Scorpion perästä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Scorpion perästä

Viesti Kirjoittaja Ares » To Toukokuu 27. 22:57:34 2004

Sain luotettavalta mieheltä(purkaa kolari fordeja osiin) tietää, että scorpiossa on jatkuva lukko murikassa!! Onko tuo totta? Eikös sen pitäisi puskea kääntyessä ja miten vetarit tai yleensäkin perä kestää tuollaisen es.asfaltilla? (Mies väitti että kestää aivan hyvin ja ei kuulemma puske :?)
Miksei sierroissakin sitten ole jatkuvaa?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Scorpion perästä

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Toukokuu 27. 23:15:13 2004

Ares kirjoitti:Sain luotettavalta mieheltä(purkaa kolari fordeja osiin) tietää, että scorpiossa on jatkuva lukko murikassa!! Onko tuo totta? Eikös sen pitäisi puskea kääntyessä ja miten vetarit tai yleensäkin perä kestää tuollaisen es.asfaltilla? (Mies väitti että kestää aivan hyvin ja ei kuulemma puske :?)
Miksei sierroissakin sitten ole jatkuvaa?
Ettei tarkoittanut että se lukko on kokoaika siellä murikan sisällä (paitsi loppuunkäytetyssä perässä)

Kuuloistais aika jännältä. Luulin et skorpparissa on kitkalukko persiissä
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Toukokuu 27. 23:38:15 2004

mulla tossa korpparin perässä varmaan joku 25% lukko lähtee kiihyttään asvaltilla niin toisella vetää tumman raidan ja toisella haaleen ja lyhyemmän aina kuitenki molemmat vetää jonkun verran :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Toukokuu 28. 8:15:13 2004

Sama paska "lukko" on Scorpiossa kun sierroissakin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Toukokuu 28. 9:09:08 2004

No perhana kysyin, että onko siinä se kitkalukko? Vastaus: Ei, Kysyin no mikäs sitten? Vastaus: Jatkuva hitsilukkoa vastaava :? :shock:

Käyn hiilostamassa joku kerta sitä vielä :wink:

EDIT: Sanoi muuten vielä, että laippa vetarit on huonommat ku tavalliset! Onko muut samaa mieltä? Itellä ei vielä kokemusta noista...

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Toukokuu 28. 13:38:11 2004

Tuohon lukkohommaan (ne mistä yleensä "lukkona" puhutaan ovat luistonrajoittimia, kuten Scorpionkin lukkoperä) sanoisin kohtalaisella varmuudella, että kyseisen henkilön autoteknisessä tietämyksessä lienee tältä osin vielä parantamisen varaa :D
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 28. 16:13:32 2004

nää on kivoja nää huhut ja "varmoilta miehiltä" kuullut asiat.
voin kertoa että kuulen päivittäin samanlaisia tarinoita koneista.
herätkää jo pahvit
perhe autossa 100% lukko. no huh huu
mullakin on varmaan lukko perää koko auto täynnä kun ei sudi ollenkaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Toukokuu 28. 16:37:59 2004

Esimerkiksi volvoista löytyy ALD-tyyppistä lukkoa (automatic locking differential), joka toimii on/off. Niissä murikassa oleva mekanismi lukitsee tasauspyörästön kokonaan kun pyörien nopeusero kasvaa riittävän suureksi. Löytyy mm. 940tbo, 960, jne.

edit: Ja kaippa ne volvot perheautoja on jos mitkään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Toukokuu 28. 19:05:24 2004

Luulisi huom! Luulisi! :D että mies tietää ku on purkanut sierroja ja scorppeja jo hiukan pidempään ja on töissä autopurkaamolla...
Turha ruveta vittumaiseksi
En mä sanonut että mä siihen uskon, koska ohjattavuus ja osien käyttöikä heikkenee huomattavasti jos se olis jatkuva eikä siis es.kitkalukko. En voisi kuvitella laittavani siviilipirssiini hitsilukkoa. Hullua :?

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Toukokuu 28. 21:10:48 2004

"Jatkuva hitsilukkoa vastaava" tarkottaisi siis spoolia, eli että tasauspyörästöä ei olisi ollenkaan. Ei liene olemassa yhtään katukäyttöön tarkoitettua henkilöautoa, josta tuollainen löytyy? On ehkä sekottanut homman johonkin jenkkien Detroit Lockeriin tai tuohon Volvon systeemiin.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 28. 21:23:54 2004

ares en ollenkaan yrittänyt olla vittumainen
ei ainakaan ollut tarkoitus.
mut eiköhän scorppiossa ole ihan tavan visko lukko,on voinut olla joskus kitkalukkoja alussa niinkuin xr4 sierrassaki.
toivottavasti joku nyt väittää että cossu sierran lukkopa onkin jotain ihan muuta...nimenomaan suunniteltu cossuun....se vielä puuttuuu tästä mutu topiikista.
jos purkajasi on 100 varma asiasta että sieltä löytyy "pala lukko" tai spooli
niin ottakaa kuva siitä ja julkaiskaa.
mää voin vaikka illalla laittaa linkinkuvista sierra/scorpio visko lukko perästä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Toukokuu 28. 23:27:56 2004

tossa on jonku lainen kuva korpparin 7.5' lukko perästä
kansi auki
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Toukokuu 29. 10:35:11 2004

Joo no kun en tiedä mitä kaikenlaisia noita luistonestoja on...
Se on kyllä vaikea uskoa että olis suora ilman tasauspyörästöä :D
Täytyy kyllä pyytää avaamaan se perä ja näyttämään mulle, että millä perusteella se semmoisia väittää :)

Timppaanen: vähän näyttää jytymmältä kuin sierran perät mitä olen availlut...

Sitä mä vaan vielä ihmettelen ku sillä äijällä kuitenkin on kokemusta noista aika paljon! Mitä pirua se sitten tommoista meni sanomaan...

Ja taas vituttaa..... gainward@mailman.levonline.com tulee yli 100 viestiä päivässä mun sähköpostiin :evil: Pitäis saada blokattua jotenkin

Vastaa Viestiin