koneen rakentamisesta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
koneen rakentamisesta
Eli tuossa vähän aikaa sitten ajautui karille OHC koneen vapaastihengittävä viritysprojekti, kun tultiin siihen tulokseen että laitettuihin rahoihin nähden ei saa tarpeeksi tehoa. Tai tehoa saisi kylläkin, mutta sitä vääntöä jolla ajetaan ei saa likimainkaan samalla mitalla kuin turbon kanssa.
Nyt parin kk työssäkäynnin ja rahansäästön jälkeen olisi tarkoitus ruveta rakentamaan turboahdettua 2 litrasta konetta. Kysymys kuuluu: kumpaa kannattaisi lähteä laittelemaan OHC vai DOHC konetta? Luulisi osia löytyvän DOHC koneeseen enemmän, sillä kaikki cossut ja useimmat muutkin turbot on juuri rakennettu DOHC koneen ympärille. Jos saisi hyväkuntoisen DOHC myllyn, niin siihen vain pulttais turbon kiinni ilman sen suurempia muutoksia, onko tämä tuhoontuomittu ajatus? Tavote olisi noin 200heppaa ja vääntöä sit vähän enemmän. Toinen ajatus on ollut ostaa 2litranen ohc, mutta näissä taitaa heti tulla eteen vähintään kannen porttaaminen sekä venttiilien laitto.
Mitä konkreettisia eroja on ohc ja dohc virityksessä mitä pitäs ottaa huomioon? Miten hintaero on? Jotenkin painaa päässä että tuo DOHC olisi se järkevämpi vaihtoehto, kun taas OHC kiinnostas sen takii että nykynen auto on OHC.
Nyt parin kk työssäkäynnin ja rahansäästön jälkeen olisi tarkoitus ruveta rakentamaan turboahdettua 2 litrasta konetta. Kysymys kuuluu: kumpaa kannattaisi lähteä laittelemaan OHC vai DOHC konetta? Luulisi osia löytyvän DOHC koneeseen enemmän, sillä kaikki cossut ja useimmat muutkin turbot on juuri rakennettu DOHC koneen ympärille. Jos saisi hyväkuntoisen DOHC myllyn, niin siihen vain pulttais turbon kiinni ilman sen suurempia muutoksia, onko tämä tuhoontuomittu ajatus? Tavote olisi noin 200heppaa ja vääntöä sit vähän enemmän. Toinen ajatus on ollut ostaa 2litranen ohc, mutta näissä taitaa heti tulla eteen vähintään kannen porttaaminen sekä venttiilien laitto.
Mitä konkreettisia eroja on ohc ja dohc virityksessä mitä pitäs ottaa huomioon? Miten hintaero on? Jotenkin painaa päässä että tuo DOHC olisi se järkevämpi vaihtoehto, kun taas OHC kiinnostas sen takii että nykynen auto on OHC.
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Kyllä sulla nyt on hieman konseptit sekaisin. Cosworthin koneet on rakennettu nimenomaan OHC:n pohjalle, mm. siihen on laitettu Cosworthin suunnittelema 16-venttiili kansi. Tavan Sierran DOHC on 8-venttiilikone, johon on näköjään pirun vaikea löytää viritysosia ja ne mitä löytyy, maksaa paperirahaa. Escort RS2000:n 150hp kone on (käsittääkseni) tehty tuon DOHC:n pohjalle.
-
- Ylläpitäjä
Re: ...
onhan se Cossukin DOHC ja 16v mutta suunilleen Sama Lohko kun OHC koneessa.hawkki kirjoitti:eiköhän kuitenkin ohc ole se 8 venttiilinen ja dohc 16 venttiilinen. cosworthin kone on dohc
sitten tämä Sierroissa ja sorppiossa ja rs2000 escoissa käytetty DOCH on Ketjuvetonen Jakopää ja vain rs2000 Escossa 16v jansi muissa on 8v ja ihan Erilainen Lohko kuin OHC koneessa!
korjatkaa viisaammat jos olen vääräs...?!?
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
Eiköhän se DOHC tarkoita vain ja ainoastaan DoubleOverHeadCamshaft, vai? 

#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07
-
- Ylläpitäjä
entäs tämä
onkos miten hullu ajatus jos kerta cossun kone pohjautuu ohc koneeseen että ostaa ohc koneen, ja laittaa cosworth -kannen siihen kiinni ?
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: ...
Eiköhän se näin ainakin tähän asti...rstLate kirjoitti:onhan se Cossukin DOHC ja 16v mutta suunilleen Sama Lohko kun OHC koneessa.hawkki kirjoitti:eiköhän kuitenkin ohc ole se 8 venttiilinen ja dohc 16 venttiilinen. cosworthin kone on dohc
sitten tämä Sierroissa ja sorppiossa ja rs2000 escoissa käytetty DOCH on Ketjuvetonen Jakopää ja vain rs2000 Escossa 16v jansi muissa on 8v ja ihan Erilainen Lohko kuin OHC koneessa!
korjatkaa viisaammat jos olen vääräs...?!?
(S)OHC= 8 venaa,1 keppi
DOHC(Dagenham I4)= 8 venaa,2 keppiä
RS2000= 16 venaa,2 keppiä
COSSU(200-lohko,vastaava kuin ohc.n 20 ja 205)= 16 venaa,2 keppiä
Ja tuo dohcin viritys varsinkin turbon kanssa voi tuottaa melkoista päänvaivaa pelkästään kannen osalta...
Eli järkevät aihio vaihtoehdot ovat OHC tai Cosworth....
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Re: entäs tämä
Käsittääkseni tota on tehty just toisinpäin...hawkki kirjoitti:onkos miten hullu ajatus jos kerta cossun kone pohjautuu ohc koneeseen että ostaa ohc koneen, ja laittaa cosworth -kannen siihen kiinni ?
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Ylläpitäjä
toisin päin
cosworth kone, ja ohc kansi ? vai..? ainakaan mun mielestä tossa ei ois mitää järkee..
-
- Viestit: 3171
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä tarkoittaa. Ja DOHC:ssa on pakonokka ja imunokka, niin kuin pitääkin, mutta ei enempää kuin 1 kpl / sylinteri.replica kirjoitti:Eiköhän se DOHC tarkoita vain ja ainoastaan DoubleOverHeadCamshaft, vai?
OHC on huomattavasti halvempi ja järkevämpi virityskohde, niin kuin edellä on jo useasti käynytkin ilmi. Jollet usko, niin koita kysellä osien hintoja kumpaankin koneeseen liikkeistä...
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä!
Persaukiset ajaa dieselillä!

-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: toisin päin
Cossussa kun tahtoo se alakerta olla parempi ja kestävämpi...hawkki kirjoitti:cosworth kone, ja ohc kansi ? vai..? ainakaan mun mielestä tossa ei ois mitää järkee..
mm. äffäläisissä vapareissakin paljon käytetty cossun alakertaa ja ohc kantta...
-
- Viestit: 3171
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
- Paikkakunta: Vantaa
Re: toisin päin
Cossussa ja OHC:ssa on periaatteessa sama lohko, mutta eri kansi.hawkki kirjoitti:cosworth kone, ja ohc kansi ? vai..? ainakaan mun mielestä tossa ei ois mitää järkee..
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä!
Persaukiset ajaa dieselillä!

-
- Ylläpitäjä
ok
eli näyttäs siltä että kannattas se 2 litranen ohc ottaa työn alle. Mitä tehoja on mahollista saada ulos jos pitää koneen vakiona, ja vaan pulttaa turbon kiinni. Entä vääntöä? Vääntöä tässä ensisijaisesti haetaan, ja käsittääkseni huipputehot lähinnä kärsii jos ei avarra kanavia, suurenna venttiilejä, vaiha nokkaa jne jne..
Ruiskukone ois varmasti se järkevämpi vaihtoehto kun kaasari.
Ruiskukone ois varmasti se järkevämpi vaihtoehto kun kaasari.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: ok
Tuosta voi olla montaa eri mieltä...vakio ruisku ei suurilla paineilla pelitä,ellei sitten rakenna oman ecun rinnalle jotain ruiskunohjausta tms.Haltec myös yksi vaihtoehto.hawkki kirjoitti:Ruiskukone ois varmasti se järkevämpi vaihtoehto kun kaasari.
Mielestäni melkein helpompi paineistetuilla kaasareilla rakentaa ohc...
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Tuolta voi löytyä ihan mielenkiintoista tekstiä Newis:n turbo ohc kokemuksista: http://virtual04.int2000.net/foorumi/vi ... hp?t=80529
(jos linkki ei toimi, niin sieltä jäsenkeskustelun puolelta löytyy toi viestiketju "Kokemuksia Turbo OHC ruiskulla, (Aihe sisältää mm SMT6 )")
(jos linkki ei toimi, niin sieltä jäsenkeskustelun puolelta löytyy toi viestiketju "Kokemuksia Turbo OHC ruiskulla, (Aihe sisältää mm SMT6 )")
-
- Ylläpitäjä
.
Ei ne kaasarit mitään halpoja ole. Tuplien säätäminen ja kunnossapitäminen helevetin vaikeeta. Bensaakin kuluu enemmän.
Jos ostas ohjelmoitavan ruiskun ni se kustantas sen 1000e kait, mut sillä olis helppo säätää seoksia sun muita?
Mutta kait sillä vakio ruiskullakin pärjäilee? mikä on se raja jossa rupee ottamaan vastaan? 1.3 bar riittäs ihan hyvin..
Toisaalta, jos löytys 1 kaasarin setuppia niin sitäkin vois harkita. Mutta 1 pystykaasuttimen löytäminen on kohtuullisen vaikeata, jos suljetaan pois nämä vakiot.
Jos ostas ohjelmoitavan ruiskun ni se kustantas sen 1000e kait, mut sillä olis helppo säätää seoksia sun muita?
Mutta kait sillä vakio ruiskullakin pärjäilee? mikä on se raja jossa rupee ottamaan vastaan? 1.3 bar riittäs ihan hyvin..
Toisaalta, jos löytys 1 kaasarin setuppia niin sitäkin vois harkita. Mutta 1 pystykaasuttimen löytäminen on kohtuullisen vaikeata, jos suljetaan pois nämä vakiot.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: entäs tämä
Noita cossun kansia ei ihan jokapaikasta löydy kuten ohc:n kansiahawkki kirjoitti:onkos miten hullu ajatus jos kerta cossun kone pohjautuu ohc koneeseen että ostaa ohc koneen, ja laittaa cosworth -kannen siihen kiinni ?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: .
Ohjelmoitava ruisku on hyvä mikäli haluaa kerralla hyvän...hawkki kirjoitti:Ei ne kaasarit mitään halpoja ole. Tuplien säätäminen ja kunnossapitäminen helevetin vaikeeta. Bensaakin kuluu enemmän.
Jos ostas ohjelmoitavan ruiskun ni se kustantas sen 1000e kait, mut sillä olis helppo säätää seoksia sun muita?
Mutta kait sillä vakio ruiskullakin pärjäilee? mikä on se raja jossa rupee ottamaan vastaan? 1.3 bar riittäs ihan hyvin..
Toisaalta, jos löytys 1 kaasarin setuppia niin sitäkin vois harkita. Mutta 1 pystykaasuttimen löytäminen on kohtuullisen vaikeata, jos suljetaan pois nämä vakiot.
Mutta löytyyhän niitä kaasareita,ja voihan niitä paineistaa itsekkin...
1.3 barin ahdoilla ei pelitä vakioruisku,mikäli puhut kokonaispaineesta niin sit ok...
Esim. pieni ihi turbo,paineistettu kaasari,2 kansipaffia ja peltilevy(ei välttämättä tartte) ja ahtoja enintään 0.5bar niin pelaa..
Ruiskun kanssa olen kuullut juttuja että on laitettu ihi, 2k.paffia ja peltilevy väliin ja laitettu bensanpaineesäädin josta laitettu soppaa tulemaan enemmän niin on jotenkuten toiminut 0.5 ahdolla...
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: .
Mutta sitten taas kun nostaa bensanpaineita niin auto saa kakkua koko ajan enemmän eli toisin sanoen se käy koko ajan todella rikkaalla eikä näin ollen ole kovin taloudellinen vehje.fomoco3 kirjoitti: Ruiskun kanssa olen kuullut juttuja että on laitettu ihi, 2k.paffia ja peltilevy väliin ja laitettu bensanpaineesäädin josta laitettu soppaa tulemaan enemmän niin on jotenkuten toiminut 0.5 ahdolla...
Jos haluaa rakentaa kunnollisen toimivan OHC turbon niin alakerta kannattaa päivittää cossun osilla ja jos haluaa rakentaa ruiskulla niin sitten esim. cossun ruisku jota useasti käytetään OHC:ta turbotettaessa. Kaasaritkin on yksi vaihtoehto mutta kuten joku jo sanoi niin vaikea säätää ja vie enemmän bensaa. Parhaan lopputuloksen saa säädettävällä ruiskulla esim. Hestec, Haltech, DTA, Perfect power, Autronic ym. mutta ne sitten maksaa hiukan enemmän..
Kannattaa laskea sitten vielä kustannuksiin jarrujen ym. päivitys tehojen noustessa niin että se menee muutoskatsastuksesta läpi. Ja jos sitä vääntöä haluaa niin kyllä se kytkinkin menee vaihtoon jossain vaiheessa..
Toyota Supra TT
-
- Ylläpitäjä
kyllä.
Siksi on mulla vaaka kallistumassa kaasarisetuppiin päin, koska ei ole hajuakaan miten ruisku säätyy.. Mikä on mappi, mistä se ottaa tiedot millo pitää ruiskuttaa ja kuinka paljon. Kaasri on kait siinämielessä helpompi et se on mekaaninen. Mutta kuitnekin tuo ruiksu olisi parempi, mutta kun ei ole mitään kokemusta ruiskuista ni paha lähtee tekeen mitään! Eikä ole netistäkään löytynyt tyhjentävää tietoa kysymyksiin mitkä mua askarruttaa ruiskuissa.
edit: Tarkoitus on vain rakentaa kone askarteluhuoneessa. Kun se on valmis niin etsitään auto johonka se istutetaan. Eli nuo muutoskatsastukset sun muut eivät ole surun aihe. Nyt on pelkästään koneen rakentelu tähtäimessä. Ja eihän mikään estäs katsastaa autoo toisella moottorilla ku millä sitä sit ajetaan
edit: Tarkoitus on vain rakentaa kone askarteluhuoneessa. Kun se on valmis niin etsitään auto johonka se istutetaan. Eli nuo muutoskatsastukset sun muut eivät ole surun aihe. Nyt on pelkästään koneen rakentelu tähtäimessä. Ja eihän mikään estäs katsastaa autoo toisella moottorilla ku millä sitä sit ajetaan

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Alta 200hv kone syntyisi bensan syötön osalta varmasti Stokka turbon Weber 32DAT-kaasarilla helpoiten, jos sellaisen onnistuu jostain sopivaan rahaan näppeihinsä saamaan.
OHC:n ruiskua voi käyttää turbon kanssa kuten monet ovat kertoneet, mutta yli 0.5bar paineilla rupee sytytys olemaan jo aika hukassa.
Cossun ruiskun saa viritelty SOHC koneeseen vähän halvemmalla kuin PC-ohjelmoitavan, mutta kun palotilat ja kanavat on niin erilaiset niin ei sitäkään ihan täysin kohdalleen saa, ilman one-off lastua ja se taas maksaa yhtä paljon kuin PC-ohjelmoitava ruisku.
Jos lähes vakioon koneeseen on tarkoitus puskee 1.3bar ylipainetta niin kannattaa rakentaa muutamia varakoneita sinne askarteluhuoneeseen
OHC:n ruiskua voi käyttää turbon kanssa kuten monet ovat kertoneet, mutta yli 0.5bar paineilla rupee sytytys olemaan jo aika hukassa.
Cossun ruiskun saa viritelty SOHC koneeseen vähän halvemmalla kuin PC-ohjelmoitavan, mutta kun palotilat ja kanavat on niin erilaiset niin ei sitäkään ihan täysin kohdalleen saa, ilman one-off lastua ja se taas maksaa yhtä paljon kuin PC-ohjelmoitava ruisku.
Jos lähes vakioon koneeseen on tarkoitus puskee 1.3bar ylipainetta niin kannattaa rakentaa muutamia varakoneita sinne askarteluhuoneeseen

4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Ylläpitäjä
jeps
niinpä niin. Tarkoitin kokonaipainetta 1.3bar eli ahtoja .3 
Pitää kai ruveta opiskelemaan tuota ruiskujen sielunelämää, ja tutustua tuohon megasquirt juttuun. Elektroniikan puolelta kyllä löytyy kokemusta ja osaamista, mutta harmi vaan että koko tämä ruiskutuksen tietous, perusteista alkaen on aika heikko. Siis kyllä mä ymmärrän mitä siinä tapahtuu ja miksi, mutta en miten
Eli jos ois teillä jollakin hyviä sivuja tiedossa missä selostettas ruiskun toimintaa niin pasteisitteko linkkiä.

Pitää kai ruveta opiskelemaan tuota ruiskujen sielunelämää, ja tutustua tuohon megasquirt juttuun. Elektroniikan puolelta kyllä löytyy kokemusta ja osaamista, mutta harmi vaan että koko tämä ruiskutuksen tietous, perusteista alkaen on aika heikko. Siis kyllä mä ymmärrän mitä siinä tapahtuu ja miksi, mutta en miten

Eli jos ois teillä jollakin hyviä sivuja tiedossa missä selostettas ruiskun toimintaa niin pasteisitteko linkkiä.
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Tuolla kaasarilla on penkitetty yli 300hv tuloksia. Niitä löytyy jopa uutena freetechnics nimisestä lafkasta!SLEI kirjoitti:Alta 200hv kone syntyisi bensan syötön osalta varmasti Stokka turbon Weber 32DAT-kaasarilla helpoiten, jos sellaisen onnistuu jostain sopivaan rahaan näppeihinsä saamaan.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: jeps
Mulla on iS:n vakioruisku toiminut tuonne ~0.7bar kieppeille, microdynamicsin pic5 lisärikastimella painetta >1bar ja vääntöä 350nmhawkki kirjoitti:niinpä niin. Tarkoitin kokonaipainetta 1.3bar eli ahtoja .3
Pitää kai ruveta opiskelemaan tuota ruiskujen sielunelämää, ja tutustua tuohon megasquirt juttuun. Elektroniikan puolelta kyllä löytyy kokemusta ja osaamista, mutta harmi vaan että koko tämä ruiskutuksen tietous, perusteista alkaen on aika heikko. Siis kyllä mä ymmärrän mitä siinä tapahtuu ja miksi, mutta en miten
Eli jos ois teillä jollakin hyviä sivuja tiedossa missä selostettas ruiskun toimintaa niin pasteisitteko linkkiä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tiedän, mutta paino oli sanalla helpoiten, 2.0 Stokkasta napaten ei sille varmasti tarvitsisi edes tehdä säätöä. Freetecnicsin hinta kaasarille uutena taisi olla 3500 mummoo joten ei se kovin halpa vaihtoehto ole. (Niitä saakin näköjään vieläkin 530€).paperman kirjoitti:Tuolla kaasarilla on penkitetty yli 300hv tuloksia. Niitä löytyy jopa uutena freetechnics nimisestä lafkasta!SLEI kirjoitti:Alta 200hv kone syntyisi bensan syötön osalta varmasti Stokka turbon Weber 32DAT-kaasarilla helpoiten, jos sellaisen onnistuu jostain sopivaan rahaan näppeihinsä saamaan.
On niitä DAT kaasareita yli 2L V6 turboihinkin ängetty, mutta 1.6L koneeseen ja n. 1bar max ylipaineille se alunperin on tarkoitettu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Kyllähän se Dat on helpoimpia vaihtoehtoja! Semmosella toimii vaan aika pirun hienosti. Mulla oli tuommonen vielä vuosi sitten. Sitten kirjaimet vaihtoi paikkaa ja tilalle tuli Dta. 

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re: kyllä.
ja sehän on laitonta että jos noin meinaat menetellä, älä kerro siitä kenellekään.hawkki kirjoitti:Ja eihän mikään estäs katsastaa autoo toisella moottorilla ku millä sitä sit ajetaan
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vee niinko Voima
Tähän väliin kriittinen kommentti koskien koko topickia... Vee niinko Voima! 

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: Vee niinko Voima
Pitänee kyllä paikkansa, tässähän tietenkin tarkoitetaan kasia....MouTine kirjoitti:Tähän väliin kriittinen kommentti koskien koko topickia... Vee niinko Voima!
