lamba-anturi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
lamba-anturi
Elikkäs ostin lambamittarin ja anturin paikkaa tiedustelisin.
Auton oma anturi sijaitsee turbon pakopesän päällä ja siinä on vieressä paikka toisellekkin anturille, mutta onko parempi hitsata kauemmaksi turbosta?
Auton oma anturi sijaitsee turbon pakopesän päällä ja siinä on vieressä paikka toisellekkin anturille, mutta onko parempi hitsata kauemmaksi turbosta?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Valkeakoski tietää...jarkkoscosworth kirjoitti:cossy,voitko jotenkin perustella?
tietysti kaksi lambdaa on kallinpi kuin yksi
Eihän sitä lambdaa kuormiteta, vaan mitataan sen tuottamaa jännitettä... Se pystyy huomattavasti enemmän tuottamaan virtaa, mitä siihen mittausvastukseen menee....
kiinni vaan ja vetoja
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
En nyt olisi niinkään huolissani kuormituksesta, mutta ei ole sanottu, että alkuperäinen ohjausboksi käyttää lamban referenssijännitteenä maata vaan se voi olla esim. 5v. Sitten kun siihen läjäytetään toinen mittari kiinni, niin konflikti on valmis. Jos kyse on vain kuormituksesta, niin voihan siitä mittarista poistaa sen kuormavastuksen ja alipäästön kondensaattorin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Sama kysymys, paitsi kyseessä olis turboton auto...
Eli kun tossa escossa on peltisatsi mallia 4-2-1, niin mihin kohtaan lamda kannattaisi siinä sijoittaa?
Muistelen että suositellaan laitettavaksi mahdollisemman alkuun ja putkien yhdistymis kohtaan (jossa muuttuu yhdeksi), mutta 4-2-1 sarjassa nuo kaikki kriteerit ei voi täyttyä, koska putkihan yhdistyy vasta aivan ennen auton pohjaa.

Eli kun tossa escossa on peltisatsi mallia 4-2-1, niin mihin kohtaan lamda kannattaisi siinä sijoittaa?
Muistelen että suositellaan laitettavaksi mahdollisemman alkuun ja putkien yhdistymis kohtaan (jossa muuttuu yhdeksi), mutta 4-2-1 sarjassa nuo kaikki kriteerit ei voi täyttyä, koska putkihan yhdistyy vasta aivan ennen auton pohjaa.

..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti: