koneen rakentamisesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hawkki
Ylläpitäjä

koneen rakentamisesta

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Kesäkuu 14. 21:38:23 2004

Eli tuossa vähän aikaa sitten ajautui karille OHC koneen vapaastihengittävä viritysprojekti, kun tultiin siihen tulokseen että laitettuihin rahoihin nähden ei saa tarpeeksi tehoa. Tai tehoa saisi kylläkin, mutta sitä vääntöä jolla ajetaan ei saa likimainkaan samalla mitalla kuin turbon kanssa.

Nyt parin kk työssäkäynnin ja rahansäästön jälkeen olisi tarkoitus ruveta rakentamaan turboahdettua 2 litrasta konetta. Kysymys kuuluu: kumpaa kannattaisi lähteä laittelemaan OHC vai DOHC konetta? Luulisi osia löytyvän DOHC koneeseen enemmän, sillä kaikki cossut ja useimmat muutkin turbot on juuri rakennettu DOHC koneen ympärille. Jos saisi hyväkuntoisen DOHC myllyn, niin siihen vain pulttais turbon kiinni ilman sen suurempia muutoksia, onko tämä tuhoontuomittu ajatus? Tavote olisi noin 200heppaa ja vääntöä sit vähän enemmän. Toinen ajatus on ollut ostaa 2litranen ohc, mutta näissä taitaa heti tulla eteen vähintään kannen porttaaminen sekä venttiilien laitto.

Mitä konkreettisia eroja on ohc ja dohc virityksessä mitä pitäs ottaa huomioon? Miten hintaero on? Jotenkin painaa päässä että tuo DOHC olisi se järkevämpi vaihtoehto, kun taas OHC kiinnostas sen takii että nykynen auto on OHC.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Kesäkuu 14. 21:45:00 2004

Kyllä sulla nyt on hieman konseptit sekaisin. Cosworthin koneet on rakennettu nimenomaan OHC:n pohjalle, mm. siihen on laitettu Cosworthin suunnittelema 16-venttiili kansi. Tavan Sierran DOHC on 8-venttiilikone, johon on näköjään pirun vaikea löytää viritysosia ja ne mitä löytyy, maksaa paperirahaa. Escort RS2000:n 150hp kone on (käsittääkseni) tehty tuon DOHC:n pohjalle.

hawkki
Ylläpitäjä

...

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Kesäkuu 14. 21:46:54 2004

eiköhän kuitenkin ohc ole se 8 venttiilinen ja dohc 16 venttiilinen. cosworthin kone on dohc

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Kesäkuu 14. 21:47:52 2004

unohda se sierran doch ja paineista ohc, pääset helpommalla!

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Kesäkuu 14. 21:51:20 2004

Tutki vaikka klubin sivujen arkistoja. Sierran DOHC kone on 8-venttiilikone. Cosworthin kone sitten ihan erikseen 16v, toki sekin on kahdella kannen yläpuolisella nokalla. OHC myös 8-venttiilikone.

rstLate
Ylläpitäjä

Re: ...

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ma Kesäkuu 14. 21:52:31 2004

hawkki kirjoitti:eiköhän kuitenkin ohc ole se 8 venttiilinen ja dohc 16 venttiilinen. cosworthin kone on dohc
onhan se Cossukin DOHC ja 16v mutta suunilleen Sama Lohko kun OHC koneessa.
sitten tämä Sierroissa ja sorppiossa ja rs2000 escoissa käytetty DOCH on Ketjuvetonen Jakopää ja vain rs2000 Escossa 16v jansi muissa on 8v ja ihan Erilainen Lohko kuin OHC koneessa!

korjatkaa viisaammat jos olen vääräs...?!?

-Teme-
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

Viesti Kirjoittaja -Teme- » Ma Kesäkuu 14. 21:54:53 2004

Eiköhän se DOHC tarkoita vain ja ainoastaan DoubleOverHeadCamshaft, vai? :roll:
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07

hawkki
Ylläpitäjä

entäs tämä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Kesäkuu 14. 22:03:17 2004

onkos miten hullu ajatus jos kerta cossun kone pohjautuu ohc koneeseen että ostaa ohc koneen, ja laittaa cosworth -kannen siihen kiinni ?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: ...

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Kesäkuu 14. 22:05:25 2004

rstLate kirjoitti:
hawkki kirjoitti:eiköhän kuitenkin ohc ole se 8 venttiilinen ja dohc 16 venttiilinen. cosworthin kone on dohc
onhan se Cossukin DOHC ja 16v mutta suunilleen Sama Lohko kun OHC koneessa.
sitten tämä Sierroissa ja sorppiossa ja rs2000 escoissa käytetty DOCH on Ketjuvetonen Jakopää ja vain rs2000 Escossa 16v jansi muissa on 8v ja ihan Erilainen Lohko kuin OHC koneessa!

korjatkaa viisaammat jos olen vääräs...?!?
Eiköhän se näin ainakin tähän asti...
(S)OHC= 8 venaa,1 keppi
DOHC(Dagenham I4)= 8 venaa,2 keppiä
RS2000= 16 venaa,2 keppiä
COSSU(200-lohko,vastaava kuin ohc.n 20 ja 205)= 16 venaa,2 keppiä



Ja tuo dohcin viritys varsinkin turbon kanssa voi tuottaa melkoista päänvaivaa pelkästään kannen osalta...

Eli järkevät aihio vaihtoehdot ovat OHC tai Cosworth....
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Re: entäs tämä

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Kesäkuu 14. 22:10:21 2004

hawkki kirjoitti:onkos miten hullu ajatus jos kerta cossun kone pohjautuu ohc koneeseen että ostaa ohc koneen, ja laittaa cosworth -kannen siihen kiinni ?
Käsittääkseni tota on tehty just toisinpäin...
Ford Fiesta ST 2013
#727

hawkki
Ylläpitäjä

toisin päin

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Kesäkuu 14. 22:14:11 2004

cosworth kone, ja ohc kansi ? vai..? ainakaan mun mielestä tossa ei ois mitää järkee..

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Ma Kesäkuu 14. 22:17:11 2004

replica kirjoitti:Eiköhän se DOHC tarkoita vain ja ainoastaan DoubleOverHeadCamshaft, vai? :roll:
Kyllä tarkoittaa. Ja DOHC:ssa on pakonokka ja imunokka, niin kuin pitääkin, mutta ei enempää kuin 1 kpl / sylinteri.
OHC on huomattavasti halvempi ja järkevämpi virityskohde, niin kuin edellä on jo useasti käynytkin ilmi. Jollet usko, niin koita kysellä osien hintoja kumpaankin koneeseen liikkeistä...
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: toisin päin

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Kesäkuu 14. 22:18:32 2004

hawkki kirjoitti:cosworth kone, ja ohc kansi ? vai..? ainakaan mun mielestä tossa ei ois mitää järkee..
Cossussa kun tahtoo se alakerta olla parempi ja kestävämpi...
mm. äffäläisissä vapareissakin paljon käytetty cossun alakertaa ja ohc kantta...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Re: toisin päin

Viesti Kirjoittaja Marja » Ma Kesäkuu 14. 22:18:36 2004

hawkki kirjoitti:cosworth kone, ja ohc kansi ? vai..? ainakaan mun mielestä tossa ei ois mitää järkee..
Cossussa ja OHC:ssa on periaatteessa sama lohko, mutta eri kansi.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

hawkki
Ylläpitäjä

ok

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Kesäkuu 14. 22:22:00 2004

eli näyttäs siltä että kannattas se 2 litranen ohc ottaa työn alle. Mitä tehoja on mahollista saada ulos jos pitää koneen vakiona, ja vaan pulttaa turbon kiinni. Entä vääntöä? Vääntöä tässä ensisijaisesti haetaan, ja käsittääkseni huipputehot lähinnä kärsii jos ei avarra kanavia, suurenna venttiilejä, vaiha nokkaa jne jne..

Ruiskukone ois varmasti se järkevämpi vaihtoehto kun kaasari.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: ok

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Kesäkuu 14. 22:26:44 2004

hawkki kirjoitti:Ruiskukone ois varmasti se järkevämpi vaihtoehto kun kaasari.
Tuosta voi olla montaa eri mieltä...vakio ruisku ei suurilla paineilla pelitä,ellei sitten rakenna oman ecun rinnalle jotain ruiskunohjausta tms.Haltec myös yksi vaihtoehto.

Mielestäni melkein helpompi paineistetuilla kaasareilla rakentaa ohc...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Kesäkuu 14. 22:30:25 2004

Tuolta voi löytyä ihan mielenkiintoista tekstiä Newis:n turbo ohc kokemuksista: http://virtual04.int2000.net/foorumi/vi ... hp?t=80529
(jos linkki ei toimi, niin sieltä jäsenkeskustelun puolelta löytyy toi viestiketju "Kokemuksia Turbo OHC ruiskulla, (Aihe sisältää mm SMT6 )")

hawkki
Ylläpitäjä

.

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Kesäkuu 14. 22:32:50 2004

Ei ne kaasarit mitään halpoja ole. Tuplien säätäminen ja kunnossapitäminen helevetin vaikeeta. Bensaakin kuluu enemmän.

Jos ostas ohjelmoitavan ruiskun ni se kustantas sen 1000e kait, mut sillä olis helppo säätää seoksia sun muita?

Mutta kait sillä vakio ruiskullakin pärjäilee? mikä on se raja jossa rupee ottamaan vastaan? 1.3 bar riittäs ihan hyvin..

Toisaalta, jos löytys 1 kaasarin setuppia niin sitäkin vois harkita. Mutta 1 pystykaasuttimen löytäminen on kohtuullisen vaikeata, jos suljetaan pois nämä vakiot.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: entäs tämä

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Kesäkuu 14. 22:40:31 2004

hawkki kirjoitti:onkos miten hullu ajatus jos kerta cossun kone pohjautuu ohc koneeseen että ostaa ohc koneen, ja laittaa cosworth -kannen siihen kiinni ?
Noita cossun kansia ei ihan jokapaikasta löydy kuten ohc:n kansia
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: .

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Kesäkuu 14. 22:44:21 2004

hawkki kirjoitti:Ei ne kaasarit mitään halpoja ole. Tuplien säätäminen ja kunnossapitäminen helevetin vaikeeta. Bensaakin kuluu enemmän.

Jos ostas ohjelmoitavan ruiskun ni se kustantas sen 1000e kait, mut sillä olis helppo säätää seoksia sun muita?

Mutta kait sillä vakio ruiskullakin pärjäilee? mikä on se raja jossa rupee ottamaan vastaan? 1.3 bar riittäs ihan hyvin..

Toisaalta, jos löytys 1 kaasarin setuppia niin sitäkin vois harkita. Mutta 1 pystykaasuttimen löytäminen on kohtuullisen vaikeata, jos suljetaan pois nämä vakiot.
Ohjelmoitava ruisku on hyvä mikäli haluaa kerralla hyvän...
Mutta löytyyhän niitä kaasareita,ja voihan niitä paineistaa itsekkin...

1.3 barin ahdoilla ei pelitä vakioruisku,mikäli puhut kokonaispaineesta niin sit ok...

Esim. pieni ihi turbo,paineistettu kaasari,2 kansipaffia ja peltilevy(ei välttämättä tartte) ja ahtoja enintään 0.5bar niin pelaa..
Ruiskun kanssa olen kuullut juttuja että on laitettu ihi, 2k.paffia ja peltilevy väliin ja laitettu bensanpaineesäädin josta laitettu soppaa tulemaan enemmän niin on jotenkuten toiminut 0.5 ahdolla...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: .

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Kesäkuu 15. 0:06:43 2004

fomoco3 kirjoitti: Ruiskun kanssa olen kuullut juttuja että on laitettu ihi, 2k.paffia ja peltilevy väliin ja laitettu bensanpaineesäädin josta laitettu soppaa tulemaan enemmän niin on jotenkuten toiminut 0.5 ahdolla...
Mutta sitten taas kun nostaa bensanpaineita niin auto saa kakkua koko ajan enemmän eli toisin sanoen se käy koko ajan todella rikkaalla eikä näin ollen ole kovin taloudellinen vehje.

Jos haluaa rakentaa kunnollisen toimivan OHC turbon niin alakerta kannattaa päivittää cossun osilla ja jos haluaa rakentaa ruiskulla niin sitten esim. cossun ruisku jota useasti käytetään OHC:ta turbotettaessa. Kaasaritkin on yksi vaihtoehto mutta kuten joku jo sanoi niin vaikea säätää ja vie enemmän bensaa. Parhaan lopputuloksen saa säädettävällä ruiskulla esim. Hestec, Haltech, DTA, Perfect power, Autronic ym. mutta ne sitten maksaa hiukan enemmän..

Kannattaa laskea sitten vielä kustannuksiin jarrujen ym. päivitys tehojen noustessa niin että se menee muutoskatsastuksesta läpi. Ja jos sitä vääntöä haluaa niin kyllä se kytkinkin menee vaihtoon jossain vaiheessa..
Toyota Supra TT

hawkki
Ylläpitäjä

kyllä.

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Kesäkuu 15. 0:59:01 2004

Siksi on mulla vaaka kallistumassa kaasarisetuppiin päin, koska ei ole hajuakaan miten ruisku säätyy.. Mikä on mappi, mistä se ottaa tiedot millo pitää ruiskuttaa ja kuinka paljon. Kaasri on kait siinämielessä helpompi et se on mekaaninen. Mutta kuitnekin tuo ruiksu olisi parempi, mutta kun ei ole mitään kokemusta ruiskuista ni paha lähtee tekeen mitään! Eikä ole netistäkään löytynyt tyhjentävää tietoa kysymyksiin mitkä mua askarruttaa ruiskuissa.

edit: Tarkoitus on vain rakentaa kone askarteluhuoneessa. Kun se on valmis niin etsitään auto johonka se istutetaan. Eli nuo muutoskatsastukset sun muut eivät ole surun aihe. Nyt on pelkästään koneen rakentelu tähtäimessä. Ja eihän mikään estäs katsastaa autoo toisella moottorilla ku millä sitä sit ajetaan :)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Kesäkuu 15. 3:22:06 2004

Alta 200hv kone syntyisi bensan syötön osalta varmasti Stokka turbon Weber 32DAT-kaasarilla helpoiten, jos sellaisen onnistuu jostain sopivaan rahaan näppeihinsä saamaan.
OHC:n ruiskua voi käyttää turbon kanssa kuten monet ovat kertoneet, mutta yli 0.5bar paineilla rupee sytytys olemaan jo aika hukassa.
Cossun ruiskun saa viritelty SOHC koneeseen vähän halvemmalla kuin PC-ohjelmoitavan, mutta kun palotilat ja kanavat on niin erilaiset niin ei sitäkään ihan täysin kohdalleen saa, ilman one-off lastua ja se taas maksaa yhtä paljon kuin PC-ohjelmoitava ruisku.

Jos lähes vakioon koneeseen on tarkoitus puskee 1.3bar ylipainetta niin kannattaa rakentaa muutamia varakoneita sinne askarteluhuoneeseen :D
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Kesäkuu 15. 8:51:20 2004

Ihan ensin muistetaan se että mikä on lähtökohta.
Mallisarjan tehokkain malli + 20% tehoa. Nää kun muistaa niin ei tule bumerangia katsastuksessa.

Konevaihtoehtoja kyllä löytyy ja on sama onko se ohc vai dohc. Molemmista saa puristettua tehoja riittävästi.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 15. 9:36:14 2004

Ja ennen kuin vaihtoehdot menee ihan epätoivoisiksi, niin muistuttaisin, että Megasquirt PC-ohjelmoitava ruisku kustantaa noin 200e jos vain virittäjällä on viitseliäisyyttä ja oma-aloitteisuutta. Omat kokemukset ovat vain ja ainoastaan positiivisia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

hawkki
Ylläpitäjä

jeps

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Kesäkuu 15. 11:24:58 2004

niinpä niin. Tarkoitin kokonaipainetta 1.3bar eli ahtoja .3 :)

Pitää kai ruveta opiskelemaan tuota ruiskujen sielunelämää, ja tutustua tuohon megasquirt juttuun. Elektroniikan puolelta kyllä löytyy kokemusta ja osaamista, mutta harmi vaan että koko tämä ruiskutuksen tietous, perusteista alkaen on aika heikko. Siis kyllä mä ymmärrän mitä siinä tapahtuu ja miksi, mutta en miten :)

Eli jos ois teillä jollakin hyviä sivuja tiedossa missä selostettas ruiskun toimintaa niin pasteisitteko linkkiä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Kesäkuu 15. 11:27:24 2004

SLEI kirjoitti:Alta 200hv kone syntyisi bensan syötön osalta varmasti Stokka turbon Weber 32DAT-kaasarilla helpoiten, jos sellaisen onnistuu jostain sopivaan rahaan näppeihinsä saamaan.
Tuolla kaasarilla on penkitetty yli 300hv tuloksia. Niitä löytyy jopa uutena freetechnics nimisestä lafkasta!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: jeps

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 15. 11:31:20 2004

hawkki kirjoitti:niinpä niin. Tarkoitin kokonaipainetta 1.3bar eli ahtoja .3 :)

Pitää kai ruveta opiskelemaan tuota ruiskujen sielunelämää, ja tutustua tuohon megasquirt juttuun. Elektroniikan puolelta kyllä löytyy kokemusta ja osaamista, mutta harmi vaan että koko tämä ruiskutuksen tietous, perusteista alkaen on aika heikko. Siis kyllä mä ymmärrän mitä siinä tapahtuu ja miksi, mutta en miten :)

Eli jos ois teillä jollakin hyviä sivuja tiedossa missä selostettas ruiskun toimintaa niin pasteisitteko linkkiä.
Mulla on iS:n vakioruisku toiminut tuonne ~0.7bar kieppeille, microdynamicsin pic5 lisärikastimella painetta >1bar ja vääntöä 350nm
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Kesäkuu 15. 12:08:50 2004

paperman kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Alta 200hv kone syntyisi bensan syötön osalta varmasti Stokka turbon Weber 32DAT-kaasarilla helpoiten, jos sellaisen onnistuu jostain sopivaan rahaan näppeihinsä saamaan.
Tuolla kaasarilla on penkitetty yli 300hv tuloksia. Niitä löytyy jopa uutena freetechnics nimisestä lafkasta!
Tiedän, mutta paino oli sanalla helpoiten, 2.0 Stokkasta napaten ei sille varmasti tarvitsisi edes tehdä säätöä. Freetecnicsin hinta kaasarille uutena taisi olla 3500 mummoo joten ei se kovin halpa vaihtoehto ole. (Niitä saakin näköjään vieläkin 530€).
On niitä DAT kaasareita yli 2L V6 turboihinkin ängetty, mutta 1.6L koneeseen ja n. 1bar max ylipaineille se alunperin on tarkoitettu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Kesäkuu 15. 13:48:01 2004

Kyllähän se Dat on helpoimpia vaihtoehtoja! Semmosella toimii vaan aika pirun hienosti. Mulla oli tuommonen vielä vuosi sitten. Sitten kirjaimet vaihtoi paikkaa ja tilalle tuli Dta. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Kesäkuu 15. 17:14:59 2004

Täällä olisi yksi ylimmääräinen webrun 32dat ja rahalla saa pois 8)
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: kyllä.

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Kesäkuu 15. 21:38:47 2004

hawkki kirjoitti:Ja eihän mikään estäs katsastaa autoo toisella moottorilla ku millä sitä sit ajetaan :)
ja sehän on laitonta että jos noin meinaat menetellä, älä kerro siitä kenellekään.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Kesäkuu 15. 23:08:17 2004

mistähän semmonen kannattaa tilata?
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Vee niinko Voima

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Kesäkuu 15. 23:11:08 2004

Tähän väliin kriittinen kommentti koskien koko topickia... Vee niinko Voima! :D
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Kesäkuu 15. 23:14:13 2004

ei kannata välittää tosta mun ed. viestistä :oops:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Vee niinko Voima

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Kesäkuu 15. 23:15:01 2004

MouTine kirjoitti:Tähän väliin kriittinen kommentti koskien koko topickia... Vee niinko Voima! :D
Pitänee kyllä paikkansa, tässähän tietenkin tarkoitetaan kasia.... :wink:

Vastaa Viestiin