suuttimien käyttöjännite.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
suuttimien käyttöjännite.
oottekos mitanneet todellisen käyttöjännitteen suuttimista tai virta arvon.
se miksi kysyn on että aion pestä ja testata pienen sutinläjän ja olis kiva ajaa niitä suunnilleen oikealla jännitteellä.
se miksi kysyn on että aion pestä ja testata pienen sutinläjän ja olis kiva ajaa niitä suunnilleen oikealla jännitteellä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossa kannattaa olla tarkkana sen suhteen, onko kyseessa korkea- vai matalaimpedanssiset suuttimet.
Tollaset korkeaimpedanssiset (yleismittarilla n. 12ohmia) kestaa suoraan 12V jonkin aikaa, mutta mitaan suutinta ei ole suunniteltu kestamaan 100% kayttoaikasuhdetta...
Matalaimpedanssinen (about 2-3 ohmia) palaa aika nopeesti suoraan 12V ohjattuna ilman virranrajoitusta.
-k
Tollaset korkeaimpedanssiset (yleismittarilla n. 12ohmia) kestaa suoraan 12V jonkin aikaa, mutta mitaan suutinta ei ole suunniteltu kestamaan 100% kayttoaikasuhdetta...
Matalaimpedanssinen (about 2-3 ohmia) palaa aika nopeesti suoraan 12V ohjattuna ilman virranrajoitusta.
-k
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Boksi rajoittaa suuttimien läpi menevää virtaa (eli jännitettä laskemalla se hoituu, mutta silti)sierra friikki kirjoitti:kiitoksia kimmo.
asia on tiedossa ja tuttu.
kiski kysyinkin jospa joku tietää mitä on käyttänyt.
.............mut ieks auton käyttöjännite oo 12 volttia ,,,,,eiks suuttimet nyt sen kestä![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nin oikeastaan 14.5 volttia on oikeampi



Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eli suuttimet siis avataan täydellä 14V jänniteellä, jotta ne aikeaisivat nopeasti ja pienet aukioloajat olisivat mahdollisia. Heti parin ensimmäisen millisekunnin jälkeen jännite yleensä tiputetaan PWM:llä tai vastaavalla noin puoleen. Tällöin tehohäviö saadaan pienemmäksi ja kyllä ne suuttimet pysyy auki vaikka kahdella voltilla. Jos ajattelee vaikka neljää 2 Ohmin suutinta jotka olisivat auki parhaassa tapauksessa 80%ajasta, niin silloin hukkatehoa syntyisi jatkuvasti yli 300W ja laturilta menisi virtaa lähemmäs 20A pelkästään suuttimille
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ja eihän sitä oikein virrallakaan ohjata vaan pulsseilla.
alkuperäinen kysymys oli että mikä on se jännite jolla voi pitää suuttimen turvallisesti auki testin /pyhdistuksen aikana.
yleis mittarilla voit hyvin mitata suuttimen auki oloajan käytössä kunhan tiedät suuttimille työnnettävän pulssimuotoisen jännitteen maksimi arvon ja vastuksen suuttimseta.
silloin voit laskea aukioloajan kun mittaat virta arvon yleismittarilla.
mutta edelleen tarkempi tieto tulee skoopilla josta näet kuvaajana suuttimen auki/kiinni suhde ajan.
mutta tämähän ei ollut asian ydin ollenkaan.
lopuksi voin todeta useasta vastauksestakootun yhteenvedon.
avaan suuttimen 5 voltin tasajännitteellä ja painan suuttimen läpi 3barin paineella polttoainetta ja tarkastan suuttimen muodon.
tarvittaessa pesen samalla suuttimen ioni pesurissa.
alkuperäinen kysymys oli että mikä on se jännite jolla voi pitää suuttimen turvallisesti auki testin /pyhdistuksen aikana.
yleis mittarilla voit hyvin mitata suuttimen auki oloajan käytössä kunhan tiedät suuttimille työnnettävän pulssimuotoisen jännitteen maksimi arvon ja vastuksen suuttimseta.
silloin voit laskea aukioloajan kun mittaat virta arvon yleismittarilla.
mutta edelleen tarkempi tieto tulee skoopilla josta näet kuvaajana suuttimen auki/kiinni suhde ajan.
mutta tämähän ei ollut asian ydin ollenkaan.
lopuksi voin todeta useasta vastauksestakootun yhteenvedon.
avaan suuttimen 5 voltin tasajännitteellä ja painan suuttimen läpi 3barin paineella polttoainetta ja tarkastan suuttimen muodon.
tarvittaessa pesen samalla suuttimen ioni pesurissa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jottei kukaan hämääntyisi niin todellakin suuttimet avataan ja pidetään auki virralla. Siinä pulssin aikana nimenomaan sitä virtaa menee...sierra friikki kirjoitti:ja eihän sitä oikein virrallakaan ohjata vaan pulsseilla.
alkuperäinen kysymys oli että mikä on se jännite jolla voi pitää suuttimen turvallisesti auki testin /pyhdistuksen aikana.
yleis mittarilla voit hyvin mitata suuttimen auki oloajan käytössä kunhan tiedät suuttimille työnnettävän pulssimuotoisen jännitteen maksimi arvon ja vastuksen suuttimseta.
silloin voit laskea aukioloajan kun mittaat virta arvon yleismittarilla.
mutta edelleen tarkempi tieto tulee skoopilla josta näet kuvaajana suuttimen auki/kiinni suhde ajan.
mutta tämähän ei ollut asian ydin ollenkaan.
lopuksi voin todeta useasta vastauksestakootun yhteenvedon.
avaan suuttimen 5 voltin tasajännitteellä ja painan suuttimen läpi 3barin paineella polttoainetta ja tarkastan suuttimen muodon.
tarvittaessa pesen samalla suuttimen ioni pesurissa.
Tyypilliset arvot boshin 0 280 150 XXX suuttimille ovat:
Aukaisuvirta: 4A
Pitovirta: 2A
Käämiresistanssi: 2-3 ohm
Käyttöpaine: 3bar
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Josta laskemalla yksinkertaisesti 2(amp)x3(ohmia) =6 volttia
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti: