja alkais ruopii vähän paremmin...
On siinä ahdettuna jotain järkeä, edelleen kierrokset rikkoo joten max 7000 kiertävä ahdettu voi toimia hyvinkin, meilläpäin saattaa jotain osia löytyy, täytyy tiedustella. Käsittääkseni SRT:llä on vieläkin tallessa xr4 jossa ahdettu pinto, ja ilmeisesti tuottaa lähelle 400 melko miedolla ahtamisella.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Huhtikuu 13. 0:50:53 2004

Ahaa. :D
onko puritussuhteesta mitään hajua??
aattelin laittaa ohc:n kannen mutta jos joku tietäisi vakio puristukset tai vakio ohc kannen kanssa niin voisin tilata männät ja ehkä veivit valmiiksi.
kossun kansikin kävi mielessä tai en sit tiä oikee vielä.
kiitos kumminkin jo tähänastisista tiedoista. :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 13. 0:58:08 2004

Aihetta sivuten, P100:ssa on 8.2 puristus-suhde...mulla pitäis olla sellanen motti mut en löydä sitä moottorin koodia. :shock:

Missäpäin sen siellä lohkossa pitäis olla ?

Kaikkennäköstä numeroo ja kirjainta oon löytäny, mut en ainuttakaan N:ää ja sillähän nuo kaikki 2-litraisien koodit alkavat...?

Milläköhän siinä on sitä suhdetta laskettu. Muuta eroa en tähän mennessä oo havainnut kuin että venttiilien ajoitukset on hieman erilaiset.


Edit :

Hokasin jo mistä löytyy tuo koodi.
Viimeksi muokannut Zimi Da Guitara, Ti Huhtikuu 13. 2:19:38 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 13. 1:07:25 2004

Ei pintoon OHC:n kantta ihan tosta vaan kyllä laiteta. Kone (ja kansi) on 1,5cm pitempi ja pintossa kansi neljällä runkopukilla. Jakokaan (kannenpultit/palotilat) ei taida sama olla.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Huhtikuu 13. 1:17:18 2004

jaa :oops:
eiku ite en kattonu kauheen tarkkaan sitä sopivuutta kunhan pistin sen siihen päälle ja silmäilin et se vois sopia.
oon tällä hetkellä sen verran keskittyny tohon korin tekemiseen et meni vissii vähä ohi :oops:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Huhtikuu 13. 11:00:02 2004

Ei sovi ohc osat pintoon, vakioporaus jo 96mm eli jako poikkee sekä kansi ja lohko ja kampi on järeämpi kuin ohc. Se miksi pintossa on edes vähän järkeä on juuri vahvemmat osat ja tilavuus, pitkällä kammella saa 2.8l ja kansi on vakiona neljällä pukilla ja isot venttiilit elikkä ihan kelpo aihio. Usparts:ta löytyy mitä vaan mutta ei tietenkään ilmaista. Meilläpäin oli kaks konetta mutta on jo kuulemma myyty. Veikkaisin että kunnon ahtimella ja tako ja teräsosilla saisi 2.8 ihan mukavasti löylyä :wink:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 13. 12:03:42 2004

On varmasti hyvä aihio ja jos vielä jostain sais siihen ton alumiinikannen niin sitten alkaa jo lyyti kirjottaa.
Ainut miikka mikä tosta pintosta on tullu vastaan on toi nokan kestävyys. Kaveri näytti yhtä keskustelua tuolta jenkkiautofoorumilta ja siellä oltiin yhtä mieltä siitä, että toi nokka ei kestä kovin hyvin tossa koneessa (kuluu nopeesti). En tiedä ite sen tarkemmin kommentoida tota asiaa. Rulllanokalla vois ainakin vähän parempi/kestävämpi olla.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Huhtikuu 13. 12:16:14 2004

Löytyy pintoon uudet rullavipat. Privaa jos kiinnostaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Huhtikuu 13. 12:31:23 2004

Vaikka se 2.3:n näyttää aika paljon samalta kuin 2.0 niin ei niissä taida olla yhtään yhteistä osaa, kone on pätkästy jostain Fordin suorasta kutosesta.
Jotkut 2.3:n yläpään osat taitaa sopia 2.0 koneeseen, ilmeisesti seuraajat ja ne taitaa olla ainoat jotka menee sovittelematta.
Kanki on muuten 5.2" pitkä.
Viriosia saa tietenkin Jenkeistä pirusti sopuhintaan ja potentiaalia löytyy, Merkur XR4ti (Sierra XR4 2.3 turbolla) on vedellyt "2.3" koneella rontti 340km/h Bonnevillessä jossain stanu-luokassa.

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ti Huhtikuu 13. 14:20:47 2004

Pintossahan on ainakin vakionokissa nokan sisällä öljykanava josta öljy tulee jokaiselle nokalle niissä olevista rei'istä. Eli nokan voiteluputkea ei ole ollenkaan niinku OHC:ssa. Kuulostaisi kyllä paremmalta systeemiltä mitä OHC:n nokan voitelu, mutta ilmeisesti ei juurikaan parempi ole jos pintossakin tuota nokan kulumista esiintyy. Tuolta www.esslingeracing.com saa pintoon lähes mitä vaan, ja näkyyhän tuolla jotai osia ohariinkin olevan...

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ti Huhtikuu 13. 21:07:16 2004

onko puritussuhteesta mitään hajua?? 8,5
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Huhtikuu 13. 22:15:45 2004

SLEI kirjoitti:Vaikka se 2.3:n näyttää aika paljon samalta kuin 2.0 niin ei niissä taida olla yhtään yhteistä osaa, kone on pätkästy jostain Fordin suorasta kutosesta.
Ford 2,3 OHC on ns. Lima -moottori, nimitys tulee valmistuspaikkakunnan mukaan, vrt. Kent, Essex jne. On suunniteltu 60/70-lukujen taitteessa liki rinnakkain euro-OHC:n kanssa (EAO, meillä sitkeästi "pinto") ja tarkoitettu alunperin Mustangiin (II) mutta kulkeutui Pintoonkin. Löytyy myös Lima 2,0 -versio jostain 10v:n takaa. Tuo kutosesta pätkäisy kuulostaa vieraalle, eikä ulkomuistista ainakaan tule moista kutosta edes mieleen...
Kansia oli monentyyppisiä, useimmiten vanha surkea "ovalports" kävelee vastaan. Myöhemmin tuli parempi patarautaversio ja vielä myöh. alu. Mm. Cannon teki itse alukansia ja imusarjoja "kiikareille".
Nokkia on sekä rulla että laahaintyyppisiä; eivät suoraan sovi euroon.
Ainoat vaihtokelpoiset osat Euro vs. Lima: 2,0 nokkahihna sopii 2,3 Pintoon ja öljynsuodatin, vaikkakin jenkeissä käytettiin EFL1A:ta joka on pidempi ja euroopassa EFL90:stä
Tilasin 80-luvulla Esslingeriltä mm. tuollaisen pitkäiskukampuran ja ärtsymmän nokan; tarkoituksena oli tehdä 2,8-9 turbo. Jäi tekemättä.
Viimeksi muokannut jjs, Ti Huhtikuu 13. 22:20:08 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ti Huhtikuu 13. 22:16:00 2004

pylvis kirjoitti:onko puritussuhteesta mitään hajua?? 8,5
Turboversioissa ilmeisesti 8 paikkeilla ja vapareissa 9. Mitään varmoja tietoja nämä luvut eivät ole...

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Huhtikuu 14. 15:58:25 2004

Juppe kirjoitti:
pylvis kirjoitti:onko puritussuhteesta mitään hajua?? 8,5
Turboversioissa ilmeisesti 8 paikkeilla ja vapareissa 9. Mitään varmoja tietoja nämä luvut eivät ole...


muistin väärin juppe oli oikeassa 8,0 on turbossa tarkistin vielä kirjasta :oops:
kyllä toi ihan kiva kone on mut ei mikään paras viri kohde , sisus kalut ei kestä kovin paljoo tehoa joten ainakin veivit kannataa vaitaa ja kunnon männät ja ruutta jos rupee virittämään kunnolla , osia saa jos perse kestää
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Huhtikuu 14. 20:40:53 2004

teräskanget ja takomännät on jo melkein tilauksessa.

arveluttaa vieläkin koi kampuran kesto????????? :?
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Huhtikuu 14. 20:51:17 2004

kampura on valua joten sitä ei kannata älyttömiä kierättää
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Huhtikuu 14. 21:49:49 2004

olisiko 7000 liian raju
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Huhtikuu 14. 21:57:10 2004

vakiona rajotin on karvan alle 6000 , vaikee sanoa mut jos särötarkastaa ja painottaa kunnolla niin saattaa kestää hyvinkin pitkään riippuu ihan käytöstä
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Huhtikuu 15. 13:37:35 2004

SVO Turbosta otettiin 205hp ja JJS:n mainitsema Esslinger väittää ottaneensa yli 500hp.

Käsittääkseni valukampura, mutta ns. nodular iron. 79 Mustangeissa oli kaasari-turbo-paketti, joka ei toiminut. Männät eivät kestäneet. Poraus on 2.3OHC:ssä 3.78". Nuo veivit ovat 5.205" pituisia ja ovat jonkun lähteen mukaan takoveivit. Crowerilta saa Sportsman-veivejä sekä Fordin että Chevyn männäntapille. Myllä valuosatkin kestävät, en tiedä, joko olette nähneet, mitä valukampi ja -männät kestävät, mutta lohko ei:

http://www.corral.net/forums/showthread ... did=387871

2.3OHC:n nokan ongelmat liittyivät ainakin näihin seuraajiin, jotka olivat heikkoa ainetta.

Jos tilaatte vakio-osia, niin tehkää selväksi, että kyseessä on 2.3L OHC, sillä Fordilla on myös 2.3L HSC, joka on ihan eri kone.

Vieläkös JJS:llä on ne Esslingerin palikat hyllyssä?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Huhtikuu 16. 18:28:39 2004

Juppe kirjoitti:Pintossahan on ainakin vakionokissa nokan sisällä öljykanava josta öljy tulee jokaiselle nokalle niissä olevista rei'istä. Eli nokan voiteluputkea ei ole ollenkaan niinku OHC:ssa. Kuulostaisi kyllä paremmalta systeemiltä mitä OHC:n nokan voitelu, mutta ilmeisesti ei juurikaan parempi ole jos pintossakin tuota nokan kulumista esiintyy. Tuolta www.esslingeracing.com saa pintoon lähes mitä vaan, ja näkyyhän tuolla jotai osia ohariinkin olevan...
En tiä onko tää nyt ihan tyhmä kysymys vai ei mut mites tuo tilaaminen tuolta onnistuu. No onhan siel sp osote mihin voi laittaa tilauksen mut tuleeko se suomeen niitten puolesta vai miten. onkohan maahantuojaa olemassa? :roll:

nii ja yleensä tommosiin tarvitaan luottokortti jota ei kylläkään ole
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Pe Huhtikuu 16. 19:36:11 2004

us-parstsilta saa osia pintoon , eikä tarvi louttokorttia tosin on pikkusen kalliimpia kun ite tilaa www.usparts.fi
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Huhtikuu 16. 19:43:56 2004

joo, tilasin sieltä jo teräsveivit ja takomännät hiukan reilu tonni meni siinä, mutta hyvä on aina hyvää ja noi osathan on aika vakiokamaa korkeaviritteisessä motissa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Pe Huhtikuu 16. 21:13:19 2004

kannataa laittaa hyvin virtaava pakosarja ja turbo , kansi halkee pakopuolelta helposti
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 17. 9:59:38 2004

Joo, teetän turbon ja pakosarjan.
onko kannen vakiovirtauksista tietoa...hmmm...kuinkahan paljon siitä saisi ahdettua läpi :lol:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Huhtikuu 17. 11:56:42 2004

virtauksista ei tietoo , eroa vaparin ja turbon kansissa aika paljon http://groups.msn.com/VIRIVIRI/pylkkis. ... PhotoID=57 kuva turbon kannesta imupuolelta
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » La Huhtikuu 17. 12:38:14 2004

pintoon käy volvon akseli ja kanget ja volvon kansi ku täyttää ja siittää takimmaisten kannen pultteien paikkaa. boit tehä vaikka 2.8.. ja 16v kansi virtaa paremmin ku cosan kansi

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 17. 12:55:45 2004

mistä volvosta tommonen kansi mahtaa löytyy???
vai et virtaa paremmin ku cosa :D :D
onko koneistus hinnoista hajua???
onko akseli kestävä tosi rajuun käyttöön ja sopiiko pinton veivit siihen akseliin, koska tilasin jo teräskanget pinton vakio mitoilla
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Huhtikuu 17. 13:00:18 2004

mulla on tällänen tieto :?: 740 gle 89-90 b234f
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 17. 13:07:24 2004

ahaa.
jaa jaa et voi pintosta tulla vähän tehokkaampi ku aattelin :lol:

entäs se kampura mahtaako sopii pinton veivit??

mites siin volvon kannes mahtaa noi palotilan koko olla et onko puristus arvioita tai no saahan sen sit mitattua ku ostan sen kannen.

Vuonna 1988 esiteltiin 740 GLT 16v sekä sedan että kartanomallina, sen voimanlähteenä oli kahdella yläpuolisella nokka-akselilla ja 16:sta venttiilillä varustettu muunneltu 156 hv B23 moottori.

tommosen löysin jostain volvo historia jutusta
mahtaako olla tämän kansi vai joku muu???
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » La Huhtikuu 17. 13:14:41 2004

Hieman ehkä ohi aiheen...mites tuolla Burtonin sivuilla...käykö ne nokat SOHC (JA) Pinto koneisiin vai SOHC Pinto koneisiin...? :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 17. 13:20:09 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:Hieman ehkä ohi aiheen...mites tuolla Burtonin sivuilla...käykö ne nokat SOHC (JA) Pinto koneisiin vai SOHC Pinto koneisiin...? :)
2000 SOHC PINTO

SOHC PINTO

käsitin et ne erotetaan noin toisistaan
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » La Huhtikuu 17. 13:23:08 2004

Rahtinalle.
Sun allekirjotuksessa keltasella oleva ei erotu mut pistää silmään karseella tavalla.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 17. 13:49:33 2004


onhan se vähä kirkas mut auton värin mukaanhan mä...

onko parempi
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 17. 13:58:12 2004

pylvis kirjoitti:mulla on tällänen tieto :?: 740 gle 89-90 b234f
2316 DOHC 16V (B234F) 155-159 MPi (kat) 88-90 (740 GLT)

eiköhän tuo ole se
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » La Huhtikuu 17. 14:25:41 2004

Rahtinalle kirjoitti:
onhan se vähä kirkas mut auton värin mukaanhan mä...

onko parempi
Huomattavasti parempi. Jotenki oli niin sairaan räikee väri että oli pakko kirjottaa :)

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » La Huhtikuu 17. 18:57:07 2004

kaikki noi 234 ja 204 kanne käy tai sit 531 8v kansi
alakerrasta en oo varmaa kumpaa akselia ne käytti vanhemman tai uuemman. sehän selviää maanantaina ky käyn kysäsemässä.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Huhtikuu 22. 0:03:05 2004

fordrs2000 kirjoitti:kaikki noi 234 ja 204 kanne käy tai sit 531 8v kansi
alakerrasta en oo varmaa kumpaa akselia ne käytti vanhemman tai uuemman. sehän selviää maanantaina ky käyn kysäsemässä.
kävitkö kysymäs tota kampuraa?????

et sopiiko pinton kanget siihen :?:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 22. 20:31:33 2004

Pidetään Fordi Fordina. Tai edes Cosworthina. Voivon yms. kannet unholaan ja pulttaamaan Pinton päälle Cosworth -Vegan kantta; menee "pikku" askartelulla. Ongelma on vaan löytää CossuVegan kansi...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Huhtikuu 23. 21:09:39 2004

nii et mikäs se semmonen kansi on :?: :?:

ei oo vissii kallis jos semmosen jostai löytää :o

ööööööööööö en muist mitä piti kirjottaa
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Huhtikuu 24. 0:12:12 2004

Noita pinton virityksiä kannattaa katsella jenkkilästä,siellä ne on varsin kiukkusia pelejä ja palikkaa löytyy.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 24. 12:59:51 2004

mites ne jenkit :?: ku näyttäs et ne käyttää pinto nimeä melkein kaikennäköisistä koneista(suurin osa OHC)
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Huhtikuu 25. 14:09:43 2004

kattelin noita chevyn cosworth vegoja :) se kansi näyttää siltä et siit virtaa vakiona 1000 heppaa läpi :lol: :lol:
koitin kattoo myynti-ilmotuksii mut en löytäny oikee mitää mikä olis ollu myynnis :(
onkohan suomes tommosii yhtää siis autoa tai koneita :?: :?:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 25. 17:41:42 2004

Rahtinalle: CossuVegaa/kansia suomessa 99,9% varmuudella 0kpl....
Todella harvinainen. Tiedän/muistan yhden 2,3 Pinton (englannissa, kiinni Gartrac G3 Escortissa) johon on tuo cossuvegan kansi lyöty päälle ja työmäärä oli kipeä. Kannattanee unohtaa, ainakin toteuttamisen osalta :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Huhtikuu 25. 18:11:28 2004

nii oon vähä ajatellukin
tyydyn pinton vakio kanteen
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » To Elokuu 19. 9:57:53 2004

#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Viesti Kirjoittaja Cord » To Elokuu 19. 11:16:36 2004

Amerikkalainen foorumi turbo pintoille ja jne..
http://www.turboford.org/cgi-bin/ultimatebb.cgi

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Lokakuu 15. 17:57:01 2005

No niin nostetaanpa aihetta näkyville taas...

Mitkä osat 2.3 pintosta sopii noihin 2.0 ohc koneisiin kohtuullisella vaivalla?

Kiertokanget taisivat olla yksi jotka ovat sopivan mittaiset ja sopii lähes suoraan?

tuli ostettua tuollainen 2.3 pinto kaasari vehje ja loota...

otan mitä pystyn käyttämään ja loput myyn pois!

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Lokakuu 16. 0:48:27 2005

Ares kirjoitti:No niin nostetaanpa aihetta näkyville taas...

Mitkä osat 2.3 pintosta sopii noihin 2.0 ohc koneisiin kohtuullisella vaivalla?

Kiertokanget taisivat olla yksi jotka ovat sopivan mittaiset ja sopii lähes suoraan?

tuli ostettua tuollainen 2.3 pinto kaasari vehje ja loota...

otan mitä pystyn käyttämään ja loput myyn pois!
seuraajat vois saada sopimaan pitemmillä venoilla ja säätöpulteilla.

Vastaa Viestiin