Venttiilivälys 2.0 OHC
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Venttiilivälys 2.0 OHC
Searchilla en löytänyt. Pitäs tosta iS-koneesta venttiilit säätää täs joutessa ni mikä pitäs olla venttiilivälys?
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Venttiilivälys 2.0 OHC
Kone kylmänä
Imu: 0.20
Pako: 0.25
Imu: 0.20
Pako: 0.25
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Tää on nyt aika offtopic, mutta kerran kun olin vanhakoppaista näpräämässä tallilla, niin yhtäkkiä sisään pölähti paikallinen pappi ja pyysi rakotulkkia lainaan. Kysäisin tietty et mitäs meinaat rueta tekeen, niin pappi tuumasi että, pitää katsoa starletista männänvälys... 

- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mulla on suvussa pappi ( setä ) ja oli muuten suu muikeana kun oltiin isukin 70 -vuotispäivillä ja huomas että tultiin pippaloihin landelle cossulla. Tunnisti auton heti ja vaati että konepelti avataanjjs kirjoitti:Papit on aika kovia äijiä autojen kanssa. On tullut useamman autoista/moottoriurheilusta innostuneen papin kanssa oltua tekemisissä

Siinä sitä sitten ihmeteltiin..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
HehL@RE kirjoitti:Pastorilla pysyy bensalaskutkin kurissa kun vehkeet kulkee pyhällä hengellä...


-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Ylläpitäjä
Todella tyhmä kysymys mutta minkä sille tietämättömyydelleen voi... Eli säädetäänkö venttiilivälys näistä oikeanpuoleisista pulteista miten? Tuntu olevan välyksissä pientä heittoa niin ajattelin säätää ne nyt tässä samalla kun venakoppa on auki. Tuntu olevan niin pirun tiukassa etten hirveesti uskaltanut vääntää!
http://koti.phnet.fi/laguna/osat/IM001199.JPG
http://koti.phnet.fi/laguna/osat/IM001199.JPG
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja sen jälkeen tarkistat välyksen ja huomaat että se välys muuttui kun vetäisit lukkomutterin kiinniTuunaavaAmis kirjoitti:vetäset sen alemman (mutterin) auki, sitte siitä pultista pyörittelemällä säädät välyksen ja kiristät sen mutterin siinä alhaalla

Tuonkin sitten viimeisen venttiilin kohdalla muistaa

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
Siis tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, ellei ne sitten ole todella tyhmiä.. 
Ei siihen venttiilien säätöön oikein ole mitään ihmeellistä konstia. Jos olet tarpeeksi näppäräsorminen, niin tarpeeksi lyhyt 15 mm avain mahtuu kyllä sinne imusarjan ja venttiilikoneiston väliin. Itse olen tuolla konstilla saanut aina säädettyä, vaikka ahtaat ovat kyllä paikat.
Ainakin Biltemasta saa sellaisen erikoisavaimen, jossa on toisessa päässä 15 mm leuka ja toisessa päässä kolo 1/2" hylsyavaimelle ja jota on lisäksi taivutettu kummastakin päästä 90 astetta, sillä tuo homma käy ainakin käden käänteessä, jos ei muuten onnistu.

Ei siihen venttiilien säätöön oikein ole mitään ihmeellistä konstia. Jos olet tarpeeksi näppäräsorminen, niin tarpeeksi lyhyt 15 mm avain mahtuu kyllä sinne imusarjan ja venttiilikoneiston väliin. Itse olen tuolla konstilla saanut aina säädettyä, vaikka ahtaat ovat kyllä paikat.
Ainakin Biltemasta saa sellaisen erikoisavaimen, jossa on toisessa päässä 15 mm leuka ja toisessa päässä kolo 1/2" hylsyavaimelle ja jota on lisäksi taivutettu kummastakin päästä 90 astetta, sillä tuo homma käy ainakin käden käänteessä, jos ei muuten onnistu.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
juu, kerran hän oli samaisella starletilla tienposkessa pelti pystyssä. höyryä nousi helvetisti. hän oli läheisestä talosta kantanut pesuvadilla vettä koneeseen. pysähdyin katsomaan ja suosittelin alavesiletkun kiinnitystä jäähdyttimeen ennen veden kaatamista. moneskohan vati lienee ollut menossaFoMoCo80 kirjoitti:Tää on nyt aika offtopic, mutta kerran kun olin vanhakoppaista näpräämässä tallilla, niin yhtäkkiä sisään pölähti paikallinen pappi ja pyysi rakotulkkia lainaan. Kysäisin tietty et mitäs meinaat rueta tekeen, niin pappi tuumasi että, pitää katsoa starletista männänvälys...

sama pappi myös kerran veti kylän pinnassa kuplavolkkarilla sladissa yhden risteyksen ja tuhosi ohikulkijalta lastenvaunut, onneksi tyhjät sellaiset. ja myöhemmin pyöritti kuppelin katolleen, starlet on pysynyt jo vuosia ojien välissä...
-
- Ylläpitäjä
Totta turiset...nova kirjoitti:Siis tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, ellei ne sitten ole todella tyhmiä..
Ei siihen venttiilien säätöön oikein ole mitään ihmeellistä konstia. Jos olet tarpeeksi näppäräsorminen, niin tarpeeksi lyhyt 15 mm avain mahtuu kyllä sinne imusarjan ja venttiilikoneiston väliin. Itse olen tuolla konstilla saanut aina säädettyä, vaikka ahtaat ovat kyllä paikat.
Ainakin Biltemasta saa sellaisen erikoisavaimen, jossa on toisessa päässä 15 mm leuka ja toisessa päässä kolo 1/2" hylsyavaimelle ja jota on lisäksi taivutettu kummastakin päästä 90 astetta, sillä tuo homma käy ainakin käden käänteessä, jos ei muuten onnistu.
Meikän nakki sormilla on kans mahdutteleminen tuonne...
Se Bilteman "erikois työkalu" on muuten ihan toimiva peli....yllättävää kyllä..

-
- Ylläpitäjä
Joo'o huomasinukormi kirjoitti:Ja sen jälkeen tarkistat välyksen ja huomaat että se välys muuttui kun vetäisit lukkomutterin kiinniTuunaavaAmis kirjoitti:vetäset sen alemman (mutterin) auki, sitte siitä pultista pyörittelemällä säädät välyksen ja kiristät sen mutterin siinä alhaalla![]()
Tuonkin sitten viimeisen venttiilin kohdalla muistaa



-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Hoho, jatketaan offtopiccia papeista ja autoista: Joskus kauan aikaa sitten oli porukoilla 128 Fiat Zastava. En nyt millään muista missä yhteydessä moinen tapahtu, mutta jossain parkkiksella se oli. Pappi perkele polki aikansa Fiiatin pakoputkee, ja tottakai peräpönttö lopulta anto periks ja putki repes siitä irti. Papillakin painoa varmaan reilu 120 kiloo 
Samaisella papilla on ollu ainakin yks Sierra, ja varmaan muitakin Fordeja

Samaisella papilla on ollu ainakin yks Sierra, ja varmaan muitakin Fordeja

Jäsen #606