Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ilesoft
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ilesoft » Su Kesäkuu 13. 11:44:58 2004
Terve taas
Bensanpainesäätimen

(se pieni pönttö bensaraiteen edessä johon tulee letku pumpulta) tiivisteet sanoi sopimuksensa irti
Onko muilla kokemusta kyseisestä ongelmasta? Ajattelin että voisko vika olla vaan vanhat tiivisteet vai pystyiskö tukos bensaraiteessa/suuttimissa aiheuttaa tommosen?
Toivottavasti Stadista saa osatettua uuden pönikän...
Viimeksi muokannut ilesoft, Ti Kesäkuu 29. 18:53:33 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ma Kesäkuu 14. 7:46:17 2004
Outoa. Siinä ei ole kuin kaksi mahdollisuutta mistä vuotaa. Joko säätöruuvi (sinetin alla) tai prässätyn kannen välistä.
Ettei vuotaisi letkusta?
Ajas tänne. Mulla on tossa pöydällä orkkis cossun b-painesäädin.
-
ilesoft
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ilesoft » Ma Kesäkuu 28. 11:15:36 2004
Noniin. Nyt tuli saksanmaalta uus osa
Mites asentaminen, lykkäänkö suoraan kiinni vai pitääkö tuota säädintä säätää jotenkin? Tarviiko ilmata?
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Kesäkuu 28. 12:31:05 2004
Ilmata ei ainakaan tarvii
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Kesäkuu 28. 13:36:55 2004
ilesoft kirjoitti:Noniin. Nyt tuli saksanmaalta uus osa
Mites asentaminen, lykkäänkö suoraan kiinni vai pitääkö tuota säädintä säätää jotenkin? Tarviiko ilmata?
Ahtoa on ihan vähän nostettu ja sitä mukaa myös hieman bensanpaineita. Jos oletuksilla lykkäät paikoilleen niin käytä rullilla tarkistettavana ettei vain mene laihalle ahdoilla!
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
ilesoft
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ilesoft » Ti Kesäkuu 29. 18:57:33 2004
Vaihdoin sen uuden tilalle, eikä sitä näköjään voinut mitenkään säätää. Siinä päällä on ihan kiinteän näkönen "tulppa" joka ei pyöriny eikä painunu kun sitä puristelin.
Vanhassa sinetin alta paljastui jonkunnäkönen poraus. Osaako kukaan sanoa tarvitseeko uutta paineensäädintä porailla ja voiko sitä säätää jotenkin. Imusarjasta se kyllä näyttäis ottavan tietonsa, joten tuntuis siltä että se on sama viritysasteesta riippumatta

-
Hannez
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hannez » Ti Kesäkuu 29. 19:05:11 2004
Ota se sinetti pois niin löytyy ihan samanlainen "poraus", mikäli olet saanut cossun orggis säätimen. Eli sinetin alta löytyy kuusiokoloruuvi, josta bensapaineet säädetään. Imusarjasta tulee letku sen takia, että ahdoilla bensapaine nousisi tarvittuun arvoon. Bensapaine tulisi olla luokkaa +3bar normaalisti, ilman ahtoa.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
Karmann
- Viestit: 123
- Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003
Viesti
Kirjoittaja Karmann » Ti Kesäkuu 29. 19:19:35 2004
Tai sit hommaat saatimen moposportista ja se kii..
Ex. #28
Escort RS Cosworth
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 29. 21:58:22 2004
Se poraus on kierre... ja pohjalla häämöttää kuusiokoloavaimen mentävä kolo. Arvasittekin jo, vastapäivään b.paine vähenee ja myötäp...
Bensanpaine on vakiona ilman alipainetta 2,8-3,2 bar (suositus 3,0) ja mitataan ali-/ylipaineletku KYTKETTYNÄ IRTI.
Tässä tapauksessa kun kyseessä on ilmeisesti vakiosuuttimet/-MAP mutta käpälöity piiri(?), bensanpainetta kannattaa alkaa hakemaan haarukasta 3,2 - 3,5 bar. Ei olle kaukana...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Kesäkuu 29. 22:02:40 2004
Jep, hyvät neuvot jo tulivat. Paineet säädettiin aikoinaan 3.7 bariin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015