2.9l v6 --> sierra
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
2.9l v6 --> sierra
eli millaisia lappuja tarvii katsastussedälle esittää kun muutoskatsastaa kossu skorpparin tekniikkaa 2litraseen ohc sierraan?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
ReNULL.9l v6 --> sierra
Semmonen että autos vastaa 2wd cosworthia alustaltaan.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:2.9l v6 --> sierra
hmmm millanenhan peli olisi sierra 4x4 2.9 cosworth<br>
<br>ei tarvis vaihtaa kun etu jarrut ja kannet.<br>pitääpä soittaa katsastajalle

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:2.9l v6 --> sierra
sierra friikki: sithän sun täytyis TAAS muuttaa allekirjoitustas 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:2.9l v6 --> sierra
[quote author=samiharju link=board=2;threadid=16844;start=0#126833 date=1069271822]<br>sierra friikki: sithän sun täytyis TAAS muuttaa allekirjoitustas
<br>[/quote]<br>hitto sami oot oikeassa<br>sulku lauseke ei enää täsmäiskään<br>ja ...ja ..... NO se on ainakin se helpoin asia siinä muutoksessa<br>pitääpi kattoo mitä saksasta on tarjolla jos toi kokonaisen cossu scorpparin varaosiks<br>muuten jos sellaisen tuo niin meneekö täällä scorppari cossun kamoja kaupaks mitenkä?<br>ei tietenkään moottoria kun se menee itelle

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:2.9l v6 --> sierra
mutta jos sitä 24v mottia ei viritä, lasketaanko auton virittämättömyys korin vaiko moottorin suhteen?<br><br>toisaalta, joku original kuutosdartti jossa ämpärin vetoinen isolohkokasi kuulostaa virittämiseltä..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
no niin
moottorin vaihto kysytty ihan katsastus konttorilta asti.
muutokset:
etu tarrut muutetaan 4wd cossun jarruiksi.
taakse ei muutosta
moottori vaihdetaan scorppari cossun pannuksi (ilman öljy pohjaa,se vanhasta.)
ja todistus että jarrut on sierra cossun jarrut.
ja koska moottorista on vaikea saada saaste todistusta jätetään katti putkistoon.
ja eiku mootoskatsastamaan.
nyt vaan etsimään osia....olisko kellään cossun jarruja hyllyssä ja navat jos pitää ne vaihtaa?
moottorin vaihto kysytty ihan katsastus konttorilta asti.
muutokset:
etu tarrut muutetaan 4wd cossun jarruiksi.
taakse ei muutosta
moottori vaihdetaan scorppari cossun pannuksi (ilman öljy pohjaa,se vanhasta.)
ja todistus että jarrut on sierra cossun jarrut.
ja koska moottorista on vaikea saada saaste todistusta jätetään katti putkistoon.
ja eiku mootoskatsastamaan.
nyt vaan etsimään osia....olisko kellään cossun jarruja hyllyssä ja navat jos pitää ne vaihtaa?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Nostetaan ylös taas tämä kun tuli ajankohtaiseksi.
Auto on Sierra -88 sedan 2.0i Ghia ja siihen mieli tekee laittaa 2.9i + MT-75. Järjen mukaan 2.8/2.9i:n jarrut riittänevät mutta tarviiko muuta vaihtaa? eli riittääkö pelkät pyöräjarrut vai pitääkö myös pääsylinteri vaihtaa? Entäs sähköhommat, onko moottorin johtosarja erillinen kokonaisuus (on tuossa ghiassa kuitenkin sähköhilppeitä enemmän kun muissa)? Onko vaadittu esim. paksumpia vakaajia / jousia leimalla? Tankki lienee kans vaihdettavien listalla..?
Taas monta monta kysymystä jotka vois kiteyttää yhteen: Mitä kaikkia mun tarvii tehdä että sierrassa kukkuu 2.9i leimattuna?
http://www.saunalahti.fi/~samih2/ghia/ <- tuohon sitä suunnitellaan.
Auto on Sierra -88 sedan 2.0i Ghia ja siihen mieli tekee laittaa 2.9i + MT-75. Järjen mukaan 2.8/2.9i:n jarrut riittänevät mutta tarviiko muuta vaihtaa? eli riittääkö pelkät pyöräjarrut vai pitääkö myös pääsylinteri vaihtaa? Entäs sähköhommat, onko moottorin johtosarja erillinen kokonaisuus (on tuossa ghiassa kuitenkin sähköhilppeitä enemmän kun muissa)? Onko vaadittu esim. paksumpia vakaajia / jousia leimalla? Tankki lienee kans vaihdettavien listalla..?
Taas monta monta kysymystä jotka vois kiteyttää yhteen: Mitä kaikkia mun tarvii tehdä että sierrassa kukkuu 2.9i leimattuna?
http://www.saunalahti.fi/~samih2/ghia/ <- tuohon sitä suunnitellaan.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Löytyy 4x4 CossuSierran etujarrut. Sis. Satulat ja raudat(kunnostetut ja maalatut), uudet Bremin levyt ja uudet Remsan palat. Voin myös myydä satulat erikseen.sierra friikki kirjoitti:no niin
moottorin vaihto kysytty ihan katsastus konttorilta asti.
muutokset:
etu tarrut muutetaan 4wd cossun jarruiksi.
taakse ei muutosta
moottori vaihdetaan scorppari cossun pannuksi (ilman öljy pohjaa,se vanhasta.)
ja todistus että jarrut on sierra cossun jarrut.
ja koska moottorista on vaikea saada saaste todistusta jätetään katti putkistoon.
ja eiku mootoskatsastamaan.
nyt vaan etsimään osia....olisko kellään cossun jarruja hyllyssä ja navat jos pitää ne vaihtaa?
piti tulla Fiestaan, mutta vaatii isommat vanteet, joten homma on toistaiseksi jäissä. Myynti-ilmo löytyy löytyy myytävänä-osastolta(jostain sieltä)
Edit: tarve olikin kauan sitten, mutta mitä siitä, semmoset löytyy ylimääräisenä

Viimeksi muokannut Hartza, Su Huhtikuu 18. 22:10:13 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Nelikkoon istutettu cossu skorpparin tekniikka vaikuttaa suht häijyltä. Ehkä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa saattaa saada rahoituksen sellaisen toteuttamista varten kuntoon. Mutta Britit tuntuvat innostuneen tekemään niitä useammankin
Tuossa pari linkkiä toteutuksesta:
http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/
http://www.maddoldbugger.supanet.com/
Tuossa pari linkkiä toteutuksesta:
http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/
http://www.maddoldbugger.supanet.com/
#682
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
pdofkgp
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:

siis jos puhutaan kossunkuutosen muutoksesta...
Ja hyvä neuvo - ottakaa selvää, mikä kelpaa nykyään vertailumalliksi tarkalleen. Aikoinaan se oli yksi, myöhemmin toinen jne. Itselläni ei noilta muutosajoilta ole juurikaan teknisten kuvioiden tuntemusta, mutta noita muutoskatsastuskuvioita sitäkin enempi

Varsinkin tuo Tonyn sivusto (maddoldbugger) on ehtaa tavaraa - hän on lentokonemekaanikko (mm. Concorde-kuvioista), joten kaveri saa kyllä aikaan. Myös ruotsista ja norjasta löytyy moisia hybridi-sierroja - tutustukaapa Fast Ford toukokuun 2003 numeroon, siellä on tusinan tällaisen auton ratatesti...
http://www.topbossengineering.co.uk - jos on jo toiminnassa...
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
- Paikkakunta: Ulvila
kannattaa kysyä omalta konttorilta passaako niille merkur xr4ti vertailumalliksi jolloin voi käyttää xr4i:n jarruja yms ja vältyt kaikilta abs-kikkailuilta.
näin oli oman sierran kohdalla.
näin oli oman sierran kohdalla.
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL
-
- Ylläpitäjä
Ja vaikkei siellä konttorilla välttämättä vaaditakkaan...Kannattaa silmäillä niitä etupään juosia ja puslia,painaa tuo v6:nen sen verta enemmän ettei nelikon vakio etupäällä tee yhtään mitään jos ei halua jatkuvaa puslan vaihtorumpaa.V6:han on alunperin paksummat jouset ja vahvistetut puslat edessä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
No niin, asia on selvitetty virallisesti.
Eli tarkistin katsastuskonttorilta tyyppikoodin perusteella mitkä mallit ovat samaa mallisarjaa autoni (Sierra 2.0i 4d Ghia -88) kanssa. Listasta löytyivät niin 2.8i kun 2.9i mallit.
Fordilta hain lapun teknisistä eroista ja sen mukaan pitää vaihtaa etu- ja takajarrut, moottori ja vaihteisto. Lisäksi alaosassa luki "jouset ja iskunvaimentimet vaihtelevat malleittain"
Eli ts. Kone ja loota kiinni, jarrut vaihtoon ja v6 sierran madallusvieterit kiinni ja leimalle. Eikä tule prosenttihirviö.
Eli tarkistin katsastuskonttorilta tyyppikoodin perusteella mitkä mallit ovat samaa mallisarjaa autoni (Sierra 2.0i 4d Ghia -88) kanssa. Listasta löytyivät niin 2.8i kun 2.9i mallit.
Fordilta hain lapun teknisistä eroista ja sen mukaan pitää vaihtaa etu- ja takajarrut, moottori ja vaihteisto. Lisäksi alaosassa luki "jouset ja iskunvaimentimet vaihtelevat malleittain"
Eli ts. Kone ja loota kiinni, jarrut vaihtoon ja v6 sierran madallusvieterit kiinni ja leimalle. Eikä tule prosenttihirviö.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
pitäis vastata
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
elikkä Sami - kävikö ilmi, kelpaako myös tuo XR4Ti -malli? mun autooni se kelpasi kolme vuotta sitten, mutta sittemmin ei enää kuulemma ole kelvannutkaan. Tosin, kyseessä on Sierraan laitettava 24-vempulainen kone - sullahan tuo on perus-2,9 - eikös vaan?samiharju kirjoitti:No niin, asia on selvitetty virallisesti.
Eli tarkistin katsastuskonttorilta tyyppikoodin perusteella mitkä mallit ovat samaa mallisarjaa autoni (Sierra 2.0i 4d Ghia -88) kanssa. Listasta löytyivät niin 2.8i kun 2.9i mallit.
Fordilta hain lapun teknisistä eroista ja sen mukaan pitää vaihtaa etu- ja takajarrut, moottori ja vaihteisto. Lisäksi alaosassa luki "jouset ja iskunvaimentimet vaihtelevat malleittain"
.
Ja jos niitä rumpuja halajat, hae pois vaan kuleksimasta

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04