voorti ei lähe käyntiin?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

voorti ei lähe käyntiin?

Viesti Kirjoittaja lammas » Ke Toukokuu 5. 20:24:57 2004

Mikähän mahtoi tulla OHC sierraan kun ei lähe käymään alkunkaan.
Eilen tuli ajamalla parkkipaikalle. Paukuttelii vähän putkessa moottorijarrutuksessa. Tänään tarkistin venttiilivälykset. Yksi pakovena kanto, joten säädin myös sen välyksen kohalleen.
Mutta tämän venan säätöhomman jälkeen ei ole voorti lähterny käymään ollenkaan. Pyörittää ok, mutta välillä luö jumiin ihan kuin olisis sytty persiillään ja yrittäisi lyödä vastaan. kokeiliin strata puolan johto irti ja ainakaan silloin ei potkimista ilmennyt. Tosin virta alkoi olla niin vähänä, että ei potkinu enää vaikka laitto johdon takaisinkin.
Voiko sytty mennä sekaisin omia aikojaan yön aikana vai mikähän riesaa vaivaa, kun ei edes lupaa käyntiin. Kipinää en ole vielä tarkistanut kun kirkkaassa ilmassa se ei yksinään onnistu.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Toukokuu 5. 22:10:28 2004

Jos lyö vastaan on sytkä liian aikaisella.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Toukokuu 5. 22:13:30 2004

99 varmaan sekotit johdot, jouduit irrottaa kun säädit venat.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ke Toukokuu 5. 22:21:21 2004

Antaa kipinää vähä väärään putkeen väärään aikaan :)

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » To Toukokuu 6. 0:11:45 2004

SHR kirjoitti:99 varmaan sekotit johdot, jouduit irrottaa kun säädit venat.
Enpäs irrottanut johtoja. Riitti, että irrotti jakajan kannen,

No jos huomenna koittas säätää sitä syttyä, vaikka en tajua mikä sen sytyn olis sekottanu.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Toukokuu 6. 0:14:19 2004

lammas kirjoitti:
SHR kirjoitti:99 varmaan sekotit johdot, jouduit irrottaa kun säädit venat.
Enpäs irrottanut johtoja. Riitti, että irrotti jakajan kannen,

No jos huomenna koittas säätää sitä syttyä, vaikka en tajua mikä sen sytyn olis sekottanu.
ja virranjakajankansi on oikeinpäin? sen saa myös puolikierrosta väärinpäin...

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » To Toukokuu 6. 15:04:59 2004

Hectori kirjoitti:
lammas kirjoitti:
SHR kirjoitti:99 varmaan sekotit johdot, jouduit irrottaa kun säädit venat.
Enpäs irrottanut johtoja. Riitti, että irrotti jakajan kannen,

No jos huomenna koittas säätää sitä syttyä, vaikka en tajua mikä sen sytyn olis sekottanu.
ja virranjakajankansi on oikeinpäin? sen saa myös puolikierrosta väärinpäin...
ei kai sitä kovin helpolla taida saada puolikierrosta väärinpäin? On kai siinä sen verran selvät kolot mihin se asettuu?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Toukokuu 6. 16:01:22 2004

lammas kirjoitti:
Hectori kirjoitti:
lammas kirjoitti: Enpäs irrottanut johtoja. Riitti, että irrotti jakajan kannen,

No jos huomenna koittas säätää sitä syttyä, vaikka en tajua mikä sen sytyn olis sekottanu.
ja virranjakajankansi on oikeinpäin? sen saa myös puolikierrosta väärinpäin...
ei kai sitä kovin helpolla taida saada puolikierrosta väärinpäin? On kai siinä sen verran selvät kolot mihin se asettuu?
kyllä sen väärippäin saa aika helposti jos en väärin muista :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » To Toukokuu 6. 21:19:24 2004

Vika paikallistettu syttypuolelle. Puolan johto irti saa sahata vaikka koko auton poikki. Puolan johto takas niin potkii takas. Jakajaa kääntelemälllä potkiminen muuttuu ja välillä jopa lupaa. Hankala vaan yksin touhuta ku ei voi startata ja kääntää jakajaa yhtäaikaa...
Jakajan kansi tarkastettu ja on oikein päin. Mutta mikäs olisi voinut sotkea sytyn omia aikojaan ja mitenkähän voortin sais taas pörisemään?
Voisikohan boksi tai ite jakaja olla paskana?

vastauksista kiittäen
-pekka-
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Toukokuu 6. 21:22:16 2004

Jos olisi vanha kärjellinen jakaja niin vika olisi 110% varmuudella katkojan kärjissä....
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 6. 21:29:56 2004

Nyt harmittaa ettei osallistunut arvauksiin heti... :lol:
Itse näet irroitan aina kannen ja heitän koneen yli johtoineen.
Eli ehdotus: vj.kannen keskinasta lähtenyt kävelemään tai pyörijästä hävinnyt joko kärkielektrodi tai sisältä akselin knööli.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » To Toukokuu 6. 22:16:36 2004

no jospa huomenna ihmetetlis ja kokeilis vanhalla kannella kun sen pitäs olla tallessa... raportoidaan taas kunhan on eliminoitu vikoja...
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » La Toukokuu 8. 13:56:14 2004

ei ollut vaikutusta jakajan kannen ja pyörijan vaihdolla. Edelleen uskaltasin väittää, että johtojen järjestys on sen mukainen millä se toimi useita tuhansia kilometrejä. Eli kello yhdestä vastapäivään 1-2-4-3 kai se on oikein.. Onkos jakassa jotakin muuta mikä voisi aiheuttaa sytyn sekoilua vai jääkö jäljelle enää syttypoksi tai puola? tosin vieläkin ihmettelen sitä takasin potkimista ja sitä ,että vika ilmeni heti sen jälkeen kyn yhdestä sylinteristä oli säädetty pakovenan välys kohdalleen.
Mitähän seuraavaksi?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » La Toukokuu 8. 16:30:50 2004

Uskaltaisin väittää että se pyörii myötäpäivään.

Ja sytytysjärjestyksen luulisin olevan 1-3-4-2.
Viimeksi muokannut Zimi Da Guitara, La Toukokuu 8. 21:11:36 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Toukokuu 8. 17:00:58 2004

Distributor
Direction of rotor arm rotation............. Clockwise
Firing arder ...................... 1-3-4-2

Että joo, kellon suuntaan ja 1-3-4-2

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » La Toukokuu 8. 21:37:51 2004

Jep. tarkistettu n+1 kertaa se johtojen järjestys eli siinä vika ei ainakaan ole :/
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » La Toukokuu 8. 21:53:41 2004

Mitäs jos kokeilisit starttailla kolmella sylinterillä ? Eli irroitat vuototellen yhden tulpanjohdon aloittaen siitä mistä venttiilit säädit.

En kyllä ihan heti keksi hyötyä mitä tällä menettelyllä saavutettaisiin mutta kai sitäkin kokeilla voi. :)

Aika erikoinen vika, tai ei vika niin erikoinen ole mutta että se noin yht'äkkiä-väkkiä ilmenee...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Su Toukokuu 9. 20:08:37 2004

Tässä on jo valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa... Eipä lähteny käymään kolmellakaan... Kokeiltu nyt myös toisella boksilla ja puolalla. Samat oireet...
itkuhan sen kanssa kohta pääsee ;)
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Toukokuu 9. 22:23:11 2004

Mikähän auto tää muuten on? Ruisku?

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Toukokuu 9. 22:28:10 2004

lammas kirjoitti:Tässä on jo valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa... Eipä lähteny käymään kolmellakaan... Kokeiltu nyt myös toisella boksilla ja puolalla. Samat oireet...
itkuhan sen kanssa kohta pääsee ;)
Eli siis potki vastaan kolmellakin ?

No johan on kumma. Niin, munkin on pitänyt kysyä että onko tää kaasari- vaiko ruiskuvehje...??
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Viesti Kirjoittaja XR5T » Ma Toukokuu 10. 0:00:57 2004

lammas kirjoitti:Tässä on jo valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa... Eipä lähteny käymään kolmellakaan... Kokeiltu nyt myös toisella boksilla ja puolalla. Samat oireet...
itkuhan sen kanssa kohta pääsee ;)
ennen itkuja kannattaa tarkistaa nokka akselin ajoitus ja myös apu akselin osoitaako pyörijä ykkös pytyn kohtaan jakajan kannessa jos nämä on kohdallaan niin sitten voi jo pienen itkun turauttaa

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ma Toukokuu 10. 15:13:55 2004

[
No johan on kumma. Niin, munkin on pitänyt kysyä että onko tää kaasari- vaiko ruiskuvehje...??
kyseessä siis kaasaripeli
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Toukokuu 10. 15:19:13 2004

lammas kirjoitti:ei ollut vaikutusta jakajan kannen ja pyörijan vaihdolla. Edelleen uskaltasin väittää, että johtojen järjestys on sen mukainen millä se toimi useita tuhansia kilometrejä. Eli kello yhdestä vastapäivään 1-2-4-3 kai se on oikein.. Onkos jakassa jotakin muuta mikä voisi aiheuttaa sytyn sekoilua vai jääkö jäljelle enää syttypoksi tai puola? tosin vieläkin ihmettelen sitä takasin potkimista ja sitä ,että vika ilmeni heti sen jälkeen kyn yhdestä sylinteristä oli säädetty pakovenan välys kohdalleen.
Mitähän seuraavaksi?
Väärin tuo on jos noin on.
Kuten täällä on sanottu niin 1342 on järjestys.

Kun letkut on oikeissa paikoissa mittaa jokainen tulpanletku ja myös puolanpiuha vastusmittarilla samalla taivutellen niitä jos olet varma ettet ole mitään muuta kämmännyt.
Jakajan induktioanturi missä kunnossa?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Toukokuu 10. 15:27:13 2004

Haiseeko bensa kun starttaa riittävän kauan? Saako varmasti gasoa. Laita korkillinen gasoa suoraan kurkkuun startatessa. Mutta älä ole ihan pää kiinni kaasarin kurkussa jos vaikka posauttaakin ylöspäin..Nimimerkilä tuostakin lojauksestakin kokemusta :shock:
Konepellinreuna on muuten aika kovaa ainetta :P

Ja laita kaikki sähkövermeet ensin niin kuin niiden tulisi olla ( sytkä jne. )
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Toukokuu 10. 15:34:54 2004

Starttipilotti eli eetteri on helpompaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Toukokuu 10. 15:37:03 2004

Sytytysjärjestyksessä on näköjään osa ilmoittanut vasta- ja osa myötäpäivään.
1-3-4-2 tai 1-2-4-3
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ma Toukokuu 10. 15:39:45 2004

Väärin tuo on jos noin on.
Kuten täällä on sanottu niin 1342 on järjestys.
Tarkistettu on, että järjestys on tuo 1342 kellon suuntaan ja sehän on muuten vastapäivään 1243.

Bensaakin on kurkkuun kaadeltu, mutta eipä silläkän ollut vaikutusta. Tulpat ja johdot on noin 5000km sitten vaihdettu, mutta täytyy kokeilla vaikka vanhoilla johdoilla...

Sehän tääs ihmetyttääkin kun kaiken pitäsi olla just niin kuin pitääkin vaan ei vaan toimi. Eihän tommosen kaasarimopon sytty nyt niin monimutkainen asia ole.
Kohta ei jää muita vaihtoehtoja ku se induktioanturi vai mikälie se nyt olikaan.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Toukokuu 10. 19:21:12 2004

kokeilitko samalla kun kolmella starttailit, että jokaiseen pyttyyn tulee kipinä?
Voisko tuohon vaihtaa kärjellisen jakajan tilalle, noinniinkuin kokeilun vuoksi? Ilmeisesti tuossa mallissa anturi on yhdysrakenteinen jakajan kanssa, samoin kuin CVH jakajassa?

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ma Toukokuu 10. 22:20:33 2004

Kai siihen taunuksen jakaja kävis jos vain semmonen olis :/ Puola pitäisi olla kans kärelliseen tarkotettu. Joskus erehdyin tanariin pistämään sierran puolan niin ei menny montaa minuuttia ku käristä suli se pakeliitti taivaan tuuliin. Kipinää ei joka sylinterin osalta ole vielä kyetty tarkastamaan kun käukokäynnistin puuttuu. Ei voi startata yhtäaikaa ja pällistellä kipinää.
Alkaa hermot mennä siinä määrin, että tuosta sais joku paljon varaosia jos joku olisi siitä valmis jotain maksamaan (mm lukkoperä)
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

cos1
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Maaliskuu 4. 13:23:00 2003

Viesti Kirjoittaja cos1 » Ti Toukokuu 11. 6:01:13 2004

ettei olis sytyt.ohj.yks. ottanu ja hajonnu?
vai olitko siis jo kyseistä aparaattia vaihtanut?!
mul teki pari vuotta sit temput eli ei kans lähteny käymään,mut sit toimi ku ton vaihto...

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ti Toukokuu 11. 17:17:46 2004

kokeiltu toisella syttyboksilla. sama homma.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ti Toukokuu 11. 21:35:12 2004

Nyt on purettu koko jakajakin. Pitäsikö siitä induktioanturista saada jotakin mitattuakin? Mittasinpa mitenpäin vain niin aina vastus on on ääretön. Olisikohan se sitten ongelman syy? eikös siinä anturissa ole jonkunlainen käämi josta pitäsi saada jonkunlainen vastus?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Su Toukokuu 16. 17:01:52 2004

Kiitokset kaikille vastanneille. Niin ihmeellisestä kuin se tuntuukin niin jako oli hypännyt n 60 astetta pieleen eli oli sytty ja nokan ajoitus persiillään. No nyt pörisee taas foordsoni :)
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Viesti Kirjoittaja XR5T » Su Toukokuu 16. 21:40:37 2004

hyvä kun neuvot menee perille :idea:
katoitko että remmessä on kaikki hampaat tallessa jos huono remmi ja
nokasta pyörittää konetta saattaa hampaita pudota ja taasen itketään :wink:

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Su Toukokuu 16. 22:08:00 2004

Juu, Tarkistin kyllä remelin ja ja se on kunnoltaan ihan ok. Mulla ei ole mitään käsitystä miten se on päässyt hyppäämän ja vieläpä niin paljon. Ei oikein ole muuta selitystä kuin se, että se on ollut alunperinkin liian löysällä.
Siinä remmin hypätessä oli tietty jakajankin ajotus menny persiilleen ja sen takia vaikutti, että kipinä tulee miten sattuu.
ja mikä ihmeellisintä niin se jako oli hypännyt siinä venojen säädön jälkeen. Sillä silloin ku säädin venttiilit niin tarkastin, että jakopään merkit oli kohdallaan. Ilmeisesti startissa säädön jälkeen oli tapahtunut jotain ihmeellistä... No aina sitä vähän viisastuu...
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Vastaa Viestiin