Tehostimen pumpun paineensäädin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tehostimen pumpun paineensäädin
Taitaa olla toiveajattelua, mutta kysympä kuitenkin...
Onko kukaan tutkinut Cossu Scorpin ohjaustehostimen pumpun sähköistä paineensäädintä? Millasella jännitteellä saan venttiilin kokonaan auki? Vai millainen signaali/pulssi kokkareeseen menee? Kestääkö venttiili jos syötän vaikka jatkuvaa 12 volttia? Voiko säättimestä jostain päätellä kuinka se toimii?
Onko kukaan tutkinut Cossu Scorpin ohjaustehostimen pumpun sähköistä paineensäädintä? Millasella jännitteellä saan venttiilin kokonaan auki? Vai millainen signaali/pulssi kokkareeseen menee? Kestääkö venttiili jos syötän vaikka jatkuvaa 12 volttia? Voiko säättimestä jostain päätellä kuinka se toimii?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Re: Tehostimen pumpun paineensäädin
En tiedä noista scorpionin systeemeistä, mutta cossussa ja luultavasti muissakin fordeissa ohjaustehostimen painekytkin antaa signaalin eculle jos paine on korkea jolloin se nostaa joutokäyntinopeutta.MouTine kirjoitti:Taitaa olla toiveajattelua, mutta kysympä kuitenkin...
Onko kukaan tutkinut Cossu Scorpin ohjaustehostimen pumpun sähköistä paineensäädintä? Millasella jännitteellä saan venttiilin kokonaan auki? Vai millainen signaali/pulssi kokkareeseen menee? Kestääkö venttiili jos syötän vaikka jatkuvaa 12 volttia? Voiko säättimestä jostain päätellä kuinka se toimii?
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
Joo kyllä siinä venttiili on, ja aiheeseen liittyy varmaan myös se anturi ohjausakselin ympärillä.
Katson tänään tarkemmin mutta minusta näytti että se venttiili on auki nyt kun se pumppu on pöydällä eikä siihen siis tule sähköä.
Katson tänään tarkemmin mutta minusta näytti että se venttiili on auki nyt kun se pumppu on pöydällä eikä siihen siis tule sähköä.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
venttiili
Tutki Corleone tutki! Venttiili on tosiaan pumpun painepuolella ja uskon vakaasti että kyseessä on venttiili. Kytkentäkaavion mukaan piuhat menevät johonkin erilliseen tehostimen ohjausmoduliin, eikä ecun kanssa sen enempiä ole tekemisissä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Käviskö tämmöinen? http://www.carsoft.ru/avtorepair/sierra ... ring29.pdf
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tehostimen pumpun paineensäädin
Jep ja auttaa varsinkin kun tyhjäkäynnillä kaasuun koskematta kääntelee taskuparkkiin. Itse jätin painekytkimen pois kun en viitsinyt ECU:sta etsiä paikkaa sille jos olisi fiestan ECU:sta löytynytkään. Kierrokset laskee selkeästi kun tyhjäkäynnillä kääntelee, mutta ei kuitenkaan sammu. Pikkukoneissa huomaa varmaan selkeämmin.cossuesco kirjoitti:En tiedä noista scorpionin systeemeistä, mutta cossussa ja luultavasti muissakin fordeissa ohjaustehostimen painekytkin antaa signaalin eculle jos paine on korkea jolloin se nostaa joutokäyntinopeutta.MouTine kirjoitti:Taitaa olla toiveajattelua, mutta kysympä kuitenkin...
Onko kukaan tutkinut Cossu Scorpin ohjaustehostimen pumpun sähköistä paineensäädintä? Millasella jännitteellä saan venttiilin kokonaan auki? Vai millainen signaali/pulssi kokkareeseen menee? Kestääkö venttiili jos syötän vaikka jatkuvaa 12 volttia? Voiko säättimestä jostain päätellä kuinka se toimii?
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kokkare
Tutkiskelin tuossa kokkareen käyttäytymismalleja seuraavasti.
-12 volttia napoihin, venttiili naksahtaa kiinni. Napaisuudella ei väliä.
-Ei montaa volttia tarvi jännitten laskea, niin venä jo hellittää.
-Virran kulutus 1A.
-Lämpeää paljon ja nopeasti.
-Puhalsin siihen ja huomasin että kiinni ollessaankin menee jotain läpi.
-Kun pumppu on oikeassa asennossa, eli venttiili ylösalaisin, niin maan vetovoima vetää venttiilin kiinni.
Mitenköhän mahtaa toimia kun pumppu tekee painetta? Pulttasin härvelin sellaisenaan kiinni koneeseen ja odotan mielenkiinnolla miten tehostaa kun saan auton joskus käymään.
-12 volttia napoihin, venttiili naksahtaa kiinni. Napaisuudella ei väliä.
-Ei montaa volttia tarvi jännitten laskea, niin venä jo hellittää.
-Virran kulutus 1A.
-Lämpeää paljon ja nopeasti.
-Puhalsin siihen ja huomasin että kiinni ollessaankin menee jotain läpi.
-Kun pumppu on oikeassa asennossa, eli venttiili ylösalaisin, niin maan vetovoima vetää venttiilin kiinni.
Mitenköhän mahtaa toimia kun pumppu tekee painetta? Pulttasin härvelin sellaisenaan kiinni koneeseen ja odotan mielenkiinnolla miten tehostaa kun saan auton joskus käymään.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
luulen että sun ventiili on probo tyyppinen eli ecu ohjaa sitä pulsseilla.
ei kannata laittaa siihen jatkuvaa jännitettä luultavasti kela palaa alta aika yksikön.
jäähdytystä siinä lisää öljy joka menee kärjen ohi joten ilmassa se lämpeää nopeammin kyllä.
tää on mutua, en ole itse koskaan tutkinut asiaa paremmin.
ei kannata laittaa siihen jatkuvaa jännitettä luultavasti kela palaa alta aika yksikön.
jäähdytystä siinä lisää öljy joka menee kärjen ohi joten ilmassa se lämpeää nopeammin kyllä.
tää on mutua, en ole itse koskaan tutkinut asiaa paremmin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia