kipinä kadoksissa..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

kipinä kadoksissa..

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Toukokuu 11. 19:45:04 2004

Ei tahdo löytyy haku systeemillä mitään vanhoja joten pistäkään linkkiä jos tästä on juttua ollut jo..

Eli siis ongelmana on se, että kipinä on kokonaan kateissa, Mitattu on, että kampuran ja virranjakajan anturit kyl antaa tietoo, mutta en kyllä tiiä onko se oikeeta tietoo. Virran jakajaan vaihdoin anturin ku oli johdot hapettunu niin komeesti ja luulin, että jos vaikka sillä lähtis käyntiin, mutta ei sit.. Huomenna kokeilen uudella sytkävahvistimella (tai mikä lie oikea nimitys) jos lähtis, mutta kovasti epäilen. Onko kellään tiedossa arvoja mitä pitäis tulla niistä sytkävahvistimen navoista? siis se 7 napanen liitin joista tosin vaan 5 tulee johto.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Toukokuu 11. 21:27:10 2004

ja puolalta tulee kipinä?

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Toukokuu 11. 21:37:39 2004

Ei tuu puolalta kipinää. Nii ja puola on mittausten perusteella ehjä.

Nii joo ja vielä, että auto on is sierra johon vaihdettu cossun ruiskut, tuolla on lisää juttua ite vekottimesta: http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=79600

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 11. 22:01:36 2004

Vaihda se virranjakajan työtahtitunnistimen pistoke toisinpäin. Pistoke sopii molemmin päin....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Toukokuu 11. 22:54:01 2004

Katoppas tota siivapyörän anturia!

---> http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/anturi2.jpg

Sehän on väärällä puolella. Mulla ainakin omassa cossussa toisella puolella

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ti Toukokuu 11. 22:59:05 2004

no tuolla ei varmaan ole suurta merkitystä kummalla puolen se on tai missä se on kuhan vaan saa tuolta Pyörältä Tarvittavan Singnaalin...
vai?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Toukokuu 11. 22:59:43 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:Ei tuu puolalta kipinää. Nii ja puola on mittausten perusteella ehjä.
ja puolalle tuleviin piuhoihin tulee sähkö?

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Toukokuu 11. 23:00:29 2004

rstLate kirjoitti:no tuolla ei varmaan ole suurta merkitystä kummalla puolen se on tai missä se on kuhan vaan saa tuolta Pyörältä Tarvittavan Singnaalin...
vai?
Kyllä sillä on merkitystä.. Yhessä kohdassa pyörää on lovi, ja toi on 90astetta viturallaan sen loven suhteen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 11. 23:57:41 2004

Ei ole merkitystä kuin sillä että viisari (joka on klo11 kohdalla) on uran vieressä olevan nastan jättöreunan kohdalla on -asentotunnistin jonkun neljän nastan paikkeilla-. Cossuun nähden ennakkoa joutuu lisäämään huomattavasti eli anturia siirtämään vastapäivään jopa senteissä mitattavan matkan. Ei siis ole mitään väliä mistä nastasta anturi signaalin saa; vj:n työtahtitunnistin huolehtii "lopusta".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Toukokuu 12. 0:27:34 2004

Tuosta siirtämisestä vielä.Se tuntuu olevan tapaus kohtainen tai ainakin mulla on melkein viivan kohdalla(hieman enemmän) ja toimii omasta mielestä parhaiten.Kokeilin siirtää enemmän ennakoa eikä kestänyt enää nostaa paineita samaan malliin.
Ahdin herää nyt aikaisemmin kun siirsin tuohon viivan tuntumaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Toukokuu 12. 10:11:07 2004

uus sytkän vahvistin tulee tässä tunnin sisään, toivottavasti auttaa jotain :? Puolalle tulee vissiin virta, mutta kun se ei katkea missään välissä ni ei paljoo kipinoi. Ja se jakajan anturin johto pitäs olla oikein päin ku siinä liittimessä mikä on jakajassa kiinni on merkki + ja laitoin liittimen niin, että + merkille tuleva johto on sininen ja merkillä W, toinen on musta ja siinä on G (= veikkaisin että ground?). Onko joku motonetistä ostanu tuon anturin? Että miten se teillä on?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Toukokuu 12. 10:15:54 2004

Kokeile sitä nyt kuitenkin myös toisinpäin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Toukokuu 12. 12:58:26 2004

Nyt se sylkäs äsken putkeen oikeen huolella ja nyt haihdutellaan hetken bensoja ja kohta taas kokeilemaan :?

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Toukokuu 12. 13:06:55 2004

Sellaistahan se vähän taitaa olla aina ensi testeillä.

Itselläni koneenvaihto projektien loppusuoralla yleensä aina ensi starttauksella lähtee käyntiin...sitten kun menee katselemaan konehuoneeseen, niin huomaa että taas on joku jääny kiristämättä. :D

Oikeastaan aina on joku vesiletku, bensaletku tai ihan mikä vaan jääny vähän vaiheeseen. Mut kyllä se siitä.

Tsemppiä. 8)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Toukokuu 12. 13:17:56 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:Nyt se sylkäs äsken putkeen oikeen huolella ja nyt haihdutellaan hetken bensoja ja kohta taas kokeilemaan :?
Rykäsikö männän ulos pakoputkesta? :lol:
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Toukokuu 12. 19:54:01 2004

Turbo_IS kirjoitti:Rykäsikö männän ulos pakoputkesta? :lol:
Vähä se sen kuulonen oli :lol: Maikka valitti, että korvat rupes soimaan, ei mulla kyl mut ihan komeesti se jysähti ku puol hallii tuli kattoo et mikä toi oli?!

No nyt saatiin se melkeen jo potkimaan, tosin se potkii vastaan ihan huolel joten ennakkoa on aivan törkeesti. Kampuran asentoanturin piuhat oli irti liittimestä joten herää epäilys, että menikö ne sitte väärin päin sillä sehän lisää ennakkoa ihan huolella jos ne on väärin päin. Kattelin esco cossun kytkiksestä, että kummin päin tulis, mutta tänään tutkin 2wd sierra cossun kytkistä ja sen mukaan ne olis väärin päin :?

en kyllä millään käsitä mihin se kipinä katos ja nyt sitte taas yht äkkii tuli takas.. Sillä tolla kuvassa näkyvällä testerillä katottiin, että ensiö puolella ei ollut muuta eloa kuin se, että jatkuva virta sinne tuli (12v). Sit huomattiin, että nyt tuli eloa ja sillon jysähti putkessa :D

Laitetaan nyt muutama kuvaki...

Jakaja

Tolla testailtiin juurikin ensiö ja toisio puolta joissa ei paljon eloa ollu. Sillä myös tutkittiin että singaali tulee niin jakajalta kuin kampuraltakin, ihan boxille asti.

Tolla sitten taas mittailtiin boxin kuntoa.

Ja sillä myös kateltiin johtosarjan kuntoa, ei mitään kovin suurta vikaa kuitenkaan löytyny
:roll:

Nii joo ja kävi se tänään varmaan 5 sekkaa :D Kunnes sitte rykäs taas kunnolla vastaan ja sammu :roll:

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Toukokuu 13. 16:21:22 2004

Yksi video kertoo enemmän ku 1000 sanaa... VOI ELÄMÄ ET MÄ OON ILONEN!!
:lol:

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Toukokuu 13. 16:32:28 2004

onneks olkoo, komiast hyrrää!! :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Vastaa Viestiin