voorti ei lähe käyntiin?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
voorti ei lähe käyntiin?
Mikähän mahtoi tulla OHC sierraan kun ei lähe käymään alkunkaan.
Eilen tuli ajamalla parkkipaikalle. Paukuttelii vähän putkessa moottorijarrutuksessa. Tänään tarkistin venttiilivälykset. Yksi pakovena kanto, joten säädin myös sen välyksen kohalleen.
Mutta tämän venan säätöhomman jälkeen ei ole voorti lähterny käymään ollenkaan. Pyörittää ok, mutta välillä luö jumiin ihan kuin olisis sytty persiillään ja yrittäisi lyödä vastaan. kokeiliin strata puolan johto irti ja ainakaan silloin ei potkimista ilmennyt. Tosin virta alkoi olla niin vähänä, että ei potkinu enää vaikka laitto johdon takaisinkin.
Voiko sytty mennä sekaisin omia aikojaan yön aikana vai mikähän riesaa vaivaa, kun ei edes lupaa käyntiin. Kipinää en ole vielä tarkistanut kun kirkkaassa ilmassa se ei yksinään onnistu.
Eilen tuli ajamalla parkkipaikalle. Paukuttelii vähän putkessa moottorijarrutuksessa. Tänään tarkistin venttiilivälykset. Yksi pakovena kanto, joten säädin myös sen välyksen kohalleen.
Mutta tämän venan säätöhomman jälkeen ei ole voorti lähterny käymään ollenkaan. Pyörittää ok, mutta välillä luö jumiin ihan kuin olisis sytty persiillään ja yrittäisi lyödä vastaan. kokeiliin strata puolan johto irti ja ainakaan silloin ei potkimista ilmennyt. Tosin virta alkoi olla niin vähänä, että ei potkinu enää vaikka laitto johdon takaisinkin.
Voiko sytty mennä sekaisin omia aikojaan yön aikana vai mikähän riesaa vaivaa, kun ei edes lupaa käyntiin. Kipinää en ole vielä tarkistanut kun kirkkaassa ilmassa se ei yksinään onnistu.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Jos lyö vastaan on sytkä liian aikaisella.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
ja virranjakajankansi on oikeinpäin? sen saa myös puolikierrosta väärinpäin...lammas kirjoitti:Enpäs irrottanut johtoja. Riitti, että irrotti jakajan kannen,SHR kirjoitti:99 varmaan sekotit johdot, jouduit irrottaa kun säädit venat.
No jos huomenna koittas säätää sitä syttyä, vaikka en tajua mikä sen sytyn olis sekottanu.
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
ei kai sitä kovin helpolla taida saada puolikierrosta väärinpäin? On kai siinä sen verran selvät kolot mihin se asettuu?Hectori kirjoitti:ja virranjakajankansi on oikeinpäin? sen saa myös puolikierrosta väärinpäin...lammas kirjoitti:Enpäs irrottanut johtoja. Riitti, että irrotti jakajan kannen,SHR kirjoitti:99 varmaan sekotit johdot, jouduit irrottaa kun säädit venat.
No jos huomenna koittas säätää sitä syttyä, vaikka en tajua mikä sen sytyn olis sekottanu.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
kyllä sen väärippäin saa aika helposti jos en väärin muistalammas kirjoitti:ei kai sitä kovin helpolla taida saada puolikierrosta väärinpäin? On kai siinä sen verran selvät kolot mihin se asettuu?Hectori kirjoitti:ja virranjakajankansi on oikeinpäin? sen saa myös puolikierrosta väärinpäin...lammas kirjoitti: Enpäs irrottanut johtoja. Riitti, että irrotti jakajan kannen,
No jos huomenna koittas säätää sitä syttyä, vaikka en tajua mikä sen sytyn olis sekottanu.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Vika paikallistettu syttypuolelle. Puolan johto irti saa sahata vaikka koko auton poikki. Puolan johto takas niin potkii takas. Jakajaa kääntelemälllä potkiminen muuttuu ja välillä jopa lupaa. Hankala vaan yksin touhuta ku ei voi startata ja kääntää jakajaa yhtäaikaa...
Jakajan kansi tarkastettu ja on oikein päin. Mutta mikäs olisi voinut sotkea sytyn omia aikojaan ja mitenkähän voortin sais taas pörisemään?
Voisikohan boksi tai ite jakaja olla paskana?
vastauksista kiittäen
-pekka-
Jakajan kansi tarkastettu ja on oikein päin. Mutta mikäs olisi voinut sotkea sytyn omia aikojaan ja mitenkähän voortin sais taas pörisemään?
Voisikohan boksi tai ite jakaja olla paskana?
vastauksista kiittäen
-pekka-
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Nyt harmittaa ettei osallistunut arvauksiin heti...
Itse näet irroitan aina kannen ja heitän koneen yli johtoineen.
Eli ehdotus: vj.kannen keskinasta lähtenyt kävelemään tai pyörijästä hävinnyt joko kärkielektrodi tai sisältä akselin knööli.

Itse näet irroitan aina kannen ja heitän koneen yli johtoineen.
Eli ehdotus: vj.kannen keskinasta lähtenyt kävelemään tai pyörijästä hävinnyt joko kärkielektrodi tai sisältä akselin knööli.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
ei ollut vaikutusta jakajan kannen ja pyörijan vaihdolla. Edelleen uskaltasin väittää, että johtojen järjestys on sen mukainen millä se toimi useita tuhansia kilometrejä. Eli kello yhdestä vastapäivään 1-2-4-3 kai se on oikein.. Onkos jakassa jotakin muuta mikä voisi aiheuttaa sytyn sekoilua vai jääkö jäljelle enää syttypoksi tai puola? tosin vieläkin ihmettelen sitä takasin potkimista ja sitä ,että vika ilmeni heti sen jälkeen kyn yhdestä sylinteristä oli säädetty pakovenan välys kohdalleen.
Mitähän seuraavaksi?
Mitähän seuraavaksi?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Uskaltaisin väittää että se pyörii myötäpäivään.
Ja sytytysjärjestyksen luulisin olevan 1-3-4-2.
Ja sytytysjärjestyksen luulisin olevan 1-3-4-2.
Viimeksi muokannut Zimi Da Guitara, La Toukokuu 8. 21:11:36 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Mitäs jos kokeilisit starttailla kolmella sylinterillä ? Eli irroitat vuototellen yhden tulpanjohdon aloittaen siitä mistä venttiilit säädit.
En kyllä ihan heti keksi hyötyä mitä tällä menettelyllä saavutettaisiin mutta kai sitäkin kokeilla voi.
Aika erikoinen vika, tai ei vika niin erikoinen ole mutta että se noin yht'äkkiä-väkkiä ilmenee...
En kyllä ihan heti keksi hyötyä mitä tällä menettelyllä saavutettaisiin mutta kai sitäkin kokeilla voi.

Aika erikoinen vika, tai ei vika niin erikoinen ole mutta että se noin yht'äkkiä-väkkiä ilmenee...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Eli siis potki vastaan kolmellakin ?lammas kirjoitti:Tässä on jo valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa... Eipä lähteny käymään kolmellakaan... Kokeiltu nyt myös toisella boksilla ja puolalla. Samat oireet...
itkuhan sen kanssa kohta pääsee
No johan on kumma. Niin, munkin on pitänyt kysyä että onko tää kaasari- vaiko ruiskuvehje...??
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002
ennen itkuja kannattaa tarkistaa nokka akselin ajoitus ja myös apu akselin osoitaako pyörijä ykkös pytyn kohtaan jakajan kannessa jos nämä on kohdallaan niin sitten voi jo pienen itkun turauttaalammas kirjoitti:Tässä on jo valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa... Eipä lähteny käymään kolmellakaan... Kokeiltu nyt myös toisella boksilla ja puolalla. Samat oireet...
itkuhan sen kanssa kohta pääsee
-
- Ylläpitäjä
Väärin tuo on jos noin on.lammas kirjoitti:ei ollut vaikutusta jakajan kannen ja pyörijan vaihdolla. Edelleen uskaltasin väittää, että johtojen järjestys on sen mukainen millä se toimi useita tuhansia kilometrejä. Eli kello yhdestä vastapäivään 1-2-4-3 kai se on oikein.. Onkos jakassa jotakin muuta mikä voisi aiheuttaa sytyn sekoilua vai jääkö jäljelle enää syttypoksi tai puola? tosin vieläkin ihmettelen sitä takasin potkimista ja sitä ,että vika ilmeni heti sen jälkeen kyn yhdestä sylinteristä oli säädetty pakovenan välys kohdalleen.
Mitähän seuraavaksi?
Kuten täällä on sanottu niin 1342 on järjestys.
Kun letkut on oikeissa paikoissa mittaa jokainen tulpanletku ja myös puolanpiuha vastusmittarilla samalla taivutellen niitä jos olet varma ettet ole mitään muuta kämmännyt.
Jakajan induktioanturi missä kunnossa?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Haiseeko bensa kun starttaa riittävän kauan? Saako varmasti gasoa. Laita korkillinen gasoa suoraan kurkkuun startatessa. Mutta älä ole ihan pää kiinni kaasarin kurkussa jos vaikka posauttaakin ylöspäin..Nimimerkilä tuostakin lojauksestakin kokemusta
Konepellinreuna on muuten aika kovaa ainetta
Ja laita kaikki sähkövermeet ensin niin kuin niiden tulisi olla ( sytkä jne. )

Konepellinreuna on muuten aika kovaa ainetta

Ja laita kaikki sähkövermeet ensin niin kuin niiden tulisi olla ( sytkä jne. )
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Sytytysjärjestyksessä on näköjään osa ilmoittanut vasta- ja osa myötäpäivään.
1-3-4-2 tai 1-2-4-3
1-3-4-2 tai 1-2-4-3
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Tarkistettu on, että järjestys on tuo 1342 kellon suuntaan ja sehän on muuten vastapäivään 1243.Väärin tuo on jos noin on.
Kuten täällä on sanottu niin 1342 on järjestys.
Bensaakin on kurkkuun kaadeltu, mutta eipä silläkän ollut vaikutusta. Tulpat ja johdot on noin 5000km sitten vaihdettu, mutta täytyy kokeilla vaikka vanhoilla johdoilla...
Sehän tääs ihmetyttääkin kun kaiken pitäsi olla just niin kuin pitääkin vaan ei vaan toimi. Eihän tommosen kaasarimopon sytty nyt niin monimutkainen asia ole.
Kohta ei jää muita vaihtoehtoja ku se induktioanturi vai mikälie se nyt olikaan.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Kai siihen taunuksen jakaja kävis jos vain semmonen olis :/ Puola pitäisi olla kans kärelliseen tarkotettu. Joskus erehdyin tanariin pistämään sierran puolan niin ei menny montaa minuuttia ku käristä suli se pakeliitti taivaan tuuliin. Kipinää ei joka sylinterin osalta ole vielä kyetty tarkastamaan kun käukokäynnistin puuttuu. Ei voi startata yhtäaikaa ja pällistellä kipinää.
Alkaa hermot mennä siinä määrin, että tuosta sais joku paljon varaosia jos joku olisi siitä valmis jotain maksamaan (mm lukkoperä)
Alkaa hermot mennä siinä määrin, että tuosta sais joku paljon varaosia jos joku olisi siitä valmis jotain maksamaan (mm lukkoperä)
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Nyt on purettu koko jakajakin. Pitäsikö siitä induktioanturista saada jotakin mitattuakin? Mittasinpa mitenpäin vain niin aina vastus on on ääretön. Olisikohan se sitten ongelman syy? eikös siinä anturissa ole jonkunlainen käämi josta pitäsi saada jonkunlainen vastus?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Juu, Tarkistin kyllä remelin ja ja se on kunnoltaan ihan ok. Mulla ei ole mitään käsitystä miten se on päässyt hyppäämän ja vieläpä niin paljon. Ei oikein ole muuta selitystä kuin se, että se on ollut alunperinkin liian löysällä.
Siinä remmin hypätessä oli tietty jakajankin ajotus menny persiilleen ja sen takia vaikutti, että kipinä tulee miten sattuu.
ja mikä ihmeellisintä niin se jako oli hypännyt siinä venojen säädön jälkeen. Sillä silloin ku säädin venttiilit niin tarkastin, että jakopään merkit oli kohdallaan. Ilmeisesti startissa säädön jälkeen oli tapahtunut jotain ihmeellistä... No aina sitä vähän viisastuu...
Siinä remmin hypätessä oli tietty jakajankin ajotus menny persiilleen ja sen takia vaikutti, että kipinä tulee miten sattuu.
ja mikä ihmeellisintä niin se jako oli hypännyt siinä venojen säädön jälkeen. Sillä silloin ku säädin venttiilit niin tarkastin, että jakopään merkit oli kohdallaan. Ilmeisesti startissa säädön jälkeen oli tapahtunut jotain ihmeellistä... No aina sitä vähän viisastuu...
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12