probleema

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ke Kesäkuu 2. 16:14:13 2004

mikä ohjaa/antaa virran bensapumpulle????
toimi eilen moitteettomasti ja tänään ei bensapumpulle tule enään virtaa eli mistä lähtisin ratkomaan mysteeriota?????
jäsen#179

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Kesäkuu 2. 16:18:16 2004

Vielä kun kertoisit mikä AUTO on kyseessä niin vois auttaa vastauksissakin joku.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Kesäkuu 2. 16:18:57 2004

ECUlta tulee käsky releelle (konehuoneessa/ECUn vieressä) josta virransyöttö pumpulle.
Näin 90% ruiskuautoja....kun autoa ei ollut mainittu.
Viimeksi muokannut SiipiCozzu, Ke Kesäkuu 2. 16:19:53 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ke Kesäkuu 2. 16:19:33 2004

ckolli kirjoitti:Vielä kun kertoisit mikä AUTO on kyseessä niin vois auttaa vastauksissakin joku.
tuoshan tuo lukee kysymyksen alla eli kyseessä on sierra is vm87.
jäsen#179

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ke Kesäkuu 2. 16:22:11 2004

eli voiskohan tuo ecu olla paskana?taidan vaihtaa sen ja kokeilla toimiiko.
jäsen#179

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re: probleema

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Kesäkuu 2. 16:23:09 2004

hezzi kirjoitti:eli voiskohan tuo ecu olla paskana?taidan vaihtaa sen ja kokeilla toimiiko.
Tuskin, ennemmin sen pumpun sulake tai rele. Ja pumpun maadoitus kannattaa myös tarkastaa.
Viimeksi muokannut SiipiCozzu, Ke Kesäkuu 2. 16:24:31 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

Re: probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ke Kesäkuu 2. 16:24:22 2004

SiipiCozzu kirjoitti:
hezzi kirjoitti:eli voiskohan tuo ecu olla paskana?taidan vaihtaa sen ja kokeilla toimiiko.
Tuskin, ennemmin sen pumpun sulake tai rele.
missäs siellä sulake on sitte??
jäsen#179

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re: probleema

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Kesäkuu 2. 16:26:25 2004

hezzi kirjoitti:
SiipiCozzu kirjoitti:
hezzi kirjoitti:eli voiskohan tuo ecu olla paskana?taidan vaihtaa sen ja kokeilla toimiiko.
Tuskin, ennemmin sen pumpun sulake tai rele.
missäs siellä sulake on sitte??
5 vuotta aikaa kun iS:n omistin, mutta eikös se sen releen vieressä konehuoneessa ole... :?
Ja valitettavasti virtuuali-remontti ei vielä toimi, eli itse sun täytyy se etsiä :wink:

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

Re: probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ke Kesäkuu 2. 16:30:40 2004

SiipiCozzu kirjoitti:
hezzi kirjoitti:
SiipiCozzu kirjoitti: Tuskin, ennemmin sen pumpun sulake tai rele.
missäs siellä sulake on sitte??
5 vuotta aikaa kun iS:n omistin, mutta eikös se sen releen vieressä konehuoneessa ole... :?
Ja valitettavasti virtuuali-remontti ei vielä toimi, eli itse sun täytyy se etsiä :wink:
joo täytynee tutkia se sulakekotelo ja sitte se virransyöttö.
jäsen#179

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ke Kesäkuu 2. 17:31:44 2004

entäs se Pumpun tappokatkasin? jossain siellä Vararenkaan lähellä... muistelen...

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ke Kesäkuu 2. 17:50:46 2004

rstLate kirjoitti:entäs se Pumpun tappokatkasin? jossain siellä Vararenkaan lähellä... muistelen...
enpä ole ikuna tuommosesta kuullutkaan :shock:
vaihdoin jakajan kyljessä olevan ohjaimen ,kaikki sulakkeet ehjiä.
rele on tuommonen mis on pari pidempää jalkaa verrattuna tavalliseen.rele naksuu kyl ku kääntää avaimesta virrat päälle,täytyy varmaan hakea huomen uus ja kokeilla.
jäsen#179

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Re: probleema

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Kesäkuu 2. 19:05:37 2004

hezzi kirjoitti:
rstLate kirjoitti:entäs se Pumpun tappokatkasin? jossain siellä Vararenkaan lähellä... muistelen...
enpä ole ikuna tuommosesta kuullutkaan :shock:
vaihdoin jakajan kyljessä olevan ohjaimen ,kaikki sulakkeet ehjiä.
rele on tuommonen mis on pari pidempää jalkaa verrattuna tavalliseen.rele naksuu kyl ku kääntää avaimesta virrat päälle,täytyy varmaan hakea huomen uus ja kokeilla.
Se katkasin eikös ole just vararengaskotelossa, ruisku sierroissa on minun käsityksen mukaan sellainen. Taisi olla joskus juttua, että saattaa jopa ajon aikana pompusta laukasta pumpulta virrat pois päältä.

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ke Kesäkuu 2. 19:17:50 2004

ei tuos mun autos ole ainakaan mitään tappokatkaisiaa,epäilen vahvasti tuota pumpun relettä käyn huomenis hakemassa uuden releen jos rupeais pelittämään.
kiitosta vaan kaikille neuvoista.
jäsen#179

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ke Kesäkuu 2. 19:52:03 2004

Noissa vanhoissa iS:ssä ei ole tuota pumpun tappoa ollenkaan. Minullakaan ei ole.

Korjauskirja sanoo näin: Polttoainepumpun virtapiirissä on uudemmissa malleissa (vuoden 1986 puolivälistä alkaen) inertiakytkin, jonka tehtävänä on katkaista pumpun toiminta kolaritapauksessa.

Tosin jos kysyjän auto on 87 niin siellä sitten periaatteessa pitäisi tuo kytkin olla. Kytkin on hatchbackissa ja farmarissa matkustamon vasemmalla sivulla verhoilun takana ja sedanissa varapyöräkotelossa.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ke Kesäkuu 2. 20:43:34 2004

Pumpun sulake, rele ja itse pumpun johdot siellä pumpun päässä, nuohan ne nyt kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa. Ei auta muu kuin kömpiä auton alle.. :)

Mulla itsellä jossakin vaiheessa pumppu lakkasi toimimasta ihan yllättäen, syynä pumpun vanhojen liittimien haperoituminen; eli kannattaa tarkistaa.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 2. 21:01:14 2004

Ei ollut mun vanhassa -87 sedanissa myöskään tappokatkaisijaa.

Kannattaa myös tarkistaa johtoliitos tavaratilan puolelta rekisterikilven kohdilta. Siellä on ollut Sierrassa jonkinverran vikoja.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Kesäkuu 3. 1:40:53 2004

hezzi kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Vielä kun kertoisit mikä AUTO on kyseessä niin vois auttaa vastauksissakin joku.
tuoshan tuo lukee kysymyksen alla eli kyseessä on sierra is vm87.
Lukeehan se siellä mutta monilla clubilaisilla on useampia autoja + kavereiden autot.
Älä odota että arvuuttelemme mistä kaarasta on kyse vaan kerro se heti kättelyssä niin autat vastaajia ja itseäsi. Näin poistamme tämän turhan osan kysymyksestä

Tarkista ensin sulakkeet ja bensapumpun rele. Mahdollinen "tappokytkin" kannattaa myös tarkistaa.
Sulake ja rele on apparin jalkatilassa oikealla ja muistaakseni violetti väriltään, hmm vai oliko se keltainen :)

Eräskin cossu matkasi rahtina junassa Oulusta Tuusulaan mahdottoman vian takia. Vian poistamiseen tarvittiin kuulakärkikynä ja minuutti aikaa.

Tappokytkin on varapyöräkotelossa keskellä jos sellainen on.

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » To Kesäkuu 3. 8:29:43 2004

ckolli kirjoitti:Tappokytkin on varapyöräkotelossa keskellä jos sellainen on.
Sedanissa.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re: probleema

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » To Kesäkuu 3. 11:59:16 2004

nestori kirjoitti:Taisi olla joskus juttua, että saattaa jopa ajon aikana pompusta laukasta pumpulta virrat pois päältä.
No mulla se hyppäs pois päältä kun lähettiin hinaamaan toista autoa. Eka nykäys oli vissiin niin "kova", että katkas virrat. Muutaman kilsan päässä teki saman tempun kun risteyksessä meni köysi hinattavan auton eturenkaan alle ja taas nykäs. Aika helposti tuntus laukeavan.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Kesäkuu 3. 12:09:38 2004

Kovat töyssyt ym laukasee sen tappokytkimen.
Itsellä meni ns nimismiehenkiharoissa kun hiukka hanaa anto.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 3. 12:11:46 2004

musicman kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Tappokytkin on varapyöräkotelossa keskellä jos sellainen on.
Sedanissa.
Myös 91 farkussa oli keskellä koteloa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Kesäkuu 3. 14:43:48 2004

Nii, ja yksi asia tuli mieleen josta on vielä omakohtaista kokemusta:
Eihän hälyttimen ajonestoa ole kytketty bensapumpun johtoihin?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » To Kesäkuu 3. 19:24:34 2004

Aksu kirjoitti:
musicman kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Tappokytkin on varapyöräkotelossa keskellä jos sellainen on.
Sedanissa.
Myös 91 farkussa oli keskellä koteloa.
Kirjoitukseni koskee vain OHC-moottorilla varustettuja autoja.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » To Kesäkuu 3. 22:05:33 2004

kaikki on nyt koluttu läpi ja rele vaihdettu sulakekin vaihd. virtaa ei vaan tule pumpulle asti.

vedän huomenis uuden virran kokonaan pumpulle ni rupee toimimaan tai sitten ei.
jäsen#179

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

Viesti Kirjoittaja hezzi » To Kesäkuu 3. 22:37:52 2004

ckolli kirjoitti:
hezzi kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Vielä kun kertoisit mikä AUTO on kyseessä niin vois auttaa vastauksissakin joku.
tuoshan tuo lukee kysymyksen alla eli kyseessä on sierra is vm87.
Lukeehan se siellä mutta monilla clubilaisilla on useampia autoja + kavereiden autot.
Älä odota että arvuuttelemme mistä kaarasta on kyse vaan kerro se heti kättelyssä niin autat vastaajia ja itseäsi. Näin poistamme tämän turhan osan kysymyksestä

Tarkista ensin sulakkeet ja bensapumpun rele. Mahdollinen "tappokytkin" kannattaa myös tarkistaa.
Sulake ja rele on apparin jalkatilassa oikealla ja muistaakseni violetti väriltään, hmm vai oliko se keltainen :)

Eräskin cossu matkasi rahtina junassa Oulusta Tuusulaan mahdottoman vian takia. Vian poistamiseen tarvittiin kuulakärkikynä ja minuutti aikaa.

Tappokytkin on varapyöräkotelossa keskellä jos sellainen on.
joo se oli keltainen rele ja sen kyljessä sulake. sori tuo etten heti kirjaillu tuota autoani kysymykseen VITUTTI niin paljon,tuos on muutenki ollut aivan mystisiä vikoja mitkä tulee ku autolla ei ajeta.jos tappokatkaisia on tuol ni on varmaan sitte apukuskin puolella takakontissa muovien ja pahvien alla(katon huomenissa) tänään en jaksa enää (16tunnin ajorupeama takana) älkää menkö kuljetusalalle töihin koskaan.
jäsen#179

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » Pe Kesäkuu 4. 17:13:13 2004

voi sun saatana!!!

vedin uuden virran pumpulle, pumppu pyörii hyvin.mut nyt ei käynnisty ollenkaan enää. mikähän nyt vois olla sitte edessä???
kipinä tulee ja bensaa tulee.
jäsen#179

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Pe Kesäkuu 4. 18:54:52 2004

No näin oletusarvoisesti voisi sanoa että yhtälösi on mahdoton. Jos palotilaan tulee sekä bensa, että kipinä niin kyllä sen käydä pitäisi...
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Pe Kesäkuu 4. 20:04:36 2004

No joo, onkohan siellä nyt sitten enää ne boksin maadoitukset ym johdot kunnossa, jos niitä tuli tuossa aikaisemmin sorkittua? Ne perinteiset releet ja sulakkeet ym... ja onhan sytkä kohdallaan, jos nyt edes koskit siihen?

Varmaan tällä kertaa joku helppo, illalla vielä kiroat kun et aikaisemmin huomannut, nim. kokemusta on... 8)

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ma Kesäkuu 7. 16:40:02 2004

hip hei käy ja kukkuu. unohdin kiinnittää uuden maajohdon :D :D :D

mitähän seuraavaks sitten tapahtuu.
jäsen#179

Vastaa Viestiin