Venttiilivälys 2.0 OHC

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

FordEscort
Ylläpitäjä

Venttiilivälys 2.0 OHC

Viesti Kirjoittaja FordEscort » To Toukokuu 6. 21:39:58 2004

Searchilla en löytänyt. Pitäs tosta iS-koneesta venttiilit säätää täs joutessa ni mikä pitäs olla venttiilivälys?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Venttiilivälys 2.0 OHC

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Toukokuu 6. 22:00:21 2004

Kone kylmänä
Imu: 0.20
Pako: 0.25
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » To Toukokuu 6. 23:09:52 2004

Kiitoksia paljon!!!

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » To Toukokuu 6. 23:48:11 2004

Onkos muute webissä missään semmosta luetteloo mis näkyis kaikkien välykset?
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Pe Toukokuu 7. 18:48:55 2004

Siis minkä kaikkien?

OHC-pannuissa (1,3/1,6/2,0) on vakiona kaikissa nuo fomocon mainitsemat välykset.

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Toukokuu 7. 19:23:39 2004

Tää on nyt aika offtopic, mutta kerran kun olin vanhakoppaista näpräämässä tallilla, niin yhtäkkiä sisään pölähti paikallinen pappi ja pyysi rakotulkkia lainaan. Kysäisin tietty et mitäs meinaat rueta tekeen, niin pappi tuumasi että, pitää katsoa starletista männänvälys... :)
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Pe Toukokuu 7. 23:18:12 2004

:D

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 7. 23:34:59 2004

Papit on aika kovia äijiä autojen kanssa. On tullut useamman autoista/moottoriurheilusta innostuneen papin kanssa oltua tekemisissä :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Toukokuu 7. 23:42:15 2004

jjs kirjoitti:Papit on aika kovia äijiä autojen kanssa. On tullut useamman autoista/moottoriurheilusta innostuneen papin kanssa oltua tekemisissä :)
Mulla on suvussa pappi ( setä ) ja oli muuten suu muikeana kun oltiin isukin 70 -vuotispäivillä ja huomas että tultiin pippaloihin landelle cossulla. Tunnisti auton heti ja vaati että konepelti avataan :D

Siinä sitä sitten ihmeteltiin..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Toukokuu 8. 1:24:40 2004

Pastorilla pysyy bensalaskutkin kurissa kun vehkeet kulkee pyhällä hengellä...

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » La Toukokuu 8. 10:49:35 2004

L@RE kirjoitti:Pastorilla pysyy bensalaskutkin kurissa kun vehkeet kulkee pyhällä hengellä...
Heh :D Täälläpäin olin yhen tutun naispapin kyydissä ku mentiin sen kyydissä yhtiin häihin ni jumankauta että pelotti ku se puikotti niin kovaa ja kädet jotenki ihmeellisesti ristissä ja katteli kaikkia jäniksiä ja mäntyjä sun muuta siel penkois :P

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Toukokuu 8. 18:33:56 2004

Meidän kylän papilta laukesi jäähdytysletku micrasta kun tuli meille visiitille...savu vaan nousi ku pappi rallatteli meneen ja jäähäri nesteet sylki pakosarjan päällee... :lol:
Pitihän sekin sitten papille korjata...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Toukokuu 10. 18:17:18 2004

Todella tyhmä kysymys mutta minkä sille tietämättömyydelleen voi... Eli säädetäänkö venttiilivälys näistä oikeanpuoleisista pulteista miten? Tuntu olevan välyksissä pientä heittoa niin ajattelin säätää ne nyt tässä samalla kun venakoppa on auki. Tuntu olevan niin pirun tiukassa etten hirveesti uskaltanut vääntää!
http://koti.phnet.fi/laguna/osat/IM001199.JPG

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Toukokuu 10. 18:29:40 2004

vetäset sen alemman (mutterin) auki, sitte siitä pultista pyörittelemällä säädät välyksen ja kiristät sen mutterin siinä alhaalla :wink:

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Toukokuu 10. 18:30:33 2004

Ok, niin ajattelinkin. Kiitoksia :!:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Toukokuu 10. 18:32:46 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:vetäset sen alemman (mutterin) auki, sitte siitä pultista pyörittelemällä säädät välyksen ja kiristät sen mutterin siinä alhaalla :wink:
Ja sen jälkeen tarkistat välyksen ja huomaat että se välys muuttui kun vetäisit lukkomutterin kiinni :P

Tuonkin sitten viimeisen venttiilin kohdalla muistaa :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Toukokuu 10. 18:33:55 2004

Siis tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, ellei ne sitten ole todella tyhmiä.. :D

Ei siihen venttiilien säätöön oikein ole mitään ihmeellistä konstia. Jos olet tarpeeksi näppäräsorminen, niin tarpeeksi lyhyt 15 mm avain mahtuu kyllä sinne imusarjan ja venttiilikoneiston väliin. Itse olen tuolla konstilla saanut aina säädettyä, vaikka ahtaat ovat kyllä paikat.

Ainakin Biltemasta saa sellaisen erikoisavaimen, jossa on toisessa päässä 15 mm leuka ja toisessa päässä kolo 1/2" hylsyavaimelle ja jota on lisäksi taivutettu kummastakin päästä 90 astetta, sillä tuo homma käy ainakin käden käänteessä, jos ei muuten onnistu.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Toukokuu 10. 18:34:50 2004

FoMoCo80 kirjoitti:Tää on nyt aika offtopic, mutta kerran kun olin vanhakoppaista näpräämässä tallilla, niin yhtäkkiä sisään pölähti paikallinen pappi ja pyysi rakotulkkia lainaan. Kysäisin tietty et mitäs meinaat rueta tekeen, niin pappi tuumasi että, pitää katsoa starletista männänvälys... :)
juu, kerran hän oli samaisella starletilla tienposkessa pelti pystyssä. höyryä nousi helvetisti. hän oli läheisestä talosta kantanut pesuvadilla vettä koneeseen. pysähdyin katsomaan ja suosittelin alavesiletkun kiinnitystä jäähdyttimeen ennen veden kaatamista. moneskohan vati lienee ollut menossa :D
sama pappi myös kerran veti kylän pinnassa kuplavolkkarilla sladissa yhden risteyksen ja tuhosi ohikulkijalta lastenvaunut, onneksi tyhjät sellaiset. ja myöhemmin pyöritti kuppelin katolleen, starlet on pysynyt jo vuosia ojien välissä...

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ma Toukokuu 10. 18:38:09 2004

nova kirjoitti:Siis tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, ellei ne sitten ole todella tyhmiä.. :D

Ei siihen venttiilien säätöön oikein ole mitään ihmeellistä konstia. Jos olet tarpeeksi näppäräsorminen, niin tarpeeksi lyhyt 15 mm avain mahtuu kyllä sinne imusarjan ja venttiilikoneiston väliin. Itse olen tuolla konstilla saanut aina säädettyä, vaikka ahtaat ovat kyllä paikat.

Ainakin Biltemasta saa sellaisen erikoisavaimen, jossa on toisessa päässä 15 mm leuka ja toisessa päässä kolo 1/2" hylsyavaimelle ja jota on lisäksi taivutettu kummastakin päästä 90 astetta, sillä tuo homma käy ainakin käden käänteessä, jos ei muuten onnistu.
Totta turiset...
Meikän nakki sormilla on kans mahdutteleminen tuonne...
Se Bilteman "erikois työkalu" on muuten ihan toimiva peli....yllättävää kyllä.. :wink:

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Toukokuu 10. 22:22:24 2004

ukormi kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti:vetäset sen alemman (mutterin) auki, sitte siitä pultista pyörittelemällä säädät välyksen ja kiristät sen mutterin siinä alhaalla :wink:
Ja sen jälkeen tarkistat välyksen ja huomaat että se välys muuttui kun vetäisit lukkomutterin kiinni :P

Tuonkin sitten viimeisen venttiilin kohdalla muistaa :wink:
Joo'o huomasin :D Sain säädettyä kun otin imusarjan tuen pois edestä. Yksi venttiili jäi tosin säätämättä mutta se onneksi olikin täysin säädöissään :shock: Onko muuten .35 välys paljo vai vähä ennen säätöä :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 12. 0:18:36 2004

Hoho, jatketaan offtopiccia papeista ja autoista: Joskus kauan aikaa sitten oli porukoilla 128 Fiat Zastava. En nyt millään muista missä yhteydessä moinen tapahtu, mutta jossain parkkiksella se oli. Pappi perkele polki aikansa Fiiatin pakoputkee, ja tottakai peräpönttö lopulta anto periks ja putki repes siitä irti. Papillakin painoa varmaan reilu 120 kiloo :D

Samaisella papilla on ollu ainakin yks Sierra, ja varmaan muitakin Fordeja :)
Jäsen #606

Vastaa Viestiin