1.6CVH Efi viriviri
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
1.6CVH Efi viriviri
Milläs tavoin tota konetta kannattais lähtee piristämään? onko kokemuksia? Tehoja jos sais ihan parikymmentäkin lisää ni ois plusaa pikku foortille. Ja tietenki suurempikin teholisä ois mukava, mut jos jotain vinkkejä sais!
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ihan perussetti tohonkin pitäs pätee eli:
- Kansi duunattavaks
- Peltisarja
- Putkisto
- Nokat
- Säädettävä nokkapyörä
- Vapaavirtaussuodatin
Joku muu ketä tietää niin voi sitten valasta ton bensan riittävyydestä että joutuuko vaihtaan suuttimia tjsp.
- Kansi duunattavaks
- Peltisarja
- Putkisto
- Nokat
- Säädettävä nokkapyörä
- Vapaavirtaussuodatin
Joku muu ketä tietää niin voi sitten valasta ton bensan riittävyydestä että joutuuko vaihtaan suuttimia tjsp.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
pienellä budjetilla kannattaa vaihtaa autoo... nojoo. Viet sen Kansisetille niin siellä ne duunaa sen hyväks 400-500egee varmaan kustantaa.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Joo oikein olet kuullut.. jotka Efin kannesta ei saa kovinkaan paljon parempaa kuin tehtaalta jo lähtiessään,rahaa vaan palaa taivaan tuuliin.Sama koskee noita viriputkistoja,tehoja saa ehkä 1-2heppaa ja melua niin perkuleesti joten unohtaisin koko homman. Kyllä tohon nokkasarjaan ja säädettävään nokkapyörään rahani sijoittaisin,ehkä myöskin vapaavirtaussuodattimeen,tosin haittapuolena saa kaikki kärpästä pienemmät paskatkin koneeseen.Noilla saa koneesta riippuen noin 115-120 hepoa ulos.Muuten on aika turha viritellä,kannattaa kerätä kolehti ja ostaa menevämpi peli jos ei vauhti riitä.bablo kirjoitti:no lähinnä toi kiinnostais eniten et mitä kaikkea kannelle kannattaa tehdä, ku oon kuullu et paljoa ei mahdollisuuksia oo ja kun pienellä budjetilla pyritään selvittää.
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Ja mihinköhän "tietoon" tämäkin asiantuntijalausunto perustuu? Lähinnä tuo että EFi:n kannessa ei olisi parantamisen varaa?ZAIKKA kirjoitti:Joo oikein olet kuullut.. jotka Efin kannesta ei saa kovinkaan paljon parempaa kuin tehtaalta jo lähtiessään,rahaa vaan palaa taivaan tuuliin.Sama koskee noita viriputkistoja,tehoja saa ehkä 1-2heppaa ja melua niin perkuleesti joten unohtaisin koko homman. Kyllä tohon nokkasarjaan ja säädettävään nokkapyörään rahani sijoittaisin,ehkä myöskin vapaavirtaussuodattimeen,tosin haittapuolena saa kaikki kärpästä pienemmät paskatkin koneeseen.Noilla saa koneesta riippuen noin 115-120 hepoa ulos.Muuten on aika turha viritellä,kannattaa kerätä kolehti ja ostaa menevämpi peli jos ei vauhti riitä.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Ylläpitäjä
Ite ku oon tässä noita mietiskelly ni meinannu sellast pakettii ku:
-Vapaavisrtaussuodatin
-cvh32 kentin nokka
-sääd. nokkapyörä
-ohjelmoitava lastu/boxi (mielessä prostreetin Perfect Power SMT6)
-Pakosarja
-Putkisto jo onkin
Mitäs veikkaatte, saako säädettyy sellaiseks et ei katsastusmiehen mittarit huuda hoosiannaa, kunhan katti on kunnossa.
-Vapaavisrtaussuodatin
-cvh32 kentin nokka
-sääd. nokkapyörä
-ohjelmoitava lastu/boxi (mielessä prostreetin Perfect Power SMT6)
-Pakosarja
-Putkisto jo onkin
Mitäs veikkaatte, saako säädettyy sellaiseks et ei katsastusmiehen mittarit huuda hoosiannaa, kunhan katti on kunnossa.
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Katsastus onnistuu tolla nokalla. Kansi vielä virtaavammaksi asiantuntijalla niin toimii. Alkuperäinen pakosarja on suht hyvä mutta painaa paljon.bablo kirjoitti:Ite ku oon tässä noita mietiskelly ni meinannu sellast pakettii ku:
-Vapaavisrtaussuodatin
-cvh32 kentin nokka
-sääd. nokkapyörä
-ohjelmoitava lastu/boxi (mielessä prostreetin Perfect Power SMT6)
-Pakosarja
-Putkisto jo onkin
Mitäs veikkaatte, saako säädettyy sellaiseks et ei katsastusmiehen mittarit huuda hoosiannaa, kunhan katti on kunnossa.
-
- Ylläpitäjä
Ja mihinköhän "tietoon" tämäkin asiantuntijalausunto perustuu? Lähinnä tuo että EFi:n kannessa ei olisi parantamisen varaa?[/quote]Kyllä sitä on niin moni yrittänyt työstää mutta kun jätetään ne esson baarin tehot tyyliin "kyllä nyt kulkee niin että tuntuu" ja mitataan tehot ihan oikeesti ennen ja jälkeen käsittelyn ompi tulokset olleet aika laihoja verrattuna käytettyyn rahaan.Niissä kanavissahan ei ole kovinkaan paljon edes varaa ettei mene läpi.Tietysti jos selviä valu roiskeita/jälkiä löytyy niin sitten on eri asia.
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Voitko sitten esittää jotain lukemia jotka on mitattu "ihan oikeesti"? Itselläni ei ole vapari-CVH:sta kokemuksia mutta oma RST:n EFi-kansi virtaa ainakin virtauspenkin mukaan portattuna huomattavasti paremmin kuin vakio. Tehoakin on irronnut sen verran että vakiokannella olisi varmasti jäänyt haaveeksi. Tässä tapauksessa kannen on portannut Sakke Mattila.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Ylläpitäjä
Ajattelin "avata" keskustelun uudelleen, kun nyt ois tota syytä vaihtaa uuteen koneeseen kansi. Nykysen koneen venakoneisto kilkataa ja vanhas myllys on hyvä kansi/venasydeeni, lukuunottamatta väljiä ohjureita. Niin kun tuon kannen vaihtaa, niin jos samalla hiukkasen tehoa. Onko ideaa?
- Nokka työstöön (hiotaan)
- vapaavirtaussuodatin
- kanavat kuntoon (venat annetaan olla rauhas)
- kannen lasku
- nokkapyörä
- lastu
- putki on jo 2" martelius
ja mikä mahtaa olla kannelle tuo työstön hinta-arvio?
- Nokka työstöön (hiotaan)
- vapaavirtaussuodatin
- kanavat kuntoon (venat annetaan olla rauhas)
- kannen lasku
- nokkapyörä
- lastu
- putki on jo 2" martelius
ja mikä mahtaa olla kannelle tuo työstön hinta-arvio?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nyt tätä keskustelua uudestaan lukiessa tulee mieleen vain yksi järkevä ja laillinen vaihtoehto: Zetec. Ei enää pahan hintaisia ja vanhan EFI koneen jälleenmyyntiarvon huomioiden, aika halpa ratkaisu loppupeleissä. Jos ei sitten vakio Zetecin tehovarat riitä, niin viritysvaraa on ihan toisella tavalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
1.6/1.7 Zetec-S tai sitten jos isompaa haluaa, niin 98-> kakslitranen. Paskempi homma on että vaihtoon menee aikalailla paljon muutakin kuin vain pelkkä motti esimerkiksi johtosarja.JesseT kirjoitti:Nyt tätä keskustelua uudestaan lukiessa tulee mieleen vain yksi järkevä ja laillinen vaihtoehto: Zetec. Ei enää pahan hintaisia ja vanhan EFI koneen jälleenmyyntiarvon huomioiden, aika halpa ratkaisu loppupeleissä. Jos ei sitten vakio Zetecin tehovarat riitä, niin viritysvaraa on ihan toisella tavalla.
-
- Ylläpitäjä
No koneen vaihto ny hylätään, koska ne prosentit ja sitten kun just uus kone vaihdettiin. Oma vika kun en kerenny ukolle juttelee tosta isommasta myllystä. Mut nyt kun joutuu kuitenkin ton kannen irrottaa ja laittaa ni samalla vois muokata. Millanen kustannus arvio tolle ed mainitul paketil olis entä se tehoarvio? päästäänkö 130+ lastutettuna ja säädettynä?
-
- Ylläpitäjä
No jos siihen on jo kone kertaalleen vaihdettu niin ei ne prosentit siitä lisäänny.bablo kirjoitti:No koneen vaihto ny hylätään, koska ne prosentit ja sitten kun just uus kone vaihdettiin. Oma vika kun en kerenny ukolle juttelee tosta isommasta myllystä. Mut nyt kun joutuu kuitenkin ton kannen irrottaa ja laittaa ni samalla vois muokata. Millanen kustannus arvio tolle ed mainitul paketil olis entä se tehoarvio? päästäänkö 130+ lastutettuna ja säädettynä?
Esmes tämmöinen Focuksen motti Felkeltä
2,0i 96KW, 130PS
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 2001
Mittari/tkm: 28000
Varastonumero: F34583
Moottori: 2,0i
Käytetyn osan hinta: 900 Euro
En usko että saat 900e sijoituksella parempaa lopputulosta. Tosin näillä tehoilla menee uusiksi paljon muutakin kuin vain kone. Mm vaihteisto ja jarrut. No sama ongelma sulla tulee tehonlisäyksen kanssa muutoinkin, jos meinaat päivänvaloa kestävän +130 virityksen tehdä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja noissa koneen vaihdoissa CVH to Zetec kannattaa muistaa että pelkkä koneen osto ei auta. On ostettava samalla ruiskutuslaitteisto yms.
Tuohon virittämiseen en juuri ota muuta kantaa kuin että ei siitä ainakaan halvalla 25 lisäkaakkia saa. Onhan vakiona 105 kaakkia puristettuna suht vanhanaikaisesta moottorista aika paljon.
Tuohon virittämiseen en juuri ota muuta kantaa kuin että ei siitä ainakaan halvalla 25 lisäkaakkia saa. Onhan vakiona 105 kaakkia puristettuna suht vanhanaikaisesta moottorista aika paljon.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
No 105hp + 25 => 130 ja ollaan liki RS Turbon tehoissaukormi kirjoitti:Tuohon virittämiseen en juuri ota muuta kantaa kuin että ei siitä ainakaan halvalla 25 lisäkaakkia saa. Onhan vakiona 105 kaakkia puristettuna suht vanhanaikaisesta moottorista aika paljon.

Sitäpaitsi tuosta yamaha Zetec-S koneesta otetaan vakiona 'vain' 100hp... Potentiaalia on tosin sitten hiukka toisella tapaa virittää.
Edit:
niin ja Upi noissa A1 luokan koneissa on kaikki apulaitteet mukana. tarpeettomat pois myymällä voi ostohinnan tuskaa vähän lievittää. Autohan oli alunperinkin EEC-IV ohjattu EFi ruisku. Liki kaikki tarpeellinen on siis olemassa. Vähän joutuu johtosarjaa sovittelemaan, mutten nyt äkkiä keksi mitä tuohon pitäisi lisää ostaa? Vesikierron kanssa joutuu hivenen tappelemaan ja vauhtipyörää mahdollisesti sovittelemaan.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuota Zetec hommaa mietin kun tuumin koneenkorjausta. Päädyin kuitenkin tekemään tuollaisen Zetec koneen hintaisen remontin seuraavista syistä:
Ei mitään patentoitavaa konehuoneessa eikä tartte sovittaa/soveltaa.
Kun on itse korjannut niin tietää ettei tartte heti olla korjaamassa, kolariautojen koneista ei koskaan tiedä ja onhan ne jo ajettuja. Toki takuu on mutta taas on hommaa vaihtaa toinen tilalle ja entäs jos sekin on huono?
Ei muutoskatsastusta
Ei prosentteja
Olisi pitänyt vaihtaa paljon muitakin osia
Mutta toki tuollaisen homman voi tehdä mikäli haluaa
No joo, meni vähän off topic..
Ei mitään patentoitavaa konehuoneessa eikä tartte sovittaa/soveltaa.
Kun on itse korjannut niin tietää ettei tartte heti olla korjaamassa, kolariautojen koneista ei koskaan tiedä ja onhan ne jo ajettuja. Toki takuu on mutta taas on hommaa vaihtaa toinen tilalle ja entäs jos sekin on huono?
Ei muutoskatsastusta
Ei prosentteja
Olisi pitänyt vaihtaa paljon muitakin osia
Mutta toki tuollaisen homman voi tehdä mikäli haluaa

No joo, meni vähän off topic..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015