määrämittari ahtopuolelle

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

määrämittari ahtopuolelle

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Toukokuu 18. 7:03:30 2004

onko kokemuksia is:N ilmamäärämittarista ahtopuolella,kuinka toimii turbotetussa is sierrassa>vuotaako/muita ongelmia vai positiivisia kokemuksia?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 18. 19:00:26 2004

Taitaa olla huono idea; puhallin ampuu mittarin pohjaan turhan herkästi. Jousella voi yrittää kikkailla. Ja muistaakseni jostain vastaavasta viritelmästä ilmamäärämittarin kansi lensi taivaalle.... :wink: Mutta miksi ei imupuolelle; toimii varmasti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

popo99
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja popo99 » Ti Toukokuu 18. 19:18:24 2004

onkos mitään hyötyä/haittaa sijoittaa mittari mahdollisimman lähelle ahdinta?
Ahistaa ahistaa

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ti Toukokuu 18. 19:56:19 2004

haittana vois olla lämpö
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Toukokuu 19. 9:16:29 2004

jjs kirjoitti:Taitaa olla huono idea; puhallin ampuu mittarin pohjaan turhan herkästi. Jousella voi yrittää kikkailla. Ja muistaakseni jostain vastaavasta viritelmästä ilmamäärämittarin kansi lensi taivaalle.... :wink: Mutta miksi ei imupuolelle; toimii varmasti.
ajatuksena mulla oli että ei ahdistaisi niin herkästi kun olis ahtopuolella,mut aattelin et jos joku on jo kokeillu.voi olla parempi ku ei laita>saattaa ruveta vuotaan akselin juuresta ja varmaan toi kansi ku oli lentäny ilmaan niin johtu juuri siitä.nooh...ei se ny vielä oikeestaan paljo ahdista.joten parempi antaa se olla toistaseksi ennen turboa.
lämpö vois olla pieni haitta mittarin asennuksesta lähelle, kun siellä on imuilman lämpötilan mittaus.hyötyä ei mielestäni tule ollenkaan.juuri ton kylmemmän imuilman takia kannattaa laittaa ilmamäärämittari+suodatin kauemmaksi turboa mielellään johonki maskin taa tai läheisyyteen mistä tulee viileempää ilmaa jos tila antaa periksi.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Toukokuu 19. 11:18:24 2004

lämpö taitaa olla se suurin ongelma.
akselin saa tiiviiksi. mutta ahto lämmöt on aika suuret.

mittasin eräästä työkoneesta ahto lämmöt putken pinnalta ja saimme
150 astetta lämmöksi 1.4 b paineella.
ei ilmamärämittari ole suunniteltu tälle lämmölle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Toukokuu 19. 13:43:52 2004

ja kun ahtoilma on kuumaa niin boxi saa tietoa kuumasta imuilmasta ja rupee säätää laihemmalle.ja tarvis lisätä bensanpainetta tai isompia suuttimia että saa seokset kohalleen hmmm.... joo aika huonolta näyttää sen asennus ahtopuolelle :roll: nooh tulihan tuoki tässä sitten pohdittua ja eiku uutta ruudin keksintää peliin :lol:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Toukokuu 19. 14:14:02 2004

Ei taida olla paljon järkeä laittaa läppämittaria painepuolelle, menee vaan ruiskutus enemmän sekaisin esim. 1bar ylipaineellahan ilmaa/happea menee 2x kertaa enemmän koneeseen jos lämmön nousua ei huomioida, läpällä ei ole mitään hajua tuosta. Parempi laittaa isompi läppä jos ahistaa tai kiristellä jousta jos vanha reagoi liian nopeasti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Toukokuu 19. 18:29:30 2004

juuh tähän tulokseen oon tässä kanssa tullut.jääköön toistaseksi paikoilleen.millasiin tehoihin ootte noilla omilla määrämittareilla päässy itellä perstuntumalla jotain 250-300hp näillä tän hetken roippeilla jotka kaikki ei oo pysyviä ratkasuja.

Vastaa Viestiin