Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » To Toukokuu 27. 22:57:34 2004
Sain luotettavalta mieheltä(purkaa kolari fordeja osiin) tietää, että scorpiossa on jatkuva lukko murikassa!! Onko tuo totta? Eikös sen pitäisi puskea kääntyessä ja miten vetarit tai yleensäkin perä kestää tuollaisen es.asfaltilla? (Mies väitti että kestää aivan hyvin ja ei kuulemma puske

)
Miksei sierroissakin sitten ole jatkuvaa?
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » To Toukokuu 27. 23:15:13 2004
Ares kirjoitti:Sain luotettavalta mieheltä(purkaa kolari fordeja osiin) tietää, että scorpiossa on jatkuva lukko murikassa!! Onko tuo totta? Eikös sen pitäisi puskea kääntyessä ja miten vetarit tai yleensäkin perä kestää tuollaisen es.asfaltilla? (Mies väitti että kestää aivan hyvin ja ei kuulemma puske

)
Miksei sierroissakin sitten ole jatkuvaa?
Ettei tarkoittanut että se lukko on kokoaika siellä murikan sisällä (paitsi loppuunkäytetyssä perässä)
Kuuloistais aika jännältä. Luulin et skorpparissa on kitkalukko persiissä
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » To Toukokuu 27. 23:38:15 2004
mulla tossa korpparin perässä varmaan joku 25% lukko lähtee kiihyttään asvaltilla niin toisella vetää tumman raidan ja toisella haaleen ja lyhyemmän aina kuitenki molemmat vetää jonkun verran

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Pe Toukokuu 28. 8:15:13 2004
Sama paska "lukko" on Scorpiossa kun sierroissakin.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Pe Toukokuu 28. 9:09:08 2004
No perhana kysyin, että onko siinä se kitkalukko? Vastaus: Ei, Kysyin no mikäs sitten? Vastaus: Jatkuva hitsilukkoa vastaava
Käyn hiilostamassa joku kerta sitä vielä
EDIT: Sanoi muuten vielä, että laippa vetarit on huonommat ku tavalliset! Onko muut samaa mieltä? Itellä ei vielä kokemusta noista...
-
Hessu
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Viesti
Kirjoittaja Hessu » Pe Toukokuu 28. 13:38:11 2004
Tuohon lukkohommaan (ne mistä yleensä "lukkona" puhutaan ovat luistonrajoittimia, kuten Scorpionkin lukkoperä) sanoisin kohtalaisella varmuudella, että kyseisen henkilön autoteknisessä tietämyksessä lienee tältä osin vielä parantamisen varaa

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 28. 16:13:32 2004
nää on kivoja nää huhut ja "varmoilta miehiltä" kuullut asiat.
voin kertoa että kuulen päivittäin samanlaisia tarinoita koneista.
herätkää jo pahvit
perhe autossa 100% lukko. no huh huu
mullakin on varmaan lukko perää koko auto täynnä kun ei sudi ollenkaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Viesti
Kirjoittaja razorass » Pe Toukokuu 28. 16:37:59 2004
Esimerkiksi volvoista löytyy ALD-tyyppistä lukkoa (automatic locking differential), joka toimii on/off. Niissä murikassa oleva mekanismi lukitsee tasauspyörästön kokonaan kun pyörien nopeusero kasvaa riittävän suureksi. Löytyy mm. 940tbo, 960, jne.
edit: Ja kaippa ne volvot perheautoja on jos mitkään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Pe Toukokuu 28. 19:05:24 2004
Luulisi huom! Luulisi!

että mies tietää ku on purkanut sierroja ja scorppeja jo hiukan pidempään ja on töissä autopurkaamolla...
Turha ruveta vittumaiseksi
En mä sanonut että mä siihen uskon, koska ohjattavuus ja osien käyttöikä heikkenee huomattavasti jos se olis jatkuva eikä siis es.kitkalukko. En voisi kuvitella laittavani siviilipirssiini hitsilukkoa. Hullua

-
Hessu
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Viesti
Kirjoittaja Hessu » Pe Toukokuu 28. 21:10:48 2004
"Jatkuva hitsilukkoa vastaava" tarkottaisi siis spoolia, eli että tasauspyörästöä ei olisi ollenkaan. Ei liene olemassa yhtään katukäyttöön tarkoitettua henkilöautoa, josta tuollainen löytyy? On ehkä sekottanut homman johonkin jenkkien Detroit Lockeriin tai tuohon Volvon systeemiin.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 28. 21:23:54 2004
ares en ollenkaan yrittänyt olla vittumainen
ei ainakaan ollut tarkoitus.
mut eiköhän scorppiossa ole ihan tavan visko lukko,on voinut olla joskus kitkalukkoja alussa niinkuin xr4 sierrassaki.
toivottavasti joku nyt väittää että cossu sierran lukkopa onkin jotain ihan muuta...nimenomaan suunniteltu cossuun....se vielä puuttuuu tästä mutu topiikista.
jos purkajasi on 100 varma asiasta että sieltä löytyy "pala lukko" tai spooli
niin ottakaa kuva siitä ja julkaiskaa.
mää voin vaikka illalla laittaa linkinkuvista sierra/scorpio visko lukko perästä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Pe Toukokuu 28. 23:27:56 2004
tossa on jonku lainen kuva korpparin 7.5' lukko perästä
kansi auki
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » La Toukokuu 29. 10:35:11 2004
Joo no kun en tiedä mitä kaikenlaisia noita luistonestoja on...
Se on kyllä vaikea uskoa että olis suora ilman tasauspyörästöä

Täytyy kyllä pyytää avaamaan se perä ja näyttämään mulle, että millä perusteella se semmoisia väittää
Timppaanen: vähän näyttää jytymmältä kuin sierran perät mitä olen availlut...
Sitä mä vaan vielä ihmettelen ku sillä äijällä kuitenkin on kokemusta noista aika paljon! Mitä pirua se sitten tommoista meni sanomaan...
Ja taas vituttaa.....
gainward@mailman.levonline.com tulee yli 100 viestiä päivässä mun sähköpostiin

Pitäis saada blokattua jotenkin