probleema
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
ECUlta tulee käsky releelle (konehuoneessa/ECUn vieressä) josta virransyöttö pumpulle.
Näin 90% ruiskuautoja....kun autoa ei ollut mainittu.
Näin 90% ruiskuautoja....kun autoa ei ollut mainittu.
Viimeksi muokannut SiipiCozzu, Ke Kesäkuu 2. 16:19:53 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re: probleema
Tuskin, ennemmin sen pumpun sulake tai rele. Ja pumpun maadoitus kannattaa myös tarkastaa.hezzi kirjoitti:eli voiskohan tuo ecu olla paskana?taidan vaihtaa sen ja kokeilla toimiiko.
Viimeksi muokannut SiipiCozzu, Ke Kesäkuu 2. 16:24:31 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
- Paikkakunta: kärkölä
Re: probleema
missäs siellä sulake on sitte??SiipiCozzu kirjoitti:Tuskin, ennemmin sen pumpun sulake tai rele.hezzi kirjoitti:eli voiskohan tuo ecu olla paskana?taidan vaihtaa sen ja kokeilla toimiiko.
jäsen#179
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re: probleema
5 vuotta aikaa kun iS:n omistin, mutta eikös se sen releen vieressä konehuoneessa ole...hezzi kirjoitti:missäs siellä sulake on sitte??SiipiCozzu kirjoitti:Tuskin, ennemmin sen pumpun sulake tai rele.hezzi kirjoitti:eli voiskohan tuo ecu olla paskana?taidan vaihtaa sen ja kokeilla toimiiko.

Ja valitettavasti virtuuali-remontti ei vielä toimi, eli itse sun täytyy se etsiä

-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
- Paikkakunta: kärkölä
Re: probleema
joo täytynee tutkia se sulakekotelo ja sitte se virransyöttö.SiipiCozzu kirjoitti:5 vuotta aikaa kun iS:n omistin, mutta eikös se sen releen vieressä konehuoneessa ole...hezzi kirjoitti:missäs siellä sulake on sitte??SiipiCozzu kirjoitti: Tuskin, ennemmin sen pumpun sulake tai rele.
Ja valitettavasti virtuuali-remontti ei vielä toimi, eli itse sun täytyy se etsiä
jäsen#179
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
- Paikkakunta: kärkölä
probleema
enpä ole ikuna tuommosesta kuullutkaanrstLate kirjoitti:entäs se Pumpun tappokatkasin? jossain siellä Vararenkaan lähellä... muistelen...

vaihdoin jakajan kyljessä olevan ohjaimen ,kaikki sulakkeet ehjiä.
rele on tuommonen mis on pari pidempää jalkaa verrattuna tavalliseen.rele naksuu kyl ku kääntää avaimesta virrat päälle,täytyy varmaan hakea huomen uus ja kokeilla.
jäsen#179
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Re: probleema
Se katkasin eikös ole just vararengaskotelossa, ruisku sierroissa on minun käsityksen mukaan sellainen. Taisi olla joskus juttua, että saattaa jopa ajon aikana pompusta laukasta pumpulta virrat pois päältä.hezzi kirjoitti:enpä ole ikuna tuommosesta kuullutkaanrstLate kirjoitti:entäs se Pumpun tappokatkasin? jossain siellä Vararenkaan lähellä... muistelen...![]()
vaihdoin jakajan kyljessä olevan ohjaimen ,kaikki sulakkeet ehjiä.
rele on tuommonen mis on pari pidempää jalkaa verrattuna tavalliseen.rele naksuu kyl ku kääntää avaimesta virrat päälle,täytyy varmaan hakea huomen uus ja kokeilla.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Noissa vanhoissa iS:ssä ei ole tuota pumpun tappoa ollenkaan. Minullakaan ei ole.
Korjauskirja sanoo näin: Polttoainepumpun virtapiirissä on uudemmissa malleissa (vuoden 1986 puolivälistä alkaen) inertiakytkin, jonka tehtävänä on katkaista pumpun toiminta kolaritapauksessa.
Tosin jos kysyjän auto on 87 niin siellä sitten periaatteessa pitäisi tuo kytkin olla. Kytkin on hatchbackissa ja farmarissa matkustamon vasemmalla sivulla verhoilun takana ja sedanissa varapyöräkotelossa.
Korjauskirja sanoo näin: Polttoainepumpun virtapiirissä on uudemmissa malleissa (vuoden 1986 puolivälistä alkaen) inertiakytkin, jonka tehtävänä on katkaista pumpun toiminta kolaritapauksessa.
Tosin jos kysyjän auto on 87 niin siellä sitten periaatteessa pitäisi tuo kytkin olla. Kytkin on hatchbackissa ja farmarissa matkustamon vasemmalla sivulla verhoilun takana ja sedanissa varapyöräkotelossa.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- Ylläpitäjä
Lukeehan se siellä mutta monilla clubilaisilla on useampia autoja + kavereiden autot.hezzi kirjoitti:tuoshan tuo lukee kysymyksen alla eli kyseessä on sierra is vm87.ckolli kirjoitti:Vielä kun kertoisit mikä AUTO on kyseessä niin vois auttaa vastauksissakin joku.
Älä odota että arvuuttelemme mistä kaarasta on kyse vaan kerro se heti kättelyssä niin autat vastaajia ja itseäsi. Näin poistamme tämän turhan osan kysymyksestä
Tarkista ensin sulakkeet ja bensapumpun rele. Mahdollinen "tappokytkin" kannattaa myös tarkistaa.
Sulake ja rele on apparin jalkatilassa oikealla ja muistaakseni violetti väriltään, hmm vai oliko se keltainen

Eräskin cossu matkasi rahtina junassa Oulusta Tuusulaan mahdottoman vian takia. Vian poistamiseen tarvittiin kuulakärkikynä ja minuutti aikaa.
Tappokytkin on varapyöräkotelossa keskellä jos sellainen on.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: probleema
No mulla se hyppäs pois päältä kun lähettiin hinaamaan toista autoa. Eka nykäys oli vissiin niin "kova", että katkas virrat. Muutaman kilsan päässä teki saman tempun kun risteyksessä meni köysi hinattavan auton eturenkaan alle ja taas nykäs. Aika helposti tuntus laukeavan.nestori kirjoitti:Taisi olla joskus juttua, että saattaa jopa ajon aikana pompusta laukasta pumpulta virrat pois päältä.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Kirjoitukseni koskee vain OHC-moottorilla varustettuja autoja.Aksu kirjoitti:Myös 91 farkussa oli keskellä koteloa.musicman kirjoitti:Sedanissa.ckolli kirjoitti:Tappokytkin on varapyöräkotelossa keskellä jos sellainen on.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
- Paikkakunta: kärkölä
joo se oli keltainen rele ja sen kyljessä sulake. sori tuo etten heti kirjaillu tuota autoani kysymykseen VITUTTI niin paljon,tuos on muutenki ollut aivan mystisiä vikoja mitkä tulee ku autolla ei ajeta.jos tappokatkaisia on tuol ni on varmaan sitte apukuskin puolella takakontissa muovien ja pahvien alla(katon huomenissa) tänään en jaksa enää (16tunnin ajorupeama takana) älkää menkö kuljetusalalle töihin koskaan.ckolli kirjoitti:Lukeehan se siellä mutta monilla clubilaisilla on useampia autoja + kavereiden autot.hezzi kirjoitti:tuoshan tuo lukee kysymyksen alla eli kyseessä on sierra is vm87.ckolli kirjoitti:Vielä kun kertoisit mikä AUTO on kyseessä niin vois auttaa vastauksissakin joku.
Älä odota että arvuuttelemme mistä kaarasta on kyse vaan kerro se heti kättelyssä niin autat vastaajia ja itseäsi. Näin poistamme tämän turhan osan kysymyksestä
Tarkista ensin sulakkeet ja bensapumpun rele. Mahdollinen "tappokytkin" kannattaa myös tarkistaa.
Sulake ja rele on apparin jalkatilassa oikealla ja muistaakseni violetti väriltään, hmm vai oliko se keltainen
Eräskin cossu matkasi rahtina junassa Oulusta Tuusulaan mahdottoman vian takia. Vian poistamiseen tarvittiin kuulakärkikynä ja minuutti aikaa.
Tappokytkin on varapyöräkotelossa keskellä jos sellainen on.
jäsen#179
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
No joo, onkohan siellä nyt sitten enää ne boksin maadoitukset ym johdot kunnossa, jos niitä tuli tuossa aikaisemmin sorkittua? Ne perinteiset releet ja sulakkeet ym... ja onhan sytkä kohdallaan, jos nyt edes koskit siihen?
Varmaan tällä kertaa joku helppo, illalla vielä kiroat kun et aikaisemmin huomannut, nim. kokemusta on...
Varmaan tällä kertaa joku helppo, illalla vielä kiroat kun et aikaisemmin huomannut, nim. kokemusta on...
