määrämittari ahtopuolelle
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
määrämittari ahtopuolelle
onko kokemuksia is:N ilmamäärämittarista ahtopuolella,kuinka toimii turbotetussa is sierrassa>vuotaako/muita ongelmia vai positiivisia kokemuksia?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Taitaa olla huono idea; puhallin ampuu mittarin pohjaan turhan herkästi. Jousella voi yrittää kikkailla. Ja muistaakseni jostain vastaavasta viritelmästä ilmamäärämittarin kansi lensi taivaalle....
Mutta miksi ei imupuolelle; toimii varmasti.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Ylläpitäjä
ajatuksena mulla oli että ei ahdistaisi niin herkästi kun olis ahtopuolella,mut aattelin et jos joku on jo kokeillu.voi olla parempi ku ei laita>saattaa ruveta vuotaan akselin juuresta ja varmaan toi kansi ku oli lentäny ilmaan niin johtu juuri siitä.nooh...ei se ny vielä oikeestaan paljo ahdista.joten parempi antaa se olla toistaseksi ennen turboa.jjs kirjoitti:Taitaa olla huono idea; puhallin ampuu mittarin pohjaan turhan herkästi. Jousella voi yrittää kikkailla. Ja muistaakseni jostain vastaavasta viritelmästä ilmamäärämittarin kansi lensi taivaalle....Mutta miksi ei imupuolelle; toimii varmasti.
lämpö vois olla pieni haitta mittarin asennuksesta lähelle, kun siellä on imuilman lämpötilan mittaus.hyötyä ei mielestäni tule ollenkaan.juuri ton kylmemmän imuilman takia kannattaa laittaa ilmamäärämittari+suodatin kauemmaksi turboa mielellään johonki maskin taa tai läheisyyteen mistä tulee viileempää ilmaa jos tila antaa periksi.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
lämpö taitaa olla se suurin ongelma.
akselin saa tiiviiksi. mutta ahto lämmöt on aika suuret.
mittasin eräästä työkoneesta ahto lämmöt putken pinnalta ja saimme
150 astetta lämmöksi 1.4 b paineella.
ei ilmamärämittari ole suunniteltu tälle lämmölle.
akselin saa tiiviiksi. mutta ahto lämmöt on aika suuret.
mittasin eräästä työkoneesta ahto lämmöt putken pinnalta ja saimme
150 astetta lämmöksi 1.4 b paineella.
ei ilmamärämittari ole suunniteltu tälle lämmölle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
ja kun ahtoilma on kuumaa niin boxi saa tietoa kuumasta imuilmasta ja rupee säätää laihemmalle.ja tarvis lisätä bensanpainetta tai isompia suuttimia että saa seokset kohalleen hmmm.... joo aika huonolta näyttää sen asennus ahtopuolelle
nooh tulihan tuoki tässä sitten pohdittua ja eiku uutta ruudin keksintää peliin 


-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei taida olla paljon järkeä laittaa läppämittaria painepuolelle, menee vaan ruiskutus enemmän sekaisin esim. 1bar ylipaineellahan ilmaa/happea menee 2x kertaa enemmän koneeseen jos lämmön nousua ei huomioida, läpällä ei ole mitään hajua tuosta. Parempi laittaa isompi läppä jos ahistaa tai kiristellä jousta jos vanha reagoi liian nopeasti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä