Scorpio dsl perävälitys?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Scorpio dsl perävälitys?

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Kesäkuu 12. 12:52:12 2004

Tietääkö kukaan Scorpio dsl peränvälitystä? kai se on 7,5" ?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Scorpio dsl perävälitys?

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Kesäkuu 12. 14:18:42 2004

puuhapete kirjoitti:Tietääkö kukaan Scorpio dsl peränvälitystä? kai se on 7,5" ?
3.92? Tällainen välitys löytyy ainakin Scorpion 7.5" peristä.

Linkissä mulkosilmän välityksiä:
http://www.fordscorpio.co.uk/handbook138.gif
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Kesäkuu 12. 14:35:15 2004

luulis että dsl vähän tuota "harvempi"? sierras esim.3.14
onkohan noissa scorpio dsl edes sit "isoa" perää? meinasin ympätä
lukkoperään ton välityksen..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Kesäkuu 12. 15:00:54 2004

Eikö niissä kaikissa ole 7.5", Scorpion takapalkkihan se on 2WD Cossuunkin napattu, onhan tossa linkissä jossain dieselissä 3.34 perä.
Dieselin MT75 laatikossa on 0.75 5-vaihde, niin luin Sierra 4x4 2.9 Cossu-sivuilta, ei tarvitse kovin harvaa perää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Kesäkuu 12. 15:16:08 2004

joo niimpä näkyyki olevan enpäs hokannut tuota linkkiäs heti! :?
kiitoksia kovasti.. eli sedanin välitys oli tuo 3.36 ja farkun 3.91

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Kesäkuu 12. 16:45:39 2004

puuhapete kirjoitti:joo niimpä näkyyki olevan enpäs hokannut tuota linkkiäs heti! :?
kiitoksia kovasti.. eli sedanin välitys oli tuo 3.36 ja farkun 3.91
Niin ja nämä oli uudemman "mulkosilmän" tietoja, kai vanhemmastakin eli Granadasta jotkut noin hyvät sivut löytyy. Mulla on vanhemman(tod. näk.) perä jossa on 3.92 välitys ja se tuskin on farkun, mikäli Scorpparin tukivarret on on samanlaiset kuin Sierra farkussa? En kyllä hampaita ole laskenut, mutta 3.92 oli kirjoitettu lautaspyörän kylkeen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Scorpio dsl perävälitys?

Viesti Kirjoittaja jjs » La Kesäkuu 12. 17:25:32 2004

puuhapete kirjoitti:Tietääkö kukaan Scorpio dsl peränvälitystä? kai se on 7,5" ?
Jos olet omaasi laittamassa, sulla on Escocossun 7" perä.... Vai oletko rakentamassa isompaa?

On jäänyt vähän hämäräksi tuo Scorpioiden murikan koko; on ilmeisesti kahta kokoa, eli 7" ja 7,5".
86 Dieselissä oli tutulla 7" 3,14 -välityksellä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Kesäkuu 13. 1:39:52 2004

joo ihan omaanihan mä,joo hämärästi muistinki että siinä sellaanen olisi kiinni tai no oli siis :wink: ai olis kumminki molempaa kokoa....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Kesäkuu 13. 13:19:26 2004

Jup. Sierroissa koot menee osapuilleen näin; 1,3 ja 1,6 -> 6,5" lautaspyörä, 2,0, 2,3 (ja diesel), 2,8, XR4x4, cos 4x4 (myös EscoCossu) -> 7" ja takavetocossut -> 7,5". Viimeisissä 1,6 -malleissa on käytetty myös 7".
Tuohon omaasi siis saat laitettua DieselScorpion välityksen, ainakin näkemäni oli 7" 3,14.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Kesäkuu 13. 14:32:44 2004

Jos 500-700nm on raastanut 7" perästä hampaat veks niin eikö sinne kannattaisi laittaa Scorpparin 7.5" ei tarvitse edes vaihtaa vetareita, kun siinä 7" Cossu perässä on(pitäisi olla) 100mm vetonivelet.
Palkin joutuu vaihtamaan, mutta ainakin Scorpparin saa halvalla ja eikö se ole sama kuin 2WD Cosa?
Vähän off-topicina kiinnostaisi voiko noita tukivarsia siirrellä kuinka vapaasti palkista ja mallista toiseen? Cossut lienee hieman matalampia stanuna, onko palkit vai tukivarret erilaisia eli Cossun tukivarsilla takarenkaat ei menisi heti pienestä madalluksesta vinoon?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Kesäkuu 13. 15:37:58 2004

joup.mä siis olen jo vaihtanut sen ison pyllyn sinne paikalleen mutta pähkäilen enään sitä välitystä!! eiks ollut niin että kossus scorpion palkki ja siihen tehdyt ihan omansa tukivarret.näin muistelen jjs.n valistaneen mua.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Kesäkuu 13. 19:45:18 2004

Olisikos jjs:llä tietoa/käytännön kokemusta mitä tuo 4*4 cossun perä kestää kiusata.Ei paikoiltaan revittynynä vaan ihan asiallista polkemista.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin