Bensansyöttöongelma (B-paineensäädin)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ilesoft
Ylläpitäjä

Bensansyöttöongelma (B-paineensäädin)

Viesti Kirjoittaja ilesoft » Su Kesäkuu 13. 11:44:58 2004

Terve taas

Bensanpainesäätimen :?: (se pieni pönttö bensaraiteen edessä johon tulee letku pumpulta) tiivisteet sanoi sopimuksensa irti :(

Onko muilla kokemusta kyseisestä ongelmasta? Ajattelin että voisko vika olla vaan vanhat tiivisteet vai pystyiskö tukos bensaraiteessa/suuttimissa aiheuttaa tommosen?

Toivottavasti Stadista saa osatettua uuden pönikän...
Viimeksi muokannut ilesoft, Ti Kesäkuu 29. 18:53:33 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Kesäkuu 14. 7:46:17 2004

Outoa. Siinä ei ole kuin kaksi mahdollisuutta mistä vuotaa. Joko säätöruuvi (sinetin alla) tai prässätyn kannen välistä.
Ettei vuotaisi letkusta?
Ajas tänne. Mulla on tossa pöydällä orkkis cossun b-painesäädin.

ilesoft
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ilesoft » Ma Kesäkuu 28. 11:15:36 2004

Noniin. Nyt tuli saksanmaalta uus osa :D

Mites asentaminen, lykkäänkö suoraan kiinni vai pitääkö tuota säädintä säätää jotenkin? Tarviiko ilmata?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Kesäkuu 28. 12:31:05 2004

Ilmata ei ainakaan tarvii
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Kesäkuu 28. 13:36:55 2004

ilesoft kirjoitti:Noniin. Nyt tuli saksanmaalta uus osa :D

Mites asentaminen, lykkäänkö suoraan kiinni vai pitääkö tuota säädintä säätää jotenkin? Tarviiko ilmata?
Ahtoa on ihan vähän nostettu ja sitä mukaa myös hieman bensanpaineita. Jos oletuksilla lykkäät paikoilleen niin käytä rullilla tarkistettavana ettei vain mene laihalle ahdoilla!
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ilesoft
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ilesoft » Ti Kesäkuu 29. 18:57:33 2004

Vaihdoin sen uuden tilalle, eikä sitä näköjään voinut mitenkään säätää. Siinä päällä on ihan kiinteän näkönen "tulppa" joka ei pyöriny eikä painunu kun sitä puristelin.

Vanhassa sinetin alta paljastui jonkunnäkönen poraus. Osaako kukaan sanoa tarvitseeko uutta paineensäädintä porailla ja voiko sitä säätää jotenkin. Imusarjasta se kyllä näyttäis ottavan tietonsa, joten tuntuis siltä että se on sama viritysasteesta riippumatta :shock:

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ti Kesäkuu 29. 19:05:11 2004

Ota se sinetti pois niin löytyy ihan samanlainen "poraus", mikäli olet saanut cossun orggis säätimen. Eli sinetin alta löytyy kuusiokoloruuvi, josta bensapaineet säädetään. Imusarjasta tulee letku sen takia, että ahdoilla bensapaine nousisi tarvittuun arvoon. Bensapaine tulisi olla luokkaa +3bar normaalisti, ilman ahtoa.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ti Kesäkuu 29. 19:19:35 2004

Tai sit hommaat saatimen moposportista ja se kii..
Ex. #28
Escort RS Cosworth

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 29. 21:58:22 2004

Se poraus on kierre... ja pohjalla häämöttää kuusiokoloavaimen mentävä kolo. Arvasittekin jo, vastapäivään b.paine vähenee ja myötäp...
Bensanpaine on vakiona ilman alipainetta 2,8-3,2 bar (suositus 3,0) ja mitataan ali-/ylipaineletku KYTKETTYNÄ IRTI.
Tässä tapauksessa kun kyseessä on ilmeisesti vakiosuuttimet/-MAP mutta käpälöity piiri(?), bensanpainetta kannattaa alkaa hakemaan haarukasta 3,2 - 3,5 bar. Ei olle kaukana...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Kesäkuu 29. 22:02:40 2004

Jep, hyvät neuvot jo tulivat. Paineet säädettiin aikoinaan 3.7 bariin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin