1.6CVH Efi viriviri

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

bablo
Ylläpitäjä

1.6CVH Efi viriviri

Viesti Kirjoittaja bablo » Ma Toukokuu 24. 21:37:07 2004

Milläs tavoin tota konetta kannattais lähtee piristämään? onko kokemuksia? Tehoja jos sais ihan parikymmentäkin lisää ni ois plusaa pikku foortille. Ja tietenki suurempikin teholisä ois mukava, mut jos jotain vinkkejä sais!

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Toukokuu 24. 21:49:17 2004

Ihan perussetti tohonkin pitäs pätee eli:
- Kansi duunattavaks
- Peltisarja
- Putkisto
- Nokat
- Säädettävä nokkapyörä
- Vapaavirtaussuodatin

Joku muu ketä tietää niin voi sitten valasta ton bensan riittävyydestä että joutuuko vaihtaan suuttimia tjsp.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

bablo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja bablo » Ma Toukokuu 24. 21:52:49 2004

no lähinnä toi kiinnostais eniten et mitä kaikkea kannelle kannattaa tehdä, ku oon kuullu et paljoa ei mahdollisuuksia oo ja kun pienellä budjetilla pyritään selvittää.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Toukokuu 24. 21:58:21 2004

pienellä budjetilla kannattaa vaihtaa autoo... nojoo. Viet sen Kansisetille niin siellä ne duunaa sen hyväks 400-500egee varmaan kustantaa.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

bablo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja bablo » Ma Toukokuu 24. 22:00:12 2004

no siis tohon kannentyöstöön 4-500 egua oon valmis siottaa, kun meneehän sihen myös muihinki hilppeisiin rahaa kanssa. Mitenkäs, kuin helppo toi on saada sit sellasiin säätöihin et katsastus herrat ei ala urputtaa ja laitteet huutaa hoosiannaa?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 25. 8:56:10 2004

Laita ahdin kiinni, kun kerran laki sen sallii tuon ikäiseen autoon :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

bablo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja bablo » Ti Toukokuu 25. 17:36:59 2004

Eihän se ahtimen asennus onnistu kun sattuu olemaan tuota uudempaa mallia ja sit kun siinä perhanan rekisteriotteessa lukee VÄHÄPÄÄSTÖINEN ja on vielä katillakin varustettu, muutenhan se onnistuisikin.

ZAIKKA
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ZAIKKA » To Toukokuu 27. 14:37:53 2004

bablo kirjoitti:no lähinnä toi kiinnostais eniten et mitä kaikkea kannelle kannattaa tehdä, ku oon kuullu et paljoa ei mahdollisuuksia oo ja kun pienellä budjetilla pyritään selvittää.
Joo oikein olet kuullut.. jotka Efin kannesta ei saa kovinkaan paljon parempaa kuin tehtaalta jo lähtiessään,rahaa vaan palaa taivaan tuuliin.Sama koskee noita viriputkistoja,tehoja saa ehkä 1-2heppaa ja melua niin perkuleesti joten unohtaisin koko homman. Kyllä tohon nokkasarjaan ja säädettävään nokkapyörään rahani sijoittaisin,ehkä myöskin vapaavirtaussuodattimeen,tosin haittapuolena saa kaikki kärpästä pienemmät paskatkin koneeseen.Noilla saa koneesta riippuen noin 115-120 hepoa ulos.Muuten on aika turha viritellä,kannattaa kerätä kolehti ja ostaa menevämpi peli jos ei vauhti riitä.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Toukokuu 27. 18:00:18 2004

ZAIKKA kirjoitti:Joo oikein olet kuullut.. jotka Efin kannesta ei saa kovinkaan paljon parempaa kuin tehtaalta jo lähtiessään,rahaa vaan palaa taivaan tuuliin.Sama koskee noita viriputkistoja,tehoja saa ehkä 1-2heppaa ja melua niin perkuleesti joten unohtaisin koko homman. Kyllä tohon nokkasarjaan ja säädettävään nokkapyörään rahani sijoittaisin,ehkä myöskin vapaavirtaussuodattimeen,tosin haittapuolena saa kaikki kärpästä pienemmät paskatkin koneeseen.Noilla saa koneesta riippuen noin 115-120 hepoa ulos.Muuten on aika turha viritellä,kannattaa kerätä kolehti ja ostaa menevämpi peli jos ei vauhti riitä.
Ja mihinköhän "tietoon" tämäkin asiantuntijalausunto perustuu? Lähinnä tuo että EFi:n kannessa ei olisi parantamisen varaa?
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

efi

Viesti Kirjoittaja Ari » Pe Toukokuu 28. 0:13:30 2004

Saahan tuosta tehoa, muttei ilmaiseksi. Jos koneen ajoituksia muuttaa virinokalla kanattaa hommata flashmoduuli aivoihin tai säädettävä ruisku. Kone potkii tämän jälkeen ihan eri tavalla.

bablo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja bablo » Pe Toukokuu 28. 8:39:05 2004

Ite ku oon tässä noita mietiskelly ni meinannu sellast pakettii ku:
-Vapaavisrtaussuodatin
-cvh32 kentin nokka
-sääd. nokkapyörä
-ohjelmoitava lastu/boxi (mielessä prostreetin Perfect Power SMT6)
-Pakosarja
-Putkisto jo onkin
Mitäs veikkaatte, saako säädettyy sellaiseks et ei katsastusmiehen mittarit huuda hoosiannaa, kunhan katti on kunnossa.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Pe Toukokuu 28. 9:24:46 2004

bablo kirjoitti:Ite ku oon tässä noita mietiskelly ni meinannu sellast pakettii ku:
-Vapaavisrtaussuodatin
-cvh32 kentin nokka
-sääd. nokkapyörä
-ohjelmoitava lastu/boxi (mielessä prostreetin Perfect Power SMT6)
-Pakosarja
-Putkisto jo onkin
Mitäs veikkaatte, saako säädettyy sellaiseks et ei katsastusmiehen mittarit huuda hoosiannaa, kunhan katti on kunnossa.
Katsastus onnistuu tolla nokalla. Kansi vielä virtaavammaksi asiantuntijalla niin toimii. Alkuperäinen pakosarja on suht hyvä mutta painaa paljon.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 28. 10:06:24 2004

CVH32 on ollut varsin mukava nokka ajaa. Ei ollenkaan liian yläkireä tai bensarosvo.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ZAIKKA
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ZAIKKA » Pe Toukokuu 28. 12:31:28 2004

Ja mihinköhän "tietoon" tämäkin asiantuntijalausunto perustuu? Lähinnä tuo että EFi:n kannessa ei olisi parantamisen varaa?[/quote]Kyllä sitä on niin moni yrittänyt työstää mutta kun jätetään ne esson baarin tehot tyyliin "kyllä nyt kulkee niin että tuntuu" ja mitataan tehot ihan oikeesti ennen ja jälkeen käsittelyn ompi tulokset olleet aika laihoja verrattuna käytettyyn rahaan.Niissä kanavissahan ei ole kovinkaan paljon edes varaa ettei mene läpi.Tietysti jos selviä valu roiskeita/jälkiä löytyy niin sitten on eri asia.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Pe Toukokuu 28. 14:31:56 2004

Voitko sitten esittää jotain lukemia jotka on mitattu "ihan oikeesti"? Itselläni ei ole vapari-CVH:sta kokemuksia mutta oma RST:n EFi-kansi virtaa ainakin virtauspenkin mukaan portattuna huomattavasti paremmin kuin vakio. Tehoakin on irronnut sen verran että vakiokannella olisi varmasti jäänyt haaveeksi. Tässä tapauksessa kannen on portannut Sakke Mattila.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

bablo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja bablo » Ke Syyskuu 15. 20:03:44 2004

Ajattelin "avata" keskustelun uudelleen, kun nyt ois tota syytä vaihtaa uuteen koneeseen kansi. Nykysen koneen venakoneisto kilkataa ja vanhas myllys on hyvä kansi/venasydeeni, lukuunottamatta väljiä ohjureita. Niin kun tuon kannen vaihtaa, niin jos samalla hiukkasen tehoa. Onko ideaa?
- Nokka työstöön (hiotaan)
- vapaavirtaussuodatin
- kanavat kuntoon (venat annetaan olla rauhas)
- kannen lasku
- nokkapyörä
- lastu
- putki on jo 2" martelius

ja mikä mahtaa olla kannelle tuo työstön hinta-arvio?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 16. 7:45:50 2004

Nyt tätä keskustelua uudestaan lukiessa tulee mieleen vain yksi järkevä ja laillinen vaihtoehto: Zetec. Ei enää pahan hintaisia ja vanhan EFI koneen jälleenmyyntiarvon huomioiden, aika halpa ratkaisu loppupeleissä. Jos ei sitten vakio Zetecin tehovarat riitä, niin viritysvaraa on ihan toisella tavalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Syyskuu 16. 11:30:23 2004

JesseT kirjoitti:Nyt tätä keskustelua uudestaan lukiessa tulee mieleen vain yksi järkevä ja laillinen vaihtoehto: Zetec. Ei enää pahan hintaisia ja vanhan EFI koneen jälleenmyyntiarvon huomioiden, aika halpa ratkaisu loppupeleissä. Jos ei sitten vakio Zetecin tehovarat riitä, niin viritysvaraa on ihan toisella tavalla.
1.6/1.7 Zetec-S tai sitten jos isompaa haluaa, niin 98-> kakslitranen. Paskempi homma on että vaihtoon menee aikalailla paljon muutakin kuin vain pelkkä motti esimerkiksi johtosarja.

bablo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja bablo » To Syyskuu 16. 14:45:59 2004

No koneen vaihto ny hylätään, koska ne prosentit ja sitten kun just uus kone vaihdettiin. Oma vika kun en kerenny ukolle juttelee tosta isommasta myllystä. Mut nyt kun joutuu kuitenkin ton kannen irrottaa ja laittaa ni samalla vois muokata. Millanen kustannus arvio tolle ed mainitul paketil olis entä se tehoarvio? päästäänkö 130+ lastutettuna ja säädettynä?

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Syyskuu 16. 15:01:16 2004

bablo kirjoitti:No koneen vaihto ny hylätään, koska ne prosentit ja sitten kun just uus kone vaihdettiin. Oma vika kun en kerenny ukolle juttelee tosta isommasta myllystä. Mut nyt kun joutuu kuitenkin ton kannen irrottaa ja laittaa ni samalla vois muokata. Millanen kustannus arvio tolle ed mainitul paketil olis entä se tehoarvio? päästäänkö 130+ lastutettuna ja säädettynä?
No jos siihen on jo kone kertaalleen vaihdettu niin ei ne prosentit siitä lisäänny.

Esmes tämmöinen Focuksen motti Felkeltä

2,0i 96KW, 130PS
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 2001
Mittari/tkm: 28000
Varastonumero: F34583
Moottori: 2,0i
Käytetyn osan hinta: 900 Euro

En usko että saat 900e sijoituksella parempaa lopputulosta. Tosin näillä tehoilla menee uusiksi paljon muutakin kuin vain kone. Mm vaihteisto ja jarrut. No sama ongelma sulla tulee tehonlisäyksen kanssa muutoinkin, jos meinaat päivänvaloa kestävän +130 virityksen tehdä.

bablo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja bablo » To Syyskuu 16. 15:03:16 2004

valo ei pellin alle tuu paistamaan. ja ei se motti oo "toistaseks" päivänvaloo kestävä, joten...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Syyskuu 16. 15:10:22 2004

Ja noissa koneen vaihdoissa CVH to Zetec kannattaa muistaa että pelkkä koneen osto ei auta. On ostettava samalla ruiskutuslaitteisto yms.

Tuohon virittämiseen en juuri ota muuta kantaa kuin että ei siitä ainakaan halvalla 25 lisäkaakkia saa. Onhan vakiona 105 kaakkia puristettuna suht vanhanaikaisesta moottorista aika paljon.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Syyskuu 16. 16:03:25 2004

ukormi kirjoitti:Tuohon virittämiseen en juuri ota muuta kantaa kuin että ei siitä ainakaan halvalla 25 lisäkaakkia saa. Onhan vakiona 105 kaakkia puristettuna suht vanhanaikaisesta moottorista aika paljon.
No 105hp + 25 => 130 ja ollaan liki RS Turbon tehoissa :roll:
Sitäpaitsi tuosta yamaha Zetec-S koneesta otetaan vakiona 'vain' 100hp... Potentiaalia on tosin sitten hiukka toisella tapaa virittää.

Edit:

niin ja Upi noissa A1 luokan koneissa on kaikki apulaitteet mukana. tarpeettomat pois myymällä voi ostohinnan tuskaa vähän lievittää. Autohan oli alunperinkin EEC-IV ohjattu EFi ruisku. Liki kaikki tarpeellinen on siis olemassa. Vähän joutuu johtosarjaa sovittelemaan, mutten nyt äkkiä keksi mitä tuohon pitäisi lisää ostaa? Vesikierron kanssa joutuu hivenen tappelemaan ja vauhtipyörää mahdollisesti sovittelemaan.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Syyskuu 16. 17:55:57 2004

Tuota Zetec hommaa mietin kun tuumin koneenkorjausta. Päädyin kuitenkin tekemään tuollaisen Zetec koneen hintaisen remontin seuraavista syistä:

Ei mitään patentoitavaa konehuoneessa eikä tartte sovittaa/soveltaa.

Kun on itse korjannut niin tietää ettei tartte heti olla korjaamassa, kolariautojen koneista ei koskaan tiedä ja onhan ne jo ajettuja. Toki takuu on mutta taas on hommaa vaihtaa toinen tilalle ja entäs jos sekin on huono?

Ei muutoskatsastusta

Ei prosentteja

Olisi pitänyt vaihtaa paljon muitakin osia



Mutta toki tuollaisen homman voi tehdä mikäli haluaa :D

No joo, meni vähän off topic..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin